Husk meg
Brukernavn
Passord

Påstand: FFK rullerer for lite på laget..

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 31 aug 05, 11:40
Kan det være at FFK rullerer for lite på laget? Er altfor mange av spillerne som har faste plasser.. Uansett hvor ræva de spiller, får de spille igjen uka etter.. Dette fører til likegyldighet hos de i 1 ellveren og oppgitthet blant talentene som aldri får slippe til uansett hvor godt de gjør det ellers... 

jeg tror mer reell konkurranse om plassene hadde ført til mer kriging, spesielt på bortebane.. 

tenker naturligvis mest på enerly og kvisvik, som gjerne kunne blitt benka litt til fordel for mcdonald og tarik ...


eller?

D_Lady85

Bedriftsspiller

Ble medlem: 11 aug 05
Innlegg: 3

Lagt til: 31 aug 05, 11:59

Kvisvik kunne ha benka litt for McDonald ja.. Blir like forbanna hver gang de setter ut en spiller det siste kvarteret-ti minuttene... Hva skal for.eks McDonald klare å prestere på så kort tid?? Hvorfor ikke slenge han inn på banen fra omgangen begynner og utover.. Hadde vært mye bedre og da hadde han klart å prestere mye mer også.. 

---------------------------

Man blir som man omgås...


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 31 aug 05, 12:39
Endret: 31 aug 05, 12:40

jeg mener rullering i seg selv er uheldig. spesielt i norge hvor det stort sett er kun en kamp i uka, noe som burde være optimalt for å holde matchformen ved like. mest problematikk finner jeg ved rullering i de bakre rekker. jeg er helt klart for å spille inn en keeper med en forsvarsfirer, jmf 90-talls arsenal (uten sammenligning med boring-arsenal forøvrig). angrepet er jeg derimot noe mer åpen for å rullere, men det skal visst mye til å spille seg ut av laget som spiss i fredrikstad. det har vel ikke skjedd siden lars petter hansen forsvant.

jeg vil presisere tross min skepsis til rullering at ingen skal ha klippekort på laget. er holdning, form eller prestasjoner for dårlig hos en spiller, skal man selvfølgelig la andre få slippe til. som skrevet her før: ingen spiller er viktigere enn laget.

---------------------------

med ffk til champions league!


Fasen

Juniorspiller
Ble medlem: 25 jun 03
Innlegg: 95

Lagt til: 31 aug 05, 13:06
Opprinnelig postet av D_Lady85

Kvisvik kunne ha benka litt for McDonald ja.. Blir like forbanna hver gang de setter ut en spiller det siste kvarteret-ti minuttene... Hva skal for.eks McDonald klare å prestere på så kort tid?? Hvorfor ikke slenge han inn på banen fra omgangen begynner og utover.. Hadde vært mye bedre og da hadde han klart å prestere mye mer også.. 


Nå fikk jo toth 45 min. Det hjalp vel ikke veldig det... Kan jo ikke gjøre alle byttene ved halv tid, i forhold til ev. skader..

---------------------------

Fasen
FFK for alltid!!!


D_Lady85

Bedriftsspiller

Ble medlem: 11 aug 05
Innlegg: 3

Lagt til: 31 aug 05, 13:26
Hvorfor ikke sette McDonald fra starten av da? han er jo en av de beste på banen.. (syns iallfall jeg..) Ta brann kampen.. Når de tok ut Brian hvorfor kunne ikke de da sette inn McDonald?? han er jo like god som Brian, hvis ikke ett lite hakk bedre..  Når de satt ut McDonald på slutten av kampen så var jo han den eneste som gjorde no..

---------------------------

Man blir som man omgås...


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 01 sep 05, 14:38
Opprinnelig postet av D_Lady85
Hvorfor ikke sette McDonald fra starten av da? han er jo en av de beste på banen.. (syns iallfall jeg..) Ta brann kampen.. Når de tok ut Brian hvorfor kunne ikke de da sette inn McDonald?? han er jo like god som Brian, hvis ikke ett lite hakk bedre..  Når de satt ut McDonald på slutten av kampen så var jo han den eneste som gjorde no..


McDonald skaper mye offensivt. Men bakover er han fraværende. Og med to vinger som gjennomført nekter å jobbe bakover lukter det mye mål imot. Men den dagen McDonald begynner å forstå seg på defensivt spill også, da blir han knakende god.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


Propellen

A-lagspiller

Ble medlem: 26 jan 05
Innlegg: 277

Lagt til: 01 sep 05, 14:50
Opprinnelig postet av sklitakling
Opprinnelig postet av D_Lady85
Hvorfor ikke sette McDonald fra starten av da? han er jo en av de beste på banen.. (syns iallfall jeg..) Ta brann kampen.. Når de tok ut Brian hvorfor kunne ikke de da sette inn McDonald?? han er jo like god som Brian, hvis ikke ett lite hakk bedre..  Når de satt ut McDonald på slutten av kampen så var jo han den eneste som gjorde no..


McDonald skaper mye offensivt. Men bakover er han fraværende. Og med to vinger som gjennomført nekter å jobbe bakover lukter det mye mål imot. Men den dagen McDonald begynner å forstå seg på defensivt spill også, da blir han knakende god.


Her tror jeg du touch`er innom kjærnen i FFK`s defensive problem. Enerly og Kvisvik gidder ikke komme på løp hjem for å hjelpe bakre firer. Det medfører at backene blir alene om å møte motstanderens ving/spiss på løp mot mål. Derfor sideforflytter hele forsvarsrekka seg mot den som kommer med ball, og ser ikke det store bakrommet de skaper på motsatt side. Dette ble til de grader synlig under kampen mot Brann. Men det var ikke første gang... Mot RBK den 3. August derimot funket samspillet perfekt. Da løp Enerly og Kvisvik som gale på hver sin side, med det resultat at de stjal sukkertøy fra småungene på RBK....

---------------------------

" – Det skal veldig mye til før jeg drar herfra. Jeg har jo en familie å tenke på, sier landslagskeeperen."


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 01 sep 05, 14:54
Endret: 01 sep 05, 14:57

jeg syns macdonald og kvisvik er dem eneste på vingene som jobber bra nok defensivt. begge de to har overrasket meg der i år. enerly, wiig og hoås har hatt en mye dårligere innsats når det gjelder defensivt arbeid når de har bekledt en vingrolle. ja, macdonald er kanskje taktisk svak når det gjelder defensiv tenkning, men man kommer utrolig langt med innsatsvilje og guts til å jage ball og komme tidlig i press på ballfører.

i kampen på stadion hvor macdonald starta, kom jo det ene målet som et resultat av defensiv jobbing da mækkie vant ballen og starta et raskt angrep

edit: jeg skrev dette før jeg så ditt innlegg propellen. jeg er veldig enig med deg at dette har vært et stort problem for ffk i år, så det er ingen grunn til å la være å bruke macdonald grunnet mangel på defensiv jobbing. men jeg syns kvisvik har jobbet godt hjem jeg... så riktignok ikke nevnte brannkamp da

---------------------------

med ffk til champions league!


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 01 sep 05, 15:19

Du trekker frem en problemstilling vi var innom før sesongen startet, Drillo har alltid hatt sine favoritter, og disse har fått spille om de så har vært gipsa fra topp til tå... Dette var noe vi visste ville skje da han tok over, Eggen viste noen av de samme tendenene siste sesongen i MFK... 

Så svaret på spm må være Ja... Og det gjelder ikke bare Enerly og Kvisvik nei...

---------------------------

"Det er jo helt på trynet dersom en spiller blir hentet inn som hovedtreneren ikke ønsker seg. Det kommer ikke til å skje. Derfor er det ikke feil å si at det er jeg som tar den endelige avgjørelsen" Knut T. Eggen



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340