Husk meg
Brukernavn
Passord

Savner Roger

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 14 sep 05, 10:08
Risholt og gi-borten av ham har blitt diskutert opp og i mente,men jeg savner dødare innstillingen hans
i dueller,noe ingen andre viser mye av om dagen..

---------------------------

"Sov godt Kongo.." "æhh hold kjeft"


Replicant

Knøttespiller

Ble medlem: 10 aug 05
Innlegg: 39

Lagt til: 14 sep 05, 10:28
Roger Risholt spilte ikke bra denne sesongen og siste del av forrige sesong, så dette er jeg ikke enig i. Vi trenger mer tyngde på midtbanen med en skikkelig dirigent, men roger er ikke den mannen. Innstillingen du nevner savnes i hele laget, unntatt Bertie, som alltid gir alt for laget, ellers er det ofte trist å se spillere som Enerly og Kvisvik som gjemmer seg bort når det butter imot. Nei, legg 15-20 millioner på bordet og kjøp Grindheim, gi han kapteinsbindet også har vi generalen vår, hehe..

---------------------------

" Vi sitter på en udetonert bombe her i fredrikstad, og da kan det smell skikkelig" - Knut Torbjørn Eggen


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 14 sep 05, 10:48

Synes faktisk FFK har en ganske god sentral midtbane jeg. Bjørkøy og Brenne holder begge godt tippeliganivå og skal vi spille med tre sentralt er Ramberg et godt alternativ som anker. Dessuten har vi ungutter som Røn som supplerer de tre. 

Derimot synes jeg kantspillet vårt er altfor stasjonært. Både Kvisvik og Enerly er spillere som gjerne vil ha ballen i bena og som ikke akkuratt tar mange initiativ uten ball. Både Kvisvik og enerly er gode spillere enkeltvis, men et lag er ikke tjent med at begge kantene skal være arkitekten bak alt. Synes FFK bør legge litt penger i å få hentet inn en kriger av en høyrekant, som løper og jobber mye, så kan heller kvisvik få være arkitekten. Om vi bygger opp spillet rundt han, slik de gjorde i brann, så tror jeg Kvisvik vil blomstre også i Fredrikstad. Men det krever at folk er i bevegelse rundt ham, og at vi spiller mye mer gjennom midten enn hva tilfelle er nå..

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 14 sep 05, 10:51
Er`n skada ennå...noen som vet?
Lett å savne alt som var bra...men savnet av West er vel mest fremtredende..mangler beep beep i disse dager

---------------------------

Moss, Drillo-motstandere, og korps-trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)


Replicant

Knøttespiller

Ble medlem: 10 aug 05
Innlegg: 39

Lagt til: 14 sep 05, 11:02

Julekake.
Er ikke direkte uenig med deg, men jeg mener at dagens midtbane blir for lett. På papiret ser den bra ut, men synes du ikke at vi gang på gang i kamp, ser at  bjørkøy`s og røn`s løpskraft ikke klarer å stå imot andre sin sentrale midtbane, med dirigenter som martin andresen, tommy svindal osv. Ramberg mener jeg at på sitt beste kunne vært denne tyngden på midten, men han varierer mye fra kamp til kamp, også passer han vel best i 4-5-1 som det defansive ankeret? Jeg ønsker jo helst og så FFK i 4-4-2 med bare to sentrale på midten.

---------------------------

" Vi sitter på en udetonert bombe her i fredrikstad, og da kan det smell skikkelig" - Knut Torbjørn Eggen


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 14 sep 05, 11:05
skjønner hva dere mener.. er bare en personlig liten hulk over at Roger ikke er i FFK lenger

---------------------------

"Sov godt Kongo.." "æhh hold kjeft"


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 14 sep 05, 11:52
Opprinnelig postet av Replicant

Julekake.
Er ikke direkte uenig med deg, men jeg mener at dagens midtbane blir for lett. På papiret ser den bra ut, men synes du ikke at vi gang på gang i kamp, ser at  bjørkøy`s og røn`s løpskraft ikke klarer å stå imot andre sin sentrale midtbane, med dirigenter som martin andresen, tommy svindal osv. Ramberg mener jeg at på sitt beste kunne vært denne tyngden på midten, men han varierer mye fra kamp til kamp, også passer han vel best i 4-5-1 som det defansive ankeret? Jeg ønsker jo helst og så FFK i 4-4-2 med bare to sentrale på midten.



Jeg synes også at vi blir overspilt på midten noen kamper, men jeg mener at bedre løpskraft på kantene ville gjort jobben til de sentrale langt enklere og med bedre kantspillere( i hovedsak høyrekanten) vil vi også se at spillere som ramberg og bjørkøy vil dirigere mer. Da har de nemlig noen å slå ballen på. Sånn det er nå så kan jo backen bare passe på å stå høyt, så er enerly tatt ut av kampen.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 14 sep 05, 12:30
Jeg er også en av de som savner Roger. Syns det er helt utrolig at vi gav ham bort. Nå er han vel skada ennå, så så mye forskjell ville det vel likevel ikke gjort, men likevel....

Grunn nr. 1 til ta vi er dårligere i år enn i fjor er, etter mitt skjønn, den sentrale midtbanen. Av de spillerne vi nå har er det bare Simen som holder mål. Ramberg faller dessverre igjennom, Bjørkøy er lovende, men blir jo plasert på bekken og Røn blir rett og slett for lett.

Resultatet er at vi har en midtbane som hverken er med defensivt eller offensivt, og de klarer aldri å spille fri flankespillerne. Forsvarsfirern havner stadig i undertallsituasjoner, og vi får mål i mot. Og på topp kunne vi hatt Carew, uten at det hadde hjulpet en dritt, for han hadde vært like mutters alene som det Hoås og, i går, Wiig blir.

---------------------------

"The best you can hope for, is to die in your sleep"
Kenny Rogers - The Gambler


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 14 sep 05, 13:23

Greit nok at de blir for lette i det forsvarsmessige.
Men kan ikke forvente at en midtbane kan gjøre underverker når ballen hele tiden blir spilt over de. De stakkarene på midtbanen til fredrikstad må jo få nakkeproblemer etter  denne sesongen.


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 14 sep 05, 14:11
Carlsberg sier at vi sliter med en spiss som er for alene, og vi har en midtbane som sliter både offensivt og defensivt, men vi har Brenne sentralt som ofte kommer på de tunge løpene i bakrommet. Altså, om vi sliter med å komme etter med midtbanen, men en av de sentrale er flink til å komme, så er det ikke i den sentrale delen feilen ligger. Det er på kantene. Vi kan ikke tømme den sentrale midtbanen for folk, det så vi på det andre målet til VIF igår. Så om en av de sentrale kommer på løp bakfra, men vi gjerne vil ha fler, så er det kantene som må bli flinkere til å komme. Det er mye mindre risikabelt å etterlate seg rom på sidene enn i midten.

Jeg hadde også gjerne sett en martin andresen eller christian grindheim i ffk, men jeg tror ikke det er der det største problemet ligger. Vi har en rekke gode playmakere i FFK, men vi mangler bevegelsen som må til for at de som skal styre spillet skal ha alternativer. Det kan være flere grunner til at den bevegelsen ikke er der. Spillerne kan være dårlig trent, så de orker rett og slett ikke, sammensetningen av spillertyper kan være feil, eller spillesystemet kan være feil i forhold til de spillerne man har til rådighet. Jeg tror det er en kombinasjon.

Jeg tror ffk hadde vært tjent med en mer spillende stil enn den de har nå, hvor de spiller veldig direkte. De spillertypene vi har, spesielt i midtbanen, er gode med ballen og kreative nok til at vi kan tillate å spille mer gjennom midten. Men det krever stor bevegelse hos mange spillere på en gang. De kantene vi har idag innbyr ikke akkuratt til stor bevegelse, men vi har råd til at en av de kan være en spiller som får mye ballen på fot så lenge de rundt ham er flinke til å bevege seg.

Per dags dato så er vel Kvisvik den beste, og yngste, av kantene våre. Derfor synes det mest naturlig å satse på han som playmakeren vår. Men siden vi ikke har alternativer til Enerly på den andre kanten, må vi isåfall hente inn en ny spiller på den kanten. Det bør da være en helt annen spillertype enn enerly. Jeg sier ikke at enerly ikke bør være med i planene lenger, for jeg synes han bør spille en del, men da med macdonald på den andre kanten. Han er en bevegelig spiller som er glad i å få ballen forran seg. En sånn type bør vi skaffe på høyreside også, slik at vi kan variere mellom hvilken kant playmakerentypen skal ligge på ettersom man vurderer motstanderen.

Forøvrig så synes jeg det var feil og hente kvisvik til å begynne med, med tanke på hvilken spillertype han er og hva det egentlig var vi trengte i laget. Dessuten synes jeg Macdonald burde fått mye større tillit enn han har fått. Men når det først har blitt som det har blitt, så synes jeg dette er en god løsning til hvordan FFK burde legge opp spillet og innkjøpsstrategien sin fremover. Innkjøpsstrategien nå virker jo mest som en mini utgave av real madrid. Hent en spiller fordi vi trenger en god spiller, selvom han ikke spiller på den plassen eller er den spillertypen vi trenger. Og det gjelder ikke bare kvisvik.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 sep 05, 14:39

minnie

Bedriftsspiller
Ble medlem: 10 sep 05
Innlegg: 13

Lagt til: 14 sep 05, 16:53
vi savner roger og sørlig i målet  de beste er fjernet av drillo rart ikke knut torbjørn protesterer når drillo fjerner all hans beste spillere som har vært med og fått ffk der de er i dag  er hans syke for dårlig  drillo er en raringroger hadde vært der vist drillo hadde vært bort for lenge siden

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 14 sep 05, 17:07
Først og fremst savner vi en spiss som er i stand til å holde på ballen. At dem hentet en midtstopper like før vinduet stengte er mildt sagt utrolig. Det var vel det siste vi trengte........

guggen

Knøttespiller
Ble medlem: 12 jan 05
Innlegg: 29

Lagt til: 14 sep 05, 17:15
Roger Risholt var veldig god i fjor. Toppet VG-børsen. Var på langslaget. Med Drillo har man slått mer langt. Da har endel baller godt over hodet på Roger Risholt. Det sa han jo selv, etter han forlot oss. På sitt beste kunne han styre kampene. Utrolig god som førsteforsvarer. Også rask og bra i overgangene offensivt. Det er ingen som blør så mye for drakta som han. Trist, men nå er han borte. Kanskje han kommer tilbake senere, med Eggen som hovedtrener.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340