Husk meg
Brukernavn
Passord

Drillo såret av mobbinga i byen!!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 20 okt 05, 18:56
Endret: 20 okt 05, 18:58

På tv2 sporten i dag inrømmet Drillo at han var såret av kritikken og mobbinga fra lokalsamfunnet.

Folk trenger en syndebukk ja, og drillo har blitt det i Fredrikstad desverre. Leit...

---------------------------

Plankehaugen avd kr.sand!!!


Rund

Knøttespiller
Ble medlem: 17 jul 05
Innlegg: 61

Lagt til: 20 okt 05, 19:14
Det er litt tveegget, det der. Vi glemmer liksom at mennesker i maktposisjoner faktisk er mennesker. De også.

På den annen side vet både Drillo, og alle andre som sier ja til å sitte i en maktposisjon, enten det gjelder som styreleder, styremedlem, direktør, hovedtrener (sic!), eller en annen stilling/verv som innebærer at man både skal fronte en organisasjon, forsvare de valg som blir gjort, framskaffe resultater osv, at det eneste man får høre fra omgivelsene er sur kritikk. Det hører med til stillingen/vervet.
Går det bra, og man gjør en bra jobb, så hører man ingenting.

Når tausheten gjaller, så å si, da vet man at man har gjort en bra jobb. :)

Finner det derfor litt merkelig at Drillo skulle syte i media. Men han ble vel stilt en del ledende spørsmål, kanskje?

På den annen side, også en "Drillo" er et menneske. Og liker dermed å få ros og anerkjennelse. Og synes kritikk er surt.
Det eneste jeg lurer på akkurat nå, er om Mokkelbost er et menneske? Vil helst ikke tro det. :))))

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 20 okt 05, 21:56
Jeg syns det er trist, bare trist.
minner om 80tallet det her...

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


Rund

Knøttespiller
Ble medlem: 17 jul 05
Innlegg: 61

Lagt til: 20 okt 05, 22:12
Opprinnelig postet av Brukernavn
Jeg syns det er trist, bare trist.
minner om 80tallet det her...



Herregud, da mann! De har valgt det selv. Hvor teite tror du de er egentlig? Drillo visste meget godt hva han gikk til. Og hva som ville komme av kritikk hvis han ikke leverte varene.

Skjønner ikke hva 80-tallet har med dette å gjøre? Sånn har det vært til alle tider, men nå for tiden hogger vi ikke hodet av dem vi ikke liker. Slik de gjorde i gamle dager, mener jeg. Nå er det mer verbal hodekapping som gjelder. Veldig mye mer humant, spør du meg.
Spesielt for de pårørende... ;)

Og nei, kom nå ikke trekkende med Tumyr og Tønne. Fotball er dog noe annet, og ikke minst (!!!) er ffksupporter.net noe annet enn VG... ;)

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5524

Lagt til: 20 okt 05, 22:44
Endret: 20 okt 05, 22:46
Det tragiske er at kritikken kommer fra personer som har skyhøye forventninger til FFK`s prestasjoner grunnet svært mangelfull fotballkunnskap blandet med stor patriotisme. Når dette gjenntar seg mange nok ganger i allle mulige fora, og er så til de grader usakelig og usmakelig, blir det å regne som mobbing. Hva hensikten er med å kritisere enkeltpersoner(f.eks. KTE, Harry Hansen, Mokkelbost og Drillo) i støtteapparatet i en periode der det er nødvendig at disse har full tillit i spillergruppen er for meg uforståelig. Greit at fotballsupporterene ikke ofte rekrutteres til rakettforskere(singlet det i glass?), men her vises grensesprengende dårlig vurderingsevne. Men målet er kanskje mer å fremheve seg selv enn å støtte FFK? Det ligger i jante-kulturen at man forsøker å fremheve sin egen fortreffelighet ved å rakke ned på andre(ref tidliger utenlandsproff som siden har tatt feil av grovbrød og marsipanbrød).
En annen ting som jeg stusser over er det tilsynelatende sterke autoritetshatet. Man benytter enhver anledning til å "ta" de man med en fellesbetegnelse kaller  "ledelsen". Er dette et smittsomt kompleks eller bare skikkelig Stalin-kommunisme?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 20 okt 05, 22:52
Endret: 20 okt 05, 22:52
Opprinnelig postet av Rund
Opprinnelig postet av Brukernavn
Jeg syns det er trist, bare trist.
minner om 80tallet det her...



Herregud, da mann! De har valgt det selv. Hvor teite tror du de er egentlig? Drillo visste meget godt hva han gikk til. Og hva som ville komme av kritikk hvis han ikke leverte varene.

Skjønner ikke hva 80-tallet har med dette å gjøre? Sånn har det vært til alle tider, men nå for tiden hogger vi ikke hodet av dem vi ikke liker. Slik de gjorde i gamle dager, mener jeg. Nå er det mer verbal hodekapping som gjelder. Veldig mye mer humant, spør du meg.
Spesielt for de pårørende... ;)

Og nei, kom nå ikke trekkende med Tumyr og Tønne. Fotball er dog noe annet, og ikke minst (!!!) er ffksupporter.net noe annet enn VG... ;)
jeg tror ikke drillo var klar over at han gikk til en klubb der noen av supportrene ville hetse han.. jeg håper dem som er inblandet i hetsen ser på tabbellen og tenker: kansje støtte hadde forandret noe.. mange vil støtte eggen, men når det er snakk om drillo så er det blankt nei.. gjør meg en tjeneste alle dere.. vi står samlet og hyller drillo like mye som alle andre....

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 20 okt 05, 23:11

Mobbing skal vi ikke ha noe av......... Når det er sagt, så trenger en del mennesker å lære forskjell på Kritikk og mobbing. Ikke sant Keiko og Kanogvetalt........

 

 


Rund

Knøttespiller
Ble medlem: 17 jul 05
Innlegg: 61

Lagt til: 20 okt 05, 23:12
Opprinnelig postet av kanogvetalt
En annen ting som jeg stusser over er det tilsynelatende sterke autoritetshatet.


Dette er et trekk ved den norske grunnkulturen, eller hva man skal kalle det, som jeg har stor respekt for. Nettopp dette at nordmenn flest ikke bøyer seg for autoriteter.

Jeg ville ikke kalt det "autoritetshat", det blir litt for sterkt for meg, men kanskje er du inne på noe, likevel.
En typisk nordmann, sett fra en innvandrers forundrede øyne, er en person som ikke lar seg pelle på nesa av verken konge eller prest. En nordmann tør å mene det h*n mener, uansett hvor dumme, eller glupe, disse meningene er. Og lar seg ikke kue av at en eller annen autoritet prøver å fortelle nordmannen hva h*n skal mene.

Dette synes jeg er et sunnhetstegn ved den norske kultur.

Å forlange at folk skal ha kunnskaper om temaet de uttaler seg om, før de uttaler seg, er en tradisjonell hersketeknikk. Å hevde at folk på dette forumet har mangelfulle kunnskaper om fotball, og at det er derfor de er kritiske, ligner svært på en tradisjonell hersketeknikk.

Jeg velger å tro, og er faktisk sikker på at jeg har rett (!), at alle som skriver på dette forumet er nærmest glødende i sitt forhold til FFK, og vil følge klubben gjennom ild og vann. Og at det er derfor vi blir kritiske og angstbiterske når det går dårlig for klubben.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 21 okt 05, 00:43
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Mobbing skal vi ikke ha noe av......... Når det er sagt, så trenger en del mennesker å lære forskjell på Kritikk og mobbing. Ikke sant Keiko og Kanogvetalt........

 

 

kritikk er ikke å hetse.. kritikk er å diskutere med venner om dette ikke åpent lyst nede på stadion... det er hva jeg mener

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 21 okt 05, 00:51
Opprinnelig postet av keiko99
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Mobbing skal vi ikke ha noe av......... Når det er sagt, så trenger en del mennesker å lære forskjell på Kritikk og mobbing. Ikke sant Keiko og Kanogvetalt........

 

 

kritikk er ikke å hetse.. kritikk er å diskutere med venner om dette ikke åpent lyst nede på stadion... det er hva jeg mener


Hehe, ja, bra tenkt keiko! Så om jeg går bort til drillo å sier jeg ikke synes han gjør en god jobb fordi JEG synes han ikke får nok ut av spillerne så er det mobbing?!?!?! Er vel ikke akkurat mange som har MOBBET drillo?? Fordi om jeg hater det han gjør å har gjort med klubben, så vil det si at jeg er kritisk, ikke at jeg mobber ham! Hadde jeg gått bort til ham å sagt noe personlig om utseende eller liknende, DA er det mobbing.... 


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 21 okt 05, 00:57
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Mobbing skal vi ikke ha noe av......... Når det er sagt, så trenger en del mennesker å lære forskjell på Kritikk og mobbing. Ikke sant Keiko og Kanogvetalt........

 

 



Det Drillo har blitt utsatt for kan i de fleste tilfeller ikke forklares med noe annet ord enn mobbing, selv om noen av mobberne nå, kanskje med litt dårlig samvittighet, prøver å bortforklare dette med konstruktiv kritikk.
En del av våre supportere, helt opp til de mest sentrale i Plankehaugen har vært i mot Drillo helt siden han ble ansatt i FFK, og mange av dem har aktivt benyttet en hver anledning til å "kritisere" på en måte som ofte har vært opptil og også over grensen til det man kan kalle for mobbing.
Jeg tror nok mange er litt sjokkerte over at en mann som Drillo, som tilsynelatende i enhver situasjon virker totalt uberørt av omverdenen, også kan bli såret og lei seg. Men Drillo er jo også som alle oss andre kun et menneske og det må vi ikke glemme.
Derfor håper jeg at alle supporterne vil hylle Drillo på akkurat samme måte som man vil hylle Eggen, Ahlsen og spillerne, den dagen ny tippeligakontrakt for 2006 er klar. Dette håper jeg også de mest innbitte Drillohaterne vil gjøre, isteden for  å gå rundt å tenke at hvis det går dårlig, ja så er det Drillos skyld, men hvis det går bra, ja så er det på grunn av Eggen og på tross av Drillo.

På søndag mot Lillestrøm, vil det bli et enormt trøkk på stadion. Spillerne vil blø for drakta og yte 100 % og publikum vil også overgå alt av hva vi tidligere har opplevd på stadion, tror jeg. Så la oss da håpe at all denne felles positiviteten vil bidra til at vi står igjen med 3 poeng og at vi vil klare og berge ny tippeligakontrakt til slutt. 


---------------------------

FFK på toppen i 2006


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 21 okt 05, 00:58
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Det tragiske er at kritikken kommer fra personer som har skyhøye forventninger til FFK`s prestasjoner grunnet svært mangelfull fotballkunnskap blandet med stor patriotisme. Når dette gjenntar seg mange nok ganger i allle mulige fora, og er så til de grader usakelig og usmakelig, blir det å regne som mobbing. Hva hensikten er med å kritisere enkeltpersoner(f.eks. KTE, Harry Hansen, Mokkelbost og Drillo) i støtteapparatet i en periode der det er nødvendig at disse har full tillit i spillergruppen er for meg uforståelig. Greit at fotballsupporterene ikke ofte rekrutteres til rakettforskere(singlet det i glass?), men her vises grensesprengende dårlig vurderingsevne. Men målet er kanskje mer å fremheve seg selv enn å støtte FFK? Det ligger i jante-kulturen at man forsøker å fremheve sin egen fortreffelighet ved å rakke ned på andre(ref tidliger utenlandsproff som siden har tatt feil av grovbrød og marsipanbrød).
En annen ting som jeg stusser over er det tilsynelatende sterke autoritetshatet. Man benytter enhver anledning til å "ta" de man med en fellesbetegnelse kaller  "ledelsen". Er dette et smittsomt kompleks eller bare skikkelig Stalin-kommunisme?


Hadde vi ikke lov til å ha forventninger om langt bedre enn nedrykksfare før denne sesongen?? Vi var et av de klart beste lagene sist høst, pluss forsterket stallen vår (eller gjorde vi) Kanskje det er nettopp her vi gjorde feil! Vi forsterket med stallfyll, ikke kvalitetsspillere! Å det med tillit i spillergruppen har drillo klart fiiiint å ødelegge for seg selv! Å om man ikke skal ta ledelsen, hvem skal man ta da?? Å vil fortsatt ikke kalle dette du nevner for mobbing! Det må være lov når man har hjerte i klubben å komme med kritikk! Det aller meste av kritikken mener vel vi fleste som ikke blindt støtter drillo er berettiget også, å da blir det ikke mobbing!!

Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 21 okt 05, 01:01
Jeg ser at Drillo er blitt trener for Tufte IL og ser ut til å stortrives med det. Tipper Tufte blir flere hakk bedre også.

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 21 okt 05, 06:42
Endret: 21 okt 05, 06:42
Opprinnelig postet av Vidar
Jeg ser at Drillo er blitt trener for Tufte IL og ser ut til å stortrives med det. Tipper Tufte blir flere hakk bedre også.


Opptaka er vel fra i fjor, før han ble FFK trener?

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 21 okt 05, 08:30
Opprinnelig postet av frekkrik
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Det tragiske er at kritikken kommer fra personer som har skyhøye forventninger til FFK`s prestasjoner grunnet svært mangelfull fotballkunnskap blandet med stor patriotisme. Når dette gjenntar seg mange nok ganger i allle mulige fora, og er så til de grader usakelig og usmakelig, blir det å regne som mobbing. Hva hensikten er med å kritisere enkeltpersoner(f.eks. KTE, Harry Hansen, Mokkelbost og Drillo) i støtteapparatet i en periode der det er nødvendig at disse har full tillit i spillergruppen er for meg uforståelig. Greit at fotballsupporterene ikke ofte rekrutteres til rakettforskere(singlet det i glass?), men her vises grensesprengende dårlig vurderingsevne. Men målet er kanskje mer å fremheve seg selv enn å støtte FFK? Det ligger i jante-kulturen at man forsøker å fremheve sin egen fortreffelighet ved å rakke ned på andre(ref tidliger utenlandsproff som siden har tatt feil av grovbrød og marsipanbrød).
En annen ting som jeg stusser over er det tilsynelatende sterke autoritetshatet. Man benytter enhver anledning til å "ta" de man med en fellesbetegnelse kaller  "ledelsen". Er dette et smittsomt kompleks eller bare skikkelig Stalin-kommunisme?


Hadde vi ikke lov til å ha forventninger om langt bedre enn nedrykksfare før denne sesongen?? Vi var et av de klart beste lagene sist høst, pluss forsterket stallen vår (eller gjorde vi) Kanskje det er nettopp her vi gjorde feil! Vi forsterket med stallfyll, ikke kvalitetsspillere! Å det med tillit i spillergruppen har drillo klart fiiiint å ødelegge for seg selv! Å om man ikke skal ta ledelsen, hvem skal man ta da?? Å vil fortsatt ikke kalle dette du nevner for mobbing! Det må være lov når man har hjerte i klubben å komme med kritikk! Det aller meste av kritikken mener vel vi fleste som ikke blindt støtter drillo er berettiget også, å da blir det ikke mobbing!!


vil egentlig ikke påstå at hverken bertelsen eller hoås har vært stallfyll denne sesongen (selvom prestasjonene til hoås har variert veldig)

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 21 okt 05, 09:21
Drillo har vel aldri vært flink til å ta kritikk.
Ikke noe nytt her..

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


OJM

Bedriftsspiller
Ble medlem: 26 aug 05
Innlegg: 19

Lagt til: 21 okt 05, 09:23
Opprinnelig postet av frekkrik
 Så om jeg går bort til drillo å sier jeg ikke synes han gjør en god jobb fordi JEG synes han ikke får nok ut av spillerne så er det mobbing?!?!?! Er vel ikke akkurat mange som har MOBBET drillo?? Fordi om jeg hater det han gjør å har gjort med klubben, så vil det si at jeg er kritisk, ikke at jeg mobber ham!


Jeg regner med at du ga Eggen den samme leksa om hans inkompetanse på forsommer`n i fjor?

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 21 okt 05, 09:23
Opprinnelig postet av dracula
Drillo har vel aldri vært flink til å ta kritikk.
Ikke noe nytt her..
når kritikken har godt for langt så er det ikke lett..  jeg er sikker på at du hadde skjønt det bedre om det var deg selv...

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 21 okt 05, 10:33

Drillo har masse erfaring med media og supportre og jeg er overbevist om at han aldri er her inne å leser.   Jeg tror derfor vi ikke skal føle oss direkte skyldige i at Drillo føler seg mobbet til tross for at det også her har kommet endel usmaklige innlegg (som fex at han er autist) og usanne påstander.   Verre er det hva som har foregått via FB og i form av trusselbrev og sms.  

 

 

Fra dette forumet har det kommet saklig kritikk, men også ren mobbing. Som sagt tror jeg ikke det når Drillo, men noen her bør kanskje se litt tilbake på noe av det de har skrevet og ta litt selvkritikk.  Mye sies i en opphetet situasjon og det er mye enklere å sitte her å skrive dritt enn det er å si det direkte til det den gjelder, ansikt til ansikt.

 

 

Uansett bør enkelte forstå at man ikke kommer noen vei med å gå så hardt ut.  Jeg er enig i alt du sier kanogvetalt.

 

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 135

Lagt til: 21 okt 05, 10:34
Jeg synes det er mye rart ute og går her. En må liksom greie å skille på snørr og bart. Kritikk er ikke mobbing. Hvis jeg skulle mene at ledelsen i klubben gjorde en stor feil som ansatte Egil Olsen som hovedtrener, så er det kritikk. Hvis jeg derimot skulle ta Olsen fordi han er den personen han er, hvilket han i høyeste grad er, så begynner man å komme i gråsonen. Egil Olsen har vært i vår bevissthet såpass lenge at men må ha vært svært lite interesert i fotball for å ikke danne seg et intrykk av ham som menneske og fotballteoretiker. Så kan man ta dette inntrykket og sette opp mot det inntrykket man har fått av norsk klubbfotball. Seriøsitet, mentalitet, det maskuline miljøet osv. Det var derfor jeg ikke jublet da Olsen ble ansatt, og jeg kan desverre ikke si at jeg tok helt feil. Jeg skulle så inderlig ønske jeg hadde gjort det. Kanogvet alt hevder at de som er kritiske ikke har greie på fotball.... Jeg tror jeg kjenner klubben bedre enn mange andre, også fra innsiden, for jeg har vært så heldig å få del av det også. Dessuten har jeg tusla på Stadion siden midten av 70-tallet, og jeg elsker fotball. Å kalle sine motdebatanter kunnskapsløse er faktisk klassisk hersketeknikk, og en fryktelig uting i enhver debatt. Og å kalle kritikk av ledelsen Stalin-kommunisme, så viser dette svært mangelfulle kunnskaper om diktaturets natur. Rundt en millioner mennsker ble skutt under prosessene på 30-tallet, og de hadde ikke engang vårt kritiske mot ledelsen. De fleste ble drept fordi de kanskje tenkte kritiske tanker eller kunne komme til å gjøre det i framtiden. De ble ihvertfall ikke drept fordi de mobbet Stalin. Nordmenn er lite autoritetstro, og det er en god egenskap. Jeg kommer nok til å hylle Egil Olsen samme åssen det er. Ikke for at han gjorde en god jobb. Han hadde heller ingen lett jobb. Feil mann på feil sted. Min kritikk kommer til å ramme andre, og jeg håper kritikken blir sett på som konstruktiv, ellers blir det jo bare dumt. takk for seg.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340