Husk meg
Brukernavn
Passord

Vi trenger solide forsterkninger

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 7 4

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 08 nov 05, 14:29
Jo, og en ting til...

Når vi igjen er ute og krever i hytt og pine... Et halvt lagt til MÅ handles inn. Alt annet er fiasko, og ledelsen må gå, og alt det der... Prøv å gi de som kommer inn en mulighet, før dere henger dem a. Klubben har verken råd eller mulighet til hente inn 5 spillere som har bevist at de kan prege tippeligaen. Det er faktisk mulig at vi må hente folk som ikke har bevist på TL-nivå før.

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 08 nov 05, 14:32
Opprinnelig postet av elin
Jeg tror også at MacDonald vil bli en sentral spiller for FFK, men kanskje ikke riktig ennå. Han er ikke rutinert som spiller i Tippeligaen, men fy (!!) for et friskt vindpust han er. Han kan så absolutt bli en viktig spiller for oss, er bare snakk om tid!! Blir spennende å følge den gutten videre!


Nei hvordan kan han bli rutinert når han ikke har fått noe spilletid????

---------------------------

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 nov 05, 14:43
Endret: 08 nov 05, 14:44
Opprinnelig postet av oleberg
Opprinnelig postet av elin
Jeg tror også at MacDonald vil bli en sentral spiller for FFK, men kanskje ikke riktig ennå. Han er ikke rutinert som spiller i Tippeligaen, men fy (!!) for et friskt vindpust han er. Han kan så absolutt bli en viktig spiller for oss, er bare snakk om tid!! Blir spennende å følge den gutten videre!


Nei hvordan kan han bli rutinert når han ikke har fått noe spilletid????

Ja si det.. og hvor smart er det å leie han ut.. gutten er jo i våre hjerter også skal han kansje leies ut.. Eggen prater så varmt om dem unge..  da bør han se på mcdonald (vår ronaldiniho)

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 08 nov 05, 15:26
Opprinnelig postet av Patrioten
Hvis skal klare klubbens ambisjonser.

* 2006/07:

Tippeligaen:

Være på øvre halvdel, fjerde eller femteplass.

Kvalifisere seg til spill i Europa

Cupen:

Semifinale



Den siste målsetningen går ut på cup-gull og royal plass innen 2008.
Tar tid å bygge opp et godt lag. Har ikke Morinhos reussurser her i byen.

---------------------------

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 08 nov 05, 15:37

Tror ikke det er så dumt å leie ut Costaboys.. Å få spille førstelagsfotball på MLS-nivå(hvis det er tilfelle) kan være med å utvikle de kraftig!

---------------------------

If they can make a law, then I can break a law, if I can break a law, will the law break me?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 08 nov 05, 15:54
Vi ser på de flere misslykkende kjøpene til Eggen, er det ikke sikkert at han får så mye penger å kjøpe for, er ikke mange som har gjort det bra, hvor mange vil dere si.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 08 nov 05, 16:05
Hvorfor prøvd vi oss ikke på denne Aalesund spilleren
http://fotball.aftenposten.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=89082

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 nov 05, 16:09
Endret: 08 nov 05, 16:11
Opprinnelig postet av Patrioten
Hvorfor prøvd vi oss ikke på denne Aalesund spilleren
http://fotball.aftenposten.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=89082
32 år er vell ikke rett vei å gå. jeg vet hvor gammel myhre er, men kepper holder lenger en ute spiller...

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 08 nov 05, 16:14
Opprinnelig postet av Patrioten
Hvorfor prøvd vi oss ikke på denne Aalesund spilleren
http://fotball.aftenposten.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=89082


Trenger vi virkelig flere spillere fra utenfor EU??

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 08 nov 05, 18:22
Han skal vist være en attraksjon http://nyheter.radiohaugaland.no/artikler.aspx?id=71

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 08 nov 05, 18:29
Herregud, hvorfor mase om en 32 år gammel spiller utenfor EU som har slitt med å få spilletid for nedrykkslaget Aaelsund? Mener du ærlig talt at FFK burde hentet Paulo Dos Santos??




---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 08 nov 05, 19:28
Endret: 08 nov 05, 19:29
Opprinnelig postet av Patrioten
Han skal vist være en attraksjon http://nyheter.radiohaugaland.no/artikler.aspx?id=71


Når de sier at han kommer til å bli en stor attraksjon på Haugesund Stadion. Sier det mest om han eller klubben da tror du? At han ikke fikk fornyet kontrakt med Aalesund som rykket ned sier vel alt om hvilke kvaliteter han har, for ikke å si mangler.

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 08 nov 05, 19:34
jeg skjønner meg ærlig talt ikke på folk her inne.. man maser alltid om nye spillere uansett, også drar man opp helt latterlige spillere.. rob friend, dos santos, hulsker.. ingen av de er bedre enn de vi har idag.. var jo ikke såååå lenge siden folk ville ha biffen tilbake heller.....


vi har gode nok spisser.. kontinuitet er et bra stikkord.. jeg tipper at både wiig og hoås kommer til å slå ut i full blomst neste år..  når hoås og wiig står igjen med 10-11 mål hver etter neste sesong,skal jeg dra opp alle de negative postene..

hoås spilte i år en halvsesong på ving der han ikke hører hjemme.. i andre halvdel av sesongen fikk han pepper og ble mobbet....  for at en spiller skal lykkes trenger han å bli brukt på rett plass, han trenger tillit, selvtillit, å bli trodd på, samtidig som han trenger å kjenne spillerne rundt ham..  samme med wiig.. når wiig og hoås og west får enda en vinter til å bli trygge på hverandre på riktige plasser, tror jeg det blir riktig så bra neste år..

det er veldig få spisser som blir topscorere hvert år. de fleste går gjennom perioder der de har tørke og dårlige sesonger. dette gjelder alle spisser.. en spiss kan score 2 mål i en sesong og 30 i neste..

har stor tru på både hoås,west og wiig neste år

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 08 nov 05, 20:30
vi hentet jo to spillere selv som ble vraket  av klubber som skulle spille i 1.  div.  Wiig i sandefjor dog blix i sogndal

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 08 nov 05, 20:40
tror også toth kan bli en hit jeg, hvis han får prøve seg og er skadefri, ble ikke toppscorer  i den forrige ligaen han spilte i for ingenting..

---------------------------

Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 08 nov 05, 20:40
Opprinnelig postet av tomroar
vi hentet jo to spillere selv som ble vraket  av klubber som skulle spille i 1.  div.  Wiig i sandefjor dog blix i sogndal


Sandefjord lånte Wiig fra Odd, og han ville vel til noe bedre? Odd tilbød han da også kontrakt, men han takket nei, fordi tilbudet ikke akkurat var av de beste. Blixt var også på utlån i Sogndal fra Rosenborg. Det var Rosenborg som ikke ville ha Blixt, ikke Sogndal.

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 08 nov 05, 20:40
Endret: 08 nov 05, 20:52

Etter å ha lest igjennom diverse tråder om nye spillere og alt hva vi trenger, så tenkte jeg at jeg skulle gå igjennom FFK stallen, og se hva det virkelig var vi trengte. 

Det er egentlig ikke så veldig mange plassene som MÅ forsterkes, kun et par tre, men om vi skal bli en toppklubb, så trengs det kanskje noe mer. Synes som kanogvetalt at spissplassen er godt nok bemannet, og at det er i den bakre fireren og på høyrekanten vi MÅ ha folk. Bør vel også ha inn en ny keeper, ettersom vi snart bare har to igjen, men ellers er vi greit bemannet. 

Jeg synes det er positivt at Eggen går ut og sier at han synes grunnstammen i laget holder god kvalitet, og at de først og fremst ønsker og videreutvikle de spillerne man har samtidig som det kreves enkelte utskiftninger. Jeg synes, som Eggen, at dagens FFK-stall er god nok for neste års tippeliga, men at det kreves noe nytt, fordi enkelte spillere forsvinner. Håper også på at en til to nye juniorer kommer opp i a-stallen, men kjenner for dårlig til junior-stallen til å komme med spesielle navn jeg har troa på.

Her er ihvertfall min tolkning av hva som bør bli FFK-stallen 2006:

Keeper: 
-         Steinar Sørlie 
-         Lasse Staw 
-         Bør hente en ny keeper. Gjerne Thomas Myhre.


Forsvar: 
-         Bora Zivkovic 
-         Raio Piiroja 
-         Trond Erik Bertelsen 
-         Lars Blixt 
-         Pål Andre Czwartek 
-         Jørgen Magnussen 
-         Må ha inn to nye forsvarsspillere. Minst en stopper og helst en allrounder. En av de kan godt være Lindstrøm, om klubben satser videre på han. 
-         Ønskelig med en ny høyreback som går inn å forsterker laget, men da blir Blixt, PAC eller  Magnussen overflødige.


Midtbane:
 
-         Simen Brenne 
-         John Anders Bjørkøy 
-         Raymond Kvisvik 
-         Yherland Macdonald 
-         Jose Garro 
-         Hans Erik Ramberg 
-         Mikael Røn 
-         Christian Petersen 
-         Må ha inn en ny høyrekant. 
-         Synes Christian Petersen er overflødig, og bør selges/leies ut. 
-         Ønskelig med en playmaker a’la Martin Andresen sentralt, men ikke noe must. 
-         Også ønskelig med enda en ny høyrekantspiller. Gjerne en fra egen juniorstall, eller andres juniorstall for den saks skyld. 

Angrep:
 
-         Brian West 
-         Øyvind Hoås 
-         Martin Wiig 
-         Mihaly Toth 
-         Tarik El Younoussi 
-         Dag Frode Hornseth 
-         Synes Hornseth er overflødig, og bør selges/leies ut. 
-         Ønskelig med en ny toppspiss, men ikke noe must.

 
Jeg ser for meg dette laget til neste sesong:     Og med disse som erstaterne:
                   
                        
Sørlie                                                                  Staw 
                  (evt.ny keeper) 
Czwartek Zivkovic Piiroja Bertelsen                   Blixt Ny stopper Ny stopper Magnussen 
(evt.ny h.bac)                                                       (evt PAC om ny høyreback kommer) 
Ny Høyrekant Bjørkøy Brenne Kvisvik               Ny ung kant Røn Ramberg Macdonald 
(evt Bjørkøy kant og Ramberg sentralt)                       (evt Peters og Garro) 
                      West Hoås                                                         Wiig Toth 
                                                                                                (evt Tarik)


Og helt til sist, jeg tror vi med dette laget får en god sesong, hvor vi tar poeng av de beste i enkelte kamper, men at vi får en kjedelig sesongslutt uten kamp om hverken gull eller nedrykk.

 

 Ps. Fint om noen av dere som lager siden kunne redigert innlegget, slik at det ble seendes litt penere ut. Det var jo virkelig ikke slik jeg ville at det skulle bli seendes ut, men programmet bare kødder med meg.

 

 

 

 

 

 

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 08 nov 05, 20:43
Opprinnelig postet av Husgutt
jeg skjønner meg ærlig talt ikke på folk her inne.. man maser alltid om nye spillere uansett, også drar man opp helt latterlige spillere.. rob friend, dos santos, hulsker.. ingen av de er bedre enn de vi har idag.. var jo ikke såååå lenge siden folk ville ha biffen tilbake heller.....


vi har gode nok spisser.. kontinuitet er et bra stikkord.. jeg tipper at både wiig og hoås kommer til å slå ut i full blomst neste år..  når hoås og wiig står igjen med 10-11 mål hver etter neste sesong,skal jeg dra opp alle de negative postene..

hoås spilte i år en halvsesong på ving der han ikke hører hjemme.. i andre halvdel av sesongen fikk han pepper og ble mobbet....  for at en spiller skal lykkes trenger han å bli brukt på rett plass, han trenger tillit, selvtillit, å bli trodd på, samtidig som han trenger å kjenne spillerne rundt ham..  samme med wiig.. når wiig og hoås og west får enda en vinter til å bli trygge på hverandre på riktige plasser, tror jeg det blir riktig så bra neste år..

det er veldig få spisser som blir topscorere hvert år. de fleste går gjennom perioder der de har tørke og dårlige sesonger. dette gjelder alle spisser.. en spiss kan score 2 mål i en sesong og 30 i neste..

har stor tru på både hoås,west og wiig neste år
Dette er jeg så enig i Husgutt. Kontinuitet gjennom hele vintern nå er viktigere enn å kjøpe nye. Konkurrent til Sørlie er kanskje viktig.

---------------------------

En fotballklubb kan ikke kjøpe entusiasme.
Den må fortjenes.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 08 nov 05, 20:48
greit med kontinuitet, viktig det, men det BØR forsterkes på plasser som 

1. Keeper
2. Fosvar (en "altmuligmann" bl.a. som erstatter for bertelsen vis han blir skadet evt karantene)
3. Midtbane, (høyere kant som også klarer seg sentralt)
 spisser tror jeg vi har nok av, men kan godt hente en super spiss som garanterer 10-15 mål i løpet av en sesong.. he he, men tror faktisk at wiig, hoås, west og ikke minst toth vil blomstre det neste året!

---------------------------

Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 08 nov 05, 22:14
Hadde en FFK-spiss gjort som Friend gjorde på første målet til Molde hadde jeg vært sjeleglad om ikke dommern blåste, for det er frispark. Det er *ikke* lov til å sperre spillere med armen, uansett om det ble dømt i den situasjonen eller ikke.

Morsomt at du nevner premier league, for det er sannsynligvis den andre ligaen i verden hvor dette regelmessig ikke er frispark.


Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 7 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340