Husk meg
Brukernavn
Passord

Andre klubber

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 11 aug 05, 10:30

Har alltid vært og kommer alltid til å følge Liverpool... Gjort siden jeg var en 3`r ball

---------------------------

Where are you from?" "I`m a Liverpool fan from London." "Well laddie, what`s it like to be in heaven?" Bill Shankly to a Liverpool fan


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 11 aug 05, 20:05
Peter Lorimar, Billy Bremner, Allan Clark utgjorde dette laget da jeg ble hekta på 70 tallet.

---------------------------

En fotballklubb kan ikke kjøpe entusiasme.
Den må fortjenes.


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 11 aug 05, 20:06
Opprinnelig postet av Møklegård
Peter Lorimar, Billy Bremner, Allan Clark var noen av de som utgjorde dette laget da jeg ble hekta på 70 tallet.

---------------------------

En fotballklubb kan ikke kjøpe entusiasme.
Den må fortjenes.


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 12 aug 05, 09:47
Opprinnelig postet av Rhythmatist
I England følger jeg også Yeovil, som etter 108 år utenfor ligasystemet rykka opp i 2003. To år senere tar de nå fatt på 3. høyeste nivå. Spennende!
Hehe. Jeg ligger an til å rykke opp i Premier League med Yeovil på FIFA2005 :P

Når det gjelder fotball er det bare FFK som gjelder for meg. Men fra jeg var 8 år fram til jeg var 11 "holdt jeg med" Manchester United fordi så mange andre gjorde det. Kunne ikke noe særlig om klubben. Kunne navna på spillerne og greier, men det var det. Ikke noen følelser inne i bildet.

Jeg var også i London for 2-3 år siden og så Arsenal-Leicester på Highbury. Ble vel kanskje litt pro-Gunners i noen dager etter den kampen. :P Morro å være der og få oppleve det trøkket.

---------------------------

Que Sera Sera! Vi Elsker Fredrikstad!
Vi Elsker Fredrikstad! Que Sera Sera!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 17 aug 05, 00:46
jeg har vært man u fan, ble fan i 1987 da jeg bodde i england, men de siste årene har jeg vel egentlig gitt faen.. og ihvertfall nå som glazer-kødden holder på å rævkjøre klubben..


for meg er det kun

Rhythmatist

A-lagspiller

Ble medlem: 16 feb 04
Innlegg: 413

Lagt til: 17 aug 05, 21:35
Opprinnelig postet av Kråkerøygutt1
Opprinnelig postet av Rhythmatist
I England følger jeg også Yeovil, som etter 108 år utenfor ligasystemet rykka opp i 2003. To år senere tar de nå fatt på 3. høyeste nivå. Spennende!
 

Hehe. Jeg ligger an til å rykke opp i Premier League med Yeovil på FIFA2005 :P

.




Jeg vant PL med Yeovil på CM4. Det tok 14 sesonger, og et år tilsammen i sanntid. Orka ikke bare spille det gamet, så det ble noen sesonger innimellom. Kom til kvarten i CL, og vant Intertoto-cupen to ganger tidligere. Samt at det ble noen cuptriumfer.

---------------------------

Bams-fia, Jack og sang!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 17 aug 05, 22:58
Opprinnelig postet av Møklegård
Peter Lorimar, Billy Bremner, Allan Clark utgjorde dette laget da jeg ble hekta på 70 tallet.


Er du fortsatt Leeds tilhenger, Møklegård?

---------------------------

FFK på toppen i 2005


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 18 aug 05, 01:42

1. FFK
2. Greåker
3. Liverpool
4. Real Madrid

Ellers registerer jeg at United-"supporterne" på dette forumet er som alle andre United"supportere": MEDGANGSSUPPORTERE!

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 18 aug 05, 01:51
Endret: 18 aug 05, 01:52
Opprinnelig postet av ajg

Ellers registerer jeg at United-"supporterne" på dette forumet er som alle andre United"supportere": MEDGANGSSUPPORTERE!


Jaha?

Når det kommer til engelske lag, så er jeg United-supporter til beinet. Hva er så mye mer "medgangsupporter" med å være United-supportere fremfor Liverpool? Akkurat samme dritten og anglofile hele gjengen. Bare vissvass fra "jeg er bedre enn deg"-folk som påstår noe annet. Egentlig stort sett de samme folka som maser om "ekte supportere"-debattene her på FFKsupporter.net.

Men jeg innrømmer gjerne at jeg ikke følger like mye med på engelsk fotball lenger. Det er ikke pga United gjør det "dårlig", men fordi FFK gjør det bra og jeg bruker mye tid på dette nettstedet og klubben generelt. Blir litt mye!

Etter at jeg bodde i London, så fikk jeg litt symptatier for Watford også!

Kort oppsummert:

Det finnes bare et lag: Fredrikstad

... men Manchester United er laget i England og ellers har jeg sympatier for Watford, Lisleby og faktisk Brann. Synes Brann er det laget som ligner mest på FFK både når det gjelder supportere og lagets spillestil.

PS! Litt sært at en som har Real Madrid på lista si kaller United-supporter for medgangsupportere...

---------------------------

Ansvarlig redaktør


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 18 aug 05, 01:52
Oi, følger egentlig veldig mange lag, men har fulgt med Blackburn siden de lå i førstedivisjon, altså nivået under Premier League i dag. Var vel rundt 91/92 vil jeg tro. Litt frustrende å gå i klassen til United-supportere og andre store lag på den tiden, men ekstra moro når Blackburn vant serien i 94/95-sesongen :)

Dessuten følger jeg lo litt med Newcastle (Mest på grunn av Shearer egentlig) og AC Milan. Følger også litt med Bryne ettersom jeg bor her, og de er jo en divisjon under FFK, så ingen kollisjon der. Bare så grisesynd at jeg betalte 160 kroner for å se Moss vinne mot de. Hjælmen gaula verre rett ved der jeg stod. Hadde sååå forbanna lyst til å skrike "Hjælmen er rævva" og sett tryne på`n, he he he :)

Noen jeg har glemt da? Ah, FFK selvfølgelig

---------------------------

Billett tur-retur Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig


Rhythmatist

A-lagspiller

Ble medlem: 16 feb 04
Innlegg: 413

Lagt til: 18 aug 05, 01:56
Opprinnelig postet av ajg


Ellers registerer jeg at United-"supporterne" på dette forumet er som alle andre United"supportere": MEDGANGSSUPPORTERE!




Du imponerer igjen! Hva fanden vet du om at vi er medgangssupportere? Jeg har fulgt laget siden 1984, jeg har vært med siden før den nå adlede mannen kom inn på Old Trafford! Jeg har vært med siden før Class of 92 hadde skrevet lærlingekontrakter! Og enda er jeg yngre enn dem alle sammen. Men, jeg får vel ikke noen argumenter for denne påstanden heller?

---------------------------

Bams-fia, Jack og sang!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 aug 05, 02:03
Ble Arsenal-frelst etter doublesesongen 1970-71. Og den herlige seieren over Liverpool i FA-cup-finalen med dette laget:

Bob Wilson, Pat Rice, Bob McNab, Eddie Kelly, Frank McLintock, Georg Armstrong, Peter Storey, John Radford, Charlie George, George Graham, Ray Kennedy og Peter Simpson.

Scorere: Kelly, George  i en kamp som endte 2-1. Etter den kampen var jeg solgt.

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 18 aug 05, 02:55
Innlegget var ikke først og fremst til deg holters, men hvis du følte deg truffet så er det helt ok. poenget er hvertfall at det er sinnsykt mange tidligere united-"supportere" som ikke er så interessert i united og engelsk fotball lenger. enkelte kan sikkert komme med en masse unnskyldninger og til og med gode, individuelle grunner. men generelt sett er det helt klart at årsaken til denne utviklingen er at united ikke er så gode lenger. om man ikke vil innrømme det så er det greit for meg, men innerst inne så er dette årsaken.

de fleste unitedsupportere har blitt nettopp unitedsupportere som følge av at "alle andre" var det og fordi de var så gode den gang. de begynner å holde med united pga disse simple årsakene. dermed er det ikke følelser som har stått i sentrum når unitedsupportere har valgt seg lag. de har bare slengt seg på en "hype". det er veldig givende for mange mennesker å kunne "ta del i" noe så suksessfullt som united-laget var tidligere.

du sier det egentlig fint selv holters; "jeg følger ikke så mye med på united lenger fordi ffk har begynt å gjøre det bra". dette bare oppsummerer det jeg har skrevet ovenfor.

når det gjelder real madrid skjønner jeg ikke hva som er problemet. jeg begynte å sympatisere med dem fordi de spilte fotball etter mitt hjerte, ikke fordi det var en "hype". men så tilbake til hovedpoenget mitt: jeg slutter hvertfall ikke å holde med dem selv om det nå har kommet opp bedre lag i spania (les: barca). jeg følger ikke noe mindre med på dem nå enn tidligere selv om de ikke er best.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 18 aug 05, 02:57
Opprinnelig postet av Rhythmatist
Opprinnelig postet av ajg


Ellers registerer jeg at United-"supporterne" på dette forumet er som alle andre United"supportere": MEDGANGSSUPPORTERE!




Du imponerer igjen! Hva fanden vet du om at vi er medgangssupportere? Jeg har fulgt laget siden 1984, jeg har vært med siden før den nå adlede mannen kom inn på Old Trafford! Jeg har vært med siden før Class of 92 hadde skrevet lærlingekontrakter! Og enda er jeg yngre enn dem alle sammen. Men, jeg får vel ikke noen argumenter for denne påstanden heller?

Veldig bra, Rhythmatist! Du er tydeligvis en av få som ikke har kastet seg på denne "hypen" på 90-tallet. Det fins aldri en regel uten unntak, og her er du et av unntakene.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 18 aug 05, 03:26
Opprinnelig postet av Planken
Tottenham er laget fremfor alle, faktisk også FFK, ellers Roma i Italia og Barca i Spania. Blitt litt svak for The Yellow Submarine, Villareal, også etter sist sesong.



Huff og huff Sette Tottenham høyere enn FFK?
Makan!

Hahaha  jeg må le

Du stiller vel i Tottenham drakt på stadion, hvis FFK skulle møte Tottenham i Cl ?




Si meg er du engelsk? er du fra London?
Da syns jeg du kan dra dit.

Syns det er direkte latterlig at folk kan sette utenlandske lag foran sitt lokale lag fra sitt eget hjemmland.
Håper Tv2 ikke får vist hødepunkter fra engelsk fotball i år.Så kan vi bli kvitt den svinete Engelske glorifiseringen  en gang for alle. Heldigvis så har innterressen for engelsk fotball dalt og innteressen for Norsk fotball økt. De engelske supporterne ler av dere! Der dere prøver å synge med så godt dere kan på tilnærmet engelsk dialekt.


En mann,ett land en by ett lag!

FFK





---------------------------

Man bytter damer her i livet, men aldri klubb!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 18 aug 05, 03:52
Du ajg, du ajg...

Du lirer av deg så mye rart her inne at det begynner å bli en vane...

Jeg har blitt oppfostret på Fredrikstad stadion av min far. Når foreldrene mine ble skilt, så var jeg med faren min på stadion de helgene jeg var hos ham. I begynnelsen var jeg selvagt mer opptatt av popcorn og is, men etter hvert ble helgene lagt til de dagene det var FFK-kamper og med årene har jeg blitt en meget ivrig FFK-supporter. Jeg husker godt plasseringen ved min fars side på ståtribunen litt til venstre for midtstreken.

Nå har det seg slik at faren min også er United-supporter... Hvorfor? Vel, noen er gamle nok til å huske den grusomme ulykken hvor United mistet et helt, godt og meget ungt lag i flyulykken. Likevel klarte United å bygge opp et nytt lag og kjempe seg tilbake blant eliten. Det står det absolutt respekt av. Og da er det rimelig naturlig at jeg også ble United-supporter gjennom min far.

Det er ikke tvil om at United fikk mange tilhengere rundt den tiden, men også i perioden på nittitallet, hvor de var veldig gode... Men jeg skal fortelle deg en liten hemmelighet ajg... AKKURAT det samme skjedde når Liverpool var gode! I tillegg faktisk også ditt Real Madrid. Det er helt naturlig.

Du påstår at du valgte Real Madrid fordi de "spilte etter ditt hjerte". Vel, United spilte og spiller etter mitt hjertet, og selv om du med overlegg overser det faktumet at jeg fortsatt er United-supporter, så endrer ikke det fakta. Jeg er ikke noe mindre United-supporter enn før. Du derimot, for deg gjelder ikke de samme argumentene som du bruker mot andre...

Og hallo... Du sier de som er United-supportere valgte laget pga hypen og ikke at "følelser har stått i sentrum". Hvor mange har konkrete følelser i sentrum for et lag i England?! 

Jeg innrømmer med glede at United var en form for erstatning og glede for breddefotballen til Fredrikstad og X antall mislykkede opprykk. Hvordan du ikke ser poenget med at jeg nå velger å følge FFK enda tettere og vie mer tid til klubben i fødebyen min fremfor et anglofilsk fotballag fatter jeg ikke. At du da setter likhetstegn med det og at jeg er en hypet medgangsupporter er utenfor min fatning.

Jeg vil påstå at det er langt mer hype å følge et hvilket som helst utenlandsk lag mer intensivt enn et lokalt lag. Faktisk mye mer hype enn den verste United-medgangsupporteren du kan oppdrive.

Så oppsummert...

1) Nei, jeg følte meg ikke truffet, men du har en grusomt nedlatende tone til alt og alle her inne. Det er "your way or no way".

2) Jeg er ikke noe mindre Unitedsupporter enn tidligere. Jeg bare velger å priortere Fredrikstad fremfor United, og FFK metter mer enn nok mitt fotballbehov når jeg i tillegg driver denne siden døgnet rundt.

Det er ikke noen større forskjell på Unitedsupportere eller noen andre. Tilstrømingen følger konjunkturer akkurat som alle andre lag og hendelser. Det er bare å se hvor "inn" det er å være FFK-supporter her i byen. Faktisk er hele den intensive engelske fotballkjærligheten her til lands en eneste stor komersiell hype.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 18 aug 05, 08:08

Opprinnelig postet av Holters
Du ajg, du ajg...

Du lirer av deg så mye rart her inne at det begynner å bli en vane...

Jeg har blitt oppfostret på Fredrikstad stadion av min far. Når foreldrene mine ble skilt, så var jeg med faren min på stadion de helgene jeg var hos ham. I begynnelsen var jeg selvagt mer opptatt av popcorn og is, men etter hvert ble helgene lagt til de dagene det var FFK-kamper og med årene har jeg blitt en meget ivrig FFK-supporter. Jeg husker godt plasseringen ved min fars side på ståtribunen litt til venstre for midtstreken.

Nå har det seg slik at faren min også er United-supporter... Hvorfor? Vel, noen er gamle nok til å huske den grusomme ulykken hvor United mistet et helt, godt og meget ungt lag i flyulykken. Likevel klarte United å bygge opp et nytt lag og kjempe seg tilbake blant eliten. Det står det absolutt respekt av. Og da er det rimelig naturlig at jeg også ble United-supporter gjennom min far.

Det er ikke tvil om at United fikk mange tilhengere rundt den tiden, men også i perioden på nittitallet, hvor de var veldig gode... Men jeg skal fortelle deg en liten hemmelighet ajg... AKKURAT det samme skjedde når Liverpool var gode! I tillegg faktisk også ditt Real Madrid. Det er helt naturlig.

Du påstår at du valgte Real Madrid fordi de "spilte etter ditt hjerte". Vel, United spilte og spiller etter mitt hjertet, og selv om du med overlegg overser det faktumet at jeg fortsatt er United-supporter, så endrer ikke det fakta. Jeg er ikke noe mindre United-supporter enn før. Du derimot, for deg gjelder ikke de samme argumentene som du bruker mot andre...

Og hallo... Du sier de som er United-supportere valgte laget pga hypen og ikke at "følelser har stått i sentrum". Hvor mange har konkrete følelser i sentrum for et lag i England?! 

Jeg innrømmer med glede at United var en form for erstatning og glede for breddefotballen til Fredrikstad og X antall mislykkede opprykk. Hvordan du ikke ser poenget med at jeg nå velger å følge FFK enda tettere og vie mer tid til klubben i fødebyen min fremfor et anglofilsk fotballag fatter jeg ikke. At du da setter likhetstegn med det og at jeg er en hypet medgangsupporter er utenfor min fatning.

Jeg vil påstå at det er langt mer hype å følge et hvilket som helst utenlandsk lag mer intensivt enn et lokalt lag. Faktisk mye mer hype enn den verste United-medgangsupporteren du kan oppdrive.

Så oppsummert...

1) Nei, jeg følte meg ikke truffet, men du har en grusomt nedlatende tone til alt og alle her inne. Det er "your way or no way".

2) Jeg er ikke noe mindre Unitedsupporter enn tidligere. Jeg bare velger å priortere Fredrikstad fremfor United, og FFK metter mer enn nok mitt fotballbehov når jeg i tillegg driver denne siden døgnet rundt.

Det er ikke noen større forskjell på Unitedsupportere eller noen andre. Tilstrømingen følger konjunkturer akkurat som alle andre lag og hendelser. Det er bare å se hvor "inn" det er å være FFK-supporter her i byen. Faktisk er hele den intensive engelske fotballkjærligheten her til lands en eneste stor komersiell hype.

Amen...

Ikke at jeg ønsker å bli sett som noe i nærheta av United supporter, men det faktum at du tar bladet fra munnen og svarer disse kverulerende, til tider irriterende personene her inne... Personlig gidder jeg ikke engasjere meg da de provoserer med sine usaklige og lite opplyste meninger støtt og stadig... Men det bekrefter kanskje bare min oppfatning om "ekte supportere" som litt tomme i toppen? Folk får mene hva de vil, men de får i det minste være konsekvente og stå for det de sier, ikke vingle som Hareide i sine glansdager

---------------------------

Where are you from?" "I`m a Liverpool fan from London." "Well laddie, what`s it like to be in heaven?" Bill Shankly to a Liverpool fan


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 18 aug 05, 15:45
holters: så kom med en forklaring da holters, på hvorfor united har mistet så mange supportere de siste årene? den norske supporterklubben teller stadig færre medlemmer, og unitedsupportere flest "bryr seg ikke så mye lenger". men hvis de skulle begynne å gjøre det bra igjen er de nok på plass igjen. godt mulig at du har dine gode individuelle grunner til ikke å være så opptatt av dem lenger, men tror du virkelig at en så klar tendens kun skylles tilfeldige individuelle årsaker???

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!


MotorWerk

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 255

Lagt til: 19 aug 05, 12:47
Liverpool, St Mirren, VfB Stuttgart og St Etienne. Fulgte litt med på Servette også, men de gikk konk.

---------------------------

-exit body, exit mind-


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 aug 05, 01:29
Utenom engelsk fotball så har jeg en forkjærlighet for Bayer Leverkusen, Juventus, Dunfermline, PSV og Barcelona.


Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340