Husk meg
Brukernavn
Passord

F-B og rettskriving - Leserinnlegg 04. august

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 05 aug 05, 19:31
Endret: 05 aug 05, 19:32

Tror forfatteren av dette innlegget er medlem av dette forumet, og jeg må bare spørre; går det an å gå så virkelig på trynet i et forsøk på å dra frem feil i f-b, når man først skal ta seg bryet?

 

Det dras frem "orddelingsfeil", og henvises til "Astronomer mot orddeling", men dette er da ord som er delt opp med bindestrek, og har INGENTING med orddeling å gjøre.

 

Samtidig må det gå an å være såpass våken at man forstår at bindestrekene er plassert på denne måten fordi det er "cut and paste" fra papirutgaven, der dette faktisk er hensiktsmessig.

 

Hvis man, som det sies i innlegget, skal gjøre "et forsøk på å høyne korrekturlesningstiden noe blant FBs journalister", så bør man virkelig prøve å dra frem noe som faktisk er feil...

 

 

(Håper dette ikke faller utenfor rammene til Åpent Forum, hehe)
Klarte bare ikke la være, f-b har irritert meg i årevis med dårlig korrektur, men dette tar kaka likevel...

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 05 aug 05, 19:47
Endret: 05 aug 05, 19:47
Jeg reagerte akkurat som deg på det, Planken! Det er greit at FB har en del rart når det kommer til skrivefeil, men dette leserbrevet burde jo ikke engang ha kommet på trykk. Det er jo mildt sagt underlig at forfatteren av det innlegget ikke har skjønt at alle de bindestrekene ikke har noe med feilskriving å gjøre, bare litt dårlig tilrettelegging for nettutgaven...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 05 aug 05, 19:58
det var ikke meg,hehe:-)

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 06 aug 05, 11:45
Endret: 06 aug 05, 11:48
Tror nok ofte at skrivefeil i nettutgaven skyldes dårlig tid. Har sett flere ganger at ferske artikler på nettet har inneholdt feil som snart har blitt rettet opp senere. F.eks artikkelen "Avslappet før festen" om Bjørkøy for noen dager siden i FB. Først var tittelen "Layback før festen" men de fant ut at det skrives "laidback" og endret det istedet til "Avslappet".

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 06 aug 05, 22:45

Opprinnelig postet av aavdst
Tror nok ofte at skrivefeil i nettutgaven skyldes dårlig tid.

Etter en viss Pedofiliartikkel i uken som gikk, så tror jeg at Desken trenger en oppstrammer uansett det er nett eller papir

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 07 aug 05, 17:20
jau, de skulle aldri hatt sensur på det bildet :(:(

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 08 aug 05, 21:19
Endret: 21 aug 05, 14:36
Jeg har ikke tilgang på papirutgaven av FB, men ut i fra dette lille bildet som ligger ute på f-b.no, så kan det nesten virke ut som det er en ytterst grov orddelingsfeil klint utover FORSIDEN av FB... Ikke bra.


---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 21 aug 05, 01:03
hehe.. at det går an. Har lagt merke til det.

---------------------------

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 21 aug 05, 14:25
Skjønner ikke at det skal være noe å henge seg opp i.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340