Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvilke lag går opp?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

patriot44

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 814

Lagt til: 19 jul 03, 13:52
Nå som sesongen er halvspilt og tabellen så absolutt begynner å forme seg vil jeg spørre hvilke klubber folket her på forumet tror rykker opp..

Jeg tror HamKam vinner årets 1.divisjon, årsaken til det er at de har et bunnsolid forsvar, og en helt spesiell evne til å vinne kamper 1-0, enkelt og greit.. Virker også meget stabile..

Andreplassen tror jeg går til enten Sandefjord eller FFK (dvs. at disse to klubbene deler 2 og 3 plassen mellom seg). Sandefjord overbeviser når de spiller som de bør spille, men har tendensen til å gå på leie smeller. Det samme kan jeg egentlig si om ffk.. Uansett håper jeg FFK kan kapre 2.plassen, men kvalik vil jo også være kjempebra!

Hønefoss og MK tror jeg faller av, rett og slett fordi jeg ikke ser på de som gode nok. MK har overrasket stort, men de vil ikke henge med, tror jeg. Hønefoss har hatt mye tur i første del av sesongen, og jeg tror ikke de kan surfe videre på den flaksen..

Uansett, vi får håpe ffk ender så høyt oppe som mulig :ffk:

---------------------------

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---


Jotjar

Knøttespiller
Ble medlem: 19 jun 03
Innlegg: 49

Lagt til: 19 jul 03, 15:11
Hønefoss har hatt flaks? Mener du det at man ikke vinner kamper hvor man har er stort overtak da? Er ikke mange kamper i år hvor man kan si at vi har vært en god del dårligere enn motstanderen. Eneste kampen man kan si dette om tapte vi ganske klart.

Når det gjelder HamKams evne til å vinne med 1-0, har de 5 slike seiere, mens Hønefoss har 4. Samtidig har de en annen etmålsseier, og vi har to. Hvorfor er dette en stor fordel for HamKam vs Hønefoss?

Og hvorfor har du ikke med Raufoss, et lag som ligger et poeng bak FFK med en kamp mindre spilt?

---------------------------

*The Worlds Most Promising Cowboy*


Birkebekk

Knøttespiller
Ble medlem: 03 jul 03
Innlegg: 63

Lagt til: 19 jul 03, 15:15
For å være ærlig tror jeg HamKam holder ut. Men man skal aldri si aldri.
Vi har fått en god defansiv forsterkning i John.

Ellers tror jeg Sandefjord tar Andre plassen. Mens FFK, Hønefoss, MK og Raufoss kommer til å kjempe om Tredje plassen.

---------------------------

Kamma for livet ;)


ArEd

Knøttespiller
Ble medlem: 29 mar 03
Innlegg: 31

Lagt til: 19 jul 03, 17:00
HamKam og FFK rykker opp, og Sandefjord spiller kvalik som i fjor.
Det er lov å være optimist !:ffk:

---------------------------

Med FFK på veien tilbake til toppen igjen !


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 20 jul 03, 00:26
1. HamKam
2. Sandefjord
3. Raufoss
4. Hønefoss
5. Fredrikstad
6. Mandalskameratene

tror dessverre det ender sånn.. det jeg er mest usikker på er kampen mellom hønefoss og ffk om 4.plassen... tror dessverre ikke guttane kommer noe høyere i år...

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


patriot44

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 814

Lagt til: 20 jul 03, 22:44
Opprinnelig postet av Jotjar
Hønefoss har hatt flaks? Mener du det at man ikke vinner kamper hvor man har er stort overtak da? Er ikke mange kamper i år hvor man kan si at vi har vært en god del dårligere enn motstanderen. Eneste kampen man kan si dette om tapte vi ganske klart.

Når det gjelder HamKams evne til å vinne med 1-0, har de 5 slike seiere, mens Hønefoss har 4. Samtidig har de en annen etmålsseier, og vi har to. Hvorfor er dette en stor fordel for HamKam vs Hønefoss?

Og hvorfor har du ikke med Raufoss, et lag som ligger et poeng bak FFK med en kamp mindre spilt?


HamKam virker så utrolig mye mer solide enn Hønefoss, selv om vi slo Kamma og ikke Hønefoss... Likevel, det mener nå jeg... Når det kommer til spørsmålet om hvorfor raufoss ikke er med, er det rett og slett fordi jeg ikke tror de vil gjøre det bedre enn ffk og sandefjord, såre enkelt... :ffk:

---------------------------

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---


patriot44

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 814

Lagt til: 20 jul 03, 22:45
Opprinnelig postet av ArEd
HamKam og FFK rykker opp, og Sandefjord spiller kvalik som i fjor.
Det er lov å være optimist !:ffk:


Godt å se at det er flere optimister her :D FFK går opp!! :ffk:

---------------------------

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---


Birkebekk

Knøttespiller
Ble medlem: 03 jul 03
Innlegg: 63

Lagt til: 21 jul 03, 05:31
Jeg liker dette synet at alle som har skrevet her tror HamKam vinner årets 1.div :)

---------------------------

Kamma for livet ;)


patriot44

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 814

Lagt til: 21 jul 03, 11:11
Hehe, skjønner jeg ganske godt Birkebekk... Ikke så rart at mange syns det egentlig, dere har vært utrolig stabile og ekstremt trygge dfensivt i år.. Det er jo lov å håpe på at dere går på en smell, men desverre tror jeg ikke det skjer :ffk:

---------------------------

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---


Birkebekk

Knøttespiller
Ble medlem: 03 jul 03
Innlegg: 63

Lagt til: 21 jul 03, 14:34
Opprinnelig postet av patriot44
Det er jo lov å håpe på at dere går på en smell, men desverre tror jeg ikke det skjer


Håper da vi ikke gjør det.. Hadde egentlig ikke forundra meg.
Men får håpe vi holder ut, da blir det liv i leiern :)

Men skal bli artig å se etter noen kamper etter ferien. Da vi har Mandalskam.(B), Sandefjord(H) og Strømsgodset(B). Tar vi poeng i alle kampene der tror jeg vi mest sannsynlig holder helt ut.

---------------------------

Kamma for livet ;)


patriot44

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 814

Lagt til: 21 jul 03, 16:20
Sant nok Birkebekk, tre vanskelige kamper som kan avgjøre mye det.. Men jeg er ikke helt enig om at dersom dere klarer å ta 9 poeng i de kampene er dere så godt som sikra, for det gjenstår fortsatt en del vanskelige kamper..

---------------------------

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---


MotorWerk

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 255

Lagt til: 21 jul 03, 16:26
Ham Kam og Sandefjord rett opp; FFK slåss om 3. plassen med Hønefoss, MK (!) og Raufoss.

---------------------------

-exit body, exit mind-


patriot44

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 814

Lagt til: 21 jul 03, 16:43
Ganske så enig der MotorWerk, men er ikke så skråsikker på at Sandefjord går rett opp, de virker så utrolig ustabile, selv om de ofte henter inn etter å ha ligget under har de ikke den samme stabiliteten som HamKam, derfor velger jeg å tro at ffk kan sloss med Sandefjord om 2.plassen.. Jeg mener det ikke skiller de to laga så altfor mye..

---------------------------

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 21 jul 03, 17:57
i kampen på stadion skilte det veldig mye mellom ffk og sandefjord hvertfall.. var rett og slett flere hakk bedre enn oss..men kanskje det var fordi vi var på TV???

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


patriot44

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 814

Lagt til: 21 jul 03, 20:39
Syns ikke det var så altfor mye som skilte oss, de to første måla deres var jo egentlig bare feil av ffk, og dessuten deres 2 eneste sjanser i første omgang... Tror nok vi kan kjempe med de om plassering..

---------------------------

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 21 jul 03, 21:35
Endret: 21 jul 03, 23:39
Jeg tror dessverre Ham-Kam vinner årets 1. divisjon. I mine øyne er de et utrolig kjedelig lag, og spiller en utrolig kjedelig fotball. Når de tillegg har en trener som Stål Solbakken som til de grader er medlem av forbundet, så må det jo bli en hvis form for drillo-fotball over det hele.

HamKam har vist seg bunnsolide bakover på banen i år. Kun to lag har scoret 2 mål i en og samme kamp mot dem - FFK og Alta. Det sier jo en del om den offensive styrken og effektiviteten til FFK. :)

De har også fått en dansk forsterkning, men hvor stor forsterkning han egentlig er - det er jeg usikker på.

Du går ikke fra en klubb i den danske toppserien på utlån til Ham-Kam med mindre du ikke er god nok for danskene. Kanskje er ikke dette en så god forsterkning som alle skal ha det til, men mer for å sikre bredden. Det virker jo som en anvendelig spiller ala Helland, som kan spille både på midtbanen og i forsvar, men jeg har ingen spesiell kjennskap til denne spilleren.

Ham-Kam tar nok 1. plassen. (Synd ikke jeg visste dette vår sesongen, kunne tjent gode penger på det).

Hvem som tar 2. plassen og 3. plassen er mer usikkert, men dere må huske på at lag som Sandefjord og Hønefoss har hatt utrolig mye skade på sentrale spillere. Hønefoss har hatt meget gode spillere ut helt fra før sesongstart, det samme har Sandefjord, og flere av disse vil være klare til høstsesongen. Hønefoss har også skaffet seg Lars Bakkerud, som kom fra den svenske toppklubben Helsingborg, mens Sandefjord har skaffet seg en meget god stopper.

På en annen side har også Fredrikstad slitt med skader denne sesongen, og kan komme sterkere tilbake, men jeg tror ikke FFK er gode nok med mindre de får 2 klasseforsterkninger; 1 spiss og en midtbanespiller. Foreløpig ser det dystert ut, og vi er det eneste laget som ikke har hentet inn klassespillere av FFK, SF, MK og HK.

Sandefjord har klart å klore til seg nok poeng til å på en 4. plass, men jeg tror de plukker enda fler poeng ut sesongen.

3. plassen blir et bikkjeslagsmål, men jeg nekter å tro at Mandalskameratene er gode nok. Det ville vært en ekstremt større prestasjon og overraskelse om MK rykket opp enn om FFK gjorde det, men de kan ikke fortsette å ha like stor flaks og vinne alle kamper med 1 mål, samtidig som de har ca. 0 i målforskjell.

Det er flere gode lag som kjemper om 3. plass, bl.a. FFK, Raufoss, Hønefoss og allerede nevnte MK.

Raufoss er alltid gode på våren, spesielt når de spiller på kunstgress, men detter alltid av og blir utrolig variable. Tror de fortsetter med det i år.

Ut ifra prestasjoner hittil i sesongen, samt spillere som blir friskmeldt og nyervervinger, tipper jeg følgene.

1. Ham-Kam
2. Sandefjord
3. Hønefoss
4. Mandalskameratene (pga den sinnssyke medgangsbølgen de er i)
5. Fredrikstad
6. Raufoss

FFK kan klare å komme høyere, men vi trenger forsterkninger og foreløpig ser det dystert ut.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Birkebekk

Knøttespiller
Ble medlem: 03 jul 03
Innlegg: 63

Lagt til: 21 jul 03, 21:40
Endret: 21 jul 03, 21:42
Opprinnelig postet av patriot44
Sant nok Birkebekk, tre vanskelige kamper som kan avgjøre mye det.. Men jeg er ikke helt enig om at dersom dere klarer å ta 9 poeng i de kampene er dere så godt som sikra, for det gjenstår fortsatt en del vanskelige kamper..

Var ikke det jeg mente... Jeg mente at klarer vi å ta 9poeng på de kampene er det stor sannsynlighet at vi klarer å holde ut... seff. blir det flere harde kamper... Men de 3 kampene jeg nevnte beviser om vi er på det nivået var i første halvdelen.

---------------------------

Kamma for livet ;)


Birkebekk

Knøttespiller
Ble medlem: 03 jul 03
Innlegg: 63

Lagt til: 21 jul 03, 21:43
Endret: 21 jul 03, 21:50
Opprinnelig postet av Holters
De har også fått en dansk forsterkning, men hvor stor forsterkning han egentlig er - det er jeg usikker på.

Du går ikke fra en klubb i den danske toppserien på utlån til Ham-Kam med mindre du ikke er god nok for danskene. Kanskje er ikke dette en så god forsterkning som alle skal ha det til, men mer for å sikre bredden. Det virker jo som en anvendelig spiller ala Helland, som kan spille både på midtbanen og i forsvar, men jeg har ingen spesiell kjennskap til denne spilleren.

Han fikk jo også tilbud fra Silkeborg. Lag i den øverste div`en i Danmark. Så er nok etter noen samtaler med Peter og Ståle som er årsaken.

---------------------------

Kamma for livet ;)


patriot44

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 814

Lagt til: 21 jul 03, 21:43
Endret: 21 jul 03, 21:50
Hmm... Kunne du ikke vært litt mer optimistisk da Holters? :p

Neida, jeg er forsåvidt ganske enig med tabellen din, bortsett fra at jeg ikke tror MK og Hønefoss kommer til å ende høyere enn ffk, jeg ser bare ikke at Hønefoss og MK skal være bedre enn oss... Tror nok det vil bli Sandefjord og FFK som sloss om de to nest øverste, men man skal jo ikke avskrive at HamKAm kan gå på en smell heller, de har jo tross alt ikke en såååå stor luke... Uansett, alt kan skje, og vi går en meget spennende avslutning i møte :D

Opprinnelig postet av Birkebekk
Han fikk jo også tilbud fra Silkeborg. Lag i den øverste div`en i Danmark. Så er nok etter noen samtaler med Peter og Ståle som er årsaken.

Sto jo det i VG eller no sånt, at han bestemte seg etter å ha snakka med den danske kapteinen deres..

---------------------------

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 21 jul 03, 21:47
Endret: 21 jul 03, 21:48
Opprinnelig postet av Birkebekk

Han fikk jo også tilbud fra Silkeborg. Lag i den øverste div`en i Danmark. Så er nok etter noen samtaler med Peter og Ståle som er årsaken.

Han er fortsatt Silkeborg-spiller, Birkebekk... Han er kun på utlån fra Silkeborg.

Opprinnelig postet av patrio44
jeg ser bare ikke at Hønefoss og MK skal være bedre enn oss...

MK kan jeg være enig i, men tror ikke du vet hvor gode Hønefoss egentlig er og spesielt når de får igjen så mange gode spillere

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340