Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvorfor gir vi bort Klokkesvingen til VIF i år igjen?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

solgaard

Juniorspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 77

Lagt til: 24 aug 05, 17:05

Greit nok å være gjestfrie, men dette er så jævlig naivt. Etter hva jeg vet så har vel ikke Vålerenga krav på mer enn ca. 10% av Stadion-kapasiteten, dvs si drøyt 1.000 billetter. Dette er en kamp som sannsynligvis hadde blit utsolgt uansett, så jeg skjønner ikke hvorfor vi skal gi bort 25% av Stadion til et bortelag?!!!

Når FFK har hjemmekamp, så må Fredrikstad-supportere bli prioritert først, og så får bortelagets supportere eventuelt få mulighet til å kjøpe resterende billetter dagen i forveien, eller på kampdag.

Dette er naivt av klubben!! Trodde de hadde lært siden ifjor, men...

---------------------------

Pontus


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 24 aug 05, 17:09
Vi har vel ikke fyllt stadion hittill i år, så hvis klubben vil sikre inntekter og fylle stadion, så er det kanskje dette som må til?

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 24 aug 05, 17:09
Enig i dette. I tillegg er det mer enn nok med 2500 av dem til at de overtar alt av lyd på stadion, så dette er ikke taktisk klokt av FFK. De kjøper også billetter utenom "kvota", så det blir ikke mye vi hører av PH.

---------------------------

Keep - Nei, Dæven.
Svensk "magi" er å bomme på åpent mål.
Savner det ikke, West herjer igjen!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 24 aug 05, 17:38
Hvis ikke jeg husker feil så selger man 3000 billetter til Klokkesvingen, så da blir det et felt med 500 tilskuere som holder med rett lag der også. Men mulig jeg surrer nå?

Argumentet for at FFK ville gi Klanen 2500 billetter, er at det tilsvarer - i prosent - så mange billetter som vi fikk til rådighet på Ullevaal 16. mai.





---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 24 aug 05, 17:50
Og! Når stadion aldri er full ellers, kan de samme bare holde seg hjemme mot Enga. Kjøp bilett tidlig, og ikke syt! Skader ikke med litt gjestfrihet! :)

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 24 aug 05, 18:18
Klubben ser vel et stort intektspotensiale i å gi Klanen så mange billetter for å sikre seg at stadion blir helt utsolgt. Det er enkel matematikk. Jeg er ikke helt sikker på om jeg er enig i at det er riktig måte å gjøre det på, men jeg forstår klubbens tankegang hvis DET er grunnen.

Vi får uansett sørge for å synge høyest og best!

jashin

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04
Innlegg: 326

Lagt til: 24 aug 05, 18:20
Når de gir 2500 billetter til klanen så er det 8000 billetter igjen minus de som eventuelt blir kjøpt av klanenmedlemmer over internett og på andre måter.  Det er vel sjelden det har vært noe særlig under 8000 i år, noe som altså betyr at flere hundre som går fast på stadion kan risikere å ikke komme inn. Jeg synes det virker som om ledelsen setter økonomisk profitt foran sine egne tilhengere. De kunne gitt klanen kvoten sin og så kunne de fått fler når det nærmer seg kampdatoen hvis det da  fremdeles var ledige billetter igjen. Denne kampen blir utsolgt uansett om den går på lørdag eller søndag.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 24 aug 05, 18:36
Endret: 24 aug 05, 18:37
Dette er "SURT", FFK har mange trofaste supportere i "Klokkesvingen" også.
Lukter "money, money in a rich man`s world".
Det var utsolgt mot RBK, hadde blitt det samme mot VIF, uten å ofre egne supportere på "Mammons alter".
Skandale politikk, kan det nesten kalles.
Eller bedre ikke tenke lengere enn nesa rekker.

Ps lukter nesten "sunmøring"

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


solgaard

Juniorspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 77

Lagt til: 24 aug 05, 21:54

Stemmer nok at det blir et lite felt i Klokkesvingen som blir satt av til hjemmesupportere, Costanza - det var ihvertfall slik ifjor ja. Men jeg synes likevel det er for mye å gi bort 2.500 billetter når vi kunne fylt opp denne kvota med 1.500 FFK-supportere i stedet.

Greit nok at vi fikk 25% av kapasiteten på Ullevaal da vi var der inne, men uten oss ville aldri Ullevall blitt fylt opp, og da er det forståelig at vi fikk den kvota vi fikk - VIF tenkte økonomi.

I dette tilfellet, så kan FFK tjene både penger samtidig som de kan prioritere egne supportere.. Det er feil av FFK å ikke prioritere på denne måten.

---------------------------

Pontus


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 24 aug 05, 22:03
Det samme kunne vålerenga gjort mot oss på ullevaal. Trur det hadde vært mye grinete fredrikstadfolk om vi bare hadde fått de rundt 1000-1500 billettene vi hadde krav på der inne. Dette er selvfølgelig ikke bare økonomi, men å gjengjelde en godvillig tjeneste fra Vålerenga.

Og siden det er rundt 8000 billetter igjen, så holder det til det antall fredrikstadfolk som pleier å være på kampen. Snittet er vel mellom 8000- og 8500 til nå, og da er jo 500 av de bortesupportere. helt greit av FFK dette her.

Synger ikke Klanen mer enn de gjorde mot oss på ullevaal, så skal de jammen få kamp nå også.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


mr_max

A-lagspiller
Ble medlem: 08 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 24 aug 05, 23:20
fylle opp med 1500 medgangs supportere? som kun kommer fordi det er Enga eller
2500 Enga og 500 FFK supportere? går for det siste jeg da.
Er jo samma leksa hvert eneste år.
RBK og Enga hvor folk kommer ned på stadion på kampdag å trur det er billetter igjen.

Ja sesongkort er dyrt, men da fikk vi tilbud om halvårs sesongkort. noe de fleste hadde hatt råd til.
750 kr er vel det i klokkesvingen..
Regner med at de fleste sier nå hva med oss studenter osv.. men 1 tur mindre på byn så hadde du hatt råd til det da,
eller hvert tidligere ute og kjøpt billett da.



Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 24 aug 05, 23:32
mr_max:

Den gruppen tilskuere som drar på kamp bare fordi det er f.eks. VIF eller RBK som står på andre siden av banen, er faktisk veldig viktig for klubben. Man må akseptere at alle ikke er så ivrige at man ønsker å kjøpe sesongkort (eller halvårskort). Og kanskje får de som tilfeldigvis drar på en kamp mot VIF en så positiv opplevelse at de kommer på neste kamp, f.eks. mot Molde. Sakte, men sikkert, bygger man da opp en større andel trofaste tilskuere. Alle som drar på Stadion har ikke et brennende engasjement for FFK eller kanskje fotball i det hele tatt, men det er også viktig å ha et tilbud til denne gruppen. Det er der potensialet ligger!

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


mr_max

A-lagspiller
Ble medlem: 08 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 24 aug 05, 23:44
utrolig bra svart Costanza
å må si meg enig m deg når du kommer med et så bra svar.
Men vi som er i PH syns nok det er morsomere med 2500 Enga folk en disse folkene på denne kampen da..
me du har rett at kanskje FFK skulle tenkt seg om 2 ganger.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 25 aug 05, 00:21
Det ville ha  vært politisk totalt uaktuelt å nekte FFK de billettene på en stadion som *uansett* ville ha  romma de supportere som hadde tenkt seg på kamp.

Å tilby så stor andel av en stadion når man *vet* det lett blir fullt, derimot, er noe helt annet. For da betyr det at man veier hensynet til økonomi opp mot hjemmepublikum, og det er en type veiing jeg ikke liker.

Jeg står stort sett alltid i klokkesvingen, uten at jeg dermed har noe spesielt romantisk forhold til akkurat den tribuna, men nesten hele klokkesvingen, da... Ærlig talt. Dette skal ikke bli noen hjemmekamp for VIF, vel, skal det vel??? Virker som det er det man vil oppnå, kanskje ikke som primæreffekt  (som er økonomi), men som sekundæreffekt. Vi vet alle at klanen er store, men det er da ikke noe vits i å gi VIF flere fordeler enn de strengt tatt har krav på IMØ.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 25 aug 05, 01:13
Opprinnelig postet av Asgeir
Det ville ha  vært politisk totalt uaktuelt å nekte FFK de billettene på en stadion som *uansett* ville ha  romma de supportere som hadde tenkt seg på kamp.

Å tilby så stor andel av en stadion når man *vet* det lett blir fullt, derimot, er noe helt annet. For da betyr det at man veier hensynet til økonomi opp mot hjemmepublikum, og det er en type veiing jeg ikke liker.

Jeg står stort sett alltid i klokkesvingen, uten at jeg dermed har noe spesielt romantisk forhold til akkurat den tribuna, men nesten hele klokkesvingen, da... Ærlig talt. Dette skal ikke bli noen hjemmekamp for VIF, vel, skal det vel??? Virker som det er det man vil oppnå, kanskje ikke som primæreffekt  (som er økonomi), men som sekundæreffekt. Vi vet alle at klanen er store, men det er da ikke noe vits i å gi VIF flere fordeler enn de strengt tatt har krav på IMØ.


Det alle bortelag har krav på er 5 % av tribunekapasiteten, og det vil si 525 billetter i Fredrikstad, og noe mer enn det burde vi faktisk ikke gi bortesupporterne i utgangspunktet. De som ikke klarer å sikre seg billetter fra denne kvoten, står jo helt fritt til å kjøpe billetter gjennom de vanlige salgskanalene.
Det samme vil jo da gjelde for oss, når vi f.eks. skal til Ullevål, men der blir det jo ikke fullt uansett, så det er jo antagelig ikke noe problem for oss fra Fredrikstad.
Da plankehaugen var i Aalesund fikk vi kun de 5 % vi hadde krav på, og det var fra Aalesunds side med begrunnelse i at de ville prioritere sine egne supportere og at de ikke trengte Fredrikstadfolk for å klare å fylle opp tribunene der.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 25 aug 05, 07:42
Skulle vært interessant å høre FFK`s versjon av dette; hvorfor Klanen får tildelt 2500 billetter, noe som er 5 ganger så mange de har krav på. Står dette skrevet noe sted? f.eks FB? Hvis ikke kunne jo kanskje  noen fra denne siden tatt opp tråden med dem?

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 25 aug 05, 11:43
Enig Constanza, enhver klubb trenger flere supportere enn bare de med sesongkort!!!!!
Ps. Er dette en forsmak på publikums politikken til FFK.
Ser med da med skrekk & gru fram til ny stadion med 12000 plasser, inkludert VIP og annet som
via firma osv  "får"plasser.
Uten en klar politikk på dette kan toppfotball utvikle seg til en meget "eksklusiv " idrett.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 25 aug 05, 11:54
Jeg tror det har noe med sikkerheten å gjøre også. Det er mindre jobb å ha klanen på et sted enn over hele stadion.

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 25 aug 05, 21:36
Endret: 25 aug 05, 21:36
Klanen er norges beste supportere. De mange ekstra som ønsker å gå på kampen, går like mye for å se på klanen som på kampen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


OJM

Bedriftsspiller
Ble medlem: 26 aug 05
Innlegg: 19

Lagt til: 26 aug 05, 08:45
Opprinnelig postet av Julekake
Det samme kunne vålerenga gjort mot oss på ullevaal. Trur det hadde vært mye grinete fredrikstadfolk om vi bare hadde fått de rundt 1000-1500 billettene vi hadde krav på der inne. Dette er selvfølgelig ikke bare økonomi, men å gjengjelde en godvillig tjeneste fra Vålerenga.


Dette blir jo ikke sammenlignbart. Vålerenga klarer jo ikke fylle halve Ullevål engang..


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f