Husk meg
Brukernavn
Passord

Bra, men ikke bra nok?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Becks

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 mai 04
Innlegg: 19

Lagt til: 04 aug 04, 06:54
Vi kan vel alle være enig i at målet til Risholt var noe av det vakreste man kan oppleve på en grønn firkanta bane, men allikevel mener jeg at laget fortsatte med gamle synder mot slutten av kampen. Man legger seg bakpå, blir usikre og gjør store feil som kan resultere i nok et baklengsmål. Nå skal vi ikke ta bort gleden over seieren, men det mangler fortsatt litt. Zivkovic var god, bra med en solid erstatning når trondsen er ute. MEN denne gangen klarte laget ihvertfall å score på sjangsene sine(noen av dem) og da skal vi være fornøyd så lenge det holder til seier.:ffk::ffk::ffk::ffk::ffk::ffk::ffk::ffk::ffk::ffk::ffk::ffk::ffk::ffk::ffk::ffk::ffk:

---------------------------

Hilsen Becks


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 04 aug 04, 08:14
Enig med deg Becks. Det tullet på slutten kan vi være foruten. Synes ikke det tar seg ut heller. Det er liksom ikke FFK over det tullet nede ved corner flagga. Tror vi kunne lagt på ett mål til istedet for det greiene der. Jeg har alltid hatet lag som holder på sånn. Det er andre måter å gjøre det på. Vi så jo alle hvordan den dritten der slo ut mot Vålenga sist. Angrep er beste forsvar. Holde ballen i laget, bruke tid med ball. Gjerne rett utenfor motstanderens 16meter. Blir fort frispark i gunstig posisjon av det. Vi har jo nok av folk som er glad i ballen.

---------------------------






Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 04 aug 04, 09:54
Opprinnelig postet av stenhard
Holde ballen i laget, bruke tid med ball. Gjerne rett utenfor motstanderens 16meter. Blir fort frispark i gunstig posisjon av det. Vi har jo nok av folk som er glad i ballen.

Er det ikke nettopp dette guttane gjør når de går mot cornerflagget og bruker tid...?! For min del kan gjerne FFK bruke slike midler hvis det betyr å sikre 3 poeng. For i høst er det nettopp poengene som teller, ikke å "gå ned med stil" eller hva du er ute etter...

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 04 aug 04, 10:12
"Gå ned med stil" Du går ikke ned med stil uansett. Enig i at det er poenga som teller, men det kan stå om målforskjell når oppgjøret kommer i høst.

---------------------------






Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 04 aug 04, 10:39
Hadde gutta spilt slik mot enga i våres så hadde vi hatt 2 poeng til.
Dere må slutte å klage på spill og taktikk. Nå er det kun poeng som teller.

---------------------------

9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 04 aug 04, 10:48
Veldig uenig med Becks og stenhard. Det FFK bedrev på slutten av Molde-kampen var langt fra tull, det var bare svært etterlengtet kynisme som gjorde at vi tok med oss våre tre første poeng. Dere husker vel hvordan det gikk mot Vålerenga da vi pøste på med mange mann i angrep for å score ett mål til? Vi ble kontret i senk og tapte to poeng. Da kjøper jeg heller litt kynisme, selv om det ikke er så vakkert å se på. Poeng er og blir viktigst.

Dessuten synes jeg det var utrolig morsomt å se på også. Vi holdt jo ballen i laget omtrent sammenhengende i 5 minutter!

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03
Innlegg: 516

Lagt til: 04 aug 04, 10:55
Opprinnelig postet av Becks
Vi kan vel alle være enig i at målet til Risholt var noe av det vakreste man kan oppleve på en grønn firkanta bane, men allikevel mener jeg at laget fortsatte med gamle synder mot slutten av kampen. Man legger seg bakpå, blir usikre og gjør store feil som kan resultere i nok et baklengsmål. Nå skal vi ikke ta bort gleden over seieren, men det mangler fortsatt litt. Zivkovic var god, bra med en solid erstatning når trondsen er ute. MEN denne gangen klarte laget ihvertfall å score på sjangsene sine(noen av dem) og da skal vi være fornøyd så lenge det holder til seier.:ffk::ffk::ffk::ffk::ffk::ffk::ffk::ffk::ffk::ffk::ffk::ffk::ffk::ffk::ffk::ffk::ffk:



Synes ikke Fredrikstad la seg så veldig bakpå etter de gikk opp i 2-1. De 30-35 første minuttene av andre omgang sto Fredrikstad høyt og jaget enda et mål. Det viste seg jo å være veldig smart, siden ikke Molde fikk etablert særlig mye spill på vår halvdel. De siste minuttene holder vi ballen ved cornerflagga rutinert. Sånn det skal være.

---------------------------

Ære være plankebyen!


Rhythmatist

A-lagspiller

Ble medlem: 16 feb 04
Innlegg: 413

Lagt til: 04 aug 04, 11:12
Jeg synes nå det er mye bedre at Kosso får tida til å gå ved å holde på ballen helt oppe ved Moldes hjørne, istedenfor at vi skal spille pasninger fram og tilbake på midtbanen og egen banehalvdel, som mange lag gjør, ikke minst internasjonalt. Veien er veldig mye lengre til FFK-målet når det gjøres sånn. Dessuten kunne vi på den måten fremprovosere noen mulige dødballer.

---------------------------

Bams-fia, Jack og sang!


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 04 aug 04, 12:13
Helt enig med dere siste her.

De siste 5 + overtid er det lov å dra ut tiden med kynisk spill. Jeg er motstander av å drøye tiden med å spille skadet etc. Men det å skjerme ballen er helt lovlig og akseptert. Hadde vi ledet med 2 mål er det unødvendig...da kan man gå for det 3.....

---------------------------

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 04 aug 04, 14:12
Endret: 04 aug 04, 17:00
Opprinnelig postet av Costanza
Dessuten synes jeg det var utrolig morsomt å se på også. Vi holdt jo ballen i laget omtrent sammenhengende i 5 minutter!
Enig.

Foruten scoringen til Risholt, så var de siste 10 minuttene av kampen det absolutte høydepunktet for mitt vedkommende. En perfekt utførelse hva taktikk angår.

Men vi må ikke glemme at vi faktisk møtte et særdeles svakt Molde lag...

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 04 aug 04, 15:58
Opprinnelig postet av Radoslaw
Men vi må ikke glemme at vi faktisk møtte et særdeles svakt Molde lag...

Greit nok det Radoslaw, men vi må heller ikke glemme det positive med denne seieren!

Molde lå før kampen ni poeng foran oss. Med tap hadde nok løpet vært kjørt for guttæne, men de kjempet seg til seier og tre poeng. Avstanden opp til Molde og sikker plass er bare seks poeng. Fortsetter begge lagene den formutviklingen de har vist, er det ikke umulig for oss å hente inn de seks poengene på Molde.

En seier i en "vinn eller forsvinn"-kamp som dette viser at det bor noe i laget. Det gir ny selvtillit og det gir guttæne ny inspirasjon for fortsettelsen. Syns det er mye positivt i laget nå. Forsterkningene har vist seg å være gode, og resten av laget ser også ut til å ha en positiv formkurve.

Vi brøt også en barriere, kanskje en psykisk sperre, i denne kampen, ved å ta sesongens første hjemmeseier.

Om dette er nok til å berge plassen vil tiden vise. Men håpet lever! Sterkere nå, enn før Moldekampen.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 04 aug 04, 16:28
Bare så du vet det, det viktigste etter en seier er å nullstille seg, ikke tenke, vi vant den forige kansje vi vinner den nest og. Det handler om å hele tiden være fokusert på å prester over tid, hele tiden fokusert på den kampen som skal spilles og ikke tenke på det som skjedde forige gang vi spillte kamp.
Da går det som oftest galt.
Men det er viktig å tenke på de positive erfaringene man lærer seg underveis, som foreksempel moralen under en god kamp, eller at den følelsen man hadde når man gikk inn i en takling som ble bra.

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 04 aug 04, 18:34
Kynisme er herlig når det ikke går ut over en selv. De siste 10 min var strålende, helt enig Radoslaw!!

Og klagene etter forrige enga-kamp gikk på nettopp det at vi ikke holdt på ballen på overtid.

En ting til: var det 4 (FIRE) minutter overtid på søndag??? Ær`e forno` æ???


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340