Husk meg
Brukernavn
Passord

SV: Hvem har ødelagt Hællæ,hallæ sangen???

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 21 apr 05, 15:25
Endret: 21 apr 05, 18:32
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Når det gjelder bortekampene så mener jeg det her må en helt annen planlegging og organisering til for at vi skal bli bra.
Jeg mener vi må gå vekk i fra at Dag Jørun og Zoran står foran og dirigerer, fordi de klarer ikke å styre en hel tribune med feks. 5000 supportere, slik vi var mot Lyn.
Det som må til er at alle de ivrigste sangerne, og det bør være mulig å samle minst 30 stk., bør samle seg bak midt på tribunen slik at sangene kan startes samtidig derfra. Da vil resten av tribunen raskt følge etter og alle vil samle seg om den samme sangen.
Det bør være denne gruppen som seg i mellom hele tiden avtaler hvilke sanger som skal synges og man unngår da at tilfeldige personer på tribunen står å starter på de samme sangene hele tiden, slik jeg mener var tilfelle i Lyn kampen.

En annen grunn til at jeg mener vi bør stå i en stor gruppe uten forsangere foran på tribunen er at vi må akseptere at det er noen som ikke er like ivrige på å synge hele tiden og at ikke alle klarer å synge når feks. Brian West får en passning og er på vei alene mot mål.

Her er jeg uenig med deg.
1) Den harde kjernen står som oftest samlet på alle kampene. Det er som regel der sangene blir dratt i gang hvis ikke forsangerne gjør det.
2) Det med innføringen av forsangere var vel for å få enda flere enn den harde kjernen til å være med på sangene. Der har Zoran og Dag Jørund gjort en flott jobb. Hvis alle sangerne står på ett sted tør ikke alle andre automatisk å henge seg på. De som ikke er i den harde kjernen må ofte ha noen til å "dra igang". Mao får vi ikke disse med oss hvis ikke vi har forsangere.
3) Det er helt riktig at det er vanskelig for Zoran og Dag og håndtere så mange mennesker på en gang, så her trengs litt øving og samkjøring mellom de to.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 21 apr 05, 15:33
hja... er ikke "hele satdion kom igjen" bra nok signal ...

Og hvorfor må vi ha signaler i det heletatt klappinga (som er mer en nok i første omgang) kan starte helt spontant når vi synger sanger som går ann å klappe.

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 21 apr 05, 15:36
Ajg har helt rett. Jeg slet veldig på ullevål da hele "harde kjernen" gjemte seg i venstre hjørnet for meg og kjørte sitt eget løp. Først så orket jeg ikke mer og satt meg ned men etterhvert flytta jeg meg mer mot midten og det hjalp siste 15 minutter.

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 21 apr 05, 15:37
Forslag; den "harde kjernen" bør stå samlet, men så bredt som mulig. Vil de ikke da kunne dra med seg mange flere enn om de står i en klynge?

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 21 apr 05, 15:43
Endret: 21 apr 05, 15:45
Går det ikke an å kombinere dette?

djpete og klokan som forsangere + en egen "hard kjerne" på 30stk. djpete og klokan drar i gang sangene, mens den "harde kjernen" øyeblikkelig blir med.

Når det gjelder et signal til hovedtribunen om at det når kommer et rop, så kan man ikke bare finne på et eller annet? F.eks rope "hovedtribunen", evt. 3 x Hoved. Bare et eller annet som gjør at folka på hovedtribunen er oppmerksomme på at nå kommer det et rop som haugen vil at de skal være med på.

Om man innfører noe slikt, så er det uansett viktig at man bruker ET rop/signal uansett hva som kommer etter. Blir det for mange rop, tegn og signaler, så blir det bare surr.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 21 apr 05, 15:47
Er ikke nok med "HELE STADION KOM IGJEN" og deretter kjøre snagen i gang. Kan ikke bli enklere en dette

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 21 apr 05, 15:52
har på ingen som helst måte ment å nedverdige plankehaugen, og om jeg har gjort det så må jeg bare beklage. Jeg synes den har gjort en kjempejobb for å få stemning og trykk på kampene.

Men det er enkelte her som tror at Plankehaugen er ufeilbar og alt den gjør er perfekt. Det er den faktisk ikke. Det meste av det den gjør blir gjort bra, men det kan også gjøres enda bedre. Og om ikke folka i hævven er klar over det, så vil vi antageligvis ikke bli noe bedre heller. Og da er vi ikke blandt norges beste supportere i mange åra til.

Husker ikke hvem, men det var en eller annen som utalte at jeg ikke passet til å lede syngingen eller et eller annet. Hvor i huleste hel**** har du fått det fra at jeg skulle ha noen intensjon om å gjøre noe sånt?

Gidder faen ikke å diskutere mer. eneste jeg ville var å hjelpe til ved å komme med et innspill fra oss på hovedtribunen, men det er det tydeligvis ikke plass til siden jeg ikke gjorde det i vinter.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 21 apr 05, 15:57
Nå tror jeg du har misforstått mye Julekaka... kan ikke huske at noen har nevnt noe i denne duren i det heletatt. Og det er fint med forslag og iver fra folk så det er bare å fortsette med dette

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 21 apr 05, 15:58
Hmm.. En liten søt historie:

Før fjorårssesongen kjøpte jeg den nye CD`n. Jeg var stort sett fornøyd, men en ting irrterte meg grønn, og det var måten dem avslutta Hællæ Hællæ- sangen. Herregud, høres jo helt jæ**** ut tenkte jeg. For jeg var vant til å høre den engelske versjonen som, altså den som avsluttes: guttane køddær du iiiiikkkeeee med!!!
Dette prøvde jeg å skrike ut så fort jeg hadde muligheten de første kampene.
Men etterhvert som tiden gikk så måtte jeg jo bare innfinne meg med at jeg ikke fikk viljen min i denne saken.

Men NÅ, altså et år etterpå kommer det noen som har sett at det brukes en annen versjon andre steder og har bestemt seg for å omgjøre våres og. NEI NEI OG ATTER NEI!!! Hadde dere bare hørt på meg fra førsten av så hadde vi sluppet alt detta:D

Og nei, jeg er ikke veldig alvorlig nå, hvis noen ikke skulle skjønne det:rolleyes:

Så vi holder oss til den gode gamle... Høres ikke så j**** ut lenger heller :p

---------------------------

Pættærnæ døm hang og slang!!


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 21 apr 05, 18:41
Opprinnelig postet av Holters
Går det ikke an å kombinere dette?

djpete og klokan som forsangere + en egen "hard kjerne" på 30stk. djpete og klokan drar i gang sangene, mens den "harde kjernen" øyeblikkelig blir med.

Slik du beskriver her er vel egentlig slik det fungerer nå, og poenget mitt er at slik fungerer det veldig bra!

Opprinnelig postet av Holters
Når det gjelder et signal til hovedtribunen om at det når kommer et rop, så kan man ikke bare finne på et eller annet? F.eks rope "hovedtribunen", evt. 3 x Hoved. Bare et eller annet som gjør at folka på hovedtribunen er oppmerksomme på at nå kommer det et rop som haugen vil at de skal være med på.

Dette blir bare dumt og upofesjonelt spør du meg. Det har da aldri vært noe problem å få de til å svare på "rød og hvite" + "gi oss en f". at det ble litt tull med "heia fredrikstad" skjønner jeg i og med at vi sang den samme på ph-feltet rett før. men det må vi slutte med.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 21 apr 05, 19:27
Endret: 21 apr 05, 19:28
Opprinnelig postet av Holters
Går det ikke an å kombinere dette?

djpete og klokan som forsangere + en egen "hard kjerne" på 30stk. djpete og klokan drar i gang sangene, mens den "harde kjernen" øyeblikkelig blir med.

Når det gjelder et signal til hovedtribunen om at det når kommer et rop, så kan man ikke bare finne på et eller annet? F.eks rope "hovedtribunen", evt. 3 x Hoved. Bare et eller annet som gjør at folka på hovedtribunen er oppmerksomme på at nå kommer det et rop som haugen vil at de skal være med på.

Om man innfører noe slikt, så er det uansett viktig at man bruker ET rop/signal uansett hva som kommer etter. Blir det for mange rop, tegn og signaler, så blir det bare surr.


Jeg er nesten enig med deg Holters. Det eneste jeg er uenig i er at det er den harde kjernen som skal starte sangene og ikke forsangerne. da blir det samstemt og Zorans og Dag Jøruns oppgave blir lettere, for da blir deres oppgave å mane flest mulig supportere til å henge seg på.

---------------------------

FFK på toppen i 2005



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340