Husk meg
Brukernavn
Passord

SV: Hvem har ødelagt Hællæ,hallæ sangen???

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 19 apr 05, 18:20
"Hællæ! Hællæ!"
Hælllæ! Hællæ! Fredrikstad er her!
Hællæ! Hællæ! Fredrikstad er her!
Og holder du med XXX så skal du få se:
Guttæne køddær`ukke med!

Hvem i alle dager har klart å prestere å gjøre om den sisste setningen til "Guttæne kødder du iiiiiiiiikkkkkkkeeeeeeee med"???Dette høres jo utrolig idiotisk og tåplig ut...er ikke noe rytme i det hele tatt!Irriterte meg grenseløst over det når mange sang i går...var heldigvis en som sa i fra at man skulle gå over til den gammle versjoenen...som er mye mye bedre...Håper den gammle versjonen synges framover på kampene også...

---------------------------

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo


polvott

Juniorspiller

Ble medlem: 04 nov 04
Innlegg: 91

Lagt til: 19 apr 05, 18:28
Helt enig......
Synes det er litt rart at man gjør om på en sang som mange kan, samt att trykke som er på sangen forsvinner.
Hvorfor gjøre om på noe som funker bra?
Men men flere av oss sang på gamle måten i går og det har vi tenkt å fortsett med. De andre nye sangene er bra og gutta i PH har gjort en kjempe jobb.

---------------------------

Laget vårt, byen vår!!!!


keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 19 apr 05, 21:39
Opprinnelig postet av A9$h
"Hællæ! Hællæ!"
Hælllæ! Hællæ! Fredrikstad er her!
Hællæ! Hællæ! Fredrikstad er her!
Og holder du med XXX så skal du få se:
Guttæne køddær`ukke med!

Hvem i alle dager har klart å prestere å gjøre om den sisste setningen til "Guttæne kødder du iiiiiiiiikkkkkkkeeeeeeee med"???Dette høres jo utrolig idiotisk og tåplig ut...er ikke noe rytme i det hele tatt!Irriterte meg grenseløst over det når mange sang i går...var heldigvis en som sa i fra at man skulle gå over til den gammle versjoenen...som er mye mye bedre...Håper den gammle versjonen synges framover på kampene også...

støtter deg ofr at folk ikke vet hvem av tekstene som brukes.. på ph fletet ble jo begge benytta

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 19 apr 05, 21:51
blir nok den gode gamle framover nå. jeg synes også det var tåpelig å bytte slik de prøvde på. jeg kommer hvertfall alltid til å synge "køddær`ukke med!"

når det gjelder de nye sangene, må jeg si jeg ble positivt overrasket over hvor bra trøkk det var i mange av dem. er mange sanger der som kommer til å bli store "hiter". risholt-sangen er jo bare nyyydelig!

ellers synes jeg dag jørund og zoran må bli flinkere til å samkjøre seg. jeg var litt skuffa over holdningene til zoran i går, spesielt på slutten når dag jørund prøvde å dra i gang "røde og hvite" over til hovedtribuna, men zoran syns det var for dårlig og dro heller i gang en av "sine" sanger.. dere bør øve dere litt på hva som skal synges når. i tillegg syns jeg forsangerne dro i gang for få ganger i går. det var vi som sto lenger opp på feltet som måtte dra i gang mest.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 19 apr 05, 22:56
HELT 100% ENIG når det gjelder hællæ sangen.

I tillegg synes jeg Plankehaugen var litt for opptatt av å synge alle de nye sangene. Jeg sitter selv på hovedtribunen og mener at Plankerhaugen var for dårlige til å innvolvere oss som sitter der. I alle fall hvis man sammenligner med en del kamper forrige sesong.

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 19 apr 05, 23:00
Opprinnelig postet av A.Scheie
HELT 100% ENIG når det gjelder hællæ sangen.

I tillegg synes jeg Plankehaugen var litt for opptatt av å synge alle de nye sangene. Jeg sitter selv på hovedtribunen og mener at Plankerhaugen var for dårlige til å innvolvere oss som sitter der. I alle fall hvis man sammenligner med en del kamper forrige sesong.
jeg er på ph feltet å er helt enig i det du sier.. PH feltet er blitt noe annet på en måte.. håper jeg tar feil i syns punktet mitt, men føler det slik for det. Syns dem gamle skal brukes mer en dem nye og heller ta dem nye bare i det små slik at folk kan lære dem.. 100 % støtte

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 19 apr 05, 23:02
Endret: 19 apr 05, 23:04
Som hovedtribunist så vil jeg komme med en anmodning om at sangene mellom tribunene blir sunget oftere. Var mange rundt meg som var også var skuffet over hvor sjeldent dette kom. spesielt første halvdel av andre omgang. Da var det helt fraværende.

Det er veldig mange på hovedtribunen som vil være med å skape stemning, men det er ingen som vil ta initiativ. Derfor bør det være PH som starter.

Jeg er av den oppfatning at det blir mye større stemning de gangene hovedtribunen er med å synger. Da runger det virkelig over hele stadion. Det gjør det faktisk ikke når PH synger alene. Det er mer som en kassetspiller som står på borte i hjørnet.

Dessuten synes jeg det er dumt at man synger den "Heia Fredrikstad" både mellom tribunene og bare innad i PH. Det var mange som ikke helt var med og skjønte at PH "skrek over til oss" når den ble dratt igang. De trodde det var en "bare PH sang". Den burde bare bli sunget mellom tribunene. Den funker jo meget bra.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 19 apr 05, 23:10
Skulle ihvertfall ønske at det ikke blir for mye av en greie som skjedde på mandag, da en liten gruppe nede til høyre på feltet tok et par initiativer, ganske halvhjerta, på bl.a. "Røde og hvite... Mislykka, og elendig.

Sånt blir det bare rot av, gi heller alt på det som blir satt i gang "sentralt"...

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 19 apr 05, 23:22
Endret: 19 apr 05, 23:24
håper noen sentrale personer i plankehaugen er inne å leser her, for her er det mange gode poenger.

Det siste avsnittet julekake skriver, om "heia fredrikstad" er jeg 100% enig i. skjønner godt at hovedtribuna ikke forsto at de skulle svare når vi tok den samme sangen på ph-feltet rett før.. så oppfordring til deg som drar i gang den (som forøvrig også synger alt for lyst); SLUTT MED DET!

når det gjelder de nye sangene var det vel naturlig å bruke de mye på mandag slik at alle får lært de fortest mulig.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 20 apr 05, 09:31
Endret: 20 apr 05, 09:33
Når det gjelder sammarbeidet med hovedtribunen...
Det blir litt for ensidig når vi skal ta to tre sanger for ofte ... Derfor prøvde vi oss på "hele stadion kom igjen" og med en gang etter dette "vi synger for Fredrikstad laget". Sangen er gammel og lett syngelig. Ved siden av dette går det ann å klappe men det ser ut som om alle andre enn plankehaugen trenger skriftlig søknad for å begynne å synge på enkelte sanger. Det samme gjelder "For Fredrikstad jeg synger høyt" jeg vedder at minst halve hovedtribunen kan denne sangen men hvem er med når vi synger den om og om igjen.
Så her er det ikke bare å klage men også kanskje prøve å være med. Jeg skjønner godt at det er fint å få tips og gi tilbakemeldinger men når jeg ser hvem som klager her så kan jeg spørre enkeltpersoner "hvor mye synger du selv og gir for at syngingen blir bedre"

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 20 apr 05, 12:26
Jeg tror ikke sanger som de du nevner over fungerer så veldig bra mellom tribunene. For det første så er det veldig mange som ikke kan teksten, og for det andre så tror jeg det ikke vil høres spesielt bra ut om tribunene synger samtidig. Det er litt forsinkelse i lyden og det vil dermed være svært vanskelig å få det samstemt.

Forøvrig savnet jeg "for fredrikstad", sangen til odd rene, etter kampen. Det var noe av det beste med hele fjoråret, når alle sto med skjerfa over hodet og sang den etter kampen.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 20 apr 05, 13:00
Opprinnelig postet av Julekake
Jeg tror ikke sanger som de du nevner over fungerer så veldig bra mellom tribunene. For det første så er det veldig mange som ikke kan teksten, og for det andre så tror jeg det ikke vil høres spesielt bra ut om tribunene synger samtidig. Det er litt forsinkelse i lyden og det vil dermed være svært vanskelig å få det samstemt.

Forøvrig savnet jeg "for fredrikstad", sangen til odd rene, etter kampen. Det var noe av det beste med hele fjoråret, når alle sto med skjerfa over hodet og sang den etter kampen.
Er så enig.

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 20 apr 05, 13:22
Snakker ikke om å synge i mellom men hvis vi begynner så kan hovedtribunen fortsette å synge sammen med oss. I hvrtfall reise seg opp og klappe på "la la la la la "
Og hvordan vil det høres ??? det vet ingen før vi har prøvd det .....
Erfaringsmessig fra andre stadioner og flere mennesker ... alt går ann hvis man prøver og øver litt på dette...

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 20 apr 05, 13:48
Er klar for å prøve. Kanskje det ville vært en løsning å delt ut ark med tekster igjen. Vet det er mye jobb med å ordne dette, men jeg synes det har vært en suksess de gangene det har blitt gjort.

Kan jo være tekstene på en fire fem sanger som skal synges mellom tribunene og et par andre enkle sanger som folk oppfordres til å være med på.

Er bare forslag fra min side. Vil bare at stemninga på stadion skal bli best mulig jeg.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 20 apr 05, 13:58
det vil vi alle sammen Julekake og det er herlig å se at det er flere her som vil det.
Når det gjelder sanger i mellom synes jeg at det holder med det vi har nå... men som sagt å ta par "syngelige" sanger vill vært greit å prøve.
Og jeg tør å vedde at det er halvparten av disse som sitter på tribunen som kan teksten.

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 20 apr 05, 14:00
sanger som kan foreslås for hele stadion er jo f.eks. enkle sanger til enkeltspillere. F.eks. Bora, klapp klapp klapp. eller roger risholt, klapp klapp klapp. Tror ikke det finnes en spiller som ikke gir alt for laget om han hører navnet sitt runge over hele stadion.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 20 apr 05, 14:06
Og Dere som leser dette . Vær så snill og les riktig. Når jeg skriver hva jeg synes da er det kun min mening og ikke noe opplegg plankehaugen "MÅ HA" .

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 20 apr 05, 14:20
Endret: 20 apr 05, 14:20
Kanskje vi kunne prøve å få istand allsang på sommer`n er herlig i fredrikstad? Den kan jo alle gode gamle patrioter.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 20 apr 05, 15:37
Jeg foreslår at du kjøper den nye cd`n.
Øver, og stiller til kamp like forberedt som spillerene!!
På denne cd finnes et par sanger som kan bli Fredrikstads svar på "You`ll never Walk alone". Hvor hele stadion synger samlet.

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 20 apr 05, 22:11
Om det er meg du refererer til, så har jeg kjøpt den nye cd`n, og kan alle sangene, men skjønner ikke poenget ditt.

Er det bare og møte opp på kamp så ordner alt seg? Hvorfor gjør ikke alle det da? Så kan vi se hvor langt vi kommer. Trodde PH var interessert i ideer og forslag til måter den kan forbedre seg på jeg, og folk som var villige til å hjelpe til. Virker ikke akkurat sånn i det innlegget der.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340