Husk meg
Brukernavn
Passord

Høili løkka - kapasitet 10700 - HÅPLØST!!!!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

ingergml

A-lagspiller
Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 301

Lagt til: 27 mai 04, 23:15

Må FFK blir i toppen av tabellen i mange år .(10000---og flere på kampene)

"Nattevakta:)"


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 28 mai 04, 08:34
Synes ikke Holmen forslaget ser like gjennomarbeidet ut som Værste. Stygg hovedtribune. Sett noe værre? Ser ut som en bastard av en fotballstadion. Litt synd egentlig. Håper de gjør noe med hovedtribunen før de setter i gang. Ja, det kommer til å bli på Holmen. Det vet vi alle sammen alt nå. Det blir som onkel Terje og tante Henning vil. Kanskje det er det beste for klubben, ikke vet jeg. Det eneste jeg vet er at jeg får ikke stadion på Værste ut av hodet. Ser det hele for meg. Sitter på Bryggepromenaden med en duggfrisk en i lanken to timer før kamp og hele Fmv området bader i flomlys. Det er lov å drømme?

---------------------------






LaJo

Juniorspiller
Ble medlem: 01 mar 04
Innlegg: 131

Lagt til: 28 mai 04, 09:58
Opprinnelig postet av stenhard
Ser det hele for meg. Sitter på Bryggepromenaden med en duggfrisk en i lanken to timer før kamp og hele Fmv området bader i flomlys. Det er lov å drømme?


Det hadde vært helt fantastisk. Håper jeg får oppleve det. Er ganske sikker på at en stadio på FMV hadde blitt en atraksjon i seg selv.

---------------------------

Hattrick.org- Ett vanvittig artig fotballmanager spill!!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 28 mai 04, 10:32
Vi som er enten ivrig FMV tilhenger eller ivrig Holmen tilhenger er helt sikkert enig om en ting, og det er:

AT DET VIKTIGSTE ER AT FFK FÅR ET NYTT FULLVERDIG INTERNASJONALT STADION, SÅ FORT SOM MULIG.

Og da er egentlig beliggenheten mindre vesentlig.

Jeg har hele tiden vært veldig tilhenger av FMV, og er det enda, men ser det ikke som en katastrofe om Holmen blir valgt heller.
Det jeg reagerer mest på med det nye holmen utkastet, er først og fremst tribunekapasiteten som er for liten.
Bruk i det minste litt mere penger, slik at det blir fundamentert godt nok til en senere utvidelse.

For klubbens del og også for byen vår er det viktig at alle stridigheter blir lagt bort og at alle gode krefter samler seg om det alternativet som blir valgt.:ffk:

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 28 mai 04, 11:59
Opprinnelig postet av stenhard
Ja, det kommer til å bli på Holmen. Det vet vi alle sammen alt nå. Det blir som onkel Terje og tante Henning vil.

Trodde tante Henning ville ha FMV jeg...

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04
Innlegg: 326

Lagt til: 28 mai 04, 12:39
Har iallefall en bastant mening i dette spørsmålet.
En kapasitet på 10700 er ikke framtidsretta!
Tenk tilskuere dersom :ffk: etablerer seg i toppen av TL og får enten RL, Chl, Uefa kamper her, og hva med å kunne tilby alternative landskamper her.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 28 mai 04, 12:55
FMV kan bli et stadion utover ei fotballløkke. Holmen blr det det er i dag. En inneklemt greie mellom en kirkegård og gamle villaer. Byen bør tenke langsiktig og tenke flerbruk. Husk dette vil være stadion i 50 - 60 år fram i tid. FMV er visjonært og vil bli et monument for byen.

---------------------------

9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 28 mai 04, 13:52
Det er håpløst å ha en stadio inneklemt i et boligområde, hvis det blir på holmen regner jeg med det blir enda trangere enn det er i dag...

Og hva med utbyggingsmuligheter?
Hvis vi når målet om spill i europa og er i toppen av TL, da er dette alternativet rett og slett for lite, skal det satses så gjør det skikkelig.

Jeg vil ha FMV for enhver pris, tenk de fete konsertene og sånt det kan bli der også :D

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 28 mai 04, 14:02
At FMV er best for byen er det vel ikke tvil om. Håper den er like intim som det den virker på bildene. Men jeg synes det er litt synd at de ikke har fått på plass finansieringen enda da. Det virker jo litt luftig. Tror nok også folk kommer til å trives på Holmen. Når er det avgjørelsen skal tas?

Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 28 mai 04, 14:10
Det håper vel å få gjort det før sommeren.

Håper og den kommer på FMV, vil gavne hele byen.

---------------------------

Er det ikke deilig å ha fasiten?

Stolt Oslo Aristokrat


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 28 mai 04, 14:18
Endret: 28 mai 04, 14:21
Opprinnelig postet av seal_dm
Når er det avgjørelsen skal tas?


En beslutning skulle vel tas før sommern. Dette er viktig for å komme i gang, uansett hvilket alternativ som velges.

Syns begge ser bra ut. Kapasiteten og lite plass rundt anlegget trekker ned for Holmen. Men når vi nå skal investere i nytt anlegg må vi tenke langsiktig, hva som er best for klubben og byen. Hadde vi ikke hatt et alternativ ville jeg vært veldig fornøyd med planene på Holmen. Men etter å ha sett planene for FMV mener jeg dette er det beste alternativet, både for klubben og byen.

Uansett hvilket alternativ man går for, er det viktig at alle stiller seg lojalt bak vedtaket, sånn at vi har et nytt anlegg klart etter tidsplanen.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 28 mai 04, 14:25
Endret: 28 mai 04, 14:28
Tatt en titt på Power Point-presentasjonene av begge forslag nå, og jeg syns at FMV stadion er det beste valget.

Etter å ha sett nærmere på Holmenutkastet, så virker den litt billig og simpel. Ser mer ut som en oppussing av den gamle, fremfor en ny stadion. Den ser også mindre intim ut med den store hovedtribunen, men mindre tribuner rundt, det er jo slik vi har det i dag. Blir jo nesten like dumt som Melløs med en svar koloss på den ene siden og "jordet" ellers. Skal den være intim, bør den være lik rundt hele, og ikke at det sitter mange flere tusen tilskuere på en side, fremfor den andre.

Trangt rundt blir det også... Håper det ikke blir på Holmen pga Høilis uttalelser, dumt av en klubb å bli så forankret og avhengig av en person også. Håper FFK gjør det rette for klubben, og ikke logre med halen for Høili og pengesekken hans. Jeg håper og tror at det riktige valget blir tatt, og jeg kommer ikke til å sutre om det blir Holmen, for vi trenger et nytt stadion, og en "ny" stadion på Holmen er definitivt bedre enn ingen stadion. Selv om FMV er det beste alternativet i mine øyne.

Dessuten begynner jeg å bli lei det evige maset om trafikkproblemer. Dere kan jo selv lese baksiden av FB. Blant annet står det at de er bekymret for alle som skal over gangbroen. Hva er problemet? Det er ikke slik at 10 000 skal stå samtidig på broen. Hvis vi sier at kanksje 7-8 000 skal over gangbroen i løpet av en time/halvannen så er ikke det noe pes egentlig. Det kommer ikke til å gå noe særlig saktere enn det gjør når alle går fra sentrum til stadion nå.

Og skulle det blir så forbanna mye trafikk over gangbroen, så er det vel ikke verre enn at de finner opp noen midltertidige flyebrygger som legges på tvers over elven når folk skal til og fra kamp. Det kan settes opp ferger fra Østsiden, Onsøy osv, som kan legge til nesten rett ved en stadion på FMV. Selv den utbrente skallen min har jo kommet med forslag til å løse problemene allerede, så jeg skjønner ikke hvorfor kloke hoder ikke skal komme opp med noe lurt. :) Slutt å lag problemere og pessimisme av noe som ikke er det, tenk muligheter fremfor problemer!

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 28 mai 04, 14:52
En annen ting, på det tidspunktet Høili gikk inn å sponset klubben, var vi avhenig av Høili. Nå derimot, kan jeg ikke se at klubben er like avhengig av han lenger, selv om vi kanskje skulle rykke ned. En ny hovedsponsor vil komme på plass uansett. Om den nye eventuelt ikke skulle betale like bra vil vi allikevel klare oss. Kan ikke se at Viking f.eks skulle ha et større navn enn FFK. Muligens er det større hovedsponsorer der ute.
Håper styret tar et valg uavhengig av hva enkelte sponsorer mener.
:cool:

I_Utlendighet

Knøttespiller
Ble medlem: 20 apr 04
Innlegg: 27

Lagt til: 28 mai 04, 15:08
DnbNOR sponsorsjefen, som er en av landets mektigste innenfor området (Høili er ikkeno` i forhold) har sagt at FFK er en av de desidert mest interesante klubbene å sponse i Norge, gitt at vi overlever.

Forstår forøvrig ikke denne aversjonen mot at noen andre enn FFK skal tjene penger. Grunnfundamentet i sponsing er jo at det skal lønne seg. Coca Cola deler ikke ut baller på stadion for å være snille.

OG; Jeg synes det er kjempebra om FMV folka akn tjene penger på stadion, da får vi jo bygd en ny bydel. Kjempebra om vi får liv i FMV. Gutta som kjøpte FMV tok en sjanse - håper de er dyktige nok til å lykkes!

(Og at det gagner FFK...)

---------------------------

----------------------------------------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,

et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,

FFK har begge deler.

Eggen, t


RødOgHvit

Knøttespiller
Ble medlem: 16 mai 04
Innlegg: 38

Lagt til: 28 mai 04, 19:14
FMV er det klart beste valget. Mye bedre muligheter for utviding av stadion, og dessuten mye mer økonomisk gunstig plassering enn Holmen. Dessuten så kommer Nye FMV Stadion til å skape ny entausiasme i FMV-området og skape flere arbeidsplasser. Holmen stadion burde egentlig rives, for å skape noe bedre passende for den plassen. Ja, jeg vet at å rive Holmen stadionet er en komplett historieløs beslutning, men det er rett og slett et utgammelt stadion, og andre ting ville ha passet mye bedre der.

FMV!

---------------------------

Eksil i Trondheim, et svarthvitt helvete, med kun øyn for den Røde og Hvite himmel sørover.


jashin

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04
Innlegg: 326

Lagt til: 29 mai 04, 03:35
Endret: 29 mai 04, 03:35
Holmen ser ut som et nøkternt forslag. FMV virker som et luftslott på meg. Har enda ikke sett noen seriøse kalkyler som forteller hvordan de skal finansiere dette drømmeslottet. På Holmen vet vi hva vi får. FMV bør brukes til mere fornuftige prosjekter. La disse gribbene i Verksted As (eller hva det nå heter) tjene penger på andre ting. Ikke snylte på ting som andre har utviklet.

Høili og Forsberg var ok når ingen andre ville satse på FFK. Nå når de har hjulpet FFK fram i lyset så skal vi drite i de. Utakknemlighet er verden lønn.

ingergml

A-lagspiller
Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 301

Lagt til: 29 mai 04, 03:57

Forsberg var der .....,så kom Høili...
"gutteklubben" grei.

Så har har vi "klubb" nr,2.

Flere runder i "tenkeboksen" for dere som setter sluttstrek.

"Nattevakta"

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 29 mai 04, 14:11
sakset fra f-b.no

"– Når Terje Høili har valgt å bruke store bokstaver, kan det være for at han ønsker å skape debatt. Etter det jeg forstår er Høili veldig bekymret for trafikale forhold og kapasiteten på gangbroen over til FMV-området, sier Sæter."

Hvis det er hovedbekymringen skjønner jeg virkelig ingenting, men det er vel sikkert fordi han ikke har noe annet å komme med... :p

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 29 mai 04, 14:30
Etter 3 år med lite saklige motforestillinger mot FMV har det nå kommet frem noe som i mine øyne har ganske stor betydning, og som er i ferd med å få meg til å endre mening til at Holmen likevel er stedet;

Lysforholdene på FMV slik hallene står der er uholdbare, les hele saken HER

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


RødOgHvit

Knøttespiller
Ble medlem: 16 mai 04
Innlegg: 38

Lagt til: 29 mai 04, 20:18
Sånn er det mange plasser. Lerkendal f. eks. Ikke det at den har noe særlig publikum, men det er jo mer trøndermentaliteten, så jeg tror ikke det er et problem.

---------------------------

Eksil i Trondheim, et svarthvitt helvete, med kun øyn for den Røde og Hvite himmel sørover.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340