Husk meg
Brukernavn
Passord

Forskjellen med/uten McDonald

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 05 jul 05, 12:29
I de 2 kampene jeg har sett McDonald denne sesongen syns jeg det har vært fart og større presisjon i angrepene til Fredrikstad. Underholdningsverdien har også steget betraktelig i disse kampene.

Det er kanskje litt tidlig å si, men fortjener han ikke å spille litt oftere i tiden framover?

---------------------------

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 05 jul 05, 12:49
enig. syns det er rart at han ikke har spilt mer. spørs hva som skjer nå som kvisvik kommer.

men for en spiller:-D

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 05 jul 05, 12:57
Ja.. Har tenkt på det. Hvor skal en så god spiller få tillitt? Kan han spiller sentralt eller på høyre? hvor lenge spiller dagfinn og kvisvik? Eller blir han å finne som spiss?

---------------------------

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5523

Lagt til: 05 jul 05, 13:03
Ingen tvil om at unge MacDonald er dyktig til å behandle ballen. Hurtig er han også. Han er mye å lære på det taktiske enda. Siden FFK ikke har hatt noen erfaren venstre kantspiller denne sesongen, har man ikke kunnet benytte det som kan være en av lagets beste angrepsvåpen så langt. Er det noen som har sett hvordan Kvisvik/Hanstveit har herjet på Brann`s venstrekant. Siden de kantspillerene FFK har benyttet på denne siden har hatt klare defensive/forsvarstaktiske begrensninger, har man ikke fått brukt Bertelsen fremover så mye som man ser på U-21 landslaget.
Tror vi får se MacDonald som innbytter for en sliten Kvisvik.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 05 jul 05, 13:04
Blir vel backup på kanten og som spiss, det har jo blitt uttalt at han må matches forsiktig skal han få ut potensialet sitt.

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 05 jul 05, 13:08
Helt enig i at det blir mere fart med Mackie på banen, selvom han ikke lykkes med alt så fortsetter han å prøve og det smitter over på de andre og drar med seg laget mer framover på banen. Er også positivt for stemninga på stadion at vi har en spiller som kan gjøre uforventa ting i det offensive spillet! Jeg syns også Mackie har vist god arbeidsmoral, målet mot Start kommer faktisk som en følge av heroisk kriging fra Mackie! Nå skal vi ikke legge så mye i børser, men Mackie scora godt på alle spillerbørser, hos VG fikk han en 7`er!!

Frykter at han ikke for spille så mye framover nå pga. større konkuranse, men er en sjanse for at drillo prøver han som spiss tror jeg. Syns hvertfall han bør kunne få noen innhopp, men vi får se.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 05 jul 05, 13:14
Endret: 05 jul 05, 13:15
Når høstsesongen starter synes jeg det kunne være spennende å se denne offensive oppstillingen.

midtbane :
Kvisvik - Brenne - Risholt - Enerly
Spisser :
Mackie - West


Jeg er fullstendig klar over at vi har fått en dansk toppspiller, men allikevel.....

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 05 jul 05, 13:18
tviler på at han vil bli gitt mange sjanser.2kamper.den første GOD,den andre MEGET GOD.selvsagt fortjener han mer spillestil.og begrunnelsen med at han har mye å lære taktisk enda holder ikke mål.hvordan skal han lære dette da?ved å se på fra tribunen,eller rett og slett spille kamper?og ER mackie dårligere taktisk enn de andre vi har prøvd på v.vingen?nei er svaret mitt.hvem løp mest og jobbet hardest på søndag?jo det var røn,brenne og ja mackie!

---------------------------

savner "svensk magi" allerede


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 05 jul 05, 13:27
McDonald har lagt ned et stort stykke arbeid i de kampene han har spilt iår, og hadde flere hevet seg på ville innsatsen hevet seg for hele laget.

Det var rart å se innhopperne i Start-kampen sist, for det var akkurat som om de kom inn og slacka inntil de skjønte at det var skikkelig gøts i laget, og da kom innsatsen automatisk. Det viser jo hvor mye laginnsats har å si, forøvrig...

Jeg har sansen for McDonald, først og fremst fordi han har et veldig raskt, unorsk *steg*, og kan passere spillere en mot en, noe som forøvrig er mangelvare i norsk fotball, og dernest fordi McDonald jobber knallhardt, og har god løpskapasitet, jobber langt hjem, osv osv.

Når nå Kvisvik kommer blir det ingen plass på venstre for McDonald, men han kan vel spille på høyre også, eller? Alternativt sentralt, som et raskt alternativ til West.

Vi skal passe på at ikke McDonald får spille for lite, for da kan han fort bli utålmodig, vil jeg tro, siden han tross alt er i ferd med å bli en komplett fotballspiller. Siden han er en mann for framtida er det viktig at han blir behandla deretter, IMO.

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 05 jul 05, 13:54
Har fortsatt til gode å se kvisvik spille bra i mer enn seksti minutter, så da trenger vi jo en god spiller til på den kanten. Dessuten kan macdonald spille på høyrekanten eller helt fremme. både håper å tror Mackie får mer spilletid utover høsten. Dagfinn Enerly skal ihvertfall heve seg ti hakk før han spiller bedre enn det macdonald har gjort de kampene han har spilt.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 05 jul 05, 17:38
Jeg har vel en viss følelse av at West forsvinner og at Mackie kan bli arvtageren hans på spissplass.

Eggen sier jo rett ut her at Mackie er et alternativ på spissplassen.
Slik som jeg ser det så er det da kun West han kan sette ut av laget.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 05 jul 05, 18:12
Arve Mokkelbost virket heller ikke veldig gira på å tilby Brian West noen ny kontrakt etter de jeg hørte på radioen i dag. Det ville ikke være aktuelt før han presterte godt i 90 minutter over tid. Personlig synes jeg det vil være katastrofalt om klubben slipper fra seg West på bosman dersom det hadde vært muligheter for å beholde ham, men ser at stadig flere er uenig med meg der.

McDonald er nok også klart best på vingen. Mener også å ha hørt han si selv at han trives langt bedre der enn som spiss.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 05 jul 05, 18:22
Endret: 05 jul 05, 18:23
Det er katastrofalt å ikke tilby west ny kontrakt,enkelt og greit:mad:

---------------------------

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 05 jul 05, 18:28
jeg er veldig usikker angående west.greit han er en klassespiller når han er i slaget,men det skjer bare så altfor sjeldent.vi må ha en spiss vi kan bruke oftere,slik at samspillet offensivt ikke skorter med engang west er ute med skade.HVIS han noensinne blir 100% igjen,så er det klart jeg ønsker å se han i FFK drakt.men akkurat nå 5juli,vipper jeg mot å ikke gi ny kontrakt.klokt av klubben å vente.vi kan ikke ta oss råd til en spiller som er med 1/3 av sesongen.men vi får se.kanskje det FFK først og fremst burde kjøpt i sommer er noen sinnsyke fysioterapeuter?!DET hadde vært en investering for en "noe" skadeutsatt klubb...!

---------------------------

savner "svensk magi" allerede


Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 05 jul 05, 18:28
Jeg er enig med deg, Costanza ;)
Det å gi slipp på West er idiotisk, til tross for skadeproblematikk og dårlig form har han scoret mål og skaffet flere straffer i år. Om ikke annet kan han være super subb.

---------------------------

La oss selge hele laget!!


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 05 jul 05, 18:36
Endret: 05 jul 05, 18:38
Opprinnelig postet av bateman
kanskje det FFK først og fremst burde kjøpt i sommer er noen sinnsyke fysioterapeuter?!DET hadde vært en investering for en "noe" skadeutsatt klubb...!


Eller kanskje ansette Gud. han hjalp visst Marius Johnsen med skader. I følge han selv. Han takket Gud og fysioterapeutene for en god jobb.

Synes synd på fysioterepauten som ikke fikk den cred. som han egentlig burde fått. Leste dette i fevennen i våres. For et utsagn! :D

---------------------------

Fredd


svante

Juniorspiller
Ble medlem: 10 okt 03
Innlegg: 107

Lagt til: 05 jul 05, 18:38
Synes ikke vi skal gi West kontrakt hvis han ikke kan prestere over flere kamper av gangen. Han er garantert ikke billig i drift, så jeg føler at han ikke er verdt pengene. Synes heller at MacDonald burde bli satset på i en spiss/vingrolle.
Det er ihvertfall synspunktet mitt nå, men mine meninger har gått i bølgedaler i hgele år, så en vet jo aldri..hehe:)

---------------------------

Trallalla........


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 05 jul 05, 19:00
Om brian viser gode holdninger og gjør det trenerne ber han om, så synes jeg vi skal beholde ham, uavhengig av skadesituasjonen hans. Men om han fortsetter den trenden som det ryktes om, med dårlig treningsfremmøte og en ``giv a fuck-holdning" så er det ikke noe å satse på.

Brian West ville blitt en fantastisk super-sub, og når han er i toppslag også et fast innventar på et vært tippeligalag. Derfor synes jeg ikke vi skal slippe han kun på bakrunn av skadene hans. Men om han gir faen som det ryktes om, så er`e bare å kaste`n i dammen og be`n svømme hjem..

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 05 jul 05, 19:07
FFK har ikke fått noen henvendelser på Brian West.

Og FFK har gitt West og hans agent beskjed om at Brian må vise over tid at han holder et høyt nivå i 90 minutter, før man evt. forlenger hans kontrakt.

Dette legger selvfølgelig et press på West til å bruke sommeren spesielt godt, slik at han kan starte høstsesongen på forhåpentligvis det nivået som han viste på sitt beste i 2004.

Jeg synes faktisk klubben har behandlet denne saken på en meget fornuftig måte, og håper West klarer å komme tilbake i løpet av sommeren.

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 05 jul 05, 19:12
Endret: 05 jul 05, 19:13
Hm. Kan ikke andre klubber ta direkte kontakt med Brian West uten om å gå veien om klubben så kort tid før kontrakten går ut? Eller er det 3 måneder før kontrakten går ut kanskje? Jaja, jeg orker ikke sjekke opp dette...

PS! Synes nesten det virker som om enkelte mener det er West sin feil at han har pådratt seg en lei strekkskade...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340