Husk meg
Brukernavn
Passord

Andre klubber

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04
Innlegg: 232

Lagt til: 20 aug 05, 02:32
Endret: 20 aug 05, 02:34
Godt å høre PLANKEN   .   Come on you spurs!!     " THE PRIDE OF LONDON"

Bora

Juniorspiller

Ble medlem: 03 aug 04
Innlegg: 142

Lagt til: 20 aug 05, 22:48
Endret: 21 aug 05, 13:12
Opprinnelig postet av ajg

1. FFK
2. Greåker
3. Liverpool
4. Real Madrid

Ellers registerer jeg at United-"supporterne" på dette forumet er som alle andre United"supportere": MEDGANGSSUPPORTERE!

Det er vel likedan med Liverpool. Medlemstallet sank for hvert år som det ikke ble noen tittler, men brått etter CL triumfen så økte medlemstallet igjen. Hva vil det si? Er nok en hel del med medgangssupportere der også!

---------------------------

FFK til Royal League


Bora

Juniorspiller

Ble medlem: 03 aug 04
Innlegg: 142

Lagt til: 21 aug 05, 13:09
Opprinnelig postet av ajg
holters: så kom med en forklaring da holters, på hvorfor united har mistet så mange supportere de siste årene? den norske supporterklubben teller stadig færre medlemmer, og unitedsupportere flest "bryr seg ikke så mye lenger". men hvis de skulle begynne å gjøre det bra igjen er de nok på plass igjen. godt mulig at du har dine gode individuelle grunner til ikke å være så opptatt av dem lenger, men tror du virkelig at en så klar tendens kun skylles tilfeldige individuelle årsaker???
Men det er jo alltid sånn at de klubbene som gjør det bra får flere supportere. Se på din klubb - Liverpool. Etter CL seieren meldte flere seg inn i Liverpool supporterklubb. Og Chelsea har også fått flere supportere, så kan man bare se her i Fredrikstad; klubben gjør det bra og det blir bare flere og flere som melder seg inn i Plankehaugen. Og når du sier "united supportere flest bryr seg ikke så mye lenger", tenker du på alle dem fjortiss jentene som digga Beckham eller alle de ungene som begynte å heie på United pga Solskjær? Resten bryr seg om United.Akkurat som enhver Liverpool fan bryr seg om Liverpool

---------------------------

FFK til Royal League


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 21 aug 05, 23:03
Opprinnelig postet av Bora
Og når du sier "united supportere flest bryr seg ikke så mye lenger", tenker du på alle dem fjortiss jentene som digga Beckham eller alle de ungene som begynte å heie på United pga Solskjær?

akkurat! der sa du det selv! det er de jeg sikter til! alle de "ungene" som begynte å heie på man utd på 90-tallet pga solskjær, beckham, og at de var best, samt at "alle" andre heia på døm. det var en "hype" på 90-tallet. disse "ungene" har nå begynt å bli voksne, og da ser vi deres virkelige ansikt og hvor hvor lite følelser som egentlig var innvolvert. beckham er borte, solskjær er borte, united er ikke best lenger. derfor har frafallet vært stort de siste årene, og slik ser det ut til å fortsette. den nye hypen nå er å holde med chelsea, nettopp fordi de er best.

konklusjon: veldig mange av uniteds supportere i norge ble supportere som barn under glansdagene på 90-tallet. nå har mange av døm falt fra. det vil si medgangssupportere.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 aug 05, 23:16
Endret: 21 aug 05, 23:17
Du fatter enda ikke poenget du, ajg...

Det er ikke noe særegent for United-supportere... La meg utdype nok engang... Men først:

"Det er vel likedan med Liverpool. Medlemstallet sank for hvert år som det ikke ble noen tittler, men brått etter CL triumfen så økte medlemstallet igjen. Hva vil det si? Er nok en hel del med medgangssupportere der også!" sitat slutt. Dette utsagnet overså du "elegant".

Det samme skjedde faktisk med dine o`fantastiske Liverpool-supportere når de var gode... Når JEG vokste opp, så ja, da var det mange United-supportere... For 5 år siden fant man barn i Arsenal-trøyer og Real Madrid (som deg)... Og nå finner man Chelsea og Barcelona...

Tilfeldig? Neppe...

Og hva har skjedd de siste 3-4 årene her i byen? Jo, FFK-"supportere" flommer til fra alle verdens kriker og kroker...

Det er ren skjær fakta at klubber får flere supportere når de er gode. Da skapes det ufattelig mye mer engasjement enn til vanlig...

Det du ikke fatter og ikke klarer å innrømme er at dette ikke er noe særegent for United-supportere. Det samme har skjedd og skjer med absolutt ALLE klubber. Greit nok at United hadde sin periode på nittitallet, men skal du først generalisere, så får du skjære alle klubber og supportere over en eneste svær kam:

Det vil si: ALLE klubber får mange medgangsupportere når de er gode!

Og EN DEL (merk: EN DEL - ikke de FLESTE) faller av når medgangen ikke er like fremtredende...

Som oftest folk som ikke er genuint fotballinteresserte...

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 21 aug 05, 23:32
Opprinnelig postet av Holters
Du fatter enda ikke poenget du, ajg...

Det er ikke noe særegent for United-supportere... La meg utdype nok engang... Men først:

"Det er vel likedan med Liverpool. Medlemstallet sank for hvert år som det ikke ble noen tittler, men brått etter CL triumfen så økte medlemstallet igjen. Hva vil det si? Er nok en hel del med medgangssupportere der også!" sitat slutt. Dette utsagnet overså du "elegant".

Det samme skjedde faktisk med dine o`fantastiske Liverpool-supportere når de var gode... Når JEG vokste opp, så ja, da var det mange United-supportere... For 5 år siden fant man barn i Arsenal-trøyer og Real Madrid (som deg)... Og nå finner man Chelsea og Barcelona...

Tilfeldig? Neppe...

Og hva har skjedd de siste 3-4 årene her i byen? Jo, FFK-"supportere" flommer til fra alle verdens kriker og kroker...

Det er ren skjær fakta at klubber får flere supportere når de er gode. Da skapes det ufattelig mye mer engasjement enn til vanlig...

Det du ikke fatter og ikke klarer å innrømme er at dette ikke er noe særegent for United-supportere. Det samme har skjedd og skjer med absolutt ALLE klubber. Greit nok at United hadde sin periode på nittitallet, men skal du først generalisere, så får du skjære alle klubber og supportere over en eneste svær kam:

Det vil si: ALLE klubber får mange medgangsupportere når de er gode!



Og EN DEL (merk: EN DEL - ikke de FLESTE) faller av når medgangen ikke er like fremtredende...

Som oftest folk som ikke er genuint fotballinteresserte...



Bare en liten kommentar fra sidelinjen: At du gidder Holters!!!

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 aug 05, 23:35
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Bare en liten kommentar fra sidelinjen: At du gidder Holters!!!


Du sier noe!

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Rhythmatist

A-lagspiller

Ble medlem: 16 feb 04
Innlegg: 413

Lagt til: 22 aug 05, 00:19
Endret: 22 aug 05, 00:22
Vil bare legge til litt fakta. United`s Skandinaviske supportergruppe er den største supportergruppa for noe lag utenom Norge. Og jeg lurer på om den ikke også er større enn noen av de norske laga sine grupper. Så om det er så jævla mange medgangssupportere hos United sammenlignet med noen annen klubb har ajg like mye grunn til å påstå, som jeg har til å påstå at han ble født bak ei låvedør. 

Forresten, om 50% av FFK-supporterne er medgangssupportere, gjør det oss andre 50% mindre lojale?

Kverulanter ble født for å gi oss noe å tygge på, men denne karen er ikke seig nok.

---------------------------

Bams-fia, Jack og sang!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 22 aug 05, 00:52
Det er ganske normalt at man faller for en klubb ved en spesiell anledning. Man slår ikke akkurat kron og mynt hvilken klubb man skal holde med. Se bare på Tottenham-tilhengere, de er det mange fra den tiden de tok the double 1961, og på slutten av  60-tallet når Derek Dougan herjet som værst. Og Arsenal-tilhenger sånn som meg,som ble frelst i 1971 p.g.a. at de tok the Double. Mange ble Leeds og Liverpool-fan p.g.a. at de vant titler på 70-tallet, og Liverpool fortsatte med dette utover på 80-tallet. Man.U. kapret ikke mange tilhengere i denne perioden. De begynte for alvor og få tilhengere igjen i takt med sine titler på 90-tallet, og det gjelder også Arsenal. En gang begynner man å holde med et lag, og det er som regel en grunn til det ( tittel ). Men, selvfølgelig finnes det unntak.

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 22 aug 05, 01:37
jeg er fullstendig klar over at alle klubber har medgangssupportere. det ser vi jo også her i fredrikstad, og selvsagt også liverpool. poenget mitt er at en mye større andel av unitedsupporterne er medgangssupportere enn f.eks liverpoolsupporterne. liverpool har faktisk hatt en jevnt stor og stabil supporterklubb gjennom hele 90-tallet, til tross for de dårlige resultatene. at det øker litt etter en CL-triumf er jo selvsagt, men poenget er at det har aldri sunket slik det gjør i united.

jeg er også helt enig i at alle lag får flere supportere når de gjør det bra. det er helt greit å begynne å holde med et lag fordi de vinner. det som ikke er greit er å falle fra i motgangstider. det jeg vil fram til med united er at en veldig stor andel av supporterne har gjort nettopp dette.

nå gidder jeg ikke forklare dette nærmere flere ganger. min oppfatning er at united er et lag som har mange medgangssupportere. mens liverpool ikke har det. liverpool har hatt en stabil medlemsmasse gjennom hele 90-tallet. faktisk så økte den litt i de dårlige tidene. liverpools supportere er vant til motgang, det er ikke united. uansett, liverpools supportere er faktisk kjent for å være trofaste og ha svært få medgangssupportere, nettopp fordi man ikke har hatt medgang før det siste. takk for meg i denne tråden! har fått sagt det jeg mener nå, og at uniteds supportere ikke tåler å høre dritt om sin egen klubb og supportere skjønner jeg jo godt. mange her som gikk i forsvarsposisjon når dette temaet kom på banen. for innerst inne vet dere det, men dere vil bare ikke innrømme det.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 22 aug 05, 01:56
N
Opprinnelig postet av ajg
jeg er fullstendig klar over at alle klubber har medgangssupportere. det ser vi jo også her i fredrikstad, og selvsagt også liverpool. poenget mitt er at en mye større andel av unitedsupporterne er medgangssupportere enn f.eks liverpoolsupporterne. liverpool har faktisk hatt en jevnt stor og stabil supporterklubb gjennom hele 90-tallet, til tross for de dårlige resultatene. at det øker litt etter en CL-triumf er jo selvsagt, men poenget er at det har aldri sunket slik det gjør i united.

jeg er også helt enig i at alle lag får flere supportere når de gjør det bra. det er helt greit å begynne å holde med et lag fordi de vinner. det som ikke er greit er å falle fra i motgangstider. det jeg vil fram til med united er at en veldig stor andel av supporterne har gjort nettopp dette.

nå gidder jeg ikke forklare dette nærmere flere ganger. min oppfatning er at united er et lag som har mange medgangssupportere. mens liverpool ikke har det. liverpool har hatt en stabil medlemsmasse gjennom hele 90-tallet. faktisk så økte den litt i de dårlige tidene. liverpools supportere er vant til motgang, det er ikke united. uansett, liverpools supportere er faktisk kjent for å være trofaste og ha svært få medgangssupportere, nettopp fordi man ikke har hatt medgang før det siste. takk for meg i denne tråden! har fått sagt det jeg mener nå, og at uniteds supportere ikke tåler å høre dritt om sin egen klubb og supportere skjønner jeg jo godt. mange her som gikk i forsvarsposisjon når dette temaet kom på banen. for innerst inne vet dere det, men dere vil bare ikke innrømme det.


Nå må du huske på at de Manchester U.-tilhengerne som er kommet til nå er relativt unge mennesker. Liverpool har vunnet mye igjennom minst 20 år. MAN.U var jo omtrent borte fra kartet siden de rykka ned på begynnelsen på sytti ( avgjørende kamp hvor de tapte stort mot Crystal Palace ) og fram til slutten av 80-tallet.

Så det stiller seg litt annerledes. Du får slutte å hovere på denne måten. Synes jeg hadde sett hvis ikke Liverpool hadde vunnet en eneste pokal i løpet av 20-25 år. Da hadde nok medlemsmassen sunket der også.

Bora

Juniorspiller

Ble medlem: 03 aug 04
Innlegg: 142

Lagt til: 22 aug 05, 16:42
Endret: 22 aug 05, 16:44
Opprinnelig postet av ajg
jeg er fullstendig klar over at alle klubber har medgangssupportere. det ser vi jo også her i fredrikstad, og selvsagt også liverpool. poenget mitt er at en mye større andel av unitedsupporterne er medgangssupportere enn f.eks liverpoolsupporterne. liverpool har faktisk hatt en jevnt stor og stabil supporterklubb gjennom hele 90-tallet, til tross for de dårlige resultatene. at det øker litt etter en CL-triumf er jo selvsagt, men poenget er at det har aldri sunket slik det gjør i united.

jeg er også helt enig i at alle lag får flere supportere når de gjør det bra. det er helt greit å begynne å holde med et lag fordi de vinner. det som ikke er greit er å falle fra i motgangstider. det jeg vil fram til med united er at en veldig stor andel av supporterne har gjort nettopp dette.

nå gidder jeg ikke forklare dette nærmere flere ganger. min oppfatning er at united er et lag som har mange medgangssupportere. mens liverpool ikke har det. liverpool har hatt en stabil medlemsmasse gjennom hele 90-tallet. faktisk så økte den litt i de dårlige tidene. liverpools supportere er vant til motgang, det er ikke united. uansett, liverpools supportere er faktisk kjent for å være trofaste og ha svært få medgangssupportere, nettopp fordi man ikke har hatt medgang før det siste. takk for meg i denne tråden! har fått sagt det jeg mener nå, og at uniteds supportere ikke tåler å høre dritt om sin egen klubb og supportere skjønner jeg jo godt. mange her som gikk i forsvarsposisjon når dette temaet kom på banen. for innerst inne vet dere det, men dere vil bare ikke innrømme det.
Herregud at det går an! Kan du svare meg på hvorfor det alltid er fullt på Old Trafford? Tilskuere tallet har vært stabilt og mange har ikke kommet inn på stadion pga at det har vært utsolgt - og det har skjedd under den "down" perioden dem siste åra. Jeg tror ikke at det er en større andel medgangssupportere i United i forhold til i andre klubber, men det er så mye lettere å finne dem pga at det er så enormt mange United-supportere! Og mange dettter av pga at de som barn var interisert i fotball og United pga Solskjær og beckham. Mange av de som ble supportere som barn er ikke det lenger pga at når de blir eldre finner de ut av at fotball ikke er noe alikevel. Vet om mange som det har skjedd med! Og mange av dem du mener er medgangssupportere er folk som ikke er medlem i United supporteren og har aldri vært det. De har bare sagt at de holder med United. Akkurat som du sier at du holder med Real Madrid. så ajg - du sier at Real Madrid spiller fotball etter ditt hjerte, hva om Drillo ble manager der? Ville du fortsatt holdt med dem da? Da spiller de jo ikke fotball etter ditt hjerte lenger. Det blir akkurat det samma som å si at man holder med en klubb pga Beckham eller solskjær! Du skriver at Liverpool har hatt en jevnt stor og stabil supporterklubb. United har også hatt det, men de har mistet 5-600 stk etter at Beckham gikk - og sikkert enda flere etter at Glazer kom - men United sin supporterklubb er fortsatt overlegen her i Scandinavia.

---------------------------

FFK til Royal League


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 26 aug 05, 15:39
Opprinnelig postet av Bora
Herregud at det går an! Kan du svare meg på hvorfor det alltid er fullt på Old Trafford? Tilskuere tallet har vært stabilt og mange har ikke kommet inn på stadion pga at det har vært utsolgt - og det har skjedd under den "down" perioden dem siste åra. Jeg tror ikke at det er en større andel medgangssupportere i United i forhold til i andre klubber, men det er så mye lettere å finne dem pga at det er så enormt mange United-supportere! Og mange dettter av pga at de som barn var interisert i fotball og United pga Solskjær og beckham. Mange av de som ble supportere som barn er ikke det lenger pga at når de blir eldre finner de ut av at fotball ikke er noe alikevel. Vet om mange som det har skjedd med! Og mange av dem du mener er medgangssupportere er folk som ikke er medlem i United supporteren og har aldri vært det. De har bare sagt at de holder med United. Akkurat som du sier at du holder med Real Madrid. så ajg - du sier at Real Madrid spiller fotball etter ditt hjerte, hva om Drillo ble manager der? Ville du fortsatt holdt med dem da? Da spiller de jo ikke fotball etter ditt hjerte lenger. Det blir akkurat det samma som å si at man holder med en klubb pga Beckham eller solskjær! Du skriver at Liverpool har hatt en jevnt stor og stabil supporterklubb. United har også hatt det, men de har mistet 5-600 stk etter at Beckham gikk - og sikkert enda flere etter at Glazer kom - men United sin supporterklubb er fortsatt overlegen her i Scandinavia.

1. Jeg snakker om Unitedsupporterne i NORGE, ikke England eller resten av verden!
2. Jeg sa at jeg BEGYNTE å holde med Real fordi de spilte fotball etter mitt hjerte. Når man først begynner å holde med et lag, så slutter man ikke å holde med de. Jeg har ikke sluttet å holde med FFK selv om de ansatte Drillo, selv om jeg var motstander av det. Derfor ville jeg heller ikke gjort det med Real. Dessuten spiller ikke Real lenger slik fotball som de gjorde når jeg begynte å holde med dem. Det er mye mer underholdende å se på f.eks. Barca, men jeg holder fortsatt med Real for det.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 07 sep 05, 13:38
Opprinnelig postet av FFK Forever
Opprinnelig postet av Planken
Tottenham er laget fremfor alle, faktisk også FFK, ellers Roma i Italia og Barca i Spania. Blitt litt svak for The Yellow Submarine, Villareal, også etter sist sesong.



Huff og huff Sette Tottenham høyere enn FFK?
Makan!

Hahaha  jeg må le

Du stiller vel i Tottenham drakt på stadion, hvis FFK skulle møte Tottenham i Cl ?




Si meg er du engelsk? er du fra London?
Da syns jeg du kan dra dit.

Syns det er direkte latterlig at folk kan sette utenlandske lag foran sitt lokale lag fra sitt eget hjemmland.
Håper Tv2 ikke får vist hødepunkter fra engelsk fotball i år.Så kan vi bli kvitt den svinete Engelske glorifiseringen  en gang for alle. Heldigvis så har innterressen for engelsk fotball dalt og innteressen for Norsk fotball økt. De engelske supporterne ler av dere! Der dere prøver å synge med så godt dere kan på tilnærmet engelsk dialekt.


En mann,ett land en by ett lag!

FFK

100% enig med Planken her.

Jeg var på cupfinalen i 84 med FFK og Viking, og har siden den gang heiet med FFK, men Liverpool supporter har jeg vært siden 78, og er det ennå. Har jobbet meg gjennom de tunge 90-åra, og kan således ikke kalles medgangsupporter, i motsetning til alle kommersielle SCUM fans som har kommet til på denne tida, etter at en viss JUDAS fra Clausenengen ble såkallt stjerne der.

Og ja. Dersom FFK møter Liverpool på stadion, stiller jeg i HEL RØDT og synger "You``s Never Walk Alone", men kun mot Liverpool og ingen andre lag i hverden.

Takk for meg. 




---------------------------

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340