Husk meg
Brukernavn
Passord

Bastionen en av de bedre supporterklubbene!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

daff

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 okt 03
Innlegg: 14

Lagt til: 11 okt 04, 09:27
Endret: 11 okt 04, 19:18
Opprinnelig postet av Klokan
ja det er det som irrterer meg... kopierer andre .. ja vel det er jo kjente supporter sanger så jeg skjønner ikke det der.. hvem i Norge synger på melodier "For Fredrikstad jeg synger høyt" eller "Når Ballen ruller" eller "Og alle elsker Fredrikstad"
Uuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaaahhhhh jeg blir så sinnaaaaaaaaaaaa


All ære til deg Klokan for å få flere kontinentale melodier inn på norske tribuner. Etter det jeg har lest har du gjort en super innsats. Men det er flere som bruker melodien til for eksempel "Når ballen ruller". Vi blant annent (les: Odd)

Når det gjelder kopi av sanger skjønner vel dere selv også at folk reagerer. Les denne, for eksempel:

http://www.klanen.no/forum/index.php?t=msg&goto=36196&

---------------------------

odd>alt


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 11 okt 04, 12:04
Endret: 11 okt 04, 12:04
Klart det at det er flere som bruker samme melodi på enkelte supportersanger men å si at de fleste sanger er tatt fra andre og t.o.m. at teksten er lik da ....
Kan hende helt i begynnelsen av sesongen og spessielt da med den der melkegreie men jeg vil gjerne ha fakta har fra bastionen gjengen om sanger vi sang på ullevål da....
Send oss teksten deres på "Når ballen ruller" og erfaringer om dere har problemer med å holde rytmen .....

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 11 okt 04, 13:01
Hvorfor ligger ikke alle FFK sangene ute på ffksupporter.net? Vet de har en sånn side på plankehaugen sia, men den er jo ikke oppdatert på en stund så det hjelper lite..

Og hvorfor bruker vi ingen av de litt eldre sangene lenger? De nye er jo kanskje bedre, men det gjør jo ingenting med et litt bredere reportuar?

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 11 okt 04, 13:31
Opprinnelig postet av Julekake
Hvorfor ligger ikke alle FFK sangene ute på ffksupporter.net? Vet de har en sånn side på plankehaugen sia, men den er jo ikke oppdatert på en stund så det hjelper lite..

Tja, det har med å gjøre at vi følte dette var noe Plankehaugen skulle ha for seg selv. Kan ikke blande oss inn i absolutt alt heller ;)

Men om noen kunne tenke seg å skrive ned tekst/melodi på alle sangene og sende til meg på e-mail, så skal jeg få se hva jeg får gjort.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 11 okt 04, 13:40
julekaka ... helt enig med deg når det gjelder bruk av de eldre sangene.. der kan jeg ta på meg skylda også . Blir vel litt for ivrig for at alle skal lære dem nye od da blir det vel litt formye av det. Regner med at det retter seg opp mot Brann .... Skal prøve å huske ... hvis ikke da er det bare å kaste en sko på meg .... he he he ...

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 11 okt 04, 14:11
Skal ta på meg ekstra store tunge støvler jeg da.. :D

Synes det hadde vært fint med en side her med tekstene og kanskje et diskusjonsforum for sanger, tifo o.l. Sikkert fint for dem som bestemmer sånt å høre hva folk synes om tingene og få forslag til nye. Ser at endel andre suppeklubber har det..

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 11 okt 04, 15:27
vet ikke , men har følelese at det har fungert ganske bra i siste tiden- folk har liksom blitt mer involvert i dette. OK dette for det blir litt fomye for dem som står på hele tiden. bare siste oppmøte på stadion ang. FMV oplegget viser at det er ett eller annet som skjer og at folk kvikner til. Nå er jeg ikke den som skal snakke om det hvordan det var før men hørte fra dem andre som har sagt at det var overaskende mange på dette møte...
Hadde vært greit med ett felles møte 1-2 ganger i måneden så folk kunne si si mening etc........

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 11 okt 04, 17:31
Siden tifo- og sanggutta har nektet for at de har tekniske evner, slik at de skulle slippe å legge ut ting på plankehaugen.no selv(med et webverktøy som er omtrent like avansert som Word...), så har undertegnede nå oppdatert sangoversikten. Skrik ut hvis noen tekster er feil eller noen sanger mangler.

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 11 okt 04, 17:45
Hva?! Ingen applaus?

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Røvern

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 374

Lagt til: 11 okt 04, 18:53
Klapp klapp:D

---------------------------

FFK

-fortsatt i tippeligaen!!


Abby

A-lagspiller

Ble medlem: 23 aug 04
Innlegg: 244

Lagt til: 11 okt 04, 20:59
Jeg savner låta som går begynner no sånt som I daaaag, idaaag så er vi i tippeligaan... Den er litt artig å synge den. En låt som vi ikke har brukt på mange kamper nå.

---------------------------

Han løper opp sin egen feilpasning. Da er du kjapp!

Ivar Hoff


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 11 okt 04, 21:17
Endret: 11 okt 04, 21:23
Det var den vi fant på mens vi kjeda oss i studio under innspillingen av cd`en det ja... Jeg lover deg at vi skal synge den av full hals i det plassen er berget! Jeg håper med andre ord vi får sunget den igjen snart:-) Lurer på om mossingæne har rukket å kopiere den ennå? Lite fett å stå på Melløs og synge: I dag, i dag så er vi i førstedivisjon...eller kanskje andredivisjon...

Huff! Stakkars Moss. Synes litt synd på dem nå! Og hvorfor kom jeg på det? Jo, fordi jeg også har glemt "Hællæ!, Hællæ!" på sangsiden. Mener på at det egentlig er en Mossesang(?). Et eller annet med kællær i stedet for hællæ.

Nå er forøvrig disse to sangene med også. Er det flere jeg har glemt, så skrik ut!

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 11 okt 04, 21:28
Hva med "Når ballen rullær"?

---------------------------

Spillere kommer, spillere går. FFK består.

Tippeligaen til dommedag!

www.trylleblyant.com


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 11 okt 04, 23:49
Endret: 12 okt 04, 00:21
Disse sangene mangler:
- Når ballen rullær
- For Fredrikstad
- Go West
- Syng med, heia Fredrikstad

Ellers synes jeg det er latterlig å si at vi har stjålet alle sangene fra klanen. noen av dem er naturlig nok de samme, men slik er det jo i alle supporterklubber. mange av sangene har hvertfall helt annerledes tekster, og en del har melodier hentet fra europa. Ingen supporterklubb i Norge har vel funnet på egne melodier.

Kråkevingens variant av "Hællæ!, Hællæ!" er forøvrig slik:
Hællæ, hællæ, kråkene er her
hællæ, hællæ, kråkene er her
og hvis du er fra Fredrikstad så må vi nok si,
Østfolds stolthet, ja det er vi!
(den sangen synger de vel kanskje ikke så mye lenger...)

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 12 okt 04, 01:27
Da skulle de fire sangene også være med! Skulle oppdatert sangsiden allerede før sesongstart, men kom aldri så langt. Drøyt 20 minutter tok det vel å fikse det når jeg regner litt på tidsforbruket...

Og når det gjelder bilder: Slapp av, Tromsøbildene kommer før Tromsø-kampen, tror jeg...

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Taxinord

Juniorspiller
Ble medlem: 08 jan 04
Innlegg: 130

Lagt til: 12 okt 04, 02:55
Opprinnelig postet av Lars Thoresen

Og når det gjelder bilder: Slapp av, Tromsøbildene kommer før Tromsø-kampen, tror jeg...


Ta igjen for det forsømte fra før sesongstart er en ting..... men åssen i all verden tenkte du å få til dette da????:confused:

Nå har ikke jeg teknisk høyskole, så jeg ser virkelig frem mot denne forklaringa, Lars..:rolleyes:

---------------------------

En for Alle og Alle for En!


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 12 okt 04, 03:10
han mente nok at bildene fra bortekampen mot tromsø kommer før hjemmekampen mot de, tenker jeg...

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Taxinord

Juniorspiller
Ble medlem: 08 jan 04
Innlegg: 130

Lagt til: 12 okt 04, 03:56
hehe :D

Trengte ikke høyskole for det nei... *ler*

---------------------------

En for Alle og Alle for En!


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 12 okt 04, 09:51
Hva med å plassere hele teksta til "For Fredrikstad" i menyen til venstre, sammen med "Fredrikstadgutter våre veier", "Sommer`n er hæli` i Fredrikstad" og døm andre?

---------------------------

Spillere kommer, spillere går. FFK består.

Tippeligaen til dommedag!

www.trylleblyant.com


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 12 okt 04, 11:08
Bra jobba Lars ....
Har jo sagt til deg at jeg kan hjelpe så ikke klag da.... he he he .

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340