Husk meg
Brukernavn
Passord

Hva kan vi si? (FFK - Stabæk)

Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 23 mai 04, 19:36
Endret: 23 mai 04, 19:40
Det finnes rett og slett ikke ord. Jeg kan ikke skrive noe saklig nå. I skrivende stund er jeg altfor frustrert. Stikkord: Forsvaret. I dag trodde jeg virkelig vi skulle klare det, men nei da. For noen gavepakker!

Men må sensurere meg selv, skriver mer senere i dag når jeg har klart å roe meg...

Jo, og en ting til... FA%# ta de idiotene som forlater stadion når Stabæk økte sin ledelse til 2-0!

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Røvern

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 374

Lagt til: 23 mai 04, 19:38
Når skal dette snu? Når skal vi for en gangs skyld få marginene på vår side? Det holder ikke å presse når man ikke setter sjansene, og man GIR bort målene.....

---------------------------

FFK

-fortsatt i tippeligaen!!


RødOgHvit

Knøttespiller
Ble medlem: 16 mai 04
Innlegg: 38

Lagt til: 23 mai 04, 19:44
Det er noe galt i FFK.
Det er noe galt med hele laget. Vi vinner ikke fotballkamper. Og det er det viktigste i fotball, enkelt og greit. Og vi vinner ikke fotballkamper.

Noe må skje for at FFK skal holde seg i Tippeligaen. Enten en gave fra oven, som jeg forøvrig er veldig skeptisk til, eller at Eggen og spillerene tar seg sammen. Jeg mener at gutta har mulighet til å være gode nok til å unngå nedrykk, men det går ikke når vi ikke tar tre poeng hjemme. Gutta må gå i seg selv, rett og slett, og bli bedre individuelt og kollektivt.

Vi har ikke rykka ned, men vi har heller ikke holdt oss i tippeligaen enda.

Satser på en motsatt FFK-effekt. Hvis dere husker tilbake i 2.div dagene, så vant vi alt (nesten) før sommerferien, men så ble det vel for mye pølser, damer og øl i sommerglede. I å kanskje vi får det motsatte, med bare seirer etter sommeferien.
Spørsmålet er, vil det bli nok poeng nå, eller senere? Tiden vil vise.


:ffk::ffk:

:ffk::ffk:

---------------------------

Eksil i Trondheim, et svarthvitt helvete, med kun øyn for den Røde og Hvite himmel sørover.


RødOgHvit

Knøttespiller
Ble medlem: 16 mai 04
Innlegg: 38

Lagt til: 23 mai 04, 19:47
Nei, tilfeldighetene er ikke med oss. Man kan vel si at FFK ikke er med oss heller til tider. Noe må skje. Seriøse innkjøp, satsing, og en endring i lagets mentalitet. Vi må vinne kamper, for å holde oss i tippeligaen.

Tippeligaen er ikke over.

---------------------------

Eksil i Trondheim, et svarthvitt helvete, med kun øyn for den Røde og Hvite himmel sørover.


skruknott

Knøttespiller
Ble medlem: 30 apr 04
Innlegg: 27

Lagt til: 23 mai 04, 19:47
hadde en "gratulere med første hjemmeseier appell" klar te guttane i dag, men det ser vel ut til at den trygt kan spares 2 uker til.. jævli surt.

---------------------------

ære være plankeb........


Røvern

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 374

Lagt til: 23 mai 04, 19:56
Virker som om guttane har gitt opp litt etter en bra åpning på sesongen uten å få poengene de har fortjent. Les: 2 poeng som ble stjålet både mot VIF og Sogndal.

Så straffen som Stabæk fikk av dommeren nå, veldig betegnende at slike situasjoner blir dømt mot oss, og ikke med oss.

---------------------------

FFK

-fortsatt i tippeligaen!!


RødOgHvit

Knøttespiller
Ble medlem: 16 mai 04
Innlegg: 38

Lagt til: 23 mai 04, 20:00
Endret: 23 mai 04, 20:09
Dette skal jeg utrede noe mer om.

Men det kan endres, og sesongen er langt fra over. Ingenting er ferdig, men spillerene må gå inn i seg selv, for hvis vi spiller slik hele sesongen, så trengs det vel egentlig ikke noe snakk om hvor på tabellen vi vil være. Føreløpig sier jeg at situasjonen VIL endre seg.

Forøvrig, så må vi FFK-supportere blø, BLØ for drakta. Dette handler om lojalitet, og som Ola by Rise sa:
"Bare rotter forlater skip i hard sjø."

Hold deg til en tråd om emnet. Du har allerede lagd to.

---------------------------

Eksil i Trondheim, et svarthvitt helvete, med kun øyn for den Røde og Hvite himmel sørover.


En Annen Planke

Juniorspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 208

Lagt til: 23 mai 04, 20:17
FFK må snu den negative trenden....Gutta må brette opp ermene og ta tak i situasjonen. Per i dag ser det selvsagt mørkt ut med henhold til spillerstallen. Vi har et forsvar som i stor grad baserer seg på spillere uten erfaring som forsvarspillere. Og ikke nok med det - de har ikke engang erfaring fra tippeligaen.

Ikke dermed sagt at løpet er kjørt. Vi må bare få snudd denne negative trenden. En seier - godt humør - og vips vinner vi kanskje noen kamper. Det er faktisk så enkelt...Om vi henger med sånn nogenlunde frem til ferien er det fortsatt håp, forutsatt at vi får noen bra forsterkninger....

---------------------------

Opprinnelig postet av trigz


Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 mai 04, 20:20
Dette begynner å se veldig mørkt ut. Vi taper mot lag vi skal vinne mot for å overleve. De andre lagene rundt oss har begynt å vinne og fått tilbake mye av selvtilliten.

Som jeg skrev på VGD. Det nytter ikke å hente inn 3-4 spillere til sommeren, når vi kanskje ligger så mye som 10-12 poeng bak sikker plass. Vi har vunnet en av 8 kamper nå vel, og det ser ikke ut til at det kommer en ny seier med det første, i så fall så er det bare tilfeldighet som gjør at vi haler inn en trepoenger.

Plukker man HamKam og FFK fra hverandre bit for bit, spiller for spiller, vil vi se at vi ikke stiller noe dårligere. Deres antatt beste kjøp har ennå ikke spilt for klubben. Forskjellen er likevel at HamKam for øyeblikket ligger blant topplagene, mens vi for alvorlig begynner å bli hektet av.

Så hvorfor er det så stor forskjell, når de spiller for spiller ikke er noe bedre? Det er limet som holder sammen laget. HamKam gir aldri opp, de har en arbeidsmoral som gjør at de kjemper og kjemper til siste slutt. Under FFK - Sogndal så jeg tydelige tendenser til at spillerne gav mindre og mindre av seg selv, når Sogndal utlignet og vi stod alle man og skyldte på dommern. Ikke la det skje midt i kampen. Gi 100 prosent igjennom hele kampen, og heller bruk energi på dommere og den slags etter kampen.

Kanskje kom opprykket et år for tidlig? Kanskje hadde vi hatt godt av et år til i førstedivisjon, selv om Eggen bastant mener noe annet. Det er tydelig at FFK ikke har gjort en god nok jobb når det gjelder å tilpasse seg Tippeligaen, kanskje har Eggen fått litt for mye ansvar? Han er jo i tillegg sportsdirektør, noe som har betydd at han også har gjennomført en oppgradering av det administrative til Tippeligaenivå. Kanskje burde han kun fått ansvaret med å oppgradere laget? For det er tydelig at vi ikke har gjort hjemmeleksa.

Vi spilte da også veldig mange treningskamper mot førstedivisjonslag, fremfor Tippeligalag.

Nå er gjort gjort, og vi kan ikke gjøre noe med det nå. Vi må se fremover og støtte laget uansett. Det kan snu fort i fotball. Stabæk taper 2-5 hjemme mot Bodø/Glimt, men har nå to strake seire. Men jeg kan ikke helt se at FFK skal komme ut av denne onde sirkelen.

Og hvilke spillere med ambisjoner kommer til en klubb som ligger i bunnen? Hadde vi investert i litt bedre spillere før sesongen, hadde vi kanskje ligget høyere oppe og vært mer attraktiv for spillere...

Men men, vi har kanskje hatt litt uflaks, vi har hatt dommerne mot oss. Til og med cupkampen, hvor Rotevatn fikk rødt kort for å ta ballen utenfor keeperområdet, mens jeg ser nå at Rønningen kun får gult kort for å gjøre det samme. ;)

Uansett, det er nå klubben trenger støtte!

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 23 mai 04, 20:23
Er bare lei meg nå!!! Skal egentlig skrive hjemmeeksamen, men men. Skuffa!

Godt vi vinner i bodø:rolleyes:

---------------------------

Er det ikke deilig å ha fasiten?

Stolt Oslo Aristokrat


pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 525

Lagt til: 23 mai 04, 20:25
jeg ble skremt når jeg så hvordan FFK spilte i dag! hvordan kan guttane spille sånn når vi er i TL? hadde vi spilt sånn mot Grindvoll hadde vi vel f*** meg tapt der og! vi trenger deg tor!

---------------------------

We play with 2 stoppers and 3 spisses...

Nils Arne Eggen


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 23 mai 04, 20:27
Kan ikke se hvordan dette skal snu, jeg har mista trua helt når utviklingen er som den er...

Laget er rett og slett ikke bra nok, ingenting funker, forsvaret, veldig få pasninger sitter, innlegg er forferdelige, mister ballen alftor lett, lista er lang, er nok ikke sunt å skrive som furstrasjonen er som størst, men dette ser ut som et 1div lag............

Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 23 mai 04, 20:27
FFK 1903 har flere gode poeng, men kanskje det mest tankevekkende er det om at toppspillere ikke gidder komme til bunnlag. Det er mange på forumet som gleder seg til overgangsvinduet åpner igjen, men jeg tror det er å lure oss selv å satse på at vi skal få tak i et par jokere som skal snu motgang til medgang.

Det er selvsagt umulig å være veldig kritisk til Eggen som har bragt lage rett fra 2. til TL. Men tatt i betraktning nettopp hans suksess-historie, så er det kanskje lov å spørre om Eggen er like god for FFK i motgang som i medgang?

pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 525

Lagt til: 23 mai 04, 20:28
dagens store skuff!

---------------------------

We play with 2 stoppers and 3 spisses...

Nils Arne Eggen


antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04
Innlegg: 326

Lagt til: 23 mai 04, 20:31
Hva kan vi si, jo ganske enkelt dagens
:ffk:-stall holder ikke TL nivå.
Den eneste trøsten i dag må jo være at det var fullt fortjent av Stabæk ant med 2 mål. :ffk: var så mye dårligere.
Skal ikke trøtte dere eller meg sjøl, med å skrive/ si mer om dette nå.

Ensete tanken som begynner å forme seg i "høvve" er at KTE og :ffk: ledelsen trolig overvurderte :ffk: stallen er all den medgangen de siste 2 åra.

Idag "planløsT"
:cool:
Uansett divisjon vi sees på Stadion neste år, og enig med dere som blir forbanna. når folk begynner å gå hjem etter 0-2 for å grine.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 mai 04, 20:37
Det som faktisk kan hjelpe er å få inn en som kan komme inn med litt humør inn i spillergruppa. Vi husker vel alle Brann i fjor, før Kvisvik kom, og etter. Hele laget ble positivt påvirket av at Kvisvik med sin fleipende tone kom inn i laget med en innstilling som noe sånt: "Hei dere, ikke se så gravalvorlige ut. Fotball er et spill, la oss ha det morsomt utpå der".

Men det forutsetter at vi får inn en som de andre spillerne vet hva står for. En som dem kan stole på, en som vil løfte resten av laget. For det er ingen tvil om at Kvisviks inntreden reddet Brann fra en begrederlig sesong i fjor. De visste hva Kvisvik stod for, fordi han hadde vært der før og brilijert. På grunn av han, kunne de andre spillerne slappe mer av og få vekk litt press fra sine skuldre. Kvisvik på sin side kom fra benketilværelsen i Austria Wien, og var veldig sulten på å vise seg frem fra sin beste side igjen. Han er også en som takler presset som legges på en spiller med høy status. Det førte til at de andre spillerne slappet av, og de begynte å spille bedre, og når de så resultatene komme, så gjorde de det enda bedre.

En slik spiller _kunne_ vært for eksempel Tore P. Det kan være Myggen, og det kan være en anerkjent spiss, som de andre spillerne stoler på. Vi kan håpe på det beste, at vi får akkurat en slik joker til sommeren.

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 23 mai 04, 20:41
Det er vel egentlig ikke så mye å si !!!!

Forsvaret !!!!!!!!!!!!!




FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 mai 04, 20:42
Og en ting til. Solbakken har en utrolig effekt på HamKam. Han får spillerne til å tro på at det er mulig å slå Bodø/Glimt, Viking osv. Dette kunne også Drillo mye om, og kanskje det er det Eggen mangler? Det virker som at litt motvind er alt som skal til for å stoppe fremgangen. Det meste sitter i hodet på spillerne. Print inn i hodet på dem at det er mulig, og de begynner å tro på det selv.

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


RødOgHvit

Knøttespiller
Ble medlem: 16 mai 04
Innlegg: 38

Lagt til: 23 mai 04, 20:56
Helt enig 1903 - det sitter i hodet, først og fremst. Hvis guttæne ikke tror de kan vinne, vinner de ikke. De må trua, VI må ha trua.

---------------------------

Eksil i Trondheim, et svarthvitt helvete, med kun øyn for den Røde og Hvite himmel sørover.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 23 mai 04, 20:56
Skal du spille fotball på øverste nivå så må du ikke bare være på banen men og prestere, idag viste guttane at de ikke vil være i TL. Helt greit det men vis du ikke vil være med så får du heller be om å slippe, nå har dem skylla på dommern og marginene etter vær kampe, Idag ga dem seier`n til Stabæk som heller ikke hadde noen god dag.

Det var en ting både jeg og Ingebrigt var enige om etter kampen og det var at Stabæk ville ikke vunnet hadde det ikke vært for det helt elendige spillet i forsvaret. Og Jørgen hvorfor gir du fra deg ballen til Woahwo , det vil jeg kalle årets gavepakke..

Jeg håper at Eggen nå ber guttane spille en type fotball hvor vi tar poeng.

PS: Dommer idag er etter min mening noe av det bedre jeg har sett på lenge.

En annen ting, vi behøver ikke snakke om spillerkjøp og at vi da vil bli bedre..

kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03
Innlegg: 516

Lagt til: 23 mai 04, 20:58
Guttane har jo vist at de kan spille jevnt med de aller beste. Men i dag var dem rett og slett for dårlige. Hadde ikke dagen ::mad:

---------------------------

Ære være plankebyen!


ripper329

Knøttespiller

Ble medlem: 07 okt 03
Innlegg: 58

Lagt til: 23 mai 04, 20:58
Idag var det tragisk ja....
Sykanes med folk som går hjem før fløyta går. Skal hive dem ut når 1. hjemme seier kommer :D.....

Var vel stille og rart på tribunen idag oxo syns jeg.... Trøkket var lissom borte.
Føler vel at hele denne fotball kvelden er rævva. Nå skal jeg grine mine modige tårer og legge meg.....
PS! Gleder meg kjempe masse til neste kamp. Regner med nytt giv da...

---------------------------

FFK AND MAN UNITED 4EVER :D


RødOgHvit

Knøttespiller
Ble medlem: 16 mai 04
Innlegg: 38

Lagt til: 23 mai 04, 21:07
Når alt er sagt og gjort, så ble det som regel mer sagt enn gjort.

Det er visst sånn det er for Eggen nå. Sier mye, gjør lite.

Det snur seg mot Bodø/Glimt, særlig siden de drar med seg et pinlig tap fra Bergen. Satser på det ihvertfall. At de røde og hvite fra Bergen varmer litt, og vi satser på at fargene er den rette miksen for å knuise Bodø.

Forøvrig så er Stig Johansen en skikkelig jerk, så la oss gi han en skikkelig pipekonsert på Stadion :ffk:

---------------------------

Eksil i Trondheim, et svarthvitt helvete, med kun øyn for den Røde og Hvite himmel sørover.


pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 525

Lagt til: 23 mai 04, 21:08
tror faktisk det kommer til å komme rundt 7000 til neste kamp. det er vel egetlig litt bra, fordi da gir guttane litt mer enn det de gjorde i dag...

---------------------------

We play with 2 stoppers and 3 spisses...

Nils Arne Eggen


RødOgHvit

Knøttespiller
Ble medlem: 16 mai 04
Innlegg: 38

Lagt til: 23 mai 04, 21:13
Jeg har lest et par intervju med Eggen nå, og det virker ikke som han har gitt opp, så la oos håpe at han gir guttæne et mentalt løft, samtidig som de får 8 dager og samle seg på.

Jeg har TRUA!

---------------------------

Eksil i Trondheim, et svarthvitt helvete, med kun øyn for den Røde og Hvite himmel sørover.


Hubro7

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jun 03
Innlegg: 345

Lagt til: 23 mai 04, 21:19
Jeg er også irritert at folk går hjem før slutt, men hvis du legger litt velvilje til så skjønner du det sikkert! Jeg satt til siste slutt jeg, men jeg må innrømme; jeg hadde ikke mye lyst!

På billetten min står det at jeg har betalt 215,38 kroner for å se kampen. Alle kan ha en dårlig dag på jobben, men jeg forlanger ihvertfall innsats! Jeg har ikke betalt så mye kroner for å se på en haug med dårlige spillere jogge etter ballen og klage på dommeren. Det er ikke mye valuta for de penga. Her må det skjerping og innsats til!
FFK driver i underholdnsbransjen, og de har lovet at de ikke skal bli en kasteball i tippeligaen. Da får de jaggu meg snart vise deg også.
Hvis vi sier at snittpris for billetten er 150 kroner så ble det betalt ca 1,3 mill i bill inntekter idag. Det ble ikke levert varer for 1,3 mill idag ihvertfall!

Med dagens stall er det vanskelig å se hva som kan gjøres annerledes. En ting er helt sikkert og det er at det må gjøres noe i forsvaret.
Jeg banner i kjerka igjen; Tore P gjør et comeback. Om du ikke er den spilleren du en gang var, så er du ihvertfall bedre enn de som spiller i forsvaret i dag! Vi får ikke hentet nye spillere før 1 juli, men du kan spille for FFK før denne dato. Hvis vi får Tore P tilbake igjen, sammen med Trondsen så er det håp for at vi kanskje kan få litt mer ro og trygghet i bakre rekker. Vi får i hvertfall litt rutine.

Idag var det rett og slett forferdelig å se på fotballkamp! Stabæk var langt i fra gode, begge lag var dårlig det var bare det at FFK var rett og slett ræ..!

Hubro7

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jun 03
Innlegg: 345

Lagt til: 23 mai 04, 21:21
8 dager å samle seg på?? Husk at det er cup kamp til onsdag! Et Sarpsborg lag med flere gamle FFK`er som vil vise at de kan spille fotball. Det blir ingen lett match!

Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 23 mai 04, 21:33
får endelig håpe at de spiller på seg selvtillit mot Sarpsborg.

(Bare det ikke blir en ny Bøler match)

---------------------------

Er det ikke deilig å ha fasiten?

Stolt Oslo Aristokrat


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 23 mai 04, 21:44
Slapp av guttær... FFK tapte idag, spilte dårlig, var uheldig med dommeravgjørelse igjen.

Og dette kommer til å skje igjen. Flere ganger. Som det ALLTID gjør for 99% av alle fotballag med jevne mellomrom. Guttane skal jobbe med saker og ting, og vi må støtte døm, og han som har ansvaret, nemlig Eggen. FFK må fortsette å jobbe og jobbe, på trening og kamp, så vil det snu seg, *før eller siden*!

Vi må ikke miste huet bare fordi vi har hatt en dårlig start på sesongen og har null flyt og rytme, elendige resultater osv. Poenget er at FFK bare må fortsette å prøve, for hver bidige kamp begynner med 0 - 0!

Det er dessuten i motgang man gjenkjenner sine virkelige venner, og det gjelder laget og supporterene også. Det å forlate stadion før slutt er helt utilgivelig i så henseende, og døm som går når vi får nummer to imot håper jeg holder seg hjemme resten av sesongen. Bedre å ha 3000 som blør for FFK istedet for 10 000 som er med på hypen og medgangen. Jeg er sjokkert over publikum.

FFK-Patriot

Knøttespiller

Ble medlem: 13 feb 04
Innlegg: 55

Lagt til: 23 mai 04, 21:47
Endret: 23 mai 04, 21:48
Hva skal man si??? Guttæne var rett og slett dårlige i dag... Litt uheldig med dommer avgjørelsene også... (Straffe til Stian?!) Tar dem neste gang... :ffk:

---------------------------

Man kan skifte bil, jobb og damer... Men man skifter aldri fotballlag... FFK i våre hjerter..

--------Stadion på FMV--------


RødOgHvit

Knøttespiller
Ble medlem: 16 mai 04
Innlegg: 38

Lagt til: 23 mai 04, 22:06
Var litt hett i topplokket, glemte rent lokalderbyet Sarp-FFK. Satser på at guttæne bruker kampen som et springbrett for entusiasme og selvtillit fram til Bodø-kampen.

---------------------------

Eksil i Trondheim, et svarthvitt helvete, med kun øyn for den Røde og Hvite himmel sørover.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 23 mai 04, 22:15
Hva skjedde på stadion i dag??? JEg var ikke der (dessverre/heldigvis) vet ikke vilket ord jeg skal bruke her men noe er galt med FFK om dagen tydeligvis! Virket på Svein Bergstrøm (RF) at spillerne ikke ville/klarte eller turte å prøve på noe som helst....

Kan noen gi meg en forklaring og et lite sammendrag av spillerprestasjonene i dagens kamp???

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 23 mai 04, 22:28
Les artikkelen her på ffksupporter.net ?:eek:

Hubro7

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jun 03
Innlegg: 345

Lagt til: 23 mai 04, 22:30
Nøkkelord: Innsats!

Rotevatn:
Står greit. Bra redning i 1 omgang. Kan ikke gjøre noe med målene.

Chwartek:
Er vel egentlig ikke med noe særlig i matchen. Blir byttet ut etter 1 omgang

Helland:
Spiller som tidligere. Usikkert.

Jørgen:
Er vel egentlig rett og slett dårlig som høyre back. Klarer seg bedre som midtstopper.

Stian:
Tam. Utretter lite. Skulle hatt straffe i 2 omg.

Hagen:
Gjør faktisk en godkjent omgang. Spiller enkelt. Klarerer. Bidrar lite offensivt.

Risholt:
Jobber og sliter som alltid, men mangler litt presisjon. Er for opptatt av dommeren i perioder.
FFK`s beste.

Koskela:
Starter meget bra, men faller av etter hvert. Godkjent innsats

Søderstjerna:
Litt og opp ned. Mest ned.
Men løper etter ballen hele tiden. Kunne kanskje spart noen krefter til noen "giftige" løp?

Ringberg:
Går alt for ofte i offside. Viser seg ikke fram som farlig spiss.

Hornseth:
God til å jogge. Flink til å løpe i mellom. Har et meget godt løp i 1 omgang, men det blir bare nesten. Virker for spinkel og svak.

Peters:
Er direkte farlig som midtstopper i hele 2 omgang. Mange farlige løsninger. Passer alt for ofte bakover.

Mommo:
Kommer inn for sent til å klare å bidra

Dommeren:
Gjør mye rart. Er meget svak. Burde vel ha dømt straffe til Stian, ellers ingen feil avgjørelser som påvirker resultatet.

Stabæk:
Spiller ikke som medaljekandidat. De er dårlige de også, bare litt mindre dårlig enn FFK.

Det er vel en kollektiv kollaps idag. Feil å skylde på enkeltpersoner. Hele laget har alt for dårlig innsats, men det synes å være for mange personlige feil i forsvaret som gjentas fra kamp til kamp. Vi får støtte opp så godt vi kan!

I_Utlendighet

Knøttespiller
Ble medlem: 20 apr 04
Innlegg: 27

Lagt til: 23 mai 04, 22:53
Opprinnelig postet av Holters

Jo, og en ting til... FA%# ta de idiotene som forlater stadion når Stabæk økte sin ledelse til 2-0!


Så enig så enig... Jeg bet i meg noen slengbemerkninger i dag... i og med at jeg satt på felt H? og der forsvant 90% etter 0-2.

ROTTER!!!!

Synes stemningen var guffen på stadion i dag...lite glede blant supporterene. Og heieropene på tvers av banen (de som virkelig høres) var det altfor få av!

Spillet på banen orker jeg ikke å mene noe om...

---------------------------

----------------------------------------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,

et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,

FFK har begge deler.

Eggen, t


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 mai 04, 23:02
Endret: 23 mai 04, 23:03
Angående forsvaret, tok en tur innom VG og så på litt statestikk, selv om fotball ikke handler om det...

Vi ligger på syvende plass når det gjelder å skape målsjanser med et snitt på 4,1.

Når det gjelder målsjanser i mot, så har vi en soleklar jumboplass. Lagene vi møter har et snitt på 9,1 målsjanser per kamp mot oss, mens laget på nest sisteplass er Sogndal med 4,8. VIF gir motstanderne sine et snitt på 2 målsjanser og leder den tabellen, og da er det jo ikke dårlig av FFK å score to mål i hvert fall :)

Men 9,1 målsjanser er mye, da er du nesten nødt til å slippe inn mye mål, det sier seg selv, så det er i grunn her jobben må gjøres...

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


Rødhvit

Juniorspiller
Ble medlem: 27 jan 04
Innlegg: 200

Lagt til: 23 mai 04, 23:16
Man kan ikke forvente at FFK skal storspille og vinne hver eneste kamp. MEN man skal kunne forvente at guttene går ut på banen og PRØVER det de makter.

Jeg ble utrolig skuffet over hele laget idag. Kan ikke huske sist FFK spilte så sinnsykt dårlig. Var det to målsjanser vi skapte i løpet av 90 minutter?

Spillerne bør skamme seg overfor den trofaste fansen. Når vilje og tæl er totalt fraværende, fortjener de rett og slett ikke bedre.

Fortsetter vi i dette sporet, vil vi rett og slett drite oss ut overfor resten av fotball-Norge. Og vi er dessverre farlig nær. Heldigvis er det ikke mer enn en seier mot Bodø/Glimt som skal til for at negativiteten blir snudd til positivitet. Men skal vi reise fra Bodø med tre poeng, må vi se et FFK-lag med en helt annen innstilling - Et lag som er forbanna, og som virkelig vil vise seg fram.

FOR DETTE VAR FORFERDELIG. SKANDALE.

---------------------------

FFK i tyyyyyyykkkkkt og tyyyyyyyynnnnnt


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 23 mai 04, 23:38
HVA KAN VI SI?!?!Prøve å glemme denne kampen så fort som mulig!!

---------------------------

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 23 mai 04, 23:49
Endret: 24 mai 04, 00:23
Nå er jeg bare trist....
Forsvaret er helt ræva...
Jørgen p bør benkes i neste kamp!

Hva med å prøve Momo i forsvaret?Han er både rask og utrolig god på hode.
Peters er livsfarlig å ha bak der..ser ut som han tror han befinner seg på midtbanen, Man dribler ikke i eget forsvar! Hagen får godkjent.Han bør starte neste kamp på venstreback.

Gleder meg til Tor er tilbake og Brian mipp mipp!Vi får tak i gode forsterkninger i sommer og klarer oss!Opp med hodet Alle FFK FANS!
:ffk: Vi kommer sterkere tilbake!:ffk:

---------------------------

Man bytter damer her i livet, men aldri klubb!


ingergml

A-lagspiller
Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 301

Lagt til: 24 mai 04, 00:10
For en trykket atmosfære det var på stadioen i dag.
Virket som både de på matta og supporterne trodde på tap, etter innsatsen hos begge.

Der vi var , lød høylytt frustrasjon.

Men bånn i bøtta må være at så mange supportere gikk før dommeren blåste av kampen.

Tror FFk kommer sterker tilbake.

Klare de det ikke i år , kan veien opp i tippeligaen bli lang..............

Nå må supporterne jammen gjøre jobben sin.(Hørte folk på Plankehaugen
tibunen også gikk tidlig.......her trengs det oppstramming)

FFK i tippeligaen framover.

"Nattevakta"

Rødhvit

Juniorspiller
Ble medlem: 27 jan 04
Innlegg: 200

Lagt til: 24 mai 04, 00:19
Opprinnelig postet av FFK Forever
Hagen får godkjent.Han bør starte neste kamp på høyreback.



Man pleier ikke å bruke en venstrebent spiller på høyreback...

---------------------------

FFK i tyyyyyyykkkkkt og tyyyyyyyynnnnnt


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 24 mai 04, 00:25
Endret: 24 mai 04, 00:34
Hehe Beklager Rødhvit! Mente Selvfølgelig Venstreback!Litt trøtt se..
:ffk:

Får ikke håpe at du var en av dem som brukte klappere i dag og gikk tidlig! :D
Grusomt!:mad:

---------------------------

Man bytter damer her i livet, men aldri klubb!


skruknott

Knøttespiller
Ble medlem: 30 apr 04
Innlegg: 27

Lagt til: 24 mai 04, 00:55
Opp me hue!!

Greit at dette er kampen "Vi må vinne" osv.. Det sa jeg og. hvilket ikke skjedde. Tenk på at det er mange kamper å gjøre det på a?? vi skal møte alle de "vi må slå" en gang til, pluss at det er ikke uventet om guttæne klinær te mot en a de antatt beste laga i TL. Av erfaring er ikke tabellen satt etter 8 kamper. Det kommer lysere dager en denne!

---------------------------

ære være plankeb........


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 24 mai 04, 00:58
Endret: 24 mai 04, 01:03
Er utrolig skuffet over kampen i dag. Syns jeg kunne merke det før kampen begynte, det var en type resignert atmosfære på stadion og kanskje smittet det over på guttane, for det virket ikke som de hadde noe engasjemang i det hele tatt! Vanligvis på hjemmebane så går vi ut i høyt press og stresser motstandern, og satser alt fremover når vi vinner ballen. I dag så står vi med lua i hånda og lar Stabæk ta kontroll over kampen. Når vi vinner ballen og skal komme fremover så er det ingen som tar noe initativ eller virker interessert i å være en del av spillet, da blir det veldig vanskelig for ballfører å gjøre noe konstuktivt.

Vet ikke om Eggen hadde bestemt at vi skulle ligge mer bakpå for å unngå så mange baklengs som tidligere eller om vi rett og slett ikke maktet å sette inn noe trøkk. Men på hjemmebane så mener jeg at vi må vise at det er vi som bestemmer. Være kompromissløse i duelspillet, sette presset høyt på banen og komme med mange spillere og stor fart framover når vi har sjansen! I dag gjorde vi ingen av de delene. Vi var direkte tamme.

Men vi skulle uansett hatt ett poeng. Vi kan ikke spille sånn i forsvar på det nivået her. Er vi under press så avklarer vi høyt og langt, men neida, vi prøver å heller å få ordentlig kontroll på ballen før vi så prøver å lirke en genial pasning gjennom tre motstandere! Forferdelig å se på. Finspillet kan vi varte opp med når vi er på trygg grunn, ikke i og rundt egen sekstenmeter! En annen ting vi er forferdelig dårlig på er å starte angrep mot etablert forsvar. Vi prøver lissom å rulle ballen oss i mellom bak der i påvente av at det skal åpne seg en luke som vi kan forsøke å lirke ballen igjennom, men i halvparten av tilfellene så ender det heller med at vi knoter det til å gir bort ballen i farlige posisjoner som gir motstandern flotte overgangsmuligheter! I følge Drillo`s statistikker så kommer de fleste målene i fotball på overganger, når det ene laget har gitt bort/mistet ballen og det andre laget kommer i kontra. Dette må vi begynne å unngå, skjer altfor ofte nå!!

Jeg tror vi kan snu dette. Vi er ikke noe dårligere enn 90% av de andre lagene i TL, hvis vi bare kan være litt mer kyniske bakover og luke bort de grove personlige feilene, så vil vi vinne kamper, for vi har jo vist at vi kan score mål!! Stå på guttær, så skal vi klare det her!

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Becks

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 mai 04
Innlegg: 19

Lagt til: 24 mai 04, 00:59
Når FFK ikke en gang klarerå slå middelmådige(?) Stabæk, så trengerdu ikke være et geni for å skjønne at det kan bli en lang ogtung sesong for alle som elsker laget fra Norges vakreste by

---------------------------

Hilsen Becks


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 24 mai 04, 01:08
Jeg er overbevist om at vi snur dette!
:ffk:

---------------------------

Man bytter damer her i livet, men aldri klubb!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 24 mai 04, 01:11
Dette var FFK`s dårligste kamp iår. Tror vi må akseptere at noen kamper blir sånn, selvom man synes at akkurat idag skulle vi så absolutt ha spillt bra og tatt 3 poeng.
Tror akkurat det kanskje var grunnen til at vi spillte så dårlig idag. Presset ble rett og slett for stort på spillerne, fordi alle forventet at nå måtte vi jo bare ha 3 poeng.
Neste gang mot Bodø/Glimt er presset borte, ingen forventer poeng, og da slår vi til og tar vår andre seier i år. :D:ffk:

---------------------------

FFK på toppen i 2005


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 24 mai 04, 01:38
Vi var ikke noe dårligere i dag enn mot Odd. I Skien ble vi regelrett rundspilt, det ble vi ikke i dag.

Jeg synes dette er den beste dommeren vi har hatt på stadion i år, så det blir feil å skylde på han. Vi kan ikke holde på å skylde på dommeren hver eneste kamp vi taper. Det er feil fokus, og det kan føre til nedrykk. Stabæk ble også snytt for en straffe, så det går ikke an å holde på å si at vi hadde vunnet hvis dommeren hadde vært bedre. Det hjelper ikke en å henge seg opp i det. Slik er fotballen; noen ganger går det mot oss, andre ganger for oss.

Jeg synes det er skremmende at det er så stor foskjell på FFK og HamKam. Vi slo HamKam i begge kampene i fjor, i år er de brått flere klasser bedre enn oss, uten nevneverdige forsterkninger.

Jeg har ikke svar på hvorfor det går så dårlig for tiden, eller hva vi kan gjøre annerledes. Det er ikke min jobb, og jeg har heller ikke kvalifikasjoner nok til å kunne peke på noe konkret.
Sannsynligvis er det mange ting som gjør at vi sliter så voldsomt;
Trenererne, spillerne, innsatsen, taktikken, selvtillitt, klubbledelsen og en del andre faktorer gjør at vi per i dag ikke er gode nok for TL.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 24 mai 04, 01:54
Synes faktisk dagens kamp var verre enn kampen mot Odd, ajg. Årsaken? I Skien møtte vi et virkelig godt fotballag som hadde dagen og spilte VELDIG god fotball. Høyt tempo og høy presisjon i spillet deres. Stabæk derimot var ikke noe stort lag. Derfor er det ekstra bittert å avgi alle poengene mot de på hjemmebane. Hadde vi møtt litt bedre motstand i dagens kamp, så er jeg redd sifrene ville blitt stygge.

Og forskjellen mellom FFK og Ham Kam i år tro jeg er ganske enkel: de har en utrolig innsatsvilje og disiplin som ligger i bunn. De spiller taktisk smart og har et solid defensivt fundament. FFK er derimot mer offensive og naive i spillestilen. Legg til at Kamma fikk en god start som gav de selvtillit, mens FFK fikk en tøff åpning med få poeng, så tror jeg mye av årsaken til Kammas gode resultater og FFKs mindre gode resultater finnes der.

Angående dommeren så er jeg kanskje enig med deg i at han er den beste på stadion sålangt i år (ikke sterk konkurranse) Muligens var Øvrebø fra RBK-kampen hakket bedre. Etter å ha sett tv-bildene hvor Stian taklet ball og spiller og det ble dømt straffe, konkluderer jeg med at det var svært billig idømt. Når FFK i tillegg har tre situasjoner som kunne kvalifisert til straffe, uten at det blåses for noen av dem - ja, så er det lov å hvertfall poengtere det (tenker på Ringberg-situasjonen i 1. omgang som minnet litt om den Stabæk fikk straffe på, en klar hands hvor Stabæk-spilleren hvertfall ikke har hånda inntil kroppen og situasjonen med Stian Johnsen i 2. omgang). Personlig mener jeg hvertfall handsen var klar straffe. Ble dømt straffespark på en nærmest identisk situasjon i en annen kamp i samme serierunde (husker ikke hvilken i farta). Dette er et klart bevis på at dommerne sliter med å være konsekvente, dermed blir det hele litt urettferdig og meningsløst. Hadde vi fått dette straffesparket på stillingen 0-0 (andre dommere ville altså dømt straffe her), hvordan ville da kampen ha endt?

Men jeg skal ikke dra det lenger. For i dag var det ikke dommeren som avgjorde kampen direkte (som det var mot Vålerenga). Og enig med deg ajg, det er egentlig feil fokus. Det å klage på dommere er vel også ganske symptomatisk med å være et bunnlag. Dessverre.

Synes også, dessverre, at vi ser ut til å minne faretruende mye på Aalesund fra i fjor. De spilte offensiv, ganske naiv fotball med mange taktiske blundere i hver kamp som avgjorde i deres disfavør. Entusiasmen rundt laget var likevel stor, men det holdt liksom ikke til fornyet kontrakt. Visst var de nær ved å overleve, men kan vi regne med å plukke såå mange poeng på høsten? Det er vel 54 poeng igjen å spille om nå. Man snakker gjerne om ca 30 poeng for å være sikker. Det betyr at FFK nesten må vinne halvparten av kampene fremover. Sålangt har vi vunnet 1 av 8...

PS! Jeg blir borte fra internett og dermed forumet og ffksupporter.net en del dager fremover nå. Sånn i tilfelle noen lurte....

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 24 mai 04, 02:02
Endret: 24 mai 04, 02:04
Opprinnelig postet av ajg

Jeg synes det er skremmende at det er så stor foskjell på FFK og HamKam. Vi slo HamKam i begge kampene i fjor, i år er de brått flere klasser bedre enn oss, uten nevneverdige forsterkninger.


Jeg tror ikke det er så veldig stor forskjell på FFK og Ham-Kam i år heller. Det er små forskjeller i prestasjonene som desverre for FFK utgjør store forskjeller i resultatene. Den mest opplagte forskjellen er at Ham-Kam ikke gir motstanderen noe gratis, er det fare på fere så feier de kompromistløst unna. Er ingen vits i å ta unødvendig sjanser bak der, for gjør man en liten slurvefeil så blir man hardt straffet på dette nivået. Kampen på Hamar var et godt eksempel på hvorfor Ham-Kam er et topplag og FFK et bunnlag. Vi hadde flere sjanser og et spillemessig overtak i store perioder, men vi er ikke gode nok der kampen avgjøres, nemlig forann måla. I angrep så er vi ikke tøffe nok og beslutsomme nok inn i kassa. Hadde vi vært det så hadde vi scora enda flere mål. I forsvar så er vi enda mindre beslutsomme og der blir vi straffet hardt. To av målene til Ham-Kam gir vi dem, mens de gir gir ingenting gratis. Ham-Kam står igjen med 3 poeng, vi ingen. Ham-Kam er et topplag fordi de kjenner sine begrensninger og spiller deretter. FFK har enda ikke skjønt at det vi slapp unna med i 2.div.av fiksfakseri i forsvar blir baklengs i TL, og derfor ligger vi der vi ligger etter min mening. Faktisk når man tenker etter så hadde vi nesten en bedre forsvarsrekke i 2 div. med Tore P. og Trondsen i midten!

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 24 mai 04, 02:13
Opprinnelig postet av Costanza
Og forskjellen mellom FFK og Ham Kam i år tro jeg er ganske enkel: de har en utrolig innsatsvilje og disiplin som ligger i bunn. De spiller taktisk smart og har et solid defensivt fundament. FFK er derimot mer offensive og naive i spillestilen.

Det siste der er jeg ikke helt enig i. Nå motsier du deg selv litt i forhold til det du skrev i kampreferatet. I starten av kampen spilte FFK med et defensivt fundament. I kampreferatet klager du på at de gjorde det. Men det var i den perioden vi hadde best kontroll. Problemet var at vi da ikke skapte en dritt offensivt. Mao må FFK spille det du kaller offensivt og naivt for å klare og skape målsjanser. Kamma klarer å skape masse samtidig som de har kontroll defensivt. Det mener jeg er forskjellen.

Opprinnelig postet av Costanza
PS! Jeg blir borte fra internett og dermed forumet og ffksupporter.net en del dager fremover nå. Sånn i tilfelle noen lurte....

Du får ha lykke til med eksamen da!!! (for jeg regner med at det er det som grunnen...)

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!



Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340