Husk meg
Brukernavn
Passord

hvem er til for hvem?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 05 jul 04, 23:04
Dette nettstedet heter ffksupporter. FFK er forkortelse for Fredrikstad forball klubb, og supporter er engelsk for en som støtter. Ut av dette leser jeg at en ffksupporter er en som støtter fredrikstad forballklubb heretter omtalt som ffk. ffk pr 2004 er en prestasjons orientert bedrift som selger markedsføringsobjekter, underholdning, engasjement og glede. Det er det toppidrett handler om.

Det er på bakgrunn av dette svært forvirrende å lese dette forumet. Her er meget edder og galle, men svært lite glede å sport. Dette er jo synd. Spesielt for de som ikke makter å ta del i denne gleden. Det å være glad er jo som kjent mye hyggeligere enn å være sur og sint( det siste blir ofte feilaktig oppfattet som positivt engasjement).

Og hva med støtten? Jeg forstår at også de som ikke støtter ffk(herunder regnet styre og stell som ansetter trener, og dermed også staker ut en spillestil, trener som velger spillere og leder laget samt spillerne) kan fristes til å spre sure oppstøt i dette forumet.
Jeg kan oså forstå at noen av de som støtter ffk tviler på at klubben kan beholde plassen i tippeligan. Men jeg kan ikke forstå at de sistnevnte kan tro at den negative omtalen av trenere, ledere og enkelt spillere kan være til støtte for klubben.

Det kan virke som noen av disse som støtter ffk er i ferd med å se seg selv som større enn ffk. Supporterne er altså til for å støtte fotball laget. Ikke omvendt.

Gleder meg til resten av sesongen. Jeg kommer til å tro at det går til det motsatte er bevist. Fordi det er så mye morsommere å gå på stadion da!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 06 jul 04, 01:00
Gode og riktige tanker dette, kanogvetalt.
Pr. dags dato, så er det 36 poeng å spille om. FFK trenger antagelig 18 poeng for å få kvalikkplass og 19-20 poeng for å få fornyet kontrakt.
Så lenge det er matematisk mulig for FFK å beholde plassen, så bør vi ikke gå rundt å gnåle om 1. divisjon.:confused::ffk:

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 06 jul 04, 01:08
Forum er til for å få utløp for sine meninger. Veldig mange supportere er så opptatt av FFK og det som skjer i og rundt klubben. Da er det stunder hvor man både er enig og uenig. Vi er selvstendige mennesker. Noen er nok litt for ensidig negative eller positive, men det må være lov å ha et forum hvor man kan diskutere dette. Hvis ikke spillere eller ledere i FFK tåler dette, så har de ikke noe i en profesjonell fotballklubb som FFK å gjøre. Når det er sagt så regner jeg med at få av de gidder å lese her.

Men det er selvsagt en forutsetning at det holdes noenlunde saklig og konstruktivt. Noen ganger tråkker enkelte over - men takhøyde, det må vi ha.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 06 jul 04, 01:26
Endret: 06 jul 04, 01:27
Enig med Costanza, at dersom ikke spillere og ledere tåler dette, så har de ikke noe i en proffesjonell klubb som FFK å gjøre.
Det jeg ikke liker ved mange av de "negative" innleggene her på forumet er når de innholder direkte personangrep og når noen direkte kommer med negative karakteristikker av spillere og ledere uten å kjenne fakta av hva de uttaler seg om 100%.

Var på et møte på klubbhuset for en tid tilbake og hørte bla. på Harry Hansen.
I en del av det han sa synes jeg det gikk helt tydlig frem at også han er en av leserne til FFKSupporter.net.
Risholt har jo også uttalt at både han og de andre spillerne er lesere av dette og andre forum, hvis jeg husker rett.
:D:ffk:

---------------------------

FFK på toppen i 2005


ingergml

A-lagspiller
Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 301

Lagt til: 06 jul 04, 02:12
Ledere må tåle kritikk på lik linje som ansatte.
Men det er vel de som styrer "bedriften" som må se hva som trengs.

Ikke merkelig om de flytter spillere "rundt" på banenen.
Hadde jeg vært Eggen hadde jeg jammen prøvd hvor mine ansatte var best , ut fra det jeg har til rådighet.
Det og bli trygg, god og mestre en oppgave er vel viktig på alle "arbeidsplasser"???


ginola

Knøttespiller
Ble medlem: 18 mai 04
Innlegg: 45

Lagt til: 06 jul 04, 10:24
Jeg var også på klubbhuset og hørte på harry hansen, og jeg oppfattet det også som om han fulgte litt med på forumet...

At folk er kritiske er greit det, men jeg synes det er for mye personhets her...

Det kan umulig være gunstig for en prestasjonsgruppe, og jeg mener supporterne er med å ødelegger for klubben med slik personhets .. jfr. linken positivtiet-negativitet som DeKjök dro igjang i går. (Et meget bra innlegg fra e Kjök her!!!)

Dessuten er jeg enig med kanogvetalt i at det jo er ekstremt lite fotballdiskusjoner her ..........


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340