Husk meg
Brukernavn
Passord

Opphyping av spillere i media

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 16 aug 05, 22:51
Media finner seg fra tid til annen nye favoritter som det skrives jevnt og trutt om, uansett hva det måtte være. Som regel blir sannheten speilet fra det som er negativt til at det brått blir positivt, de vrir og vrenger gjerne på sannheten for at favoritten de har skrevet så mye om ikke blir slaktet fra samme hold. Med andre ord, har de først valgt seg en favoritt så stor det sjeldent noe negativt om den personen, og det gjelder også motsatt, hvis media har funnet en syndebukk så skrives det nesten utelukkende om ting som skader personen, fremfor å gi et bedre bilde av han. Sikkert fordi mediene ikke vil innrømme at favorittene deres ikke er all verden likevel.

Sikkert noen som lurer på hvorfor jeg kommer på dette akkurat nå? Vel, har i grunn observert dette lenge. Er rimelig sikker på at hvis Kristoffer "Doffen" Hæstad og Simen Brenne gjør begge en fabelaktig kamp for sine lag, så vil det garantert stå mye mer om "Doffen" dagen etterpå, litt fordi Start er mye mer i media som serieleder enn FFK, men kanskje mest for at mediene kastet seg over denne spilleren i begynnelsen av sesongen og dermed holder seg til han.

Bertelsen har gjort en solid jobb for FFK igjennom hele sesongen, stabilt god. Spillere som glimter til i enkeltkamper får likevel mer oppmerksomhet. Vaagan Moen er vel mest kjent for sine frispark enn andre kvaliteter? Vel, jeg har vel knapt sett noe annet fra den kanten i hvert fall, likevel blir han hypet opp. Han er helt sikkert en god fotballspiller, men fortjener neppe noe mer mediaoppmerksomhet enn andre like gode spillere.

Så til VG i skrivende stund, leste først et referat av kampen, der VG skriver blant annet:

"Fremover på banen var Bjørn Helge Riise god på høyrekanten. Daniel Fredheim Holm var også god, mens hjemmespiller Petter Vaagan Moen bare glimtet av og til. Men han hadde et meget godt frispark og noen skreddersydde langpasninger. "

Glimter til, altså ingen stor kamp. En snau halvtime har VG igjen hypet opp spilleren og bruker nå overskriften " Vaagan Moen imponerte i grisekamp: Landslaget neste". 

Er det flere eksempler på at enkeltspillere blir hypet opp og blir gjort større enn de er? Det er akkurat som VG har bestemt seg for at Vaagan Moen er en god spiller og når de først har skrevet det, kan de ikke gå tilbake på det og skriver rundt grøten helt til det blir noe positivt.

---------------------------

Billett tur-retur Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 17 aug 05, 00:32
velkommen til journalistikk anno 2005. vg er forøvrig en søpleavis.. snart blir vel vg slått sammen med se og rør

Rhythmatist

A-lagspiller

Ble medlem: 16 feb 04
Innlegg: 413

Lagt til: 17 aug 05, 00:58
Opprinnelig postet av FFK1903


Så til VG i skrivende stund, leste først et referat av kampen, der VG skriver blant annet:

"Fremover på banen var Bjørn Helge Riise god på høyrekanten. Daniel Fredheim Holm var også god, mens hjemmespiller Petter Vaagan Moen bare glimtet av og til. Men han hadde et meget godt frispark og noen skreddersydde langpasninger. "

Glimter til, altså ingen stor kamp. En snau halvtime har VG igjen hypet opp spilleren og bruker nå overskriften " Vaagan Moen imponerte i grisekamp: Landslaget neste". 







Takk! Trodde jeg hadde surra fælt i stad, da det plutselig var snakk om at Vaagan Moen imponerte. Nei, VG er ikke B-vare engang.

---------------------------

Bams-fia, Jack og sang!


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 17 aug 05, 10:31
VG er kun brukandes til en ting, og det er å diskutere på VGD :P
For fotballnyheter leser jeg heller 100% Fotball.

---------------------------

Que Sera Sera! Vi Elsker Fredrikstad!
Vi Elsker Fredrikstad! Que Sera Sera!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 17 aug 05, 14:51
Opprinnelig postet av Kråkerøygutt1
VG er kun brukandes til en ting, og det er å diskutere på VGD :P
For fotballnyheter leser jeg heller 100% Fotball.


Blir man så mye klokere av å diskutere på VGD ?? Da er det nesten mer seriøsitet i innlegga her inne ( og jeg er innom begge steder ).

Fasen

Juniorspiller
Ble medlem: 25 jun 03
Innlegg: 95

Lagt til: 17 aug 05, 17:55
Endret: 17 aug 05, 17:59
Opprinnelig postet av FFK1903

Bertelsen har gjort en solid jobb for FFK igjennom hele sesongen, stabilt god. Spillere som glimter til i enkeltkamper får likevel mer oppmerksomhet. Vaagan Moen er vel mest kjent for sine frispark enn andre kvaliteter? Vel, jeg har vel knapt sett noe annet fra den kanten i hvert fall, likevel blir han hypet opp. Han er helt sikkert en god fotballspiller, men fortjener neppe noe mer mediaoppmerksomhet enn andre like gode spillere.

Han har jo blitt sammenlignet med Beckham. En annen spiller som er bra på frispark, men ellers en som har "medietekke" mer en ferdigheter på banen...

Jeg syns generelt at det er skremmende hvor mye innflytelse media har.
FFK-ansatte blir sikkert kursa i medie-behandling. 
Eggen nevnte jo at media hadde prøvd å snu Drillo og han mot hverandre. Heldigvis hadde det motsatt effekt, at de kom nærmere hverandre og at samarbeidet er topp!

---------------------------

Fasen
FFK for alltid!!!


Rhythmatist

A-lagspiller

Ble medlem: 16 feb 04
Innlegg: 413

Lagt til: 17 aug 05, 19:43
Det verste av det hele er at det er så tydelig at FB, i særdeleshet sportsredaksjonen, tar en del etter akkurat VG. De gutta der ønsker seg vel en fremtid i nevnte avis, og gjerne for meg. Er ikke de mest innsiktsfulle artiklene man finner på de sidene.

---------------------------

Bams-fia, Jack og sang!


remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 185

Lagt til: 17 aug 05, 22:03
Opprinnelig postet av Rhythmatist
Det verste av det hele er at det er så tydelig at FB, i særdeleshet sportsredaksjonen, tar en del etter akkurat VG. De gutta der ønsker seg vel en fremtid i nevnte avis, og gjerne for meg. Er ikke de mest innsiktsfulle artiklene man finner på de sidene.


DEt positive er at FB ikke er så proffe, så de er nok lettere å "takle"

---------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
FFK har begge deler.
Eggen til NRK sporten



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f