Husk meg
Brukernavn
Passord

Odd Grenland - Fredrikstad FK

Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 06 aug 05, 18:24

Hvordan går dette? Hvor mye vinner Fredrikstad med? jeg tipper 1 - 4 til Fredrikstad!

Brenne setter det første med et langskudd. Deretter putter kvisa det viktige andremålet før det blir pause.

Etter pause scorer odd relativt kjapt og skaper ny spenning i kampen. Men det hjelper så lite, for M.Toth kommer inn og setter 2 nye etter innlegg fra Hoås og enerly.

Er dette for mye å håpe på eller å tro?

---------------------------

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 06 aug 05, 18:48
 Har en følelse av at FFK vinner, med Ramberg på banen.
Han er den "usynlige", som er utrolig god uten ball(også med selvfølgelig).
Vi vinner 2-0.

---------------------------

En fotballklubb kan ikke kjøpe entusiasme.
Den må fortjenes.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 06 aug 05, 18:51
Skummel kamp dette. Er ikke sikker på at vi vinner denne. Men drømmen hadde vært 3 på rappen nå, og lukte på Royal League-plass.

Acromion

A-lagspiller

Ble medlem: 05 jun 04
Innlegg: 292

Lagt til: 06 aug 05, 18:54
Endret: 06 aug 05, 18:59
Utrolig viktig kamp for Odd mot et bedre lag. Ligger an til et tøft oppgjør. Håper vi kan få til litt bortebanespill, som vi har sett til tider mot for eksempel Viking og Lyn tidligere. Da tar vi Odd.

Men tror ikke på storseier denne gangen... 2-1!

En kamerat av meg i Oddrane hadde sittet sammen med Sandstø på flyet ned fra Bodø. Han sa de hadde planen klar for å slå FFK. Mer ville han ikke si til meg, gitt...

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 06 aug 05, 18:55
Veldig vanskelig kamp. Langt vanskeligere enn Rosenborg hjemme, og det er neppe noen fordel for oss at Odd fikk 1-5 i bagasjen i Bodø heller. Odd er grisegode når de får det offensive spillet sitt til å gli, og det er nettopp den typen fotball Odd spiller som FFK har slitt med de siste sesongene. Det ser også ut til at Occean er i ferd med å våkne. Han blir farlig. Jeg er veldig glad for at vi har Piiroja tilbake nå, og forhåpentligvis er han enda bedre nå etter at han har fått litt matchtrening.

Helt åpen kamp dette, men krysser fingrene for at FFK endelig klarer å prestere på bortebane også. Det har vi ikke gjort siden 1. serierunde faktisk. Og da bør det bli poeng, helst tre!

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 06 aug 05, 18:56

Har også på følesen at vi tar en seier her. Ikke lett å jekke seg ned etter rbk-kampen.

Har derimot større tvil om det er ramberg som skal løfte oss det siste lille. Han var god mot rbk for all del, men ville vel muligens heller hatt Jonna tilbake på midten. 5 på midten kanskje?

 


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 06 aug 05, 18:59
Men jeg måtte spille FFK på oddsen til 2.60 i odds.

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 06 aug 05, 21:16
 Ramberg var konge på midtbanen, i østfoldhallen. Sier ikke mer.......

---------------------------

En fotballklubb kan ikke kjøpe entusiasme.
Den må fortjenes.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 06 aug 05, 23:49

Opprinnelig postet av Costanza
Veldig vanskelig kamp. Langt vanskeligere enn Rosenborg hjemme, og det er neppe noen fordel for oss at Odd fikk 1-5 i bagasjen i Bodø heller. Odd er grisegode når de får det offensive spillet sitt til å gli, og det er nettopp den typen fotball Odd spiller som FFK har slitt med de siste sesongene. Det ser også ut til at Occean er i ferd med å våkne. Han blir farlig. Jeg er veldig glad for at vi har Piiroja tilbake nå, og forhåpentligvis er han enda bedre nå etter at han har fått litt matchtrening.

Helt åpen kamp dette, men krysser fingrene for at FFK endelig klarer å prestere på bortebane også. Det har vi ikke gjort siden 1. serierunde faktisk. Og da bør det bli poeng, helst tre!

 

Helt enig costansa. Men det som er litt morsomt er at med drillo vet alle lag hvordan vi spiller, men det hjelper lite, for det er så forbanna trangt å komme igjennom. Det var verre å møte odd med eggenstilen. Jeg er engstelig til kampen i morgen jeg og, men prøver å være optimist :)

 

---------------------------

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 06 aug 05, 23:53
Håper og tror at FFK drar iland dette her, men frykter faktisk at RBK kampen kan ha gjort mange av døm ganske så høye på pæra... dette er en viktig kamp, faktisk viktigere en å slå RBK, odd er nemelig et lag som skal ligge i bunn, mens ffk skal ligge ganske høyt over nedrykk.... viktig at de har stablet bena på jorda og nullstiller seg totalt, dette blir en test, men jeg tror ffk består den!

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter!!!
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
FFK, the pride of Norway!


JonFT

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 04
Innlegg: 281

Lagt til: 06 aug 05, 23:54
Får være den negative her jeg da. Jeg tror ikke vi får mer enn 1p. Håper jeg tar feil, men jeg har ingen god følelse nå.
Frykter at det kommer et tidlig mål i mot, og at hele kampen deretter blir jaging etter utlikningen...
Men igjen, håper jeg tar feil, krysser ihvertfall fingra for det :)


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 07 aug 05, 00:12

Opprinnelig postet av JonFT
Får være den negative her jeg da. Jeg tror ikke vi får mer enn 1p. Håper jeg tar feil, men jeg har ingen god følelse nå.
Frykter at det kommer et tidlig mål i mot, og at hele kampen deretter blir jaging etter utlikningen...
Men igjen, håper jeg tar feil, krysser ihvertfall fingra for det :)

 

Odds "hemmelige" plan er å starte i 3-5-2, for å kjøre over FFK i fra start av. Jeg tror ikke de klarer det, for Drillo har sine mottrekk. Jeg tror FFK får et tidlig mål på en kontring og har faktisk tro på at Odd sprekker totalt og at det nok en gang blir en storseier til FFK.

---------------------------

FFK på toppen i 2005


HectorFFK

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 589

Lagt til: 07 aug 05, 02:21
Noen som vet hvor mange busser som er satt opp, og om disse eventuelt er fulle?

---------------------------

FFK--> I hundre mot toppen!
sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad
Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...
HATER Mokkelbost!!!


MegSelv

Juniorspiller

Ble medlem: 14 jan 05
Innlegg: 213

Lagt til: 07 aug 05, 10:27
Håper FFK fortsetter festspillet de hadde om onsdagen og valser over et ikke alt for imponerende ODD lag. Håper mange tar turen til skien og synger ekstra for alle oss andre som ikke kan møte opp. En 3 poenger idag hadde smakt veldig godt. Da er vi for alvor med i toppsjiktet. Det viktigeste er å reise kjerringa etter det forferdelige tapet for ODD ifjor..*uffff*

Tipper FFK går ut i hundre denne gangen også, og vinner 0-3.. hehe :P

---------------------------

Her kan du teste dine managerferdigheter
Det beste managerspillet på nett!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 07 aug 05, 13:53
Klar seier mot Odd, og det samme neste helg mot Ringberg og co hadde smakt. Da er det 28 poeng.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 07 aug 05, 14:19
Endret: 07 aug 05, 14:19
Opprinnelig postet av HectorFFK
Noen som vet hvor mange busser som er satt opp, og om disse eventuelt er fulle?

Leste på Nettavisen at det er 5 fulle busser som reiser til Skien, ifølge Lars Thoresen.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 07 aug 05, 14:23
Endret: 07 aug 05, 14:24
forudret over de som tror FFK skal valse over odd i skien.det skjer ikke lenger i TL,at et bortelag knuser hjemmelaget.samt er skien et godt spillende lag hvis de har dagen.greit å være optimist,men litt realistisk skader det ei å være.det er å håpe at spillerne ikke er like "up in the sky".FFK kan vinne,odd kan vinne.og sånn som FFK har spilt ute i år vil en seier være MEGET imponerende,og kanskje bidra til at en vond trend snur.likte dog ikke at myhre dealen ble sluttført på kampdagen.uprofesjonelt,resten av gjengen fikk vite dette kl11idag...de bør være profesjonelle nok til å takle dette,omstillingsprosessen blir vanskeligst for ALH.virket som et 3valg når myhre kom,nå fikk han plutselig beskjed om å stå i mål mot odd.syng for den gutten i skien,han trenger det! 

---------------------------

savner "svensk magi" allerede


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 07 aug 05, 14:29
Endret: 07 aug 05, 14:34

tror dette med at lund hansen blir kastet rett inn i kamp kan gi han et ekstra piff, tror dette tenner han noe så vanvittig at han gir alt for å vise hva han er god for! jeg tipper han holder nullen jeg....

 

                          

 

                                                       

 

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter!!!
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
FFK, the pride of Norway!


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 07 aug 05, 14:30

Statistikk kan brukes som man vil, stort sett, og denne sier at lag som scorer fem mål eller mer i en kamp, svært sjelden scorer mer enn ett i kampen etter.

 

La oss håpe FFK går mot statistikken i dag!

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 07 aug 05, 17:01
Endret: 07 aug 05, 17:02

Optimismen herjer i Fredrikstad, svend anders karlsen moum tipper hele 5-0 til FFK!!!!

 

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050807/SISTENYTT/50807003

 

 

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter!!!
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
FFK, the pride of Norway!


djillo

Knøttespiller
Ble medlem: 06 aug 05
Innlegg: 27

Lagt til: 07 aug 05, 17:06

Slenger meg på Thoresen og Bergstrøm. 1-3 virker som et sannsynlig resultat.

FFK leder 2-0 til pause, og punkterer kampen litt ut i andre omgang. Odd får ett trøstemål på slutten


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 07 aug 05, 17:16
ifølge http://www.varden.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050807/SPORT/108070122 så går odd ut i 3-5-2, dette kan velåpne godt opp i forsvaret dømmes med en hurtig west og en hurig og målkåt brene... viktigste er å tette bakover idag! da vil kontringene komme og ffk vil score mål!

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter!!!
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
FFK, the pride of Norway!


djillo

Knøttespiller
Ble medlem: 06 aug 05
Innlegg: 27

Lagt til: 07 aug 05, 18:03
Da er vi i gang :D

McPhisto

Juniorspiller

Ble medlem: 14 jul 05
Innlegg: 165

Lagt til: 07 aug 05, 18:39
 Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

---------------------------

Ingen enkelt spiller, leder eller supporter er større enn klubben


djillo

Knøttespiller
Ble medlem: 06 aug 05
Innlegg: 27

Lagt til: 07 aug 05, 18:40

 

Gi mannen kontrakt!

 


djillo

Knøttespiller
Ble medlem: 06 aug 05
Innlegg: 27

Lagt til: 07 aug 05, 18:48
Endret: 07 aug 05, 18:49

Blah..

Velger å tro at vi klarer å hale i land denne. Selv om åpningen kunne vært bedre.


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 07 aug 05, 18:53

Ikke akkurat en stor 1.omg. Som vi spiller nå er 1 poeng bra. Synes vi slipper dem litt for lett til sjanser!

PS! Plankehaugen ruleær stadion!!!


McPhisto

Juniorspiller

Ble medlem: 14 jul 05
Innlegg: 165

Lagt til: 07 aug 05, 18:54
Vi får satse på at guttane river til seg seieren i 2. omgamg.

---------------------------

Ingen enkelt spiller, leder eller supporter er større enn klubben


djillo

Knøttespiller
Ble medlem: 06 aug 05
Innlegg: 27

Lagt til: 07 aug 05, 18:54
Hehe, javisst. Hørte bare noen fattige "heia Odd - heia Odd - heia Odd" i bakgrunnen.

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 07 aug 05, 18:56
Utrolig bra scoring av West. Han har til fulle vist at han fortjener kontrakt.  Men ellers synes jeg guttæne ikke har den "spruten" de sa de skulle ha. Virker som de er tilbake i daffe-tempoet igjen. Håper pausen fylles av peptalk og at innsatsen økes . Lund Hansen har stått bra så langt og kan vel ikke lastes for målet.

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 07 aug 05, 18:58
Endret: 07 aug 05, 19:01

ser kampen på web-tv.kampen er akkurat som forventet:jevn og vanskelig.midtbanen blir som samtlige bortekamper iår(unntak lyn) løpende imellom som høns.enklere å spille seg gjennom midtbanen til FFK,enn å stjele godteri fra et lite barn...

foruten west,bora,ALH og bjørkøy må flere spillere forbedre innsatsen sig!brenne må ha værrt omgangens store skuffelse,helt borte.han kommer i 2omg.synd med ramberg,skulle heller satt jonna fram sentralt og blixt/pac inn på hback.WEST derimot har vært meget god!løper mye og hvilket solo mål!nå må dere se å gi gutten kontrakt!!f.... hvis vi mister han på bosman...forøvrig har ALH vært god,samt ramberg sålenge han var med...peters OK innhopp,enerly veik,kvisvik sliter med å komme inn i kampen,bertelsen og piiroja selger seg litt enkelt.bora har vel også spilt helt greit.odd slipper til alt for mange innlegg,og med suffo og occean vil vi bli straffet hardt for det i 2omg hvis ikke det jobbes bedre...

vi startet forøvrig bra,men faller bakpå etterhvert,og alt for store rom mellom 4ern bak og midtbanen.skal vi presse høyt,må jo sannelig 4ern bak også stå høyere...ingen god følelse nå,men håper så inderlig på 3poeng!!!

---------------------------

savner "svensk magi" allerede


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 07 aug 05, 18:58
Noen som fikk med seg hvorfor Kvisvik fikk gult kort helt på tampen av første omgang?

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 07 aug 05, 19:00

Opprinnelig postet av aavdst
Noen som fikk med seg hvorfor Kvisvik fikk gult kort helt på tampen av første omgang?

tror han smelte med kjeften...samtidig var kortet til brenne horribelt!absolutt ikke gult kort,og hvertfall ikke når det var første tacklinga i kampen...synd,får håpe ramberg ikke er alvorlig skadet da...

---------------------------

savner "svensk magi" allerede


djillo

Knøttespiller
Ble medlem: 06 aug 05
Innlegg: 27

Lagt til: 07 aug 05, 19:01

Opprinnelig postet av aavdst
Noen som fikk med seg hvorfor Kvisvik fikk gult kort helt på tampen av første omgang?

 

Konspirasjon


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 07 aug 05, 19:02
Når Staberg gir gult til Brenne for nærmest ingenting, så er det jo merkelig at han overser det faktum at de Ornelas river ned Bertelsen etter at Bertelsen løper ham opp mot slutten av 1. omgang....

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 07 aug 05, 19:06
Hos meg fungerer nrk web-tv mye bedre enn tv2. Dessuten er det kommentator hos nrk, men ikke hos tv2.

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 07 aug 05, 19:26
Merkelig rart at ikke SVINdal Larsen får gult etter å ha kløpt Hansi. Eller at ikke målet blir annullert med frispark for oss. Mye rart av den dommeren der.

---------------------------

Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart!
På vei mot noe bedre!


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 07 aug 05, 19:42
FFK blir jo rundspilt utover i 2. omgang som de har blitt stort sett hver kamp denne sesongen. Skremmende, rett og slett...

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.


McPhisto

Juniorspiller

Ble medlem: 14 jul 05
Innlegg: 165

Lagt til: 07 aug 05, 19:45
 Nitrist! Flere spillere skadet og spillet fungerer ikke.

---------------------------

Ingen enkelt spiller, leder eller supporter er større enn klubben


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 07 aug 05, 19:46
Odd har rundspilt FFK like mye som vi rundspilte Rosenborg. FFK var mer effektive da. Men dette er utrolig dårlig innsats av FFK. virker som de er nedtrykt pga at Myhre forsvant. Ramberg lovte 100% innsats gjennom hele kampen. Han ble dessverre skadet, men kan ikke si at lagkameratene hans har prøvd å leve opp til løftet. Skuffende innsats.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 07 aug 05, 19:51
Endret: 07 aug 05, 19:54
det er en grunn til at kampen gikk som den gikk! den grunnen er drillo olsen, nå har jeg forsvart han lenge nok, det skjer gang på gang på gang, han legger om til 4-5-1 og da mister vi alt press og slipper inn mål, sorry drillo, sånn er virkligheten!

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter!!!
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
FFK, the pride of Norway!


Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 07 aug 05, 19:51
Burde ikke være lov å svinge så mye i prestasjonene som det vi gjør. Dette er helt ræva!!

---------------------------

Brenne på landslaget!


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 07 aug 05, 19:57

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
det er en grunn til at kampen gikk som den gikk! den grunnen er drillo olsen, nå har jeg forsvart han lenge nok, det skjer gang på gang på gang, han legger om til 4-5-1 og da mister vi alt press og slipper inn mål, sorry drillo, sånn er virkligheten!

 

Here we go again...


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 07 aug 05, 19:58
Fryktelige greier. Odd får lov til å gjøre akkurat som de vil i andre omgang. Hvor er innsatsen, og gutsen? Jeg er selvsagt overbevist om at de _vil_, men hvorfor ser det ikke sånn ut på banen?? Et godt eksempel her er helt på tampen når FFKs høyreside lar Occean (?) _spasere_ ned til cornerflagget for å drøye tida.... Er fryktelig skuffa nå. Det er lov å tape for Odd i Skien, men ikke på denne måten!

---------------------------


Bjørn Jervell Hansen


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 07 aug 05, 19:58

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
det er en grunn til at kampen gikk som den gikk! den grunnen er drillo olsen, nå har jeg forsvart han lenge nok, det skjer gang på gang på gang, han legger om til 4-5-1 og da mister vi alt press og slipper inn mål, sorry drillo, sånn er virkligheten!

 

Når ting går dritt, er det Drillos feil, men spillet mot RBK var vel Eggens verk? Vet ikke om jeg skal le eller gråte...

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 07 aug 05, 20:03
Endret: 07 aug 05, 20:05

mot rbk spilte ffk 4-4-2 i store deler av kampen, det er sikkert drillo som avgjør det også, så fort ffk la om til 4-5-1 så slapp vi inn mål, det er skremmende at drillo/eggen/ahlsen og de andre ikke ser dette! Tar litt hart i når jeg hetser drillo her, ja, men det skjer jo igjen og igjen, det virker faktisk som at det går dritt vær bidige gang ffk legger om til 4-5-1, det er da vel ikke bare jeg som ser det??

 

Som sagt så har jeg alltid forsvrt drillo i hans tid i FFK, men det må jo være noe med akkurat denne 4-5-1 formasjonen, odd fikk over 15 cornere og presset konstant i 2 omgang!

 

ps legg merke til at jeg kun er imot formasjonen; det er jo ikke noe offensivt trykk fra ffk i 4-5-1, jeg liker derimot dette med hurtige overganger o.l. noe som også er drillo fotball, men for FFK passer dette helt klart best i 4-4-2!!!!

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter!!!
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
FFK, the pride of Norway!


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 07 aug 05, 20:06
 Ser ikke ut som de har lyst til å vinne på bortebane i år.

Skal ikke være mulig å bli rundspilt så sinnsykt av Odd i 2 omgang, selv om de har hjemmebane og blabla...

Ekstremt skuffende forestilling.

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 07 aug 05, 20:07

Er jo bare helt utrolig!!!

Det må jo være noens skyld, når vi går fra å spille glitrende fotball i en 4-4-2 formasjon mot RBK, til å bli rundspilt av Odd i 4-5-1 formasjon.

Ålesund, Molde, Ham-Kam, Viking, Odd, Vif, LSK, alle bortekampene med samme resultat og

samme trend, åpner bra i 4-4-2, spiller jevnt i 1 omgang, går så over til 4-5-1 og feiger.

Er bare helt tragisk av trenerstaben

---------------------------

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 07 aug 05, 20:19
 Er enig i at vi ofte mister litt trøkket i spillet vårt når vi legger om til 4-5-1, men i dag tror jeg ikke formasjonsendring hadde noe vesentlig å si for utfallet. Problemet i dag er at alt for mange spillere prestere rett og slett svært dårlig. Jeg gir kun 5 spillere godkjent, og det er Bjørkøy, Lund Hansen, Berthelsen, West og Bora! Syns ingen av de andre er i nærheten av sitt potensiale. Når så mange spillere har en dårlig dag på jobben, og vi i tillegg mister to spillere grunnet skadet så må det nesten gå galt. Odd vant fult fortjent, sånn som de fremstod i andre omgangen i dag så mener jeg de hører hjemme et helt annet sted på tabellen! Når det er sagt, vi var fryktelig dårlige og vi gjorde det veldig lett for dem.

En ting til, er det bare jeg som syns dette, eller er Martin Wiik forferdelig dårlig?!! Syns den mannen gjør alt galt. Han mister ballen veldig mye, prøver på for vanskelige ting, og de sjeldne gangene han faktisk får til noe så går det så sakte at han drar ned dempo i angrepet. Jeg mener denne spileren har fått nok sjanser, nå må det være på tide å la andre spillere som f.eks, MacDonald eller  Magnussen få prøve seg i steden .

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


McPhisto

Juniorspiller

Ble medlem: 14 jul 05
Innlegg: 165

Lagt til: 07 aug 05, 20:19
Kan virke som det var en feilvurdering å gå over til 4-5-1 ja. Tror litt av årsaken ligger i at Raymond måtte ut.

---------------------------

Ingen enkelt spiller, leder eller supporter er større enn klubben


jorhan

Juniorspiller
Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 159

Lagt til: 07 aug 05, 20:19

Så kampen på web tv. Dette er helt forfredelig og sitte å se på. Dette har ikke noe med trenere å gjøre. Dette er dårlig innstilling fra spillerene. Dette er gutter som tjener gode penger med å spille fotball på heltid, de er proffe fotballspillere og de bør kunne prestere jævlig mye bedre enn dette. Igjen så er det hele laget som svikter totalt. Det er ingen spillere som står frem og tar ansvar. For en nedtur dette var. FY SKAMME SEG.

---------------------------

jorhan


McPhisto

Juniorspiller

Ble medlem: 14 jul 05
Innlegg: 165

Lagt til: 07 aug 05, 20:20
Kan virke som det var en feilvurdering å gå over til 4-5-1 ja. Tror litt av årsaken ligger i at Raymond måtte ut.

---------------------------

Ingen enkelt spiller, leder eller supporter er større enn klubben


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 07 aug 05, 20:56

mot rbk spilte ffk 4-4-2 i store deler av kampen, det er sikkert drillo som avgjør det også, så fort ffk la om til 4-5-1 så slapp vi inn mål, det er skremmende at drillo/eggen/ahlsen og de andre ikke ser dette! Tar litt hart i når jeg hetser drillo her, ja, men det skjer jo igjen og igjen, det virker faktisk som at det går dritt vær bidige gang ffk legger om til 4-5-1, det er da vel ikke bare jeg som ser det??

 

Faller bare på sin egen dumhet det her, det første målet kom i 4-4-2. Enig med ham som indikerer at folk mener medgang er Eggens verk og motgang Drillos skyld. Eggen er en frittalende mann, og han sier rett ut at formasjonen ikke har det minste å gjøre med tapet. Likeså spillerne, men da kommer dere trekkende med at de ikke tør å si annet grunnet sparken, men det skjønner dere selv er piss. Hvis dere prøver å dra huet ut av antiDrillo ræva da...

---------------------------

Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart!
På vei mot noe bedre!


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 07 aug 05, 22:31

Heh jeg hørte på webradio, og da de la om til 4-5-1 orka jeg ikke mer og skrudde av.

Jeg viste hvordan det kom til å gå..

---------------------------

Ivar Hoff, fotballens erke-gnom.


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 07 aug 05, 22:45
Endret: 07 aug 05, 23:05

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
det er en grunn til at kampen gikk som den gikk! den grunnen er drillo olsen, nå har jeg forsvart han lenge nok, det skjer gang på gang på gang, han legger om til 4-5-1 og da mister vi alt press og slipper inn mål, sorry drillo, sånn er virkligheten!


Heiheiheihei.... Det må vel gå ann å tenke lengre enn til tallkombinasjoner?

Mener nå problemt med dagens andreomgang var total kollektiv svikt når det gjelder press på ballfører og bevegelse uten ball jeg da. FFK var faktisk dårlige FØR Raymond måtte gå ut. Er selv tilhenger av 4-4-2, men med det presset (eller skal jeg si mangel på press) vi hadde på ballfører i andre andre omgang så tror jeg vi hadde fått minst like store problemer med 4 på midtbanen. Jeg bare nevner førsteomgangen mot Ålesund...



Når det er sagt, så stiller jeg meg litt undrende til noen av de taktiske valgene som blir gjort. Blant annet:

- Peters inn for Ramberg? Mener Blixt ville vært en bedre løsning. Og kanskje også Røn.
- Trodde trenerne en gang for alle hadde skjønt at Wiig og Hoås ikke egner seg som kantspillere. Og ihvertfall ikke når vi sliter med presset på midtbanen.

- Når Kvisviks spisskompetanse forsvinner ut med skade så blir Enerly med noe av den samme spisskompetansen bruk som sentral midtbanespiller. Hva med å bruke Peters (når han først er på banen) som anker, sette inn Røn som indreløper og beholde Enerly på kanten?

- Og når vi først spiller 4-5-1 så synes jeg Brian West er for mye "av og på" til å spille enslig spiss. Han virket totalt uintressert og Odd fikk jo upressa spille opp på midtbanen...


Velvel, dette er nå bare mine synspunkter....

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"

Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 07 aug 05, 22:56
Endret: 07 aug 05, 23:04
Opprinnelig postet av oleberg

Ålesund, Molde, Ham-Kam, Viking, Odd, Vif, LSK, alle bortekampene med samme resultat og

samme trend, åpner bra i 4-4-2, spiller jevnt i 1 omgang, går så over til 4-5-1 og feiger.

Nu vel...

Mot Ålesund spilte vi 4-4-2 i første omgang og ble til de grader rundspilt. La om til 4-5-1 i pausa.
Mot HamKam starta vi begge omgangene i 4-4-2 og vi var vel ikke akkurat gode i den førstomgangen der heller.
Mot VIF og LSK spilte vi 4-5-1 hele kampen
Mot Molde borte spilte vi 4-4-2 hele kampen

Bare så det er sagt...

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"

Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 07 aug 05, 23:23
fy faen! så flau som jeg er nå har jeg ikke vært på lenge!!   total kollaps av hele laget og trenerteamet spør du meg!! først og fremst så tapte vi fordi 80% av spillerne valgte å ikle seg rollen som saltstøtter.. og benken!! hva gjorde de når de så at gutta ikke fikk til en dritt? ingenting!! drillo gikk i garderoben og eggen og co bare glodde i bakken. og hvorfor ikke sette toth inn på før? hva i alle dager gjør cp ut på der? de burde satt blixt på back og bjørkøy på midtbanen. men neeeeida...


argh!! 



men målet til west var kanon da:)

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 07 aug 05, 23:35

Hvor lenge var Adam i paradis.

 


PS !

Husker ett intervju med Drillo i landslagsperioden.

Intevjuer i Pausen " Skal du gjøre noe forandriger"

Drillo " Nei, ikke i første omgang"

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 07 aug 05, 23:48
Opprinnelig postet av dracula


 


PS !

Husker ett intervju med Drillo i landslagsperioden.

Intevjuer i Pausen " Skal du gjøre noe forandriger"

Drillo " Nei, ikke i første omgang"

 



hva og poenget her er?? (du skjønner vel sikkert også at han ikke referere til fotballkampens 1 omgang her..)

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 07 aug 05, 23:49
Endret: 07 aug 05, 23:50

Helt forjævlig å se på ! Har sjeldent vært så forbanna etter en kamp. Total kollaps av hele laget og en benk som ikke gjør en dritt.  Hvorfor i H.... Bytter man in Toth når det er 4 minutter igjen av kampen? Hvorfor setter man ikke Bjørkøy på midtbanen og Blixt på backen når Ramberg går ut?

Håper gutta går i seg selv etter denne kampen. Det går virkelig ikke ann å ha en sånn innstilling hvis man vil fortsette å spille for vårt kjære FFK.

 

Nå for dere faen meg skjerpe dere gutta!

 

Nå skal dere blø for drakta mot kamma!

 

 

 

 

---------------------------

Man bytter damer her i livet, men aldri klubb!


K1M

Knøttespiller

Ble medlem: 01 aug 05
Innlegg: 46

Lagt til: 07 aug 05, 23:50
Både FFK og Glimt kom fort ned på jorda idag gitt...

---------------------------

Glimt i mitt hjerte!


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 07 aug 05, 23:50

Fredds vurdering av spillerene etter Odd - FFK

Lund Hansen - FFKs beste i dag.

Alle i forsvaret får godkjent. De demmer opp for det som faller gjennom midtbanen.

Raymond Kvisvik - Trenger mer rom og tid enn det han fikk i dag. Passningene satt ikke.

Ramberg - Jobbet greit det lille vi så.

Brenne - I motsetning til RBK-kampen er han usynlig. Vinner ballen tilbake et par ganger men det er det.

Enerly - Glimter til men har fortsatt MYE å gå på. Det beviste han mot RBK.

West - Trenger en god spiss som makker på topp. Klarer ting alene også. Sykt mål. Gi mannen kontrakt.

Hoås - Skuffer igjen. Han er per. dags dato ikke god nok for FFK. Rett og slett. Har hatt tre ok kamper. Viking H, Lyn H og RBK H. Bedre som spiss enn midtbane.

Peters - Virker som om han ikke har helt rett innstilling. Er heller ikke kjapp nok i bena som midtbane i TL.

Wiig - Virker som spiller helt uten selvtillit. Uvant plass men kan trykke til litt mer for det.

Toth - Veldig vanskelig å vurdere.

Benken - Dårligste kampen til nå i år. Sitter å ser på at vi blir overkjørt i store deler av kampen uten å prøve endringer i formasjon og taktikk. Gjorde til slutt noe. Å legge om til 4-5-1. Alle så hvordan det gikk. Mulig de prøvde fler grep men det virket ikke som om guttane var med på det.

Jeg mener at Blixt burde kommet inn da Ramberg ble skadet. Bjørkøy da på sentral. 

Meget skuffet etter denne kampen. Ikke pga tapet men måten tapet kom på.   

---------------------------

Fredd


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 07 aug 05, 23:51
Endret: 07 aug 05, 23:53

Bare en liten " slip off the tongue"

Helt enig , men kan du ikke se det litt morsomme i det.

Hvorfor skal alt være så forba... seriøst.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 08 aug 05, 07:56
Opprinnelig postet av Fredd

Peters - Virker som om han ikke har helt rett innstilling. Er heller ikke kjapp nok i bena som midtbane i TL.

Jeg mener at Blixt burde kommet inn da Ramberg ble skadet. Bjørkøy da på sentral. 

Meget skuffet etter denne kampen. Ikke pga tapet men måten tapet kom på.   

 

Enig, og konkluderer med at FFK-benken må være særdeles dårlig når Peters får spilletid. I mine øyne duger han kun til å varme benken og varme opp. Når jeg tenker meg om så må det være demotiverende for de andre spillerne når Peters blir sendt i oppvarming, et lite hint om hvor dårlig de egentlig spiller... Isj, blir rett og slett irritert av den mannen...

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 08 aug 05, 08:56

C.P holder ikke TL niv¨. enkelt og greit.

Når han kommer innpå står det jammen meg skralt til på hele benken.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 08 aug 05, 09:35

I den grad Peters har en styrke i Tippeligaen, består vel denne i en viss hodestyrke og duellkamp. Når midtbanen til Odd er så rask som den er, blir det etter min mening feil å sette ham inn. Tror det var en presumptiv rutine som gjorde at han ble satt inn for Røn, selv om Røn hadde vært et like galt valg synes jeg. Han har ikke bevist noe i år. Slik som jeg ser det, kunne det vært en mulighet å sette Enerly på sentral plass, og Blixt/Czwartek på høyre kant. Begge er raske og godt trente, PC er en utmerket takler og kunne løpt opp en del av kontringene. Når man legger om til 4-5-1 MÅ man ha raske vinger på begge kanter av midtbanen. Rask er ikke Hoås. Ved 4-5-1 må Hoås ut, så det synes jeg var den største feilen som ble gjort. 4-5-1 er en utmerket formasjon hvis slepevingene kommer raskt opp når spissen får ballen, men da må de som står igjen på 3`ern på midten skape bredde for å dekke hullene vingene etterlater.

 

Tror kampen igår ble tapt mer på grunn av innsats, eller mangel på sådan, enn formasjon. FB børsen, som ofte fremstår som en vits, gir idag et greit uttrykk for prestasjoner. Skal sies at jeg så kampen på Webben, og må forholde meg til det.

---------------------------

Keep - Nei, Dæven.


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 08 aug 05, 11:49
Total feilvurdering av Drillo å sette inn Peters etter min mening. Istedenfor å sette frem Jonna som kunne brutt opp spillet til Odd, og sette inn en ny back, velger de altså en spiller som har fått tydelige signaler på at han ikke er ønsket i klubben. Hvilke signaler sender du til Blixt og PAC da? Tragisk!

---------------------------

Macka fra start!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 08 aug 05, 13:21
Bora slet hele kampen. Raio har nettopp kommet tilbake fra skade. Kan hende Blixt og PAC var tiltenkt å evt erstatte disse. Hvis ikke slutter jeg meg til de som stusser over valget.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 08 aug 05, 17:17
Jeg skjønner overhodet ikke hvrfor FFK ligger så jævla lavt i andre omgang!
Nå må Drillo se å få opp øya og ikke tenke så destruktivt.

Etter min mening blir det å legge seg så langt bak det samme som å gi fra seg initiativet i kampen
Odd fikk jo sjanse på sjanse, og til slutt kom jo også målet - skjærer fortsatt grimaser når jeg tenker over det

FFK hadde jo ikke en eneste sjanse i 2.omgang jo!!
Hvordan skal man vinne kamper da?
Er det meninga å være fornøyd med ett poeng eller?

Jeg synes det er så forbaska å se en så ræva andre omgang etter det laget viste mot RBK....
Hver kamp lever sitt eget liv, men her er det snakk om måten de gjør det på

Hvorfor ikke kjøre 4-4-2 da, med Tôth og West....Hoås kan du få av meg...han slikker jo gressmatta hele tiden....
Syns Tôth kunne fått mer kamptrening !!

            Lund-Hansen
    
Blixt - Piiroja - Zivkovic - Bertel

Enerly - Bjørkøy - Brenne - Kvisvik

                Tôth - West

Ble dessverre ikke plass til Macca her men

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**



Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f