Husk meg
Brukernavn
Passord

Noen som kan fortelle?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

svante

Juniorspiller
Ble medlem: 10 okt 03
Innlegg: 107

Lagt til: 02 nov 04, 17:05
Noen som kan fortelle litt om denne karen? Hvor kommer han fra? Har ikke hoert om fyren foer jeg.....
link

---------------------------

Trallalla........


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 02 nov 04, 17:10
Det er bare FB som ikke er helt oppegående på norsk fotball ingen *surprise, surprise*. Det er selvsagt ikke snakkom noen Martin Vik, men Martin Wiig.

Wiig slo gjennom for Odd i 2001 da han var 18 år gammel. Scoret en del mål og ble vel regnet som det kanskje største talentet i norsk fotball. Han ble også en periode vurdert for a-landslaget av Semb. Han spilte flere kamper for U21-landslaget.

Men de to siste sesongene har det ikke gått så bra. Han har blitt benket mye i Odd, og ble til slutt leid ut til Sandefjord i år hvor han har spilt i år.

Nå er han 23 år. Noen mener han har stagnert. Han er nok avhengig av tillit for å blomstre igjen. De som fulgte med i TL i 2001 (2002?) så hvert fall hvilket stort talent Wiig var, og sikkert fremdeles er.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


daff

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 okt 03
Innlegg: 14

Lagt til: 02 nov 04, 17:20
Går utifra at det er Martin Wiig det er snakk om her.

Han kommer fra Odd. En utrolig talentfull spiss som har spilt hos oss siden han var 18 år. Han debuterte mot slutten i 2001 mot Bryne, han skårte da hattrick. Sesongen etter spilte han omtrent alt av kamper som 19 åring (25 kamper, 19 fra start), da skåret han 10 mål i serie og køpp. Presset økte og økte på han og som eneste spiss i Skien en stund ble det for mye på han. Har mistet mye selvtillit av for mye press.

Trenger å få spilt seg på selvtillit, men personlig håper jeg det blir i Odd. Jeg mener fortsatt det er et av norges beste spisstalenter.

---------------------------

odd>alt


pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 525

Lagt til: 02 nov 04, 17:21
Han har ikke spilt så mye for Sandefjord heller. Han har spilt 16 kamper, 6 fra start, 10 som innbytter , og har scoret 3 mål i 1.divisjon.

VG

---------------------------

We play with 2 stoppers and 3 spisses...

Nils Arne Eggen


svante

Juniorspiller
Ble medlem: 10 okt 03
Innlegg: 107

Lagt til: 02 nov 04, 17:22
da er jeg med paa notene....hehe

---------------------------

Trallalla........


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 02 nov 04, 17:32
Endret: 02 nov 04, 17:38
Må bare rette deg på en ting Costanza, han er ikke 23, men 21 år. (født 22.08.1983)

Dette er en spiller jeg nesten hadde glemt. *flau* Skal derfor være enig i at det kan se ut som om han har stagnert litt men når man er ung kan utviklingen stoppe litt opp noen ganger, uten at det trenger å bety at man er ferdig som fotballspiller.

Personlig synes Martin Wiig høres spennende ut, kanskje FFK kan få ham på "rett vei" igjen. Vi snakker tross alt om en spiller som spilte fra start i Cupfinalen som 19åring.

Legger forøvrig med et par linekr for spesielt intresserte :)

Intervju med Martin Wiig om 13.10.2004

Leser blandt annet at han kan tenke seg å studere Grunnfag Idrett. Det kan man gjøre i Halden.

Litt fakta om Martin Wiig

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 02 nov 04, 17:54
Bynnær ihvertfall å bli kvalitet på prøvespillerne da :)

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 02 nov 04, 18:19
23 var en skrivefeil, A. Scheie :)

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 02 nov 04, 19:14
hadde nesten glemt han selv jeg scheie, så du har ingen grunn til å være flau :cool:
Kanskje han kan blomstre mot i klubben som blomstrer noe veldig for tiden :ffk:
Spilte forresten mot han i skien-cup for en del år tilbake. Husker vi la godt merke til han, selv om han kom litt for kort mot meg! Mimre mimre!

---------------------------

Pættærnæ døm hang og slang!!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 03 nov 04, 19:30
Syns det lukter litt Hornseth over denne fyren jeg... Blir en type som får få kamper fra start og noen sporadiske innhopp. Henter vi inn en kvalitetsspiss så har vi nok folk å ta av når det gjelder spisser vil jeg tro, da er det bedre å hente en slik en og ikke prøve og feile på de som har stagnert.

På en annen side, vi kan jo være heldig å gjøre et scoop, selv om Hornseth ikke ble en kjempehit kan andre spillere ha godt av en miljøforandring å blomstre. Men ville altså først hentet inn kvalitet fremfor kvantitet, for så å se hva som er igjen av penger da...

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 03 nov 04, 19:38
Ikke helt enig... Jeg ser gjerne en back og en venstrekant klar for SÅ å se hva som er igjen av gryn til en spiss...


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340