Husk meg
Brukernavn
Passord

Treningene!!!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 25 sep 05, 20:25
Hørte Wiig på radion nå og han sier de trener for dårlig...hvordan er dette mulig...
Trenere og hele FFK systemet må vel nå vite åssen treningene bør være....

Jævla møkk...

---------------------------

Heia FFK


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 sep 05, 12:54
Opprinnelig postet av Lex
Hørte Wiig på radion nå og han sier de trener for dårlig...hvordan er dette mulig...
Trenere og hele FFK systemet må vel nå vite åssen treningene bør være....

Jævla møkk...


Jeg har nevnt det tidligere. Jeg har sett flere FFK-treninger før sesongen starta, og noen få etter også. Og de trener ikke stort bedre enn vårt guttelag. Og dessverre Bylaget enda et hakk verre.

deal_sl

Bedriftsspiller
Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 17

Lagt til: 26 sep 05, 13:02
Helt enig Rune. Har ment dette lenge. Merkelig att ingen har påpekt dette tidligere. Det er jo ingen intensitet på treningene, til tross for tre trenere. Og dette er ikke bare Drillos feil. De derre bøy og strekkgreiene som  Eggen bruker nær en halvtime på hver dag er ikke noe å rope hurra for heller. Når ikke treningene er mer intensive enn det de er, burde de ha lengre og flere økter. De trener jo knappe halvparten så mye som det Start gjør. Selv mener jeg att jeg er i ganske bra form, men jeg tør påstå att jeg skulle klare å følge treningene selv, kondisjonsmessig. Uten problemer.

Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 26 sep 05, 15:44
Sånn det ser ut nå, har de jo ikke bedre kondisjon enn en 6.divisjonsspiller! Nei her må det intensiv kondis-trening til for å kunne holde ut samtlige 90 minutter!

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 sep 05, 15:50
Opprinnelig postet av Oslo
Sånn det ser ut nå, har de jo ikke bedre kondisjon enn en 6.divisjonsspiller! Nei her må det intensiv kondis-trening til for å kunne holde ut samtlige 90 minutter!


Helt enig, må kjøre mye mer kondistrening en det laget har drevet med. Hjelper ikke bare å holde på med teknikk og formasjonstrening. Det er om vinteren grunnlaget blir lagt. De burde slengt seg på trening sammen med FSK, kanskje de da hadde fått opp øya for hva kondistrening er for noe.

Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 26 sep 05, 16:00
Disse "bøy og tøy" treningene til FFK viser vel kanskje litt av kvalifikasjonene til trenerne.....at de heller burde vært managere? Drillo har vel ikke prestert noe særlig på klubb-nivå, men kan jo sies å ha prestert med det norske landslaget. 

FFK har kanskje ansatt "trenerne" i feil posisjoner?

karl_marx

Knøttespiller

Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 43

Lagt til: 26 sep 05, 16:50
Det har kanskje ikke falt dere fotballgenier inn at disse tøyeøvelsene har en forebyggende effekt på skader?????? Vi ser jo hvor utsatt en del av spillerne er, og da er tøy og bøy kanksje ikke en feil medisin???

RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04
Innlegg: 429

Lagt til: 26 sep 05, 16:55
Opprinnelig postet av karl_marx
Det har kanskje ikke falt dere fotballgenier inn at disse tøyeøvelsene har en forebyggende effekt på skader?????? Vi ser jo hvor utsatt en del av spillerne er, og da er tøy og bøy kanksje ikke en feil medisin???


Og likevel er skadefrekvensen såpass stor. På bakgrunn av det vil jeg påstå at det er feil medisin ja. Kanskje de er skadeutsatt av å trene for dårlig eller trene feil? Ikke vet jeg, men noe må det jo være?

---------------------------

HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 26 sep 05, 16:59
All ros til Wiig som tør å si ifra........ I motsetning til pjatten Enerly......

deal_sl

Bedriftsspiller
Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 17

Lagt til: 26 sep 05, 17:08
Opprinnelig postet av karl_marx
Det har kanskje ikke falt dere fotballgenier inn at disse tøyeøvelsene har en forebyggende effekt på skader?????? Vi ser jo hvor utsatt en del av spillerne er, og da er tøy og bøy kanksje ikke en feil medisin???


JO!!! Men når opptil 1/3 av treningstiden går med til tøy og bøy er noe galt. Da burde dette komme i tillegg til vanlig trening. Det er jo også lett å se et mønster her. I tillegg til å trene mye mindre enn flere andre klubber, er FFK blandt de dårligst trent kondisjonmessig og desidert mest skadeutsatt.

karl_marx

Knøttespiller

Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 43

Lagt til: 26 sep 05, 17:25
Opprinnelig postet av deal_sl
Opprinnelig postet av karl_marx
Det har kanskje ikke falt dere fotballgenier inn at disse tøyeøvelsene har en forebyggende effekt på skader?????? Vi ser jo hvor utsatt en del av spillerne er, og da er tøy og bøy kanksje ikke en feil medisin???


JO!!! Men når opptil 1/3 av treningstiden går med til tøy og bøy er noe galt. Da burde dette komme i tillegg til vanlig trening. Det er jo også lett å se et mønster her. I tillegg til å trene mye mindre enn flere andre klubber, er FFK blandt de dårligst trent kondisjonmessig og desidert mest skadeutsatt.


jepp, jeg er enig i at tøying og bøying bør komme t tillegg til ordinær trening. Hvis så mye som 1/3 av treningen går med til dette, er det jo en skandale...

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 26 sep 05, 22:34
Men etter at Wiig sa dette på radion så ser vi vel ikke no mere til ham på banen...
Drillo blir vel fornærmet tenker jeg...

---------------------------

Heia FFK


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 26 sep 05, 22:40
Endret: 26 sep 05, 22:41
Opprinnelig postet av Bedreviteren
All ros til Wiig som tør å si ifra........ I motsetning til pjatten Enerly......


Tja , dumt også for nå kan han bare glemme videre spill. Blir solgt på en to tre

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 26 sep 05, 22:46
Men det er godt noen tør å si i fra. Men det er kanskje litt sent. Skjønner at de ikke tør å snakke så høyt. Ser hvordan det har gått med de spillerene. Eks. Risholt, Ringberg, Sørlie.
Dette burde vært tatt opp i spillergruppen tidligere. Både Ringberg og Kosso mente at det var mye tyngre å trene med deres nåværende lag. Det viser at noe er galt. Bare litt sent å se det nå.

Dette  er meget uproffesjonelt av trenerteamet og spillergruppen. Jeg har selv spillt håndball på et respektabelt nivå, og der hadde vi stadig tilbakemeldinger til trenerteamet om hva vi syntes om hele opplegget. Skulle da tro at FFK klarte å ha noe lignende. 

Men det er jo en mulighet for at spillerene syntes det var behagelig med så lite trening. Da kommer spørmålet om motivasjon inn. Hvor er den????

---------------------------

Fredd


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 sep 05, 00:56
Hvis man synes det er for lite trening, så kan man også bruke den tida døm har til overs til egentrening. Det er bare å ta seg en tur ned på Mercur. Hvis døm får lov da.

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 27 sep 05, 08:36
Det er jo sant, men jeg mener at motivasjonen mangler hvis de ikke gjør dette. Og det er jo delvis trenerens ansvar. Spillerene er da ikke voksne nok til å si i fra, og ikke voksne nok til å trene på egen hånd. Og det er jo skremmende.

---------------------------

Fredd


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 27 sep 05, 08:49
Opprinnelig postet av Fredd
Både Ringberg og Kosso mente at det var mye tyngre å trene med deres nåværende lag. Det viser at noe er galt. Bare litt sent å se det nå.


Det er helt naturlig at man opplever en ANNEN TYPE trening som mer slitsom enn den type trening man er vant med. Derfor er det egentlig irrelevant hva både Ringberg og Koskela sier om andre klubbers trening. 

Mener bestemt at Bjørkøy kommenterte utsagnet til Koskela i en artikkel (uten at jeg finner den nå, selvsagt), der han sier at det ikke er noen forskjell i treningsmengde og at FFK ikke trener mindre. 

Kall meg kanskje naiv, men jeg er også sikker på at FFKs trenere hadde tatt i et tak hvis Guttænes oksygenopptak hadde vært veldig mye for dårlig.  

Når det gjelder utholdenhet har det også et motivasjonselement - og det er på det nivået vi har sviktet. Jeg tror gutta er greit nok trenet, men at de rett og slett ikke har vært motivert og tent nok for å holde trykket oppe i 2*45 (som f.eks. Start-gutta er... Så dere hvordan de sprang og jaga ball og mostander selv når de leda 2-0 mot VIF????).

Vilje. Innsats. Motivasjon!

---------------------------

Fuh! Fuh! Fuh!


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 27 sep 05, 09:11
Det er sant det med motivasjonen. Greit at Bjørkøy sier at de trener riktigere i FFK enn i HBK. Men med økt trening så øker også motivasjonen. Selvfølgelig er det en grense for dette, men jeg tror da at spillerene har lyst til å spille. At de gleder seg til hver kamp. 
Vi mennesker får mer energi jo mer vi trener. (Til en hvis grense) Jo mindre vi har å gjøre jo slappere blir vi. Det er nesten bare trening som må til. Se på Start. Det er jo et godt tegn.

---------------------------

Fredd


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 27 sep 05, 10:11
Endret: 27 sep 05, 10:12
Opprinnelig postet av Fredd
Men med økt trening så øker også motivasjonen. Selvfølgelig er det en grense for dette...


å ja vel? Mulig jeg har sovet i timen, men den der er jeg ikke helt med på...

Kan være enig i at økt utholdenhet motiverer til økt innsats, men dersom det kollektive svikter som følge av manglende innsats, så hjelper det ikke om du kan løpe NY-maraton uten å bli svett...Det som primært har sviktet hos FFK i år er manglende samhandling, Byggmester Bob-filosofien; "kan vi fikse det, klart vi kan", evnen/viljen til å jobbe for hverandre, gjøre hverandre gode. Baksnakking spillerne mellom er heller ikke med på å heve lagånden.

Så, jeg velger å påstå at enkeltspillere så vel som trenerne må gå i seg selv, evaluere hva som gikk galt. Blir feil å gi en trener eller en spiller skylda for alt elendet...

---------------------------

"Det er jo helt på trynet dersom en spiller blir hentet inn som hovedtreneren ikke ønsker seg. Det kommer ikke til å skje. Derfor er det ikke feil å si at det er jeg som tar den endelige avgjørelsen" Knut T. Eggen



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340