Husk meg
Brukernavn
Passord

En av "dødssyndene" er ...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04
Innlegg: 429

Lagt til: 10 okt 05, 11:39
... å få lesere til å linke seg bort fra websiden. 

Mitt råd er: når det lages en link (f.eks nyheter på startsiden), så sørg for at linken åpner seg i en ny side. Slik det er nå blir leseren fjernet fra ffksupporter.net. Ikke bra! Den gode nyhetren, er at det er lett å gjøre noe med det. 

Og husk: ikke mange som har for vane å høyreklikke på linker for å få dem til å åpne seg i ny side. Det vanligste er at man bare venstreklikker.

---------------------------

HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -


marle

Moderator

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 591

Lagt til: 10 okt 05, 18:48

Vet ikke helt om det er noen "dødssynd".... men har ordna så linkene til den scrollboks saken på forsiden med linker til artikler på andre sider spretter opp i nytt vindu når man trykker på den...

Får desverre ikke satt som standard at linker i forumet og nyhetene spretter opp i eget vindu da vi bruker en ediotor hvor man ikke kan sette dette som standard..

Si ifra hvis det er noen andre steder du skulle ønske det spratt opp i nytt vindu..

---------------------------

Sjefskodærn


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 10 okt 05, 19:24
Opprinnelig postet av RC2
... å få lesere til å linke seg bort fra websiden. 

Mitt råd er: når det lages en link (f.eks nyheter på startsiden), så sørg for at linken åpner seg i en ny side. Slik det er nå blir leseren fjernet fra ffksupporter.net. Ikke bra! Den gode nyhetren, er at det er lett å gjøre noe med det. 

Og husk: ikke mange som har for vane å høyreklikke på linker for å få dem til å åpne seg i ny side. Det vanligste er at man bare venstreklikker.


Ja...det var fryktelig... tosk

---------------------------

Heia FFK


RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04
Innlegg: 429

Lagt til: 11 okt 05, 21:12
Opprinnelig postet av Lex
Opprinnelig postet av RC2
... å få lesere til å linke seg bort fra websiden. 

Mitt råd er: når det lages en link (f.eks nyheter på startsiden), så sørg for at linken åpner seg i en ny side. Slik det er nå blir leseren fjernet fra ffksupporter.net. Ikke bra! Den gode nyhetren, er at det er lett å gjøre noe med det. 

Og husk: ikke mange som har for vane å høyreklikke på linker for å få dem til å åpne seg i ny side. Det vanligste er at man bare venstreklikker.


Ja...det var fryktelig... tosk


Og der tror jeg du brøt regelen for hvordan man oppfører seg i et forum.

---------------------------

HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 11 okt 05, 21:25
Jeg syns i grunn det er helt greit at linkene åpner seg i samme vindu, for meg er det i hvert fall enklere å klikke seg tilbake enn å drive å lukket vindu etter vindu hele tiden. Så behold linkene i forumet slik det er nå syns i hvert fall jeg. 

Men til trådstarter, hvorfor er det en "dødssynd" egentlig?

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig


RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04
Innlegg: 429

Lagt til: 11 okt 05, 21:57
Dødssynd er det selvsagt ikke...det var bare et uttrykk... men jeg er av den oppfatning av at man ikke bør lede folk bort fra hjemmesiden. Jeg for min del har ingen problemer med å ha flere sider oppe samtidig...det har jeg allikevel. Pleier å switshe mellom ulike sider. Liker å ha noen sider liggende minimert slik at jeg kan sjekke jevnlig aktiviteten der...f.eks forumaktivitet, etc.

Kanskje dette er en smakssak...mulig det....men tror likevel det er større sjanse for at flere deltar på en side som ikke "forsvinner" når man klikker på en link. Men det er selvsagt mon mening. Og når jeg sa dødssynd, var det i mine øyne...ikke som en erklært obligatorisk sannhet..dersom noen oppfattet det slik.

---------------------------

HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 11 okt 05, 22:24
det er jo også veldig vanskelig å holde skift inne når man klikker på linker

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 11 okt 05, 22:26
Endret: 11 okt 05, 22:27
Når det gjelder innlegg i forumene er som regel dette linker som blir en del av debatten uansett. Du leser innlegget, sjekker linken, går tilbake og diskuterer videre. Så for meg blir det enklest å klikke, lese linken, og klikke tilbake. Kan jo ha noe med at jeg har knapper på datamusa som gjør at jeg med et klikk går tilbake også. 

Vil tro de fleste uansett vender seg fort til enten det ene eller det andre. Marle, du får kjøre en stor poll på det hele, he he 

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig


marle

Moderator

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 591

Lagt til: 11 okt 05, 23:21
Opprinnelig postet av FFK1903
Når det gjelder innlegg i forumene er som regel dette linker som blir en del av debatten uansett. Du leser innlegget, sjekker linken, går tilbake og diskuterer videre. Så for meg blir det enklest å klikke, lese linken, og klikke tilbake. Kan jo ha noe med at jeg har knapper på datamusa som gjør at jeg med et klikk går tilbake også. 

Vil tro de fleste uansett vender seg fort til enten det ene eller det andre. Marle, du får kjøre en stor poll på det hele, he he 


Jeg har faktisk lyst til at det skal sprette opp i eget vindu selv.. Så hvis edioteren vi bruker kommer med oppdatering hvor man kan sette det som stanadard så blir den nok skrudd på..

Men frem til da.. Ikke planer om å gjøre noe som helst med den saken

---------------------------

Sjefskodærn


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 11 okt 05, 23:55
Ey... Ikke legg til target... Det er ikke gyldig html strict eller xhtml kode, og da blir morten sint! Han liker at siden validerer...

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 12 okt 05, 00:04
ja og han blir enda mer sinna hvis du legger fgl koden i noden til html. kaksinalen til geffelstangen på zinzulator. det er nesten bedre å køjøre alt på klp indexen for da blir det lettere å åpne synapsis på ref. xe koder.

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


marle

Moderator

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 591

Lagt til: 12 okt 05, 00:46
Jaja.. Testa å validere hovedsiden på w3.org nå.. Er masse andre feil også.. Så bryr meg lite om at Morten blir sint 

---------------------------

Sjefskodærn


marle

Moderator

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 591

Lagt til: 12 okt 05, 00:49
Opprinnelig postet av Klokan
ja og han blir enda mer sinna hvis du legger fgl koden i noden til html. kaksinalen til geffelstangen på zinzulator. det er nesten bedre å køjøre alt på klp indexen for da blir det lettere å åpne synapsis på ref. xe koder.


Jeg gjorde dette nå. Trur han blir sinna nå ja!

---------------------------

Sjefskodærn


morten

Moderator
Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 627

Lagt til: 12 okt 05, 14:38
Den validerte fram til playit-saken ble lagt til, og så lenge vi har den der er det ikke noe vits å validere resten av siden heller.. Så legg til akkurat hva du føler for, hehe

---------------------------

Utvikler og Medeier.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 okt 05, 02:15
Opprinnelig postet av morten
Den validerte fram til playit-saken ble lagt til, og så lenge vi har den der er det ikke noe vits å validere resten av siden heller.. Så legg til akkurat hva du føler for, hehe


Greit å ha noe å skylde på, du trodde vel ikke vi skulle gå på den?

Gjør hva dere vil med lenkene for min del, klarer å vende meg til det meste jeg, bor jo tross alt på Jæren...

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig


morten

Moderator
Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 627

Lagt til: 13 okt 05, 18:54
hehe, driter egentlig i om du, eller noen andre for den saks skyld,  tror på det eller ikke, men det er faktisk bare å sjekke for de som vet hvordan det gjøres..

Dersom du vil ha en link til å åpne i et nytt vindu kan du jo alltids holde inne shift mens du klikker på den, funker i Firefox i alle fall...

---------------------------

Utvikler og Medeier.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340