Husk meg
Brukernavn
Passord

Intervju med Egil "Drillo" Olsen

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 16 nov 05, 06:56
Opprinnelig postet av frekkrik
Klarer ikke så mye jeg enn prøver å få det til å stemme at forsvar er det beste angrep.... Det er så defensivt man kommer! Angrep er det beste forsvar derimot, den er jo faktisk litt logisk å! 
Klarer man å forsvare seg, vil ikke det si at vi kommer oss framover, men klarer vi å angripe, vil det helt klart være enklere å beskytte seg bakover, samtidig som man er på andre banehalvdelen....
Men har jo fått med meg at mange har blitt smitta ja....

Hvis du ikke klarer det, foreslår jeg at du prøver å tenke tilbake på FFK-RBK. Hadde aldri fått så mange mål uten det fandenivoldske forsvaret gutta hadde da, gikk rett i tenna på trøndærne med en gang RBK hadde ballen. Syntes de gjennomførte taktikken forsvar er det beste angrep ganske bra, jeg.

---------------------------

2006: CL, RL, "the double"...


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 16 nov 05, 09:35
Er nok viktig å skille , tror jeg, mellom Drillo som klubb  og landslagstrener.
Som landslagstrener en suksess for Norge ( spillestil osv uansett) , tror de fleste kan være enige om det.
Klubbtrener en , fortsatt min mening, konstant  fiasko, for å sette det på spissen.
Det er jo nettopp dette med klubbtrener som også Egil "Drillo" Olsen skulle være i FFK.
Trolig  også derfor endel av oss, så med stor skepsis på denne treneransettelsen.
Det kan ikke av noen kalles "mobbing" å  henvise til hans resultat og CV som klubbtrener og danne seg en mening utfra den

Når det gjelder, det jeg kaller "å se skrifta på veggen", , eksempel.
ikke sitat men innhold i svar " Vi tapte 5-8 poeng på dårlige dommeravgjørelser, men VI hadde aldri dommerne med oss, ei heller ikke marginene" 
Hei , har vi sett forskjellige kamper, f.eks RBK på Lerkendal eller Kamma på Hamar.
" Vi var uheldig som møtte Brann i Bergen på foir de en god dag, men vi 4-1 til Brann var for mye, på ny, har vi sett samme kamper.
Så skylde på keeperne, vel ikke akkurat verdens beste, men Steinar Sørlie ( ikke fan av han) har vel redda endel poeng i år jfr RBK/Hk/ Start bl.a.

Kort sagt jeg, bøyer meg i støvet, for  en person som faktisk klarer å bortforklare egen "fiasko" med andre sine tabber.  Alle andre som ikke er enige med meg, føler jeg at Egil Olsen sier, har ikke greie på fotball. 
Kanskje har han rett, alle som ikke er enig med "Guruen " er idioter. Ok jeg er idiot, heller det enn blind.

Ps  ett ordtak som Egil "Drillo" Olsen burde tenke på " Alle andre er dumme/ sure når jeg er sur".

Med dette lever vi alle videre i beste velgående, tiltross for våre uenighet.
Håper også at vi også alle kan respektere våre forskjellige syn, jeg påstår ikke jeg har rett har bare påpekt noen uenigheter som har medført/medfører at jeg har dannet mine meninger.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 16 nov 05, 09:48
Opprinnelig postet av dracula
Når det gjelder, det jeg kaller "å se skrifta på veggen", , eksempel.
ikke sitat men innhold i svar " Vi tapte 5-8 poeng på dårlige dommeravgjørelser, men VI hadde aldri dommerne med oss, ei heller ikke marginene" 
Hei , har vi sett forskjellige kamper, f.eks RBK på Lerkendal eller Kamma på Hamar.


Nå blander du vel korta litt her?
Drillo snakka kun om dommeren og ikke om de generelle marginene i dette tilfellet.

Det er jo ubestridelig at vi hadde marginene og visse høye makter med oss i Trondheim, men vil vel ikke si at vi hadde dommeren med oss.

Opprinnelig postet av dracula
Så skylde på keeperne, vel ikke akkurat verdens beste, men Steinar Sørlie ( ikke fan av han) har vel redda endel poeng i år jfr RBK/Hk/Start bl.a.


Det er vel ikke til å komme fra at vi ikke har hatt en stabil keeper som førstevalg i år?
Mulig du er uenig, men jeg mener ihvertfall at flere av målene kunne vært unngått hvis vi hadde hatt en bedre keeper som i tillegg dirigerte forsvarsfireren bedre.
F.eks. Myhre.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 16 nov 05, 09:54
Snakk om smileyhelvete... :)

Uansett; Dere Drillo-kritikere kan da innrømme at de fleste av dere ikke har gitt mannen en sjanse. Jeg var selv svært kritisk i begynnelsen, men snudde etter hvert. Synes det er synd at vi har klart å jage denne mannen vekk fra byen. Han har alltid vært ærlig og ryddig i sine uttalelser, og er veldig lett å intervjue. Er heller ikke av typen som legger skjul på ting.

Altfor mange gav aldri Drillo en sjanse. Jeg tror ikke Eggen hadde gjort det et gram bedre om han var hovedtrener i hele år, og jeg tror ikke han er mannen som bringer FFK til topp 3 plassering. Dessuten er han ikke akkurat kjent som talentutvikler og har aldri satset ungt i noen av de lagene han har ledet.

Eggen er en flott fyr, men vi må passe på at han ikke gror fast her i byen. Utskiftninger kan være sunt og et år var nok ikke nok for at Drillo virkelig skulle kunne få laget til å spille slik han ville.

Ønsker Drillo lykke til videre, og beundrer hans trenerkarriere.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 16 nov 05, 09:59
Dracula , jeg liker sjeldent det du skriver om Drillo , men du er flink til å bruke smilyes syns jeg...dette må være rekord, gratulerer

Om jeg ikke liker det du skriver for at du har rett (i et par ting av det), eller om jeg ikke liker det for at du er helt på jordet...DET skal jeg gå i meg selv å tenke gjennom.

intervju av Drillo syns jeg.

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 185

Lagt til: 16 nov 05, 10:30
Endret: 16 nov 05, 10:31
Kan ikke dy meg meg...

men det virker som om frekkrik har fått en eller annen tvangstanke i hodet som gjør han imun til å se en sak fra to sider.

Mennesker med sinnslidelser (les her: Uten evnte til å føre en fornuftig debatt) gjør seg best på en eller annen institusjon hvor de ikke plager andre (les her: burde holdt seg langt unna debattsidene)

Synes innleggene til Frekkrikk er totalt ubruklige, og tilfører ikke debatten noe. Eder og galle er noe jeg ikke har stor behov for.

Vil ogås skryte av artikkelen - bra, at vi får se flere sider av saken.

---------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
FFK har begge deler.
Eggen til NRK sporten


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 16 nov 05, 10:38
Først og fremst  - Takk til deg som utførte et glitrende intervju!

Dette viser hvor lite vi ofte vet, til tross for dette så uttaler vi oss med i kraftig ordelag om den ene saken etter den andre. Folk her inne på ffksupporter.net bør i hvertfall tenke over dette i større grad så slipper vi noe av det våset som skrives.

Til deg Knut T. Eggen: 
Dersom det medfører riktighet det Drillo sier om at det var du som ville selge Markus, hvorfor støttet ikke du Drillo og Mokkelbost i denne saken offentlig? 
Disse ble p.g.a. salget "offentlig henrettet", da spesielt Mokkelbost. Ingen av de har fortid i klubben og kunne ane hvor tung posisjon han hadde hos supporterne, selve bautaen på FFK`s opptur. Dette visste du godt, og med den tilliten du har blant supporterne hadde noen forklarende ord fra deg vært på sin plass for å roet situasjonen. Man selger ikke "en kroppsdel av FFK"  uten en god forklaring! I ettertid ser du selv hvor mye bråk det ble av dette, mye av dette hadde da vært unngått. Dette var det ikke "godfot-teori" over! Dette bør du tenke på...

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 16 nov 05, 10:57
Endret: 16 nov 05, 10:59
J.Junior.
Vel kanskje det kan virke som jeg blanda korta, men tanken bak var.
Skylde på dommerne, de mot oss, aldri med oss. Tja tillater meg å ikke være så ensidig at alle er i mot meg.
Det jeg påpekte.
Marginene er det mer generelle/ slik jeg tolker det.

Til Hoters og "Smileyhelvete" Ok, skal ikke bruke de.
Mente bare å få fram noen nyanser.
Men kjære Holters, ikke gitt Drillo en sjangse, sutre , sutre.
Han har hatt sjangser i hele år, har vært åpen for jeg jeg tok feil i min "skepsis" i hele år. Tror faktisk at det er kommet fram i mange innlegg, ikke bare fra meg.
Slutt å sutre, med å gi andre skylda.

Ps. Når det gjelder Eggen, er jeg faktisk mye enig med deg.
      

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 16 nov 05, 11:51
Opprinnelig postet av dracula
Til Hoters og "Smileyhelvete" Ok, skal ikke bruke de.

Gjør som du vil. Det var sagt med et smil i øyet...

Opprinnelig postet av dracula
Men kjære Holters, ikke gitt Drillo en sjangse, sutre , sutre.

En slik nedlatende tone og ovenfra-og-ned-tone vil jeg ha meg frabedt. Hersketeknikker som dette kan du bruke i andre fora. Det tilfører ikke debatten noe som helst.

Opprinnelig postet av dracula
Ps. Når det gjelder Eggen, er jeg faktisk mye enig med deg.

Vi er enige om ting i blant vi og, Dracula, men jeg må innrømme at jeg ikke er så begeistret for måten du presenterer ting på. Dette er uansett bare min personlige mening, så ikke ta det så tungt. :) Uansett; Jeg er spent på hva Eggen gjør til året. Satser han ungt? Eller kjøpe han inn "ferdige" produkter som allerede har nådd sitt potensial? Jeg har et utrolig godt eksempel i f.eks Kent Bergersen. Hvorfor i alle dager ble denne spilleren hentet? Og hvorfor i alle dager fikk han spille på bekostning av Watson? Det lurer jeg på den dag i dag...

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Rund

Knøttespiller
Ble medlem: 17 jul 05
Innlegg: 61

Lagt til: 16 nov 05, 12:12
Vil også gi skryt for intervjuet med Drillo. Sjeldent bra. Tenk om sportsjournqalistene i pressen hadde skrevet like gode intervjuer? Og ikke bare stilt idiotiske overflatiske spørsmål, men i stedet forsøkt å gå litt i dybden som her.
Kjempebra skrevet, kjempebra spørsmål!

Er det forresten noen som har lest F-b i dag, og sett hva Sørli sier om de gangene spillerne prøvde å diskutere spillestil med Drillo? Står littebitt i kontrast til det Drillo sier i intervjuet, men samtidig er virkeligheten veldig forskjellig ut i fra hvem som opplever den. :)

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 16 nov 05, 12:34
Opprinnelig postet av Holters
Snakk om smileyhelvete... :)

Uansett; Dere Drillo-kritikere kan da innrømme at de fleste av dere ikke har gitt mannen en sjanse. Jeg var selv svært kritisk i begynnelsen, men snudde etter hvert. Synes det er synd at vi har klart å jage denne mannen vekk fra byen. Han har alltid vært ærlig og ryddig i sine uttalelser, og er veldig lett å intervjue. Er heller ikke av typen som legger skjul på ting.

Altfor mange gav aldri Drillo en sjanse. Jeg tror ikke Eggen hadde gjort det et gram bedre om han var hovedtrener i hele år, og jeg tror ikke han er mannen som bringer FFK til topp 3 plassering. Dessuten er han ikke akkurat kjent som talentutvikler og har aldri satset ungt i noen av de lagene han har ledet.

Eggen er en flott fyr, men vi må passe på at han ikke gror fast her i byen. Utskiftninger kan være sunt og et år var nok ikke nok for at Drillo virkelig skulle kunne få laget til å spille slik han ville.

Ønsker Drillo lykke til videre, og beundrer hans trenerkarriere.


Er enig i nesten alt det du skriver, Holters.

Det eneste jeg er litt uenig i er det du skriver om Eggen.

Alle mennesker utvikler seg hele tiden og når du skriver at han aldri har satset ungt i de lagene han har ledet og at du ikke tror at han er mannen som kan lede oss til en topp 3. plassering, så bør vi vel også gi han en sjanse. Dessuten får han nå Harry ved sin side som spillerutvikler og en slik mann har han vel ikke hatt i de andre klubbene han har trenet.

Nils Arne Eggen "grodde" jo fast i Rosenborg, men oppnådde jo gode resultater hvert år alikevel.

Men i likhet med deg er jeg veldig lei meg for at "vi" jaget Drillo vekk fra klubben, ikke kun fordi jeg synes mennesket Drillo har blitt ufortjent og dårlig behandlet, men like mye fordi jeg tror den påtenkte kombinasjonen av Eggen og Drillo hadde vært helt perfekt for å bringe FFK enda et hakk videre mot toppen av Norsk fotball.

Jeg håper ikke vi har sett Drillo for siste gang på stadion og at han i det minste fortsatt har FFK i sitt hjerte.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 16 nov 05, 12:56
Støtter opp om att intervjuet var rett og slett knallbra utført av a9sh.

Men etter å ha sett Skavland intervjuet, tror jeg ikke på att det er "vi" som har jaget han ut av byen. Her hadde jo alt bare vært fryd og gammen, og 3:16 ingen problem osv osv.Han hadde jo vært ute i mye hardere vær før jo?

Jeg er ganske sikker på att dette bare er en måte å forsøke og gå til VIF med hevet hode uten å bli sett på som sviker. Nå prøver han heller og legge det ordet over på fredrikstad.

Og han sier han hater folk som pisser bakover slik Risholt gjorde.
Hva kaller dere det Drillo driver med nå? Dette er virkelig å pisse i motvind spør dere meg.

Drillo gjorde det godt som landslagtrener, men som klubbtrener har han jamt over vært en flopp. Naivt og dumt og annsette han på 10 år gamle meritter. Fotballen har forandret seg for mye til att Drillo kan tilføre så altfor mye tror jeg.

Fikk en skikkelig dårlig magefølelese den dagen for ett år siden da Eggen dro inn Drillo. Jeg fikk rett i det jeg trodde att dette kommer det ikke mye godt ut av.

Dette bør du ikke være stolt av Eggen. (Har hørt fra godt innformert hold att Eggen gjorde dette for å lære forsvarsdrilling av Drillo)

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 16 nov 05, 13:00
Opprinnelig postet av dracula

Klubbtrener en , fortsatt min mening, konstant  fiasko, for å sette det på spissen.
Det er jo nettopp dette med klubbtrener som også Egil "Drillo" Olsen skulle være i FFK.
Trolig  også derfor endel av oss, så med stor skepsis på denne treneransettelsen.
Det kan ikke av noen kalles "mobbing" å  henvise til hans resultat og CV som klubbtrener og danne seg en mening utfra den


Hvor mange lag har han egentlig vært klubbtrener for?

Mulig jeg er helt på jordet, men har han vært klubbtrener for andre enn Aalesund, Vålerenga, Wimbledon og FFK?

I Aalesund gjorde han en grei innsats, men det er vel så lenge siden at det blir vanskelig å bedømme.

Vålerenga reddet plassen i Tippeligaen da Drillo tok over, etter en fantastisk høstsesong, hvor laget også gikk videre i UEFA cuppen, etter at de slo ut Besiktas. Drillo er jo fortsatt veldig populær i Vålerenga på grunn av at han reddet klubben den gangen.

I Wimbledon var det vel de Normennene (Røkke og Gjeldsten), som styrte økonomien i klubben, som gjorde hans arbeid som trener til en nesten umulig oppgave. Men verd å merke seg er vel at også i denne klubben var han veldig populær blandt supporterne.

I FFK kan vi vel sikkert alle være enige om at det blir litt drøyt å si at han hadde success her. Men jeg vil bare minne om at Driillo helt siden han startet i klubben snakket om den vanskelige 2. sesongen i tippeligaen og at hovedmålsettningen derfor var å berge plassen. Vi berget jo plassen og burde sånn sett ikke vært så veldig misfornøyde. Men faktum var at Drillos uttalelser før sesongen var en nøktern vurdering og ble av mange den gangen kritisert for å være alt for defensiv.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 16 nov 05, 13:06
Mener å huske at han var trener for Lyn en gang på 80-tallet? Jeg husker iallefall at han satt på benken for Lyn da FFK møtte dem den gangen. Mulig han ikke var der som hovedtrener.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 16 nov 05, 13:06
Endret: 16 nov 05, 13:10
Holters:

Beklager, desom du opplevde det som hersker teknikk.
Kanskje på samme måte som enkelte, jeg inkludert, opplever det,
når du skriver at vi aldri har gitt Drillo en sjangse.

Det er vel også en måte å si at vi aldri på noen måte hea vært tilnærma objektive.

( jeg kunne jo også opåfatta ditt smileyhelvete, som en form for herskerteknikk, men jeg så faktisk det komiske i det)

Derfor tror jeg at kanskje skal vi alle være litt forsiktige med hva vi skriver, eller også ha takhøyde for at ting kan misforståes.

Nok en gang, jeg mente ikke å bruke noen form for herskerteknikk, mente vel kanskje mer å provosere litt.
( med et smil)

Stjernengutt, 
er det noen som biter seg sjøl i halen med sin kritikk av Risholt, ja da er det nettopp Egil "Drillo" Olsen.
Mao helt enig, min tilsluttning

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 16 nov 05, 13:12
Opprinnelig postet av aavdst
Mener å huske at han var trener for Lyn en gang på 80-tallet? Jeg husker iallefall at han satt på benken for Lyn da FFK møtte dem den gangen. Mulig han ikke var der som hovedtrener.


Ja, det stemmer nok, det glemte jeg. 
Har hørt Drillo har fortalt morsomme historier om bla. Simen Agdestein, og han spillte jo for Lyn på den tiden.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


oasis

Knøttespiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 55

Lagt til: 16 nov 05, 13:41

Karriere som trener: Norge A, U21 og G19. Wimbledon, Vålerenga, Aalesund, Lyn, Fossum, Østsiden, Hasle/Løren, Frigg. Fredrikstad 2005


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 16 nov 05, 15:09
Intervjuet var bra fremført det. Men det var ikke mye nytt som kom fram. Bortsett i fra at han delvis legger skylda på KTE ang. Ringberg. Og det med at han synes det var vanskelig å drille to utenlandske tror jeg også ikke noe på. Der er han ute og ror. Han hadde andre forsvarsspillere å ta av også. Han har rett og slett ikke gjort jobben sin her. Mye av skylda for baklengsmåla vil jeg gi til midtbanen våres. De har vært som sinker både framover og bakover. Hvor er midtbanen som skal rydde unna foran bakre 4èr ?? Det er der vi hadde Risholt i fjor, som løp som et piska skinn. I år har vi ikke hatt noen som har greid å gjøre dette.

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 16 nov 05, 15:24
Det vi alle kan være enige om er vel at det var greit å få svar på disse spørsmålene? Et godt intervju! Jeg må si at jeg ikke har så mye til overs for Drillo og det har jeg ikke hatt fra dag 1. 
Det er ikke tvil om at denne mannen har et unikt godt fotballhode, som mange kan misunne ham, men etter flere mislykkede forsøk som hovedtrener i klubber er det vel veldig greit at han sier at han ikke skal være nettopp det noen gang igjen? Han er en suveren analytiker, og at vi ikke får utbytte av hans egenskaper der er jo egentlig ganske trist...
Etter at ting har blitt som de har blitt, er vel det beste at han forsvinner ut av portene på Stadion for godt. "Man blir ikke profet i egen by"-ordtaket viser det seg igjen at det ligger noe i...
Drillo skuffer meg stort egentlig ved å gjøre akkurat det han kritiserer Risholt for i intervjuet, nemlig "å pisse bakover".
Det er jo nettopp dette Drillo gjør ved alle sine syrlige uttalelser helt på tampen av hans tid i klubben. Han har blitt en bitter gammel mann!
Virker som om alt dette spys ut nå for å "ha en grunn" til å trekke seg og for kanskje skaffe seg litt sympati -> Stakkars Drillo, kristenfundamentalistene presset ham ut av klubben, OG byen.. 

Jeg synes det er greit at FFKs Drillo-epoke som hovedtrener er over, men mener det er dumt vi ikke fikk utnyttet hans ekstreme ferdigheter innen taktikk og analyse før han forsvant fra klubben..

-Ullo

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 16 nov 05, 15:31
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Intervjuet var bra fremført det. Men det var ikke mye nytt som kom fram. Bortsett i fra at han delvis legger skylda på KTE ang. Ringberg. Og det med at han synes det var vanskelig å drille to utenlandske tror jeg også ikke noe på. Der er han ute og ror. Han hadde andre forsvarsspillere å ta av også. Han har rett og slett ikke gjort jobben sin her. Mye av skylda for baklengsmåla vil jeg gi til midtbanen våres. De har vært som sinker både framover og bakover. Hvor er midtbanen som skal rydde unna foran bakre 4èr ?? Det er der vi hadde Risholt i fjor, som løp som et piska skinn. I år har vi ikke hatt noen som har greid å gjøre dette.


Det der med midtbanen er det ikke mange som greier å få med seg, men det er helt riktig, og livsviktig å få skikk på. Hvis du pløyer gjennom intervjuet engang til, så nevner jo drillo dette også som en av faktorene for alle baklengsmåla.


Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340