Husk meg
Brukernavn
Passord

Tidligere FFKere-tråden

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 sep 06, 11:08
Endret: 11 sep 06, 11:08
Vel, at Tronseth er sjef og Wiig er god betyr vel enkelt og greit at nivåforskjellen faktisk er større enn du vil ha det til.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 11 sep 06, 11:13
Endret: 11 sep 06, 11:15
Tronseth er en god duellspiller og en god mann å sende ut i kamper hvor det kriges mye. Det overrasker meg ikke at han gjør det bra i Sparta. Problemet hans er at han har en veldig dårlig pasningsfot og i det hele tatt svak langs bakken. Han faller derfor ofte gjennom i Tippeliga-kamper hvor det mer enn i 1. divisjon settes krav til at midtstopperne er mer spillende av seg. Spesielt passet han dårlig ved siden av Piiroja som heller ikke er noe god med ballen, men tross alt er uendelig mye bedre på alt annet. Nå har vi fått inn Gerrbrand som er veldig god med ballen, det var også Zivkovic. Jeg tror ikke Tronseth rett og slett har gode nok tekniske ferdigheter til å bli en god spiller i Tippeligaen. Men han er god til å rydde unna... Kan sammenligne spillestilen og begrensningene hans litt med Jørgen Pettersen.

Martin Wiig fikk vel omtrent aldri prøvd seg som midtspiss i FFK i 4-4-2. Det er vel det han spiller i Sparta? Tror han kan gjøre det bra i den posisjonen. Blir spennende å se hvor han ender opp etter sesongen, når kontrakten med FFK utløper. FFK brukte han stort sett på kanten. Der er han IKKE god.

spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 11 sep 06, 11:28

Riktig oppsummering av Costanza. De svake fasningene og fremspillene korrigeres av god plasseringsevne og duellkraft. Sånn sett har han vært sjef og god. I makkeren Artur, som er bedre på pasninger og fremspill, er det et godt stopperpar.

 

Wiig har kun spilt venstrekant i 4-3-3 i Sparta og har spilt greit. Hadde to store sjanser i går han dessverre ikke scoret på. Trodde han fikk spille midtspiss i går ettersom Dylan var i Australia, men de brukte Makhtar (best på midtbanen?) (og innbytter - fjorårets suverene toppscorer Turner, bare to mål i år...) i stedet. Jobber og kjemper for hele laget, noe som er utrolig viktig. Må innrømme at jeg gjerne vil se Wiig som midtspiss snart. Tror også at han er mye bedre der enn på kanten.

---------------------------

- sammen for Sarpsborg



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f