Husk meg
Brukernavn
Passord

Husker noen når jeg falt på Hamar ??

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

ffkerkonge

A-lagspiller
Ble medlem: 24 apr 03
Innlegg: 467

Lagt til: 27 mai 04, 16:39
Har sent mail til Hamkam og fått dette svaret noe jeg ikke kjenner meg igjen i noen andre ??

Rapport i forbindelse med fall på Briskeby, torsdag 20.5.04


Undertegnede var vaktleder for vaktene som besørget sikkerhet under kampen Ham-Kam mot Fredrikstad, torsdag den 20. mai 2004 kl 1800 på Briskeby stadion.

Fra før var vi kjent med problemene omkring stien forbi svingen mot Fredvang allè. Dette som følge av anleggsarbeidet på Briskeby. Følgelig hadde vi vakter på stedet under hele kampen, så også ca tre kvarter før kampstart.

Da kampen var over så befant vaktleder seg ved supportene til Fredrikstad og snakket med noen av dem. Tonen var foråvidt hyggelig med dem som jeg snakket med. Det var også flere vakter til stede, blant annet på indre bane for å hindre at det kom folk inn på fotballbana. Alt så ut til å gå veldig greit.

Da de siste Fredrikstad-supporterne skulle forlate området så var det ingen trengsel i området hvor den vanskelige passasjen skulle forseres. De som skulle gå der ”ventet på tur”. Selv så jeg ikke fallet hvor en av Fredrikstad-supporterne fikk beinet sitt under et reklameskilt. Men jeg skjønte at ett eller annet hadde skjedd og beveget meg mot stedet. Flere av vaktene våre var også der, men ingen av disse kom til vedkommende som hadde falt, siden flere av de andre supporterne sto over ham for å hjelpe til. Det begynte å bygge seg opp en del aggresjon over stadion-anlegget. Ukvemsordene ”haglet” mot stadion-anlegget, Ham-kam som klubb, og mot vaktene personlig.

Det ble av vaktene besluttet at vedkommende som hadde falt kunne få ta seg inn på indre bane for å få bedre vei å gå. Flere av de andre supporterne gikk også samme vei ut. Mishagsytringen fortsatte, og de fortsatte å kalle oss opp ”etter noter”. En person skrek at de trengte en ispose. Ingen av vaktene gikk med isposer på seg, men det ville ikke ha vært noe problem å skaffe til veie om så trengtes. Vi spurte imidertid om han ønsket en lege til å se på skaden han hevdet å ha fått, og at det ikke var noe problem å tilkalle ambulanse for å få sjekket dette opp nærmere. Dette avslo han imidlertid siden han ønsket å være med bussen hjem til Fredrikstad. Mannen fortsatte så med hjelp videre ut av stadionanlegget. Med tanke på hvilken misjon en ispose ville ha gitt, så vi ingen som helst grunn til å løpe etter en slik ispose og vende tilbake til vedkommende som da var på vei ut av stadion. Denne isposen kunne i beste fall ha begrense en hevelse. Om han var skadet så ville det ha vært lege som har vært rette vedkommende for den type skade. Siden han avslo legehjelp så etterkom vi dette valget som han hadde tatt. Vi fikk heller ikke anledning til å besiktige den skaden som han hevdet å ha pådratt seg.

Det kan også legges til at mange hundre personer passerte dette punktet i løpet av kampen uten at det bød på store problemer. At vedkommende falt kan kanskje ha en sammenheng med at han ikke kunne betegnes som helt edru da hendelsen skjedde.

Jeg har også lest vedkommendes innspill til Ham-Kam som klubb og arrangør, og sier meg helt enig i den vurdering som han påpeker. Det er vel også etter det jeg forstår allerede i verksatt slike endringer for å bedre publikumstilgangen og sikkerheten på stadionanlegget.



Audun Fremstad
vaktleder

---------------------------

1 plass. 2005


Birkebekk

Knøttespiller
Ble medlem: 03 jul 03
Innlegg: 63

Lagt til: 27 mai 04, 17:19
Jge sto i svingender arbeidet fåregår. Og jeg hørte støtt og stadig FFK-supportere slenge dritt om stadion, noe jeg forstår. Da det er en ny ståtribune på vei. Men det burde også deem/dere skjønne da dere ser at det er arbeid på stedet slik at det blir litt trengsler. Men sånn må man bare tåle. Får håpe det blir bedre når arbeidet på stadion er ferdig :)

---------------------------

Kamma for livet ;)


ffkerkonge

A-lagspiller
Ble medlem: 24 apr 03
Innlegg: 467

Lagt til: 27 mai 04, 17:30
det var akkurat likke dan når vi var der for et år siden det kan ikke være så jævlig vanskelig å lage en litt bredere gang

---------------------------

1 plass. 2005


Birkebekk

Knøttespiller
Ble medlem: 03 jul 03
Innlegg: 63

Lagt til: 27 mai 04, 17:34
var ikke likt da... men da var det gresskråning der og reklameskiltene sto nermere banen...

---------------------------

Kamma for livet ;)


ffkerkonge

A-lagspiller
Ble medlem: 24 apr 03
Innlegg: 467

Lagt til: 27 mai 04, 17:38
det hadde regna no jævlig når vi var der sist var ikke lett å gå der da heller ... men så lenge det blir gort no

---------------------------

1 plass. 2005


Birkebekk

Knøttespiller
Ble medlem: 03 jul 03
Innlegg: 63

Lagt til: 27 mai 04, 17:44
mm.. dem starta med arbei der før sesongstart. Men da var Flomlysa førsteprioritet. men nå som dem er oppe så er det tribunen som ordnes. Tror det skulle være ferdig til høstsesongen starter. Hvis jeg ikke tar helt feil. Har lest det et sted men husker ikke eksakt dato.

---------------------------

Kamma for livet ;)


Birkebekk

Knøttespiller
Ble medlem: 03 jul 03
Innlegg: 63

Lagt til: 27 mai 04, 18:01
Bare les her.. er Noen som kommer med positive kommentarer på Briskeby også :)

Kanari Fansen

Sitat:
"Endelig er vi tilbake på Briskeby Stadion. Dette anlegget er en drøm for bortefans. Intimt som bare det, og i tillegg står du på den ene halvdelen av ståtribunen på langsida."

Sitat2:
"Noen bortekamper bør man ikke misse. Dette er virkelig en av dem."

---------------------------

Kamma for livet ;)


ffkerkonge

A-lagspiller
Ble medlem: 24 apr 03
Innlegg: 467

Lagt til: 27 mai 04, 18:07
nå må du få opp gluggene det er ikke plasseringen vi klager på men måten å komme ditt på syns jeg så fint der oppe jeg men når man skal ta i mot 1500 bortesupportere holder det ikke med en sti ..

---------------------------

1 plass. 2005


Birkebekk

Knøttespiller
Ble medlem: 03 jul 03
Innlegg: 63

Lagt til: 27 mai 04, 18:18
Neinei. det skjønner jeg å. men er ikke så lett npr det er 3 innganger. og dere får den ene mens da 5000 deles på 2 innganger.

---------------------------

Kamma for livet ;)


kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03
Innlegg: 516

Lagt til: 27 mai 04, 20:51
Det beste var jo når vi skulle inn på stadion, så sjekket noen om vi hadde med oss flasker og sånt. 30 meter lenger inn på stadion lå det en stor haug med stener. Det var forresten ingen som tok billetten min. Bare fulgte køen og brått så var jeg inne på stadion. Hørte det skjedde med andre også. Angrer på at jeg kjøpte billett:p

---------------------------

Ære være plankebyen!


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 27 mai 04, 23:06
Endret: 27 mai 04, 23:06
Billett. Var det ikke gratis??:D

---------------------------

Macka fra start!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340