Husk meg
Brukernavn
Passord

Intervju med Egil "Drillo" Olsen

Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 15 nov 05, 17:24
Verdt å lese igjennom!

 http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=626

Takk til A9sh som utførte intervjuet! :)

---------------------------

Ansvarlig redaktør


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 15 nov 05, 17:40
Helt enig, flott intervju, fikk en god og varm følelse i magen, synd han ikke kunne vært med videre som analytiker. Lykke til videre Drillo, "Takk for alt du gav, Drillo, vi vil alltid savne deg!"

---------------------------

2006: CL, RL, "the double"...


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 15 nov 05, 17:45
Ja, dette var helt utrolig bra. Alle de riktige spørsmålene ble stil og besvart til fulle. Mange oppklaringer her, selv om alt kommer fra en part, men det er den parten som til nå ikke har kunne uttale seg så mye.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 nov 05, 17:46
det var rørende og veldig bra.. takk A9sh

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 15 nov 05, 18:06
Stiller meg 100% bak dette!! Meget fint intervju!

---------------------------

Plankehaugen avd kr.sand!!!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 15 nov 05, 18:07
Meget bra........

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 15 nov 05, 18:16
meget bra!

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 15 nov 05, 18:18

Et meget bra intervju, med mange bra spørsmål og svar.
Det som gjorde dette spesielt bra var nok at det var oss supporterne som hadde laget spørsmålene. Derfor fikk vi nok svar på mange ting som vi antageligvis ikke hadde fått svar på hvis det kun hadde vært en journalist som hadde stått for alle spørsmålene.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04
Innlegg: 327

Lagt til: 15 nov 05, 18:42
Flott intervju.. Jeg ville gjerne hatt med Drillo til året!

---------------------------

FFK i tykt og tynt, på FMV!


StianLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 15 nov 05, 19:34
Det mest sjokkerende for meg var at det var Eggen som ville selge ringberg mest. Og syns det var litt rart at ikke drillo visste mere om overgangen til Risholt. Men ellers et flott intervju. Takk for Alt Drillo

---------------------------

Dette er signaturen min.


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 15 nov 05, 20:40
Godt å se at det er mange som støtter Drillo. Jeg har hele tiden ment at Eggen som hovedtrener og Drillo som rådgiver hadde vært gull. Synd at det ikke ble sånn. Trist at Drillo slutter. Dama mi synes at han var så søt når han var glad. Trist at det har vært så mye kritikk mot han.

---------------------------

Fredd


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 15 nov 05, 23:01
Bra intervju, med svar som forventet av en mann som ikke har "lyst" til å se "skriften" på veggen.
Godt at dette "feilsporet" er over og at FFk kan se framover.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


oasis

Knøttespiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 55

Lagt til: 15 nov 05, 23:37
Opprinnelig postet av dracula
Bra intervju, med svar som forventet av en mann som ikke har "lyst" til å se "skriften" på veggen.
Godt at dette "feilsporet" er over og at FFk kan se framover.



Hehe festelig.. Syns vi heller skal se hvilken stor trenerpersonlighet vi har jaget vekk. Denne mannen er en nasjonal folkehelt i resten av landet. Synd at noen ynkelige bedrevitere skal håne han ut av klubben og som ikke kan innse at denne mannen har ikke gjort det noe dårligere i år enn det Fredrikstad gjorde ifjor. Det er også kjent at andresesongen i norsk tippeliga er den vanskeligste..

Takk for alt til Drillo. Lykke til innen fotballen. Du er stor!Du vil alltid være en ekte nasjonalhelt for meg.

Hilsen Anders Fjeld

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 15 nov 05, 23:49
Opprinnelig postet av oasis
Opprinnelig postet av dracula
Bra intervju, med svar som forventet av en mann som ikke har "lyst" til å se "skriften" på veggen.
Godt at dette "feilsporet" er over og at FFk kan se framover.



Hehe festelig.. Syns vi heller skal se hvilken stor trenerpersonlighet vi har jaget vekk. Denne mannen er en nasjonal folkehelt i resten av landet. Synd at noen ynkelige bedrevitere skal håne han ut av klubben og som ikke kan innse at denne mannen har ikke gjort det noe dårligere i år enn det Fredrikstad gjorde ifjor. Det er også kjent at andresesongen i norsk tippeliga er den vanskeligste..

Takk for alt til Drillo. Lykke til innen fotballen. Du er stor!Du vil alltid være en ekte nasjonalhelt for meg.

Hilsen Anders Fjeld


Enig med deg Dracula! Bare det å skylde på Raio å Bora fordi de ikke var norske...... Uff!
Nasjonal folkehelt.... Jaja, inntrykket jeg har fått er vel at de fleste andre synes han er en gammel bitter å inneslutta mann også! For ikke å nevne utenfor landegrensa, han som har skapt vårt dårlige fotballrykte, som gjør at til og med danskene ler av oss..... Men men, nå ern vekk!

oasis

Knøttespiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 55

Lagt til: 16 nov 05, 00:01
Opprinnelig postet av frekkrik
Opprinnelig postet av oasis
Opprinnelig postet av dracula
Bra intervju, med svar som forventet av en mann som ikke har "lyst" til å se "skriften" på veggen.
Godt at dette "feilsporet" er over og at FFk kan se framover.



Hehe festelig.. Syns vi heller skal se hvilken stor trenerpersonlighet vi har jaget vekk. Denne mannen er en nasjonal folkehelt i resten av landet. Synd at noen ynkelige bedrevitere skal håne han ut av klubben og som ikke kan innse at denne mannen har ikke gjort det noe dårligere i år enn det Fredrikstad gjorde ifjor. Det er også kjent at andresesongen i norsk tippeliga er den vanskeligste..

Takk for alt til Drillo. Lykke til innen fotballen. Du er stor!Du vil alltid være en ekte nasjonalhelt for meg.

Hilsen Anders Fjeld


Enig med deg Dracula! Bare det å skylde på Raio å Bora fordi de ikke var norske...... Uff!
Nasjonal folkehelt.... Jaja, inntrykket jeg har fått er vel at de fleste andre synes han er en gammel bitter å inneslutta mann også! For ikke å nevne utenfor landegrensa, han som har skapt vårt dårlige fotballrykte, som gjør at til og med danskene ler av oss..... Men men, nå ern vekk!


La aldri skylden på Bora eller raio. Da har du nok misforstått kamerat. Han sier at det var en større utfordring å lære opp forsvaret  enn han hadde trodd, og at det spesielt var vanskelig når to av de var utenlandske. Fullt forstålig, han la aldri skylden. Du ville vel kanskje at han skulle sagt at de gjør det kjempebra sammen og at forsvaret har vært gode og stabile i år?Neppe.. 

Utenfor landegrensa?Da regner jeg med at du ikke tenker på hans rolle som klubbtrener.Da tenker jeg du sikter på landslagets prestasjoner. Hvilken norsk fotballsupporter er ikke stolt av det Drillo har gjort for Norge? Da kan jeg nok tenke meg at du er en av de som har hengt seg på "vekk med Drillo" bølgen ja...

Hilsen Anders

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 16 nov 05, 00:21
Var nok en av de første som skjønte hvor dette måtte gå! Flaks det ikke gikk enda verre!
Som han sier, det største problemet han så var forsvaret! Jeg ville da håpet at man tenker angrep er det beste forsvar, men kan noen med hånden på hjertet si det var denne taktikken vi spilte på i noen kamper?? Når man anseer forsvaret som "dårlige", nå mener jeg Raio å Bora er to av de beste i Norge, da satser man vel ikke på å forsvare seg...?

Skjønner uansett ikke hva han mener med:  Det ble litt vanskeligere å gjennomføre dette enn hva jeg hadde trodd i og med at vi har to utenlandske forsvarsspillere i Raio og Bora, som ikke har vokst opp med dette, slik som de fleste norske midtstoppere har. Dermed fikk vi en større utfordring enn først antatt! 

Da føler jeg han sier at hadde han hatt norske midsttoppere, hadde det vært enklere å drille forsvaret... På hvilken måte?!?! Er nordmenn bedre til å forsvare seg? Er det språkproblemer han mener? Hva er det de ikke har vokst opp med, som ødela målsetningen hans om å slippe inn 26 mål med hele 18 mål?!?!

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 16 nov 05, 00:35
Opprinnelig postet av frekkrik
Var nok en av de første som skjønte hvor dette måtte gå! Flaks det ikke gikk enda verre!
Som han sier, det største problemet han så var forsvaret! Jeg ville da håpet at man tenker angrep er det beste forsvar, men kan noen med hånden på hjertet si det var denne taktikken vi spilte på i noen kamper?? Når man anseer forsvaret som "dårlige", nå mener jeg Raio å Bora er to av de beste i Norge, da satser man vel ikke på å forsvare seg...?

Skjønner uansett ikke hva han mener med:  Det ble litt vanskeligere å gjennomføre dette enn hva jeg hadde trodd i og med at vi har to utenlandske forsvarsspillere i Raio og Bora, som ikke har vokst opp med dette, slik som de fleste norske midtstoppere har. Dermed fikk vi en større utfordring enn først antatt! 

Da føler jeg han sier at hadde han hatt norske midsttoppere, hadde det vært enklere å drille forsvaret... På hvilken måte?!?! Er nordmenn bedre til å forsvare seg? Er det språkproblemer han mener? Hva er det de ikke har vokst opp med, som ødela målsetningen hans om å slippe inn 26 mål med hele 18 mål?!?!


Hvis du i det hele tatt har fulgt med på drillo under landslaget så har det vel ærlig talt vært motsatt, at forsvar er det beste angrep, såpass kunnskap hadde jeg egentlig regnet med at til og med drillo skeptikerene hadde fått med seg. Og vet ikke helt hvor du har hatt øynene dine under denne sesongen, men har du ikke fått med deg skadeproblemene man har hatt i forsvar, den turbulense sesongstarten til piroja? Han spillte jo så å si ikke noe før kampen mot Rbk pga en operasjon. Dette har faktisk endt opp med at man har måtte bruke blixt som midstopper, men det er vel kanskje ikke viktig i sammenhengen når målet ditt er å hakke mest mulig ned på drillo?

Det han mener med at "det ble litt vanskeligere å gjennomføre dette enn hva jeg hadde trodd i og med at vi har to utenlandske forsvarsspillere i Raio og Bora, som ikke har vokst opp med dette, slik som de fleste norske midtstoppere har. Dermed fikk vi en større utfordring enn først antatt!" Er at i de fleste lag i norge spiller man med soneforsvar i motsetning til en stor grad i Danmark og Estland, sier ikke på noen som helst at nordmenn er bedre til å forsvare seg, men påpeker at filosofien hans er å spille med soneforsvar noe som disse gutta ikke hadde gjort alt for mye.

---------------------------

Prestere - da snakker jeg om poeng,ikke den fordømte underholdninga


-Drillo


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 16 nov 05, 00:41
Klarer ikke så mye jeg enn prøver å få det til å stemme at forsvar er det beste angrep.... Det er så defensivt man kommer! Angrep er det beste forsvar derimot, den er jo faktisk litt logisk å! 
Klarer man å forsvare seg, vil ikke det si at vi kommer oss framover, men klarer vi å angripe, vil det helt klart være enklere å beskytte seg bakover, samtidig som man er på andre banehalvdelen....
Men har jo fått med meg at mange har blitt smitta ja....

oasis

Knøttespiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 55

Lagt til: 16 nov 05, 00:45
Opprinnelig postet av frekkrik
Var nok en av de første som skjønte hvor dette måtte gå! Flaks det ikke gikk enda verre!
Som han sier, det største problemet han så var forsvaret! Jeg ville da håpet at man tenker angrep er det beste forsvar, men kan noen med hånden på hjertet si det var denne taktikken vi spilte på i noen kamper?? Når man anseer forsvaret som "dårlige", nå mener jeg Raio å Bora er to av de beste i Norge, da satser man vel ikke på å forsvare seg...?

Skjønner uansett ikke hva han mener med:  Det ble litt vanskeligere å gjennomføre dette enn hva jeg hadde trodd i og med at vi har to utenlandske forsvarsspillere i Raio og Bora, som ikke har vokst opp med dette, slik som de fleste norske midtstoppere har. Dermed fikk vi en større utfordring enn først antatt! 

Da føler jeg han sier at hadde han hatt norske midsttoppere, hadde det vært enklere å drille forsvaret... På hvilken måte?!?! Er nordmenn bedre til å forsvare seg? Er det språkproblemer han mener? Hva er det de ikke har vokst opp med, som ødela målsetningen hans om å slippe inn 26 mål med hele 18 mål?!?!


Det skal også legges til at både Raio og Bora ikke har vært fornøyd over egne prestasjoner iår. Jeg er en ivrig FFK supporter, men jeg kan med hånden på hjertet ikke klare å si at slik de spilte i år, så er ikke det blant de beste midstopperne i Norge. Jeg synes bege to er knallgode, men skuffet i sesongen som har vært. Mener du virkelig at Fredrikstad forsvar har vært suverene i år?

De har heller ikke vært dårlige, men vi har sett kamper der jeg mener det blir gjort banale feil. Et eksempeler Brann kampen hjemme på stadioen. 

Anders

oasis

Knøttespiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 55

Lagt til: 16 nov 05, 00:47
Litt trøtt, så beklager alle skrivefeilene:)

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 16 nov 05, 06:56
Opprinnelig postet av frekkrik
Klarer ikke så mye jeg enn prøver å få det til å stemme at forsvar er det beste angrep.... Det er så defensivt man kommer! Angrep er det beste forsvar derimot, den er jo faktisk litt logisk å! 
Klarer man å forsvare seg, vil ikke det si at vi kommer oss framover, men klarer vi å angripe, vil det helt klart være enklere å beskytte seg bakover, samtidig som man er på andre banehalvdelen....
Men har jo fått med meg at mange har blitt smitta ja....

Hvis du ikke klarer det, foreslår jeg at du prøver å tenke tilbake på FFK-RBK. Hadde aldri fått så mange mål uten det fandenivoldske forsvaret gutta hadde da, gikk rett i tenna på trøndærne med en gang RBK hadde ballen. Syntes de gjennomførte taktikken forsvar er det beste angrep ganske bra, jeg.

---------------------------

2006: CL, RL, "the double"...


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 16 nov 05, 09:35
Er nok viktig å skille , tror jeg, mellom Drillo som klubb  og landslagstrener.
Som landslagstrener en suksess for Norge ( spillestil osv uansett) , tror de fleste kan være enige om det.
Klubbtrener en , fortsatt min mening, konstant  fiasko, for å sette det på spissen.
Det er jo nettopp dette med klubbtrener som også Egil "Drillo" Olsen skulle være i FFK.
Trolig  også derfor endel av oss, så med stor skepsis på denne treneransettelsen.
Det kan ikke av noen kalles "mobbing" å  henvise til hans resultat og CV som klubbtrener og danne seg en mening utfra den

Når det gjelder, det jeg kaller "å se skrifta på veggen", , eksempel.
ikke sitat men innhold i svar " Vi tapte 5-8 poeng på dårlige dommeravgjørelser, men VI hadde aldri dommerne med oss, ei heller ikke marginene" 
Hei , har vi sett forskjellige kamper, f.eks RBK på Lerkendal eller Kamma på Hamar.
" Vi var uheldig som møtte Brann i Bergen på foir de en god dag, men vi 4-1 til Brann var for mye, på ny, har vi sett samme kamper.
Så skylde på keeperne, vel ikke akkurat verdens beste, men Steinar Sørlie ( ikke fan av han) har vel redda endel poeng i år jfr RBK/Hk/ Start bl.a.

Kort sagt jeg, bøyer meg i støvet, for  en person som faktisk klarer å bortforklare egen "fiasko" med andre sine tabber.  Alle andre som ikke er enige med meg, føler jeg at Egil Olsen sier, har ikke greie på fotball. 
Kanskje har han rett, alle som ikke er enig med "Guruen " er idioter. Ok jeg er idiot, heller det enn blind.

Ps  ett ordtak som Egil "Drillo" Olsen burde tenke på " Alle andre er dumme/ sure når jeg er sur".

Med dette lever vi alle videre i beste velgående, tiltross for våre uenighet.
Håper også at vi også alle kan respektere våre forskjellige syn, jeg påstår ikke jeg har rett har bare påpekt noen uenigheter som har medført/medfører at jeg har dannet mine meninger.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 16 nov 05, 09:48
Opprinnelig postet av dracula
Når det gjelder, det jeg kaller "å se skrifta på veggen", , eksempel.
ikke sitat men innhold i svar " Vi tapte 5-8 poeng på dårlige dommeravgjørelser, men VI hadde aldri dommerne med oss, ei heller ikke marginene" 
Hei , har vi sett forskjellige kamper, f.eks RBK på Lerkendal eller Kamma på Hamar.


Nå blander du vel korta litt her?
Drillo snakka kun om dommeren og ikke om de generelle marginene i dette tilfellet.

Det er jo ubestridelig at vi hadde marginene og visse høye makter med oss i Trondheim, men vil vel ikke si at vi hadde dommeren med oss.

Opprinnelig postet av dracula
Så skylde på keeperne, vel ikke akkurat verdens beste, men Steinar Sørlie ( ikke fan av han) har vel redda endel poeng i år jfr RBK/Hk/Start bl.a.


Det er vel ikke til å komme fra at vi ikke har hatt en stabil keeper som førstevalg i år?
Mulig du er uenig, men jeg mener ihvertfall at flere av målene kunne vært unngått hvis vi hadde hatt en bedre keeper som i tillegg dirigerte forsvarsfireren bedre.
F.eks. Myhre.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 16 nov 05, 09:54
Snakk om smileyhelvete... :)

Uansett; Dere Drillo-kritikere kan da innrømme at de fleste av dere ikke har gitt mannen en sjanse. Jeg var selv svært kritisk i begynnelsen, men snudde etter hvert. Synes det er synd at vi har klart å jage denne mannen vekk fra byen. Han har alltid vært ærlig og ryddig i sine uttalelser, og er veldig lett å intervjue. Er heller ikke av typen som legger skjul på ting.

Altfor mange gav aldri Drillo en sjanse. Jeg tror ikke Eggen hadde gjort det et gram bedre om han var hovedtrener i hele år, og jeg tror ikke han er mannen som bringer FFK til topp 3 plassering. Dessuten er han ikke akkurat kjent som talentutvikler og har aldri satset ungt i noen av de lagene han har ledet.

Eggen er en flott fyr, men vi må passe på at han ikke gror fast her i byen. Utskiftninger kan være sunt og et år var nok ikke nok for at Drillo virkelig skulle kunne få laget til å spille slik han ville.

Ønsker Drillo lykke til videre, og beundrer hans trenerkarriere.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 16 nov 05, 09:59
Dracula , jeg liker sjeldent det du skriver om Drillo , men du er flink til å bruke smilyes syns jeg...dette må være rekord, gratulerer

Om jeg ikke liker det du skriver for at du har rett (i et par ting av det), eller om jeg ikke liker det for at du er helt på jordet...DET skal jeg gå i meg selv å tenke gjennom.

intervju av Drillo syns jeg.

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 185

Lagt til: 16 nov 05, 10:30
Endret: 16 nov 05, 10:31
Kan ikke dy meg meg...

men det virker som om frekkrik har fått en eller annen tvangstanke i hodet som gjør han imun til å se en sak fra to sider.

Mennesker med sinnslidelser (les her: Uten evnte til å føre en fornuftig debatt) gjør seg best på en eller annen institusjon hvor de ikke plager andre (les her: burde holdt seg langt unna debattsidene)

Synes innleggene til Frekkrikk er totalt ubruklige, og tilfører ikke debatten noe. Eder og galle er noe jeg ikke har stor behov for.

Vil ogås skryte av artikkelen - bra, at vi får se flere sider av saken.

---------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
FFK har begge deler.
Eggen til NRK sporten


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 16 nov 05, 10:38
Først og fremst  - Takk til deg som utførte et glitrende intervju!

Dette viser hvor lite vi ofte vet, til tross for dette så uttaler vi oss med i kraftig ordelag om den ene saken etter den andre. Folk her inne på ffksupporter.net bør i hvertfall tenke over dette i større grad så slipper vi noe av det våset som skrives.

Til deg Knut T. Eggen: 
Dersom det medfører riktighet det Drillo sier om at det var du som ville selge Markus, hvorfor støttet ikke du Drillo og Mokkelbost i denne saken offentlig? 
Disse ble p.g.a. salget "offentlig henrettet", da spesielt Mokkelbost. Ingen av de har fortid i klubben og kunne ane hvor tung posisjon han hadde hos supporterne, selve bautaen på FFK`s opptur. Dette visste du godt, og med den tilliten du har blant supporterne hadde noen forklarende ord fra deg vært på sin plass for å roet situasjonen. Man selger ikke "en kroppsdel av FFK"  uten en god forklaring! I ettertid ser du selv hvor mye bråk det ble av dette, mye av dette hadde da vært unngått. Dette var det ikke "godfot-teori" over! Dette bør du tenke på...

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 16 nov 05, 10:57
Endret: 16 nov 05, 10:59
J.Junior.
Vel kanskje det kan virke som jeg blanda korta, men tanken bak var.
Skylde på dommerne, de mot oss, aldri med oss. Tja tillater meg å ikke være så ensidig at alle er i mot meg.
Det jeg påpekte.
Marginene er det mer generelle/ slik jeg tolker det.

Til Hoters og "Smileyhelvete" Ok, skal ikke bruke de.
Mente bare å få fram noen nyanser.
Men kjære Holters, ikke gitt Drillo en sjangse, sutre , sutre.
Han har hatt sjangser i hele år, har vært åpen for jeg jeg tok feil i min "skepsis" i hele år. Tror faktisk at det er kommet fram i mange innlegg, ikke bare fra meg.
Slutt å sutre, med å gi andre skylda.

Ps. Når det gjelder Eggen, er jeg faktisk mye enig med deg.
      

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 16 nov 05, 11:51
Opprinnelig postet av dracula
Til Hoters og "Smileyhelvete" Ok, skal ikke bruke de.

Gjør som du vil. Det var sagt med et smil i øyet...

Opprinnelig postet av dracula
Men kjære Holters, ikke gitt Drillo en sjangse, sutre , sutre.

En slik nedlatende tone og ovenfra-og-ned-tone vil jeg ha meg frabedt. Hersketeknikker som dette kan du bruke i andre fora. Det tilfører ikke debatten noe som helst.

Opprinnelig postet av dracula
Ps. Når det gjelder Eggen, er jeg faktisk mye enig med deg.

Vi er enige om ting i blant vi og, Dracula, men jeg må innrømme at jeg ikke er så begeistret for måten du presenterer ting på. Dette er uansett bare min personlige mening, så ikke ta det så tungt. :) Uansett; Jeg er spent på hva Eggen gjør til året. Satser han ungt? Eller kjøpe han inn "ferdige" produkter som allerede har nådd sitt potensial? Jeg har et utrolig godt eksempel i f.eks Kent Bergersen. Hvorfor i alle dager ble denne spilleren hentet? Og hvorfor i alle dager fikk han spille på bekostning av Watson? Det lurer jeg på den dag i dag...

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Rund

Knøttespiller
Ble medlem: 17 jul 05
Innlegg: 61

Lagt til: 16 nov 05, 12:12
Vil også gi skryt for intervjuet med Drillo. Sjeldent bra. Tenk om sportsjournqalistene i pressen hadde skrevet like gode intervjuer? Og ikke bare stilt idiotiske overflatiske spørsmål, men i stedet forsøkt å gå litt i dybden som her.
Kjempebra skrevet, kjempebra spørsmål!

Er det forresten noen som har lest F-b i dag, og sett hva Sørli sier om de gangene spillerne prøvde å diskutere spillestil med Drillo? Står littebitt i kontrast til det Drillo sier i intervjuet, men samtidig er virkeligheten veldig forskjellig ut i fra hvem som opplever den. :)

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 16 nov 05, 12:34
Opprinnelig postet av Holters
Snakk om smileyhelvete... :)

Uansett; Dere Drillo-kritikere kan da innrømme at de fleste av dere ikke har gitt mannen en sjanse. Jeg var selv svært kritisk i begynnelsen, men snudde etter hvert. Synes det er synd at vi har klart å jage denne mannen vekk fra byen. Han har alltid vært ærlig og ryddig i sine uttalelser, og er veldig lett å intervjue. Er heller ikke av typen som legger skjul på ting.

Altfor mange gav aldri Drillo en sjanse. Jeg tror ikke Eggen hadde gjort det et gram bedre om han var hovedtrener i hele år, og jeg tror ikke han er mannen som bringer FFK til topp 3 plassering. Dessuten er han ikke akkurat kjent som talentutvikler og har aldri satset ungt i noen av de lagene han har ledet.

Eggen er en flott fyr, men vi må passe på at han ikke gror fast her i byen. Utskiftninger kan være sunt og et år var nok ikke nok for at Drillo virkelig skulle kunne få laget til å spille slik han ville.

Ønsker Drillo lykke til videre, og beundrer hans trenerkarriere.


Er enig i nesten alt det du skriver, Holters.

Det eneste jeg er litt uenig i er det du skriver om Eggen.

Alle mennesker utvikler seg hele tiden og når du skriver at han aldri har satset ungt i de lagene han har ledet og at du ikke tror at han er mannen som kan lede oss til en topp 3. plassering, så bør vi vel også gi han en sjanse. Dessuten får han nå Harry ved sin side som spillerutvikler og en slik mann har han vel ikke hatt i de andre klubbene han har trenet.

Nils Arne Eggen "grodde" jo fast i Rosenborg, men oppnådde jo gode resultater hvert år alikevel.

Men i likhet med deg er jeg veldig lei meg for at "vi" jaget Drillo vekk fra klubben, ikke kun fordi jeg synes mennesket Drillo har blitt ufortjent og dårlig behandlet, men like mye fordi jeg tror den påtenkte kombinasjonen av Eggen og Drillo hadde vært helt perfekt for å bringe FFK enda et hakk videre mot toppen av Norsk fotball.

Jeg håper ikke vi har sett Drillo for siste gang på stadion og at han i det minste fortsatt har FFK i sitt hjerte.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 16 nov 05, 12:56
Støtter opp om att intervjuet var rett og slett knallbra utført av a9sh.

Men etter å ha sett Skavland intervjuet, tror jeg ikke på att det er "vi" som har jaget han ut av byen. Her hadde jo alt bare vært fryd og gammen, og 3:16 ingen problem osv osv.Han hadde jo vært ute i mye hardere vær før jo?

Jeg er ganske sikker på att dette bare er en måte å forsøke og gå til VIF med hevet hode uten å bli sett på som sviker. Nå prøver han heller og legge det ordet over på fredrikstad.

Og han sier han hater folk som pisser bakover slik Risholt gjorde.
Hva kaller dere det Drillo driver med nå? Dette er virkelig å pisse i motvind spør dere meg.

Drillo gjorde det godt som landslagtrener, men som klubbtrener har han jamt over vært en flopp. Naivt og dumt og annsette han på 10 år gamle meritter. Fotballen har forandret seg for mye til att Drillo kan tilføre så altfor mye tror jeg.

Fikk en skikkelig dårlig magefølelese den dagen for ett år siden da Eggen dro inn Drillo. Jeg fikk rett i det jeg trodde att dette kommer det ikke mye godt ut av.

Dette bør du ikke være stolt av Eggen. (Har hørt fra godt innformert hold att Eggen gjorde dette for å lære forsvarsdrilling av Drillo)

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 16 nov 05, 13:00
Opprinnelig postet av dracula

Klubbtrener en , fortsatt min mening, konstant  fiasko, for å sette det på spissen.
Det er jo nettopp dette med klubbtrener som også Egil "Drillo" Olsen skulle være i FFK.
Trolig  også derfor endel av oss, så med stor skepsis på denne treneransettelsen.
Det kan ikke av noen kalles "mobbing" å  henvise til hans resultat og CV som klubbtrener og danne seg en mening utfra den


Hvor mange lag har han egentlig vært klubbtrener for?

Mulig jeg er helt på jordet, men har han vært klubbtrener for andre enn Aalesund, Vålerenga, Wimbledon og FFK?

I Aalesund gjorde han en grei innsats, men det er vel så lenge siden at det blir vanskelig å bedømme.

Vålerenga reddet plassen i Tippeligaen da Drillo tok over, etter en fantastisk høstsesong, hvor laget også gikk videre i UEFA cuppen, etter at de slo ut Besiktas. Drillo er jo fortsatt veldig populær i Vålerenga på grunn av at han reddet klubben den gangen.

I Wimbledon var det vel de Normennene (Røkke og Gjeldsten), som styrte økonomien i klubben, som gjorde hans arbeid som trener til en nesten umulig oppgave. Men verd å merke seg er vel at også i denne klubben var han veldig populær blandt supporterne.

I FFK kan vi vel sikkert alle være enige om at det blir litt drøyt å si at han hadde success her. Men jeg vil bare minne om at Driillo helt siden han startet i klubben snakket om den vanskelige 2. sesongen i tippeligaen og at hovedmålsettningen derfor var å berge plassen. Vi berget jo plassen og burde sånn sett ikke vært så veldig misfornøyde. Men faktum var at Drillos uttalelser før sesongen var en nøktern vurdering og ble av mange den gangen kritisert for å være alt for defensiv.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 16 nov 05, 13:06
Mener å huske at han var trener for Lyn en gang på 80-tallet? Jeg husker iallefall at han satt på benken for Lyn da FFK møtte dem den gangen. Mulig han ikke var der som hovedtrener.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 16 nov 05, 13:06
Endret: 16 nov 05, 13:10
Holters:

Beklager, desom du opplevde det som hersker teknikk.
Kanskje på samme måte som enkelte, jeg inkludert, opplever det,
når du skriver at vi aldri har gitt Drillo en sjangse.

Det er vel også en måte å si at vi aldri på noen måte hea vært tilnærma objektive.

( jeg kunne jo også opåfatta ditt smileyhelvete, som en form for herskerteknikk, men jeg så faktisk det komiske i det)

Derfor tror jeg at kanskje skal vi alle være litt forsiktige med hva vi skriver, eller også ha takhøyde for at ting kan misforståes.

Nok en gang, jeg mente ikke å bruke noen form for herskerteknikk, mente vel kanskje mer å provosere litt.
( med et smil)

Stjernengutt, 
er det noen som biter seg sjøl i halen med sin kritikk av Risholt, ja da er det nettopp Egil "Drillo" Olsen.
Mao helt enig, min tilsluttning

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 16 nov 05, 13:12
Opprinnelig postet av aavdst
Mener å huske at han var trener for Lyn en gang på 80-tallet? Jeg husker iallefall at han satt på benken for Lyn da FFK møtte dem den gangen. Mulig han ikke var der som hovedtrener.


Ja, det stemmer nok, det glemte jeg. 
Har hørt Drillo har fortalt morsomme historier om bla. Simen Agdestein, og han spillte jo for Lyn på den tiden.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


oasis

Knøttespiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 55

Lagt til: 16 nov 05, 13:41

Karriere som trener: Norge A, U21 og G19. Wimbledon, Vålerenga, Aalesund, Lyn, Fossum, Østsiden, Hasle/Løren, Frigg. Fredrikstad 2005


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 16 nov 05, 15:09
Intervjuet var bra fremført det. Men det var ikke mye nytt som kom fram. Bortsett i fra at han delvis legger skylda på KTE ang. Ringberg. Og det med at han synes det var vanskelig å drille to utenlandske tror jeg også ikke noe på. Der er han ute og ror. Han hadde andre forsvarsspillere å ta av også. Han har rett og slett ikke gjort jobben sin her. Mye av skylda for baklengsmåla vil jeg gi til midtbanen våres. De har vært som sinker både framover og bakover. Hvor er midtbanen som skal rydde unna foran bakre 4èr ?? Det er der vi hadde Risholt i fjor, som løp som et piska skinn. I år har vi ikke hatt noen som har greid å gjøre dette.

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 16 nov 05, 15:24
Det vi alle kan være enige om er vel at det var greit å få svar på disse spørsmålene? Et godt intervju! Jeg må si at jeg ikke har så mye til overs for Drillo og det har jeg ikke hatt fra dag 1. 
Det er ikke tvil om at denne mannen har et unikt godt fotballhode, som mange kan misunne ham, men etter flere mislykkede forsøk som hovedtrener i klubber er det vel veldig greit at han sier at han ikke skal være nettopp det noen gang igjen? Han er en suveren analytiker, og at vi ikke får utbytte av hans egenskaper der er jo egentlig ganske trist...
Etter at ting har blitt som de har blitt, er vel det beste at han forsvinner ut av portene på Stadion for godt. "Man blir ikke profet i egen by"-ordtaket viser det seg igjen at det ligger noe i...
Drillo skuffer meg stort egentlig ved å gjøre akkurat det han kritiserer Risholt for i intervjuet, nemlig "å pisse bakover".
Det er jo nettopp dette Drillo gjør ved alle sine syrlige uttalelser helt på tampen av hans tid i klubben. Han har blitt en bitter gammel mann!
Virker som om alt dette spys ut nå for å "ha en grunn" til å trekke seg og for kanskje skaffe seg litt sympati -> Stakkars Drillo, kristenfundamentalistene presset ham ut av klubben, OG byen.. 

Jeg synes det er greit at FFKs Drillo-epoke som hovedtrener er over, men mener det er dumt vi ikke fikk utnyttet hans ekstreme ferdigheter innen taktikk og analyse før han forsvant fra klubben..

-Ullo

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 16 nov 05, 15:31
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Intervjuet var bra fremført det. Men det var ikke mye nytt som kom fram. Bortsett i fra at han delvis legger skylda på KTE ang. Ringberg. Og det med at han synes det var vanskelig å drille to utenlandske tror jeg også ikke noe på. Der er han ute og ror. Han hadde andre forsvarsspillere å ta av også. Han har rett og slett ikke gjort jobben sin her. Mye av skylda for baklengsmåla vil jeg gi til midtbanen våres. De har vært som sinker både framover og bakover. Hvor er midtbanen som skal rydde unna foran bakre 4èr ?? Det er der vi hadde Risholt i fjor, som løp som et piska skinn. I år har vi ikke hatt noen som har greid å gjøre dette.


Det der med midtbanen er det ikke mange som greier å få med seg, men det er helt riktig, og livsviktig å få skikk på. Hvis du pløyer gjennom intervjuet engang til, så nevner jo drillo dette også som en av faktorene for alle baklengsmåla.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 16 nov 05, 15:47
Opprinnelig postet av Olavesen
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Intervjuet var bra fremført det. Men det var ikke mye nytt som kom fram. Bortsett i fra at han delvis legger skylda på KTE ang. Ringberg. Og det med at han synes det var vanskelig å drille to utenlandske tror jeg også ikke noe på. Der er han ute og ror. Han hadde andre forsvarsspillere å ta av også. Han har rett og slett ikke gjort jobben sin her. Mye av skylda for baklengsmåla vil jeg gi til midtbanen våres. De har vært som sinker både framover og bakover. Hvor er midtbanen som skal rydde unna foran bakre 4èr ?? Det er der vi hadde Risholt i fjor, som løp som et piska skinn. I år har vi ikke hatt noen som har greid å gjøre dette.


Det der med midtbanen er det ikke mange som greier å få med seg, men det er helt riktig, og livsviktig å få skikk på. Hvis du pløyer gjennom intervjuet engang til, så nevner jo drillo dette også som en av faktorene for alle baklengsmåla.


Derfor jeg nevner det med midtbanen er fordi jeg synes bakre 4èr og keeper har fått unødvendig mye pepper. Midtbanen har ikke gjort det noe særlig lett å være disse i den tiden vi har vært igjennom. Er det noen som har hørt om å presse ballfører ?? De andre laga har jo kommet til hævvetall av målsjanser. Er det da rart at det glipper iblant ?? Og det at Drillo mener at han skulle drillet midtbanen mer også tyder jo bare på at han ikke har gjort jobben sin. Og med 4-5-1 organisering så burde det vært pottetett hvis 5`ern foran hadde gjort jobben sin, uansett om vi snakker om sone/markeringsforsvar.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 16 nov 05, 15:52
Endret: 16 nov 05, 16:00
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Olavesen
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Intervjuet var bra fremført det. Men det var ikke mye nytt som kom fram. Bortsett i fra at han delvis legger skylda på KTE ang. Ringberg. Og det med at han synes det var vanskelig å drille to utenlandske tror jeg også ikke noe på. Der er han ute og ror. Han hadde andre forsvarsspillere å ta av også. Han har rett og slett ikke gjort jobben sin her. Mye av skylda for baklengsmåla vil jeg gi til midtbanen våres. De har vært som sinker både framover og bakover. Hvor er midtbanen som skal rydde unna foran bakre 4èr ?? Det er der vi hadde Risholt i fjor, som løp som et piska skinn. I år har vi ikke hatt noen som har greid å gjøre dette.


Det der med midtbanen er det ikke mange som greier å få med seg, men det er helt riktig, og livsviktig å få skikk på. Hvis du pløyer gjennom intervjuet engang til, så nevner jo drillo dette også som en av faktorene for alle baklengsmåla.


Derfor jeg nevner det med midtbanen er fordi jeg synes bakre 4èr og keeper har fått unødvendig mye pepper. Midtbanen har ikke gjort det noe særlig lett å være disse i den tiden vi har vært igjennom. Er det noen som har hørt om å presse ballfører ?? De andre laga har jo kommet til hævvetall av målsjanser. Er det da rart at det glipper iblant ?? Og det at Drillo mener at han skulle drillet midtbanen mer også tyder jo bare på at han ikke har gjort jobben sin. Og med 4-5-1 organisering så burde det vært pottetett hvis 5`ern foran hadde gjort jobben sin, uansett om vi snakker om sone/markeringsforsvar.

Evt at han prøvde, men at spillerne ikke var gode nok? Eller gjorde jobben godt nok? Tror du Eggen hadde gjort det bedre? Synes Bjørkøy og Brenne blir litt for like til tider...

Dracula... Synes du fortsetter i samme spor...

Og fatter ikke hvordan du oppfatter det som hersketeknikk å si at mange her ikke har gitt Drillo en sjanse...

---------------------------

Ansvarlig redaktør


GelderdEnd

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 03
Innlegg: 168

Lagt til: 16 nov 05, 15:58
Meget bra intervju. Well done A9sh og bra svar fra Drillo.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 16 nov 05, 16:13
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Olavesen
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Intervjuet var bra fremført det. Men det var ikke mye nytt som kom fram. Bortsett i fra at han delvis legger skylda på KTE ang. Ringberg. Og det med at han synes det var vanskelig å drille to utenlandske tror jeg også ikke noe på. Der er han ute og ror. Han hadde andre forsvarsspillere å ta av også. Han har rett og slett ikke gjort jobben sin her. Mye av skylda for baklengsmåla vil jeg gi til midtbanen våres. De har vært som sinker både framover og bakover. Hvor er midtbanen som skal rydde unna foran bakre 4èr ?? Det er der vi hadde Risholt i fjor, som løp som et piska skinn. I år har vi ikke hatt noen som har greid å gjøre dette.


Det der med midtbanen er det ikke mange som greier å få med seg, men det er helt riktig, og livsviktig å få skikk på. Hvis du pløyer gjennom intervjuet engang til, så nevner jo drillo dette også som en av faktorene for alle baklengsmåla.


Derfor jeg nevner det med midtbanen er fordi jeg synes bakre 4èr og keeper har fått unødvendig mye pepper. Midtbanen har ikke gjort det noe særlig lett å være disse i den tiden vi har vært igjennom. Er det noen som har hørt om å presse ballfører ?? De andre laga har jo kommet til hævvetall av målsjanser. Er det da rart at det glipper iblant ?? Og det at Drillo mener at han skulle drillet midtbanen mer også tyder jo bare på at han ikke har gjort jobben sin. Og med 4-5-1 organisering så burde det vært pottetett hvis 5`ern foran hadde gjort jobben sin, uansett om vi snakker om sone/markeringsforsvar.

Evt at han prøvde, men at spillerne ikke var gode nok? Eller gjorde jobben godt nok? Tror du Eggen hadde gjort det bedre? Synes Bjørkøy og Brenne blir litt for like til tider...

Dracula... Synes du fortsetter i samme spor...

Og fatter ikke hvordan du oppfatter det som hersketeknikk å si at mange her ikke har gitt Drillo en sjanse...


Hvis det viser seg at han ikke synes at spillerne er gode nok, så må han da for svingende si i fra til det sittende styret. Og om KTE hadde gjort det bedre ?? Ingen aning. Og det er ikke poenget mitt heller.

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 16 nov 05, 16:36
Opprinnelig postet av oasis
Opprinnelig postet av frekkrik
Var nok en av de første som skjønte hvor dette måtte gå! Flaks det ikke gikk enda verre!
Som han sier, det største problemet han så var forsvaret! Jeg ville da håpet at man tenker angrep er det beste forsvar, men kan noen med hånden på hjertet si det var denne taktikken vi spilte på i noen kamper?? Når man anseer forsvaret som "dårlige", nå mener jeg Raio å Bora er to av de beste i Norge, da satser man vel ikke på å forsvare seg...?

Skjønner uansett ikke hva han mener med:  Det ble litt vanskeligere å gjennomføre dette enn hva jeg hadde trodd i og med at vi har to utenlandske forsvarsspillere i Raio og Bora, som ikke har vokst opp med dette, slik som de fleste norske midtstoppere har. Dermed fikk vi en større utfordring enn først antatt! 

Da føler jeg han sier at hadde han hatt norske midsttoppere, hadde det vært enklere å drille forsvaret... På hvilken måte?!?! Er nordmenn bedre til å forsvare seg? Er det språkproblemer han mener? Hva er det de ikke har vokst opp med, som ødela målsetningen hans om å slippe inn 26 mål med hele 18 mål?!?!


Det skal også legges til at både Raio og Bora ikke har vært fornøyd over egne prestasjoner iår. Jeg er en ivrig FFK supporter, men jeg kan med hånden på hjertet ikke klare å si at slik de spilte i år, så er ikke det blant de beste midstopperne i Norge. Jeg synes bege to er knallgode, men skuffet i sesongen som har vært. Mener du virkelig at Fredrikstad forsvar har vært suverene i år?

De har heller ikke vært dårlige, men vi har sett kamper der jeg mener det blir gjort banale feil. Et eksempeler Brann kampen hjemme på stadioen. 

Anders


Nei, det er nettopp det! De var fantastiske i fjol, men ikke i år.. Da må det være noe som har slått feil ut i år, kontra i fjol...
Her kan man ikke legge skylden kun på spillerne.. Man forandrer ikke på noe som fungerer, å jeg må si de fungerte meget bra på høsten i fjol.

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 16 nov 05, 17:07
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Olavesen
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Intervjuet var bra fremført det. Men det var ikke mye nytt som kom fram. Bortsett i fra at han delvis legger skylda på KTE ang. Ringberg. Og det med at han synes det var vanskelig å drille to utenlandske tror jeg også ikke noe på. Der er han ute og ror. Han hadde andre forsvarsspillere å ta av også. Han har rett og slett ikke gjort jobben sin her. Mye av skylda for baklengsmåla vil jeg gi til midtbanen våres. De har vært som sinker både framover og bakover. Hvor er midtbanen som skal rydde unna foran bakre 4èr ?? Det er der vi hadde Risholt i fjor, som løp som et piska skinn. I år har vi ikke hatt noen som har greid å gjøre dette.


Det der med midtbanen er det ikke mange som greier å få med seg, men det er helt riktig, og livsviktig å få skikk på. Hvis du pløyer gjennom intervjuet engang til, så nevner jo drillo dette også som en av faktorene for alle baklengsmåla.


Derfor jeg nevner det med midtbanen er fordi jeg synes bakre 4èr og keeper har fått unødvendig mye pepper. Midtbanen har ikke gjort det noe særlig lett å være disse i den tiden vi har vært igjennom. Er det noen som har hørt om å presse ballfører ?? De andre laga har jo kommet til hævvetall av målsjanser. Er det da rart at det glipper iblant ?? Og det at Drillo mener at han skulle drillet midtbanen mer også tyder jo bare på at han ikke har gjort jobben sin. Og med 4-5-1 organisering så burde det vært pottetett hvis 5`ern foran hadde gjort jobben sin, uansett om vi snakker om sone/markeringsforsvar.

Evt at han prøvde, men at spillerne ikke var gode nok? Eller gjorde jobben godt nok? Tror du Eggen hadde gjort det bedre? Synes Bjørkøy og Brenne blir litt for like til tider...

Dracula... Synes du fortsetter i samme spor...

Og fatter ikke hvordan du oppfatter det som hersketeknikk å si at mange her ikke har gitt Drillo en sjanse...


Da GIR man ikke bort forrige års beste spiller, som var nettopp det bindeleddet mellom midtbanen og forsvaret som vi manglet i år...! Alle spillere har en down periode, å Risholt ville garantert kommet sterkt tilbake! Nå var han jo desverre skada en lang periode å...

Kanskje AGF rykker ned å Eggen henter ham hjem igjen

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 16 nov 05, 17:15
Opprinnelig postet av frekkrik
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Olavesen
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Intervjuet var bra fremført det. Men det var ikke mye nytt som kom fram. Bortsett i fra at han delvis legger skylda på KTE ang. Ringberg. Og det med at han synes det var vanskelig å drille to utenlandske tror jeg også ikke noe på. Der er han ute og ror. Han hadde andre forsvarsspillere å ta av også. Han har rett og slett ikke gjort jobben sin her. Mye av skylda for baklengsmåla vil jeg gi til midtbanen våres. De har vært som sinker både framover og bakover. Hvor er midtbanen som skal rydde unna foran bakre 4èr ?? Det er der vi hadde Risholt i fjor, som løp som et piska skinn. I år har vi ikke hatt noen som har greid å gjøre dette.


Det der med midtbanen er det ikke mange som greier å få med seg, men det er helt riktig, og livsviktig å få skikk på. Hvis du pløyer gjennom intervjuet engang til, så nevner jo drillo dette også som en av faktorene for alle baklengsmåla.


Derfor jeg nevner det med midtbanen er fordi jeg synes bakre 4èr og keeper har fått unødvendig mye pepper. Midtbanen har ikke gjort det noe særlig lett å være disse i den tiden vi har vært igjennom. Er det noen som har hørt om å presse ballfører ?? De andre laga har jo kommet til hævvetall av målsjanser. Er det da rart at det glipper iblant ?? Og det at Drillo mener at han skulle drillet midtbanen mer også tyder jo bare på at han ikke har gjort jobben sin. Og med 4-5-1 organisering så burde det vært pottetett hvis 5`ern foran hadde gjort jobben sin, uansett om vi snakker om sone/markeringsforsvar.

Evt at han prøvde, men at spillerne ikke var gode nok? Eller gjorde jobben godt nok? Tror du Eggen hadde gjort det bedre? Synes Bjørkøy og Brenne blir litt for like til tider...

Dracula... Synes du fortsetter i samme spor...

Og fatter ikke hvordan du oppfatter det som hersketeknikk å si at mange her ikke har gitt Drillo en sjanse...


Da GIR man ikke bort forrige års beste spiller, som var nettopp det bindeleddet mellom midtbanen og forsvaret som vi manglet i år...! Alle spillere har en down periode, å Risholt ville garantert kommet sterkt tilbake! Nå var han jo desverre skada en lang periode å...

Kanskje AGF rykker ned å Eggen henter ham hjem igjen


Det som talte i mot Risholt er at han starta sesongen dårlig ( var ikke til å kjenne igjen fra i fjor ) + at han ble skada.

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 16 nov 05, 17:17
Enig i dette, men han var fortsatt god å ha! Dessuten trur jeg vel ikke Roger hadde blitt en mye dårligere spiller, var vel heller andre faktorer som spilte inn..

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 16 nov 05, 17:19
Opprinnelig postet av frekkrik
Enig i dette, men han var fortsatt god å ha! Dessuten trur jeg vel ikke Roger hadde blitt en mye dårligere spiller, var vel heller andre faktorer som spilte inn..


Hvilke faktorer ?? Usikkerhetsmoment i forbindelse med Drillo, eller ??

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 16 nov 05, 17:26
F. Eks ja.....
Tru du han hadde dratt om Eggen hadde vært hovedtrener?! Trur ikke jeg..

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 16 nov 05, 17:30
Opprinnelig postet av frekkrik
F. Eks ja.....
Tru du han hadde dratt om Eggen hadde vært hovedtrener?! Trur ikke jeg..


Det tror ikke jeg heller. Men man skal aldri si aldri.

134912

Juniorspiller
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 96

Lagt til: 16 nov 05, 17:47
bra jobba

---------------------------

Enerly # 8 på drakta mi neste år...


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 16 nov 05, 17:53
Opprinnelig postet av frekkrik
F. Eks ja.....
Tru du han hadde dratt om Eggen hadde vært hovedtrener?! Trur ikke jeg..


nei det tror ikke jeg heller....

---------------------------

Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 16 nov 05, 18:16
Sørlie sier vel litt mer enn det som har vært sagt om Drillos tillitt i dagens Demokraten.........  Internt har det vært uenighet om spillestil, men enhver diskusjon har blitt drept med plansjer og Fakta statestikk............ Og slik dreper man enusiasme og spilleglede.......... Tror ingen i Norge kan si noe noe på Drillo sine fagkunnskaper om sporten fotball, men hans evner til å skape entusiasme, spilleglede og fandenivolskhet er for dårlige og det har han blitt kritisert for.............  

Og til deg Holters....... Så Eggen bør helst føre oss opp til en 3 plass for at du skal være fornøyd nå eller?  Noe som er totalt urealistisk, hvis vi sammenligner oss med RBK, Brann, Viking, Enga,start og også Lillestrøm har vi tydligvis ikke de samme ressurser når de kan hente spillere til 10- 15 mill............. Klarer vi en plass trygt plassert midt på tabellen neste år er det meget bra............

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 16 nov 05, 18:20

Enig med deg Bedreviteren.. Folk i byen har urealistiske høye forventninger til klubben.. Drillo er en fotballfaglig dyktig mann, men at han er en så fantastisk god motivator, som har vært en klisje i riksmediene i en årrekke, har jeg liten tro på..

---------------------------


-Ullo


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 16 nov 05, 18:30
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Og til deg Holters....... Så Eggen bør helst føre oss opp til en 3 plass for at du skal være fornøyd nå eller?  Noe som er totalt urealistisk, hvis vi sammenligner oss med RBK, Brann, Viking, Enga,start og også Lillestrøm har vi tydligvis ikke de samme ressurser når de kan hente spillere til 10- 15 mill............. Klarer vi en plass trygt plassert midt på tabellen neste år er det meget bra............

Jeg snakker ikke kun om neste sesong, men om hele fremtiden. Sier ikke at jeg blir misfornøyd om vi ikke klarer topplassering til året (jeg var vel langt mer realistisk før årets sesong enn veldig mange andre er inne), men tror ikke at Eggen er mannen som fører oss til en toppklubb. Han er og forblir en som satser på ferdigutviklede spillere som har nådd sitt potensiale, og på det området tror jeg ikke han endrer seg. I tillegg har han en ENORM forkjærlighet for noen få spillere, og de får spille og blir brukt for enhver pris. Sier litt når han snart har hentet halve stallen med fortid i Moss.

Jeg er over hodet ikke fornøyd bare ved å være i Tippeligaen. Jeg vil at FFK skal kjempe om medaljer. Har du andre ambisjoner enn det, så forstår jeg hva du mener over, men det bør faktisk  være mulig. Bare se hva Start klarte før årets sesong. De satset på egne talenter (riktignok utviklet over lang tid) og hentet noen få, kvalitetsspiller som ikke var all verdens dyre i innkjøp.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Rund

Knøttespiller
Ble medlem: 17 jul 05
Innlegg: 61

Lagt til: 16 nov 05, 18:44
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Sørlie sier vel litt mer enn det som har vært sagt om Drillos tillitt i dagens Demokraten.........  Internt har det vært uenighet om spillestil, men enhver diskusjon har blitt drept med plansjer og Fakta statestikk............ Og slik dreper man enusiasme og spilleglede....


Nettopp. Og det var Demokraten, ikke Fredrikstad blad som hadde intervjuet med Sørlie. Jeg synes det han sa var meget interessant, og det lå en god del mellom linjene der -- slik du også tolker det:
Det er ikke spesielt oppmuntrende, eller motiverende, når ens argumenter blir slått i hjel med plansjer og statistikk. Jeg kan livlig forestille meg hvordan disse seansene har forløpt.
Vi kjenner vel alle igjen ledertypene som bruker plansjer og statistikk, i stedet for å gå inn i en konstruktiv dialog... Men forsåvidt får man jo alltid noe å snakke om i lunsjpausen. :)))

Likevel, jeg synes det er veldig synd at Drillo sluttet slik han gjorde. Jeg skjønner at han gikk lei. Det er ikke noe moro å bli hetset i sin egen by. Og dessuten av folk han tydeligvis anser som idioter, siden han gjentatte ganger har trukket fram dette med kunnskaper og faglig fotballforståelse.

Med Drillo som analytiker og samarbeidspartner for både de langsiktige strategiske valgene, og de taktiske valgene foran hver kamp, tror jeg FFK hadde vært vesentlig styrket neste sesong -- med Eggen og Ahlsen som trenere. Og Harry Hansen som utvikler og for øvrig som en kunnskapsrik fyr med masse positive vibrasjoner i kulissene.

Vel. Drillo stakk. Synd. Men håpet stråler stort og vakkert med hensyn til neste sesong. Og nå er det landskamp.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 16 nov 05, 18:45
Selvfølgelig på sikt og med ny stadion, mer penger, og det ene med det andre så håper også jeg vi skal være med å prege tippeligaen på topp istedenfor i bunn.......... Men ting tar tid, selvom Start har gjort en fantastisk innsats, og det mot alle odds, så skjer slike ting veldig sjeldent.........   Ting tar tid og det er greit bare utviklingen går i riktig retning........  Og nå har vi ihvertfall stor talenter i klubben, det er det lenge siden vi har hatt........ Tarek, McDonald, Staw. Magnussen osv..... Det er talenter som jeg er sikker på at Eggen får noe ut av............ Spillere som Jørgen Pettersen ol var ikke store nok talenter......

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 16 nov 05, 19:00
Endret: 16 nov 05, 19:00
Opprinnelig postet av Holters
. Bare se hva Start klarte før årets sesong. De satset på egne talenter (riktignok utviklet over lang tid) og hentet noen få, kvalitetsspiller som ikke var all verdens dyre i innkjøp.


Dette er vel omtrent det samme man kan si om B/G, og de rykka ned . Jeg forstår Eggen godt, med det at han har brukt etablerte spillere i FFK. Hva ellers skulle han ha gjort da? Vi har hatt en junior-avdeling som har ligget omtrent brakk i mange år, og talenter lokale talenter dukker som regel ikke opp over natten. 

Den voldsomme satsingen på unguttene kostet jo Start en tur ned i 1.div med rekordlave 11 poeng fra TL, og en skikkelig dårlig sesong i 1.div året etter. Det har ikke FFK råd til, hverken økonomisk eller med tanke på etterveksten fra juniorlaget. 

Synes det er gjort mye riktig ved å fase inn ungutter som Berti og Hoås inn i stallen side om side ved etablerte spillere.

Ved å bruke etablerte spillere har Eggen gjort FFK fra et 2.divisjonslag til et nå etablert TL lag, og det gir jo unguttene store muligheter for utvikling, så om noen år tror jeg vi vil se flere av dagens juniorer etablert i 1. 11`ern på A-laget.

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


Superboy

Juniorspiller

Ble medlem: 21 aug 05
Innlegg: 140

Lagt til: 16 nov 05, 23:53
Endret: 16 nov 05, 23:54
Glimrende intervju... Gode spørsmål og gode svar... Har alltid vært kritisk til Drillo som klubbtrener, og fikk vel bekreftet dette her, med diverse utsagn... Mannen er den fødte landslagstrener, hvor man kan plukke de beste, og coache de noen ganger i året... Men jeg skulle gjerne sett han i den tiltenkte rollen i FFK, der han har en unik spisskompetanse...

Lykke til videre Drillo!!

---------------------------

"Fredrikstadgutter våre veier går igjennom kamp til seier"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 17 nov 05, 00:20
Endret: 17 nov 05, 00:54
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Opprinnelig postet av Holters
. Bare se hva Start klarte før årets sesong. De satset på egne talenter (riktignok utviklet over lang tid) og hentet noen få, kvalitetsspiller som ikke var all verdens dyre i innkjøp.


Dette er vel omtrent det samme man kan si om B/G, og de rykka ned . Jeg forstår Eggen godt, med det at han har brukt etablerte spillere i FFK. Hva ellers skulle han ha gjort da? Vi har hatt en junior-avdeling som har ligget omtrent brakk i mange år, og talenter lokale talenter dukker som regel ikke opp over natten.

Snakker ikke bare om i FFK, men over alt hvor Eggen har vært. Han gjorde akkurat det samme i løpet av de fem årene han var i Moss.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 nov 05, 00:28
Han fikk ihvertfall fram Simen Brenne i Moss da......... Sikkert noen andre også....

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 17 nov 05, 00:32
Bare å glemme det.. Trur noen bare skal "hevne" seg på at vi har mistet drillo! Da må de finne noe dritt angående Eggen å! Skulle likt å se den unge spillern drillo hadde utviklet med sin demotiverende holdning å manglende inspirasjonsspreder! Eggen gir hvertfall spillerne lysten på å spille fotball slik at de har det gøy!

Trur vi vil få se et spennende lag neste år, med mye ungt!

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 nov 05, 00:40
Egentlig litt rart?????? Eggen har vært hovedtrener her i tre år, to opprykk og holdt oss i eliteserien imot alle spådommer og ekspert tips!  Alikevel er det noen som mener Eggen ikke har mer å tilføre...... Han er også ansett som en av norges kanskje 5-6 beste trenere og var sterkt i søkelyset når både landslaget og Rbk trengte ny trener.........

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 17 nov 05, 00:51
Endret: 17 nov 05, 00:55
Opprinnelig postet av frekkrik
Bare å glemme det.. Trur noen bare skal "hevne" seg på at vi har mistet drillo!

Er ikke snakk om å hevne seg, og har du fult med her i forumet noen år, så har dette hele tiden vært et av ankepunktene mot Eggen Jr. Har over hodet ingen verdens ting imot ham, men bare påpeker at han har sine svakheter han også. I tillegg tror jeg personlig ikke at han har det som skal til for å ta oss helt til tops.

Og du er vel ikke den rette til uttale seg om "å snakke dritt om", frekkrik... :)

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Han er også ansett som en av norges kanskje 5-6 beste trenere og var sterkt i søkelyset når både landslaget og Rbk trengte ny trener.........

Har du noen kilder på dette? Fra mine kontakter i Trondheim, så var dette langt mer medieskapt enn realistisk. Han var visstnok aldri aktuelt som trener på Lerkendal i det Johansen tok over. I tillegg har vi fått noen nye trenere som kanskje har passert Eggen allerede i Berg, Rekdal, Nordlie, Rösler etc... Og da snakker vi bare NYE trenere nå i det siste.

Eggen er en bra trener - for all del - men han har sine svakheter han også. Og jeg tror vi skal være forsiktige med å la ham gro fast her i all sin tid. Eggen sa for øvrig en gang at fem år i en klubb var ideelt. Etter det trengte som regel begge parter noen nye impulser. Tror ikke han var så langt unna sannheten der.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 nov 05, 01:03
Du fikk det kanskje ikke det med deg....... Men han var favoritt i de største avisene, favoritt hos oddssettere og andre eksperter.......... Hvor nære han var vet vel bare Skutle og Bratseth....... Men etter 15 år med senior var det sikkert en del på brakka som ville ha litt annet blod.  
    Dessuten til og med du holters kan vel ikke tvile på resultatene Eggen har hatt som trener. Til og med du har vel fått med deg Eggens sin sterke posisjon innad i spillegruppen. Din og noen få andres anti Eggen holdning er i beste fall latterlig og i værste fall patetisk, helt til FFK beveger seg i feil retning sportslig under Eggen. Enn så lenge har pila godt oppover og det er jeg sikker på at den fortsetter med neste år..........

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 17 nov 05, 02:30
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Sørlie sier vel litt mer enn det som har vært sagt om Drillos tillitt i dagens Demokraten.........  Internt har det vært uenighet om spillestil, men enhver diskusjon har blitt drept med plansjer og Fakta statestikk............ Og slik dreper man enusiasme og spilleglede.......... Tror ingen i Norge kan si noe noe på Drillo sine fagkunnskaper om sporten fotball, men hans evner til å skape entusiasme, spilleglede og fandenivolskhet er for dårlige og det har han blitt kritisert for.............  

At Drillo ikke klarte å skape entusiasme og spilleglede i FFK, er jeg helt enig i. Men jeg synes tiden med landslaget viser at han ikke er helt uten denne egenskapen...

Når det gjelder det du skriver om å "drepe" diskusjoner med plansjer og fakta, så synes jeg det må være lov å underbygge sin egen fotballfilosofi med dette. Det vitner om en som har gått grundig til verks, og som har (eller i det minste mener å ha) belegg for det han hevder. Tydeligvis i motsetning til enkelte andre, her Sørli (med forbehold om at sitatet er riktig), som det virker som bare føler at de ikke liker den måten å spille fotball på. Noe jeg personlig tror den norske rikspressa med VG i spissen skal ha mye av skylda for. Tåler man ikke å få lagt fram fakta, er man heller ikke i realiteten interessert i å føre en diskusjon IMHO.

---------------------------


Bjørn Jervell Hansen


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 nov 05, 08:22
Fotball er føleser, ikke bare faktaopplysninger, plansjer og teori, derfor har Drillo misset på det å skape entusiasme. Er man sammen hver dag må man også høre på hva spillerene mener og synes og ikke drepe diskusjonene....... Jeg vet at det er langt fler enn Sørlie som mener dette............   Dessuten det å skape entusiasme på landslaget bør være atskillig lettere, da man er sammen atskillig mindre og man tross alt spiller med flagget på brystet.......... Men for all del Drillo skal ha all mulig ros for det han gjorde med landslaget........Da var han på rett plass til rett tid......

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 17 nov 05, 08:54
Opprinnelig postet av Holters
Jeg snakker ikke kun om neste sesong, men om hele fremtiden. Sier ikke at jeg blir misfornøyd om vi ikke klarer topplassering til året (jeg var vel langt mer realistisk før årets sesong enn veldig mange andre er inne), men tror ikke at Eggen er mannen som fører oss til en toppklubb. Han er og forblir en som satser på ferdigutviklede spillere som har nådd sitt potensiale, og på det området tror jeg ikke han endrer seg. I tillegg har han en ENORM forkjærlighet for noen få spillere, og de får spille og blir brukt for enhver pris. Sier litt når han snart har hentet halve stallen med fortid i Moss.

Jeg er over hodet ikke fornøyd bare ved å være i Tippeligaen. Jeg vil at FFK skal kjempe om medaljer. Har du andre ambisjoner enn det, så forstår jeg hva du mener over, men det bør faktisk  være mulig. Bare se hva Start klarte før årets sesong. De satset på egne talenter (riktignok utviklet over lang tid) og hentet noen få, kvalitetsspiller som ikke var all verdens dyre i innkjøp.


Kunne ikke skrevet det bedre selv. Helt enig med Holters her.

---------------------------

03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 17 nov 05, 08:55
Endret: 17 nov 05, 08:55

 

---------------------------

03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 nov 05, 09:03
Folk som har vært mindre kritiske til Drillo enn dere er til Eggen har vel blitt beskyldt for mobbere.......... Holdningene deres til Eggen som har to opprykk og holdt oss i eliteserien mot alle odds begynner å ligne en farse........

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 17 nov 05, 09:13
Rimelig sikker på at du er inne på noe her. Alle trenere har ulike egenskaper, tror ikke Eggen er kapabel til å dra oss over 6.plass-grensa på tabellen, men under denne plassen så klarer han seg bra. I klubber som ikke kan kjøpe seg til suksess er det begrenset med trenere som vil kunne ta et lag videre. Trenere i Odd har vært gode til dette, de "tyner" lagets egenskaper maksimalt, de er gode på å kjøpe inn de riktige spillertypene. Sammen med utvikling av de spillerne vi har så er det her det største vekstpotensialet til FFK ligger. FFK  og Eggen må få påplass et profft apparat til å håndtere spiller inngang/utgang. Det er for dyrt å gjøre bomkjøp, la en proff ta seg av denne jobben! Dette bringer oss framover og kan økonomisk  sett  kun gå ut i pluss!

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 17 nov 05, 09:28
[quote=Bedreviteren] Din og noen få andres anti Eggen holdning er i beste fall latterlig og i værste fall patetisk, helt til FFK beveger seg i feil retning sportslig under Eggen. 

Skjønner at du er en av de som ikke klarer å skille ytringer og saklig kritikk fra mye av den smørja som skrives her inne. Her skriver Holters om sine meninger om Eggen på en saklig måte, og der er du på plass med herskerteknikken med en gang; "latterlig, patetisk" etc. bare for å "vinne" diskusjonen. 

Det er ganske stor forskjell på å være anti-Eggen kontra det å kommentere om han også har sine begrensninger. Klarer du ikke å skille det eller?



Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 17 nov 05, 09:38
[quote=stenhard][quote=Holters]
 
Jeg er over hodet ikke fornøyd bare ved å være i Tippeligaen. Jeg vil at FFK skal kjempe om medaljer. 

Holters, 
Over tid,... ja. det er vel på tide å sette seg noen ville mål igjen ja.
Men vi må nok kjempe hardt noen år til for å bli et stabilt lag.
Vi må huske på at start ig vif ikke har vært 20år i breddefottballen.

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 nov 05, 09:54
Akkurat tribunesliter....... Dette handler ikke lenger om sak, men personer.......... Dem som har holdt henda over Drillo, er nå dem som kritiserer Eggen og det er det jeg finner latterlig og merkverdig.........

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 17 nov 05, 10:18
Det er alltid veldig enkelt å kritisere. Ofte rammer kritkken hardest fra dem som ikke har full tilgang til alle sider av sakene. Javisst hadde vel alle håpet at denne sesongen ville endt i annet enn et nervedrama for å unngå nedrykk. Det er vi alle enige om. Men som en relativt fersk klubb i den øverste divisjonen er det ikke direkte overraskende i historisk sammenheng at man sliter i bunnen. Egil Olsen har såvidt jeg kan bedømme faktisk gjort en godkjent jobb i FFK. som hovedansvarlig i store deler av sesongen måtte han jobbe ut fra disse forutsetningene: Forsvarsklippen Piiroja skadet, vi hadde ikke en god venstrekantløsning på midtbanen før etter sommeren, og på topp slet West med veldig mange skader samtidig som de andre heller ikke fant veien til nettmaskene. Kan så Drillo lastes i særlig grad for det? Jeg mener nei. Da blir det etter mitt hode litt for unyansert å gi ham såvidt mye verbal skyts. En trener må prøve, og noe lykkes han med. Som for eksempel å hjelpe Ramberg tilbake i toppfotballen, å la unge spillere som Tarik og MacDonald få sjansen, og videreutvikle lovende spillere som Bertelsen og Brenne.
Hvis det likevel er Drillo som er ansvarlig for alt som har gått galt, er det da riktig å si spillerne selv er helt uten ansvar? Har de stilt til trening hver eneste dag godt forberedt? Har de spist riktig? Drukket riktig? Sovet nok? Hvilt nok? Gitt sitt aller ytterste på hver eneste trening? Tilbakemeldinger fra sentrale personer rundt laget tyder på at det for endel er en lang vei å gå her. Vil ikke dette også prege prestasjonene? Jeg vil tro det.

For meg blir det altså altfor unyansert å gi Drillo skylda for alt som har gått galt, mens Eggen skal få skryt for det som er gjort riktig. De har jobbet sammen, helt sikkert vært både enige og uenige, og FFK er ikke den eneste klubben i verden som rammes av skader på sentrale spillere, at spillerkjøp ikke slår til, og hvor for eksempel spisser ikke scorer like mye som man ønsker. Vi hadde direkte uflaks i enkelte kamper, men hadde samtidig en god posjon flaks og eventyrlige prestasjoner av keeper Sørlie i andre kamper.

Jeg vil på ingen måte kaste meg på hylekoret. Det handler litt om å stikke fingeren i jorda og innse at FFK ikke er en topp klubb i Norge, men en god klubb i den øverste divisjonen som kan slå alle, men samtidig også tape for alle. Drillo og Eggen har gjort en kjempebra jobb med å stabilisere og videreutvikle både spillere og klubb. Det tror jeg skaper et godt fundament for fremtiden for FFK, at en ny æra som absolutt toppklubb kan skapes, og en skikkelig grobunn for at vi kan stabilisere oss helt i toppen. Å rakke så til de grader ned på trenere med den enorme kompetansen som Drillo og Eggen besitter blir nesten litt komisk. Med en flau smak i munnen.

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 17 nov 05, 10:23
Holters,  sannsynligvis en av de bedre innleggene på lang tid.

Vi kan jo håpe på en endring fra Eggen`s side om at han vil begynne å bruke noen av våre talenter mer og at han lærer av  Solbakken og Nordlie at stenkondisjon er er av de viktigste faktorene for å skape sukesss.




b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 17 nov 05, 10:25
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Akkurat tribunesliter....... Dette handler ikke lenger om sak, men personer.......... Dem som har holdt henda over Drillo, er nå dem som kritiserer Eggen og det er det jeg finner latterlig og merkverdig.........


Tror du misforstår veldig Bedreviter. 
Holters med fler har ikke forgudet Drillo og slaktet Eggen. Det Holters skriver er jo kun hans meninger om det han tror er Eggens begrensninger (og med det FFK`s begrensninger) med tanke på å løfte oss videre. Der er ikke noe spesielt anti-Eggen over det! 

Holters ordlegger seg også på en bra måte i sterk motsetning til det de fleste Drillo-hatere har gjort; "kast ham ut, få`n vekk, dra hjem" o.s.v.  Jeg håper det er på Holters argumentasjonsnivå alle som ønsker å være konstruktive legger seg etterhvert. 

Dette er to trenere med ulike egenskaper på godt og vondt, tror selv det som var påtenkt av samarbeid med dem i 2006 hadde vært ideelt m.t.p. egenskaper. Og for ordens skyld; jeg synes selv at Drillo har passet dårlig inn i trenerrollen i2005. Men nå er det slik at det var Eggen som dro ham inn!




Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 nov 05, 10:29
Er faktisk enig med deg........ Rollefordelingen Drillo og Eggen skulle hatt neste år ville vært perfekt og kanskje dynamitt for FFK......... Begges spisskompetanse ville kommet mere til sin rett og begges svakheter ville blitt mer usynlig.....  Dessverre så ga Drillo opp pga noen få menneskers mobbing og det burde en sterk mann som Drillo ha oversett....... Men den ganske harde kritikken av Eggen bl a av redaktøren her inne synes jeg er ganske umotiverende og upassende resultatene Eggen har hatt tatt i betraktning........... Jeg er selvfølgelig med på at Eggen har svake sider som de aller fleste trenere har, men ting må stå litt i stil.........

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 nov 05, 10:30
Den jeg svarte var FFK Thomas ja........

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 17 nov 05, 12:13
Opprinnelig postet av danieltr

Enig med deg Bedreviteren.. Folk i byen har urealistiske høye forventninger til klubben.. Drillo er en fotballfaglig dyktig mann, men at han er en så fantastisk god motivator, som har vært en klisje i riksmediene i en årrekke, har jeg liten tro på..


Så du kaller det stort sett alle landslagsspillerne han har trent for en klisjè? Det kaller jeg arrogant!

---------------------------

-Her Var Det Glatt, Gett-


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 17 nov 05, 12:33
Eggen har aldri vist at han kan føre en klubb helt til topps, men han har aldri hatt en klubb med et potensiale til å gjøre det heller. FFK er i ferd med å bli en slik klubb, men har enda en del barnesykdommer som må lukes bort før vi kan regne med å bli en stabil toppklubb. Synes Eggen fortjener masse ros for det han har gjort med fredrikstad til nå, og jeg synes han fortjener sjansen til å lede en klubb med potensiale, før vi utaler oss om hvorvidt Eggen har kapasitet til å lede en toppklubb eller ikke.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 17 nov 05, 14:32
Eggen skal ha ros for det han har gjort, men det er viktig å ikke bli blendet av dette. Han hadde blant annet ganske gode lag da han trente de lagene det er referert til. At han er en god trener, er det ingen tvil om.

---------------------------

-Her Var Det Glatt, Gett-


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 17 nov 05, 14:38
Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Eggen skal ha ros for det han har gjort, men det er viktig å ikke bli blendet av dette. Han hadde blant annet ganske gode lag da han trente de lagene det er referert til. At han er en god trener, er det ingen tvil om.


Hvilke gode lag er det Eggen har trent ??

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 nov 05, 14:46
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hvilke gode lag er det Eggen har trent ??


Lurer jeg på også. Det siste han gjorde før han kom til FFK var å holde Moss oppe i Tippeligaen med begrensede resurser, ikke mange andre kunne ha klart det.

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 17 nov 05, 14:54
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hvilke gode lag er det Eggen har trent ??


Lurer jeg på også. Det siste han gjorde før han kom til FFK var å holde Moss oppe i Tippeligaen med begrensede resurser, ikke mange andre kunne ha klart det.


...det var en annen klubb også...hva var det de het igjen...jo FFK klarte han å holde i TL.
Nei vi får kødde det til med "konstruktiv kritikk" så ikke han gidder å, så får vi se hvem som kommer hit å trener aristokraten i Norsk fotball.
kansje han særpingen gidder

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 17 nov 05, 14:54
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hvilke gode lag er det Eggen har trent ??


Lurer jeg på også. Det siste han gjorde før han kom til FFK var å holde Moss oppe i Tippeligaen med begrensede resurser, ikke mange andre kunne ha klart det.


Ellers så er det vel bare middelmådige klubber han har trent ??

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 17 nov 05, 15:37
Eggen, Drillo, Normark, Rekdal og de fleste klubbtrenere er stort sett alle rimelig gode. 
Men alle er ikke gode til alt, dette har de enkelte trenerne ofte problemer med å innse selv.

Dette er også et sportslig ledelsesproblem, det å se hvilken "total" trenerkompetanse som trengs for egen klubb .

Tar vi utgangspunkt  i FFK så fikk FFK den absolutt beste treneren til å føre de fra 2.div til eliteserien. Med engasjementet han skapte (som var kanskje det absolutt viktigste Eggen har gjort for fredrikstad) førte han FFK til toppdivisjonen. Når vi så kom dit hadde han ikke kvaliteter nok til å kvalitetssikre stallen godt nok når sesongen startet. Selv 10-12 tap i treningskampene bidro ikke til å det ble tatt aksjon på spillersiden (det var penger tilgjengelig) til å se dette tydelig nok. Med maksimal uttelling på ettersommerens spillerkjøp og stang inn i kampene klarte vi å overleve det første året i tippeligaen.

Med Drillo kom den spiller -og laganalytiske kunnskapen inn i huset, men hans egenskaper til å motivere ulike mennesker var ikke spesielt god. Etter å ha tapt 10 2. omganger på rad og folk begynte å lure på om de var godt nok trent så svarte Eggen at "trening er så mangt"! Og det er jo sant, men målingene av en idretttsutøvers kondisjon er ikke så mangt. Den er enkel åmåle. Ergo; dette hadde ikke trenerne (Drillo, Eggen, Ahlsen) kontroll på!

Dette er ikke hets, dette er ikke kritikk, dette er et signal fra meg om at trenere er som ledere, gode på noe, dårlige på noe, men de ser sjelden sine egne begrensninger. Derfor er det ledelsens ansvar at denne kabalen alltid går opp.

Dette hadde den gjort med Eggen som motivator, Drillo som analytiker samt egen ressurstrener i 2006
Nå må derfor FFK tenke på hvem som til året skal fylle ut den påtenkte rollen til Drillo og paralelt oppgradere Ahlsen til også å være ressurstrenner, eller ansette egen for dette.

egilolsen

Bedriftsspiller

Ble medlem: 16 nov 04
Innlegg: 20

Lagt til: 17 nov 05, 19:41
At Drillo blir kritisert for å bruke "plansjer" og "statistikk" i sin argumentasjon er helt helt utrolig. Er plansjer og statstikk bare noe tørre greier som egentlig ikke funker? Mulig folk som ikke klarer å gjennomføre ungdomsskolen har en slags skrekk for alt som smaker av matematikk, men alle andre burde faen meg vite bedre. Kanskje man heller burde gjenomført spille-debatten innad i klubben slik noen sikkert sitter og synser og fjaser på fotballpubben etter 5-6 halvlitere. Hvordan Sørlie og co ble sittende maktesløse får vi ikke vite, men det kan vel ikke være fordi Drillo ARGUMENTERTE BEDRE??? Neida, alle har like rett. Alt med fotball er gøy og veldig enkelt. En som ser fotball hver søndag på stadion har like godt grunnlag for å mene noe om fotball som en som har studert fotball på fulltid i en haug med år. Statistikk og fotball passer ikke sammen. Og så til dem som advarer mot statistikk bruk: En slik advarsel er av og til på sin plass. Men da dreier det seg om forhold der man mistolker statistikken eller bruker den tendensiøst. Men i fotball er jo saken for det meste at man ikke bruker statstikk I DET HELE TATT. Jeg kan nesten ikke tenke noen virksomheter i fremgang som ikke på mange vis bruker statistikk og matematikk. Enhver idiot som kan noe historie vet at uten matematikken hadde vi vært huleboere fremdeles. Dem som mener at fotball ikke har med tall å gjøre må faen meg begrunne det. Det var sikkert det samme prestene sa på 1400-tallet da noen små forsker-spirer ymtet frempå om at kanskje ikke selvpining hjalp noe mot pesten. Jeg synes jeg hører samme argumentasjon i natur-legemiddel-bransjen. Er statistikk kjedelig, javel, men uhyre effektivt. Hva skulle Drillo gjort i møte med Sørlie? Skulle han sagt: "Ja det er fryktelig interessant det du sier der Steinar, og jeg synes vi skal spille mer ballbesittende, selv ingen kan begrunne hvorfor. Skitt au, tall og sånn er jo bare for menn i dress og slips, la oss lage kjeramikk gutter".?

---------------------------

Sverre


egilolsen

Bedriftsspiller

Ble medlem: 16 nov 04
Innlegg: 20

Lagt til: 17 nov 05, 19:47
En ting til. Det ser ut til at det er opplest og vedtatt at Drillo er dårlig inspirator. Hvorfor er dette så forbanna sikkert? Er det liksom sånn at fotballspillere er en gjeng med små rakkerunger som trenger en Crusty the Clown for å ha det gøy med fotball? Noen påstår tvertimot at Drillos innsats med landslaget bestod i at han fikk spillerne til å tro på seg selv. Bullshit alt sammen. Samme som med den latterlig tros-bygginga til Hareide. Jeg sier: Legg opp en taktikk som funker, så kommer troa av seg selv. Dette pseudo-psykologiske vissvasset er jeg grundig lei av.

---------------------------

Sverre


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 nov 05, 20:39
Kanskje fordi du ikke forstår det psykologiske vissvasset?

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 17 nov 05, 21:54
Kan ta utgangspunkt i et Mosselag med Tor Trondsen, Martin Andresen, Jerry Månsson, Dagfinn Enerly, Raymond Kvisvik, Rune Tangen, Kjell Olofsson med flere så skjønner man at en del trenere hadde vunnet noe med et slikt lag.

---------------------------

-Her Var Det Glatt, Gett-


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 nov 05, 22:13
Ja det var derfor Moss ble tippet ned vært eneste år.......... Den eneste av dem du nevnte som ble landslagspiller var Andresen og han var vel omtrent junior når han var i Moss........... Ytterst dårlig og pinlig begrunnelse.........

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 18 nov 05, 02:08
Opprinnelig postet av egilolsen
En ting til. Det ser ut til at det er opplest og vedtatt at Drillo er dårlig inspirator. Hvorfor er dette så forbanna sikkert? Er det liksom sånn at fotballspillere er en gjeng med små rakkerunger som trenger en Crusty the Clown for å ha det gøy med fotball? Noen påstår tvertimot at Drillos innsats med landslaget bestod i at han fikk spillerne til å tro på seg selv. Bullshit alt sammen. Samme som med den latterlig tros-bygginga til Hareide. Jeg sier: Legg opp en taktikk som funker, så kommer troa av seg selv. Dette pseudo-psykologiske vissvasset er jeg grundig lei av.


Må bare spørre igjen... Er du drillo?!?!? Faen meg like bitter hvertfall!!!!! Å JA! han er en dårlig inspirator! Om ikke du har skjønt at det var noe mange av spillerne mente også, så er det ditt problem! Bruker nok en gang keiko! Den måten han klarer å inspirere guttene sine på er GULL verdt! Ble sølv da men... Det gir dem nesten en ledelse før start kontra Mr. bitter!

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 18 nov 05, 03:00
frekkrik: stemmer du frp???

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 18 nov 05, 06:59
Endret: 18 nov 05, 07:00
Opprinnelig postet av frekkrik
Opprinnelig postet av egilolsen
En ting til. Det ser ut til at det er opplest og vedtatt at Drillo er dårlig inspirator. Hvorfor er dette så forbanna sikkert? Er det liksom sånn at fotballspillere er en gjeng med små rakkerunger som trenger en Crusty the Clown for å ha det gøy med fotball? Noen påstår tvertimot at Drillos innsats med landslaget bestod i at han fikk spillerne til å tro på seg selv. Bullshit alt sammen. Samme som med den latterlig tros-bygginga til Hareide. Jeg sier: Legg opp en taktikk som funker, så kommer troa av seg selv. Dette pseudo-psykologiske vissvasset er jeg grundig lei av.


Må bare spørre igjen... Er du drillo?!?!? Faen meg like bitter hvertfall!!!!! Å JA! han er en dårlig inspirator! Om ikke du har skjønt at det var noe mange av spillerne mente også, så er det ditt problem! Bruker nok en gang keiko! Den måten han klarer å inspirere guttene sine på er GULL verdt! Ble sølv da men... Det gir dem nesten en ledelse før start kontra Mr. bitter!


ja vi så jo hvem som var mest motivert og inspirert til serieavslutninga i kristiandsand....................

---------------------------

Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!


egilolsen

Bedriftsspiller

Ble medlem: 16 nov 04
Innlegg: 20

Lagt til: 18 nov 05, 09:41
Frekkrik hvis du noen gang selv har spillt fotball så skjønner du hvor begrenset betydning det har å være topp motivert. Motivasjons-forklaringer er det man tyr til når man egentlig ikke har noen forklaring men har veldig lyst på en.

---------------------------

Sverre


egilolsen

Bedriftsspiller

Ble medlem: 16 nov 04
Innlegg: 20

Lagt til: 18 nov 05, 09:44
At f.eks. Roger Risholt ikke følte seg så motivert er kanskje heller ikke en bombe. Ikke Sørlie heller. Ikke så gøy å føle seg for dårlig for trenerens forventninger. Kanskje ikke så mye å gjøre med det? Dessuten har vel også spillere behov for å "fordele" ansvaret når det går dårlig...

---------------------------

Sverre


egilolsen

Bedriftsspiller

Ble medlem: 16 nov 04
Innlegg: 20

Lagt til: 18 nov 05, 10:08
Leser i Dagbladet at Hareide er godt likt av andre trenere. Skal vedde på at han er godt likt av media også. Han kan dumme seg ut og hetse media så mye han vil bare VG og Dagbladet får sine overskrifter. Han er jo en koselig fyr som alle liker og kanskje ikke så smart. Det er så fordømt irriterende med Drillo og sånne som bruker statistikk og "vet alt" lissom. Drillo peker på avisenes ømme punkter - deres overfladiskhet og tynne kampanalyser og deres sans for å blåse ting opp. Det går ikke utstraffet hen. Hareide beskylder dem for å ikke "spille på lag" - noe som er en så meningsløs påstand at ikke engang avisene gidder å straffe han for det. Avisene spiller ikke på lag med Norge det burde alle skjønne. Avisene spiller ikke på lag med noen andre enn pengene. Noen husker sikkert debattene rundt Sembs avgang, der Drillo sto mot Solér og store deler av den norske trenerstanden. Hvilke argumenter haddde trenerne? Ingen. Er det rart de føler seg dumme og beskylder Drillo for hersketeknikker? Hvorfor skal noen være bedre enn andre?

---------------------------

Sverre


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 18 nov 05, 10:46
Opprinnelig postet av egilolsen
Jeg sier: Legg opp en taktikk som funker, så kommer troa av seg selv. Dette pseudo-psykologiske vissvasset er jeg grundig lei av.


Jeg er enig med deg i at troa kommer dersom man kjenner at det som skjer er rett, selv om det noen ganger er vilkårlig om det blir stang inn eller stang ut. Ingen kraft er sterkere og viktigere enn følelsen av at det man gjør er rett. Les; Tromsø`s sesomgavslutning. Det er klart at dette har med motivasjon å gjøre fordi de tror på treneren, ikke for at de blir påtvunget klisjeen; "vi må ikke miste troa på det vi holder på med". Dette må bevises for mennesker!

Men får man over tid ikke har følelsen av at man er på et "winning team", at sporet man er på er galt, man ser ikke hvorfor det skal bli bedre ved neste kamp da har vi et problem. Da vil det for visse mennesker resultere i dårligere motivasjon enn ellers, innsatsen til laget blir noen %-er dårligere enn ellers, nok til at resultatene faller i en jevn serie som det har vært i år. Da må noen ta noen håndgrep! Sånn er mennesket bygd, og mennesker er forskjellige. Alle er ikke Runar Berg.

Ser du ikke det!

egilolsen

Bedriftsspiller

Ble medlem: 16 nov 04
Innlegg: 20

Lagt til: 18 nov 05, 11:25
Jeg er fremdeles uenig. For det første er de prosentene veldig små, tror jeg bestemt. Det betyr ikke at de er helt uvesentlige, men at I FORHOLD til andre faktorer (spillernes kvaliteter, flaks/uflaks, trenerens taktikk) er de enormt overvurdert slik jeg tolker kommentarer på dette forumet og ellers blant folk. Men i tillegg er jeg imot at spillernes skal føle at de er på et winning-team når all deres erfaring taler i mot det. Jeg mener man bør forsøke å bestrebe seg på å få en mest mulig realistisk forståelse av egne kvaliteter. Og til dette tror jeg Drillo absolutt er rette mannen. Da han gikk ut og sa at Norge kunne nå helt til topps i VM var det ikke først og fremst for å hause opp stemningen og motivasjonen, selv om det kunne ha den effekten, men fordi han faktisk mente det. En trener som ikke tar seg bryet med å være realistisk og nøktern, men som til stadighet manipulerer frem en urelistisk tro på resultater, vil til syvende og sist undergrave den tilliten han må ha. Hva er vel verre en trener man aldri kan vite om snakker sant? Drillo er kjent for å gi klare og nøkterne tilbakemeldinger til spillerne (og jeg synes intervjuet indikerer at man har med en mann som setter ærlighet høyt, å gjøre).Selvsagt blir det uutholdelig i en klubb hvis humøret blant spillerne er dårlig.Trivsel er selvsagt viktig for den enkelte spiller, og muntre spillere som kvisvik bidrar til dette. Men hvor mye påvirker dette lagets PRESTASJONER? Og hvor mye av trenerens ressurser skal brukes til dette? Og jeg tror fremdeles ikke på at alle spillerne på fredrikstad ble i dårligere humør av Drillo. Til slutt: Når kampen er der, og dommeren skal til å blåse i fløyta, da tror jeg ingen spillere på FFK ikke er 100% tent (og jeg synes ofte det er blodig urettferdig mot spillerne å påstå at de ikke gav det de hadde, bare fordi man ikke har bedre forklaringer)Da vil jeg heller ha en trener som har 100% fokus på det taktiske enn en klovn a la keiko.

---------------------------

Sverre


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 18 nov 05, 13:14
beste innleggene på lenge egil!!

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 18 nov 05, 13:44
Opprinnelig postet av Husgutt
frekkrik: stemmer du frp???


Off course
Ser ikke bort ifra at du er en APgutt...?

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 18 nov 05, 13:54
Endret: 18 nov 05, 13:55
Opprinnelig postet av egilolsen
Jeg er fremdeles uenig. For det første er de prosentene veldig små, tror jeg bestemt. Det betyr ikke at de er helt uvesentlige, men at I FORHOLD til andre faktorer (spillernes kvaliteter, flaks/uflaks, trenerens taktikk) er de enormt overvurdert slik jeg tolker kommentarer på dette forumet og ellers blant folk. Men i tillegg er jeg imot at spillernes skal føle at de er på et winning-team når all deres erfaring taler i mot det. Jeg mener man bør forsøke å bestrebe seg på å få en mest mulig realistisk forståelse av egne kvaliteter. Og til dette tror jeg Drillo absolutt er rette mannen. Da han gikk ut og sa at Norge kunne nå helt til topps i VM var det ikke først og fremst for å hause opp stemningen og motivasjonen, selv om det kunne ha den effekten, men fordi han faktisk mente det. En trener som ikke tar seg bryet med å være realistisk og nøktern, men som til stadighet manipulerer frem en urelistisk tro på resultater, vil til syvende og sist undergrave den tilliten han må ha. Hva er vel verre en trener man aldri kan vite om snakker sant? Drillo er kjent for å gi klare og nøkterne tilbakemeldinger til spillerne (og jeg synes intervjuet indikerer at man har med en mann som setter ærlighet høyt, å gjøre).Selvsagt blir det uutholdelig i en klubb hvis humøret blant spillerne er dårlig.Trivsel er selvsagt viktig for den enkelte spiller, og muntre spillere som kvisvik bidrar til dette. Men hvor mye påvirker dette lagets PRESTASJONER? Og hvor mye av trenerens ressurser skal brukes til dette? Og jeg tror fremdeles ikke på at alle spillerne på fredrikstad ble i dårligere humør av Drillo. Til slutt: Når kampen er der, og dommeren skal til å blåse i fløyta, da tror jeg ingen spillere på FFK ikke er 100% tent (og jeg synes ofte det er blodig urettferdig mot spillerne å påstå at de ikke gav det de hadde, bare fordi man ikke har bedre forklaringer)Da vil jeg heller ha en trener som har 100% fokus på det taktiske enn en klovn a la keiko.


Bare sukker jeg Så du vil vi skal ha en trener som sier før kamp, dette blir tøft gutta.. De andre er mye bedre enn oss, men er vi heldige, så får vi en sjanse å kan dra med oss ett poeng..? Det du mener?
Eller vil du ha en som før kampen piffer opp gutta, får dem i den rette stemninga å gir dem TRUA på at de kan gå ut å slå hvem som helst?!?!

Tro kan flytte fjell har jeg hørt... Det stemmer faktisk innimellom!

Å ja, jeg har spilt fotball å har ALLTID trua på seier når jeg går på banen! Prøver mer enn gjerne å få de andre til å tro på at vi skal vinne å! Hatt stor suksess i artigfotballen

Å for det andre, fint om du hadde lagd et lite mellomrom innimello, blir veeeeldig tungt å lese de innlegga som er en km lange uten noen avsnitt...

Edit: Det med at keiko er en klovn...? Han er i såfall en JÆVLIG dyktig motivator av en klovn! Å fikk ganske mye ut av laget sitt en det han klovnen vi hadde gjorde!

egilolsen

Bedriftsspiller

Ble medlem: 16 nov 04
Innlegg: 20

Lagt til: 18 nov 05, 14:12
Nei jeg vil ikke ha en trener som sier: "detta blir tøft, gutter" osv. Jeg vil ha en trener som er opptatt av hvordan laget skal spille, hva/hvem de skal være ekstra oppmerksomme på og slike interessante ting som faktisk kan bidra til noe. Tro er interessant i den grad troen kan stimulere til innsats. Alt annet er bare gammelt sludder. Tro kan selvsagt ikke flytte noe fjell. Når det gjelder fotball så er troen ikke noe problem fordi alle spiller gir 100% uavhengig hvor stor sannsynlighet det er for seier. (Iallefall i tippeligaen.) Hadde spillerne faktisk gitt faen fordi de ikke hadde noe tro i det hele tatt (0%) på at de kunne vinne kampen, da hadde det vært på tide med litt trosbygging, men IKKE slik som Hareide og hans tilhengere gjør det, nemlig ved å gjenta "vi skal vinne" mange ganger o.l. Nei da trengs det en nøktern vurdering av sjansene for å vinne. Men som sagt dette er egentlig helt uinteressant fordi alle vet at alle lag i tippeligaen har sjanse til å slå alle andre lag. Alle dette tros og psyke fjaset bidrar bare til å ta oppmerksomheten vekk fra der den burde vært, nemlig på TAKTIKKEN. Frekkrik du sier du spille litt fotball. Hva gjør at du yter innsats på banen? Yter du mer mot dårlige lag fordi du har stor tro på seier, enn du gjør mot gode lag? Var det troen på seier som f.eks. fikk tuftegjengen til å yte mot VIF? Jeg tviler sterkt.

---------------------------

Sverre


egilolsen

Bedriftsspiller

Ble medlem: 16 nov 04
Innlegg: 20

Lagt til: 18 nov 05, 14:13
Jeg får ikke til å lage mellomrom :(

---------------------------

Sverre


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 18 nov 05, 14:58
JEG yter nok mer mot bedre lag.. Men dette er jo helt individuelt, derfor trengs det noe for enhver smak..
Ett annet eksempel da: Får jeg pepper eller kritikk, så jobber jeg heller dobbelt så hardt for å motbevise de som klager! Dersom jeg ikke gjør jobben, VIL jeg høre det, det gir en ekstra tenning å motivator!
Nok en gang, veldig individuelt. Sikkert derfor jeg er en av de som roper å ber guttane skjerpe seg å jobbe bedre om jeg føler det trengs, for det er sånn JEG ville hatt det....

egilolsen

Bedriftsspiller

Ble medlem: 16 nov 04
Innlegg: 20

Lagt til: 18 nov 05, 15:05
Jeg tror du yter bedre mot bedre lag fordi det skal mer til for å slå dem. Jeg tviler sterkt på at du yter bedre fordi noen står huier eller kjefter på deg. Jeg tror du løper til du har blodsmak i munnen fordi det øker sjansene for å vinne. Punktum. Beklager men jeg vet nok mer om deg enn du gjør selv. Og dette er altså morrofotball. I tippeligaen har man 10 000 tilskuere som ser på, 2 millioner som leser aviser og ser på tv, lønn for strevet, fare for å blir sittende på benken, og sjansen for å bli oppdaget av bedre klubber - i TILLEGG. Jeg tror bare ikke noe på at man trenger flere "inspiratorer".

---------------------------

Sverre


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 18 nov 05, 15:17
Hehehehe, godt å ha folk som vet svarene, til og med når det gjelder hvordan andre er å oppfører seg.....

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 18 nov 05, 17:27
Opprinnelig postet av frekkrik
Opprinnelig postet av Husgutt
frekkrik: stemmer du frp???


Off course
Ser ikke bort ifra at du er en APgutt...?


stemmer på hu erna jeg

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 18 nov 05, 17:28
Endret: 18 nov 05, 17:28
Opprinnelig postet av frekkrik
Opprinnelig postet av Husgutt
frekkrik: stemmer du frp???


Off course
Ser ikke bort ifra at du er en APgutt...?


stemmer på hu erna jeg

egilolsen

Bedriftsspiller

Ble medlem: 16 nov 04
Innlegg: 20

Lagt til: 18 nov 05, 17:28
Jepp. Det kan ofte være greit med sånne. En annen ting: det ser ut til at det opplest og vedtatt at Drillo er en god landslagstrener men en dårlig klubbtrener. For det første: Vålerenga-folk er i dag takknemlige overfor Drillo som redda dem fra nedrykk og samtidig tok dem til kvartfinale i cupvinnercupen og dem som mener at hans tid i Wimbledon var en fiasko anbefaler jeg å lese "Med Drillo i Premier League" av Otto Ulseth. Riktignok en én-perspektivisk fremstilling men likevel opplysende våger jeg å påstå. Hans karriere i FFK kan overhodet ikke sies å være mislykka utifra den målsetningen han selv hadde - tippeligaplass. Selv påsto han før han tok over at resultatene i FFKs høstsdel ikke sto til kampbildene, og at høstdelen faktisk ikke var stort bedre enn vårdelen. Men flaks er et begrep folk som vil ha enkle forklaringer for enhver pris, misliker. Enhver som fulgte med på FFKs spill i den foregående sesongen vet at den samme skjevhet også var her, bare at nå var den til fordel for vårdelen. Rosenborg-kampen er et eksempel. Og én ting til: For dem som vil vite hva Drillo står for: les boka "Effektiv fotball". For dem som vil vite hva Hareide står for tror jeg man kan lese fjase-boka hans: "Fotball, Fornuft og Følelser". Jeg vet iallefall hvilken trener jeg ville hatt.

---------------------------

Sverre


egilolsen

Bedriftsspiller

Ble medlem: 16 nov 04
Innlegg: 20

Lagt til: 18 nov 05, 17:29
Så glemte jeg for det andre: Hva er egentlig den store forskjellen på landslagsfotball og klubbfotball, og hvorfor skulle denne evt. forskjellen være i disfavør Drillo?

---------------------------

Sverre


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 nov 05, 19:03
Opprinnelig postet av egilolsen
Så glemte jeg for det andre: Hva er egentlig den store forskjellen på landslagsfotball og klubbfotball, og hvorfor skulle denne evt. forskjellen være i disfavør Drillo?



Fordi Det å være klubbtrener bl.a stiller større krav til å skape entusiasme over tid f.eks............ Tror ikke det er mange som betviler Drillo sine fagkunnskaper..........

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 18 nov 05, 19:46

Kanskje løsningen rett og slett ligger i at Drillo er ferdig?

-For gammel..
-Ikke sulten nok lenger..
-En sliten gammel kropp som ikke har de fysiske forutsetningene..
-Lei av å være i mediebildet..

Osv. osv.

Noe i dette?

---------------------------

"I FFK blir det ikke ansatt noen trener som vil spille ekstrem «Drillo-fotball». FFK-stilen skal dyrkes. FFK skal ikke bare gjenkjennes på draktfargene, men også på spillestilen!"
Sitat Frode Kværneng, 1. april 04- Aprilsnarr?

-Ullo


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 19 nov 05, 06:59
Opprinnelig postet av danieltr

Kanskje løsningen rett og slett ligger i at Drillo er ferdig?

-For gammel..
-Ikke sulten nok lenger..
-En sliten gammel kropp som ikke har de fysiske forutsetningene..
-Lei av å være i mediebildet..

Osv. osv.

Noe i dette?



kanskje kanskje, men er ikke olsen egentlig en god trener? jeg mener, han har da bøttevis med erfaring, og som sagt tidligere tror jeg han var tungen på vektskålen i den avgjørende kampen i kristiansand, jeg mener, den oppladningen guttane hadde før denne kampen må jo ha vært enorm....

---------------------------

Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!



Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340