Husk meg
Brukernavn
Passord

Til speakeren på stadion - slutt med musikk i høytalerene!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 04 mai 04, 10:55
Endret: 04 mai 04, 10:57
Etter hva jeg har hørt fra noen i Klanen, var det klage på at det ble spilt meget høyt FFK sanger der borte.
Kan det være noe å tenke på i framtiden.

Musikk på stadion:
Jeg synes at det ikke bør være musikk før kampen over høytaler anlegget. Hvem er det som har kommet på stadion for å høre på musikk?
Om det er så at sponsormusikk må kjøres, bør det være litt gjennomtenkt.

Når Plankehaugen begynner å synge for å få opp stemningen, så kommer musikk i høytalerene så høyt at det går ikke ann å høre sin egen stemme.

Dette er av det negative for atmosfæren på stadion, dette ødelegger fotball følelsen.


MUSIKK SETTER IKKE FOLK I DEN RETTE STEMNINGEN!
En speaker må ikke spille musikk for å gjøre jobben sin.

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 04 mai 04, 10:59
Det er jo så mye dritt musikk i tillegg. Går vel ann å spille fotball relaterte sanger. Ellers helt enig med deg Jonek.

---------------------------






mayadan

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 292

Lagt til: 04 mai 04, 11:14
Musikken kommer vi nok ikke utenom dessverre. Slik er det bare. Det som kan gjøres noe med her er volumet som benyttes. Slik det er nå så er det alfor høyt. Fra der jeg sto så jeg flere som faktisk satt og holdt seg for ørene pga det høye volumet. Det gjør det også veldig vanskelig å føre en samtale med den du sitter ved siden av før kampen starter. Det synes jeg blir helt feil. Dette ble vel også tatt opp med klubben i fjor såvidt jeg husker, men skjedde ingenting da heller. Jeg får vel kanskje sette meg ned å skrive nok en mail.

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 04 mai 04, 11:19
Klanen har sendt klage til ffk på dette, det var også noen fra klanen som ødela høyttalerne, knakk stengene, selv om dette er idiotisk så kan det vel gå an å dempe volumet bare bittelitt....

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 04 mai 04, 11:39
Endret: 04 mai 04, 11:53
Volumet må ned ja! Virket som om de splitter nye høyttalerne allerede er sprengt. I hvert fall der vi sitter. Det spraket og vrengte seg noe forferdelig...:mad:

Ellers synes jeg det er meget bra at Klanen tar avstand fra den idiotiske oppførselen til de som prøvde å rive ned høyttalerannlegget i klokkesvingen. Typiske kjøtthuer fra øvre tøyen som har sniffa litt for mye lim... De lager selvfølgelig store riper i lakken til en ellers så imponerende Klan i går.

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 04 mai 04, 15:13
Endret: 04 mai 04, 15:15
Musikk kommer vi ikke utenom, det er jeg enig i, men det er viktig at det blir brukt med omhu.

Fotball relaterte sanger er ikke alltid av det gode.
Før kampstart dvs ca 20 min, eller fra da spillerne kommer ut for å varme opp bør det ikke være musikk pga da er tiden inne for å fokusere på kampen, rope ut til spillerne som varmer opp. Der kan man få kontakten med spillerene, få motivert dem, osv.

"Fredrikstad gutter våre veier" er et obligatorisk rituale ved spillernes innmarsj på matta.

Kanskje litt supporter musikk i pausa, ikke for høyt. Vi er ikke på konsert!

Rett etter kamp slutt bør speakeren være litt følsom.
Er fansen i full sving med å synge kan han ikke bare pøse på med supporter musikk. Da er tiden inne for en utladning emosjonelt og verbalt.

Da blir kvelden fullbrakt!

Noen tips som jeg synes er bra.

Hva synes Gøran Karlsen om det?
Dere andre også da....

I_Utlendighet

Knøttespiller
Ble medlem: 20 apr 04
Innlegg: 27

Lagt til: 04 mai 04, 15:19
Jeg savnet korps! Fredrikstad gutter våre veier bør spilles av et musikkkorps, det gir en skikkelig god ramme rundt kampen!

Mimre litt tilbake til gamle dager....

Historie er viktig!

---------------------------

----------------------------------------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,

et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,

FFK har begge deler.

Eggen, t


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 04 mai 04, 15:19
Opprinnelig postet av Jonek
"Fredrikstad gutter våre veier" er et obligatorisk rituale ved spillernes innmarsj på matta

Denne blir jo ikke spilt ved innmarsj lenger...nå er det vel "Tippeligahymnen" eller noe som sprenger høyttalerne på det tidspunktet vi skulle stått og klappet i takt til denne gode gamle...

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 04 mai 04, 16:20
..syntes i alle fall det var bra fart i "speakerArntzen" i går.

30 min før kamp må supportere ta over stemningsskapinga.
Noe vi klarer med glans. Bedre og bedre.

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 04 mai 04, 16:21
Endret: 04 mai 04, 16:23
Enig med alle som mener musikk er en uting.

Det eneste vi vil ha er "Fredrikstadgutter våre veier", og den skal spilles ved innmarsj!!

Og hvis man absolutt må spille annet støy i pausa, så demp volumet.

En annen ting, er alt maset til speaker! Det har vært et problem i flere år nå. Det er jævlig iriterende når man forsøker å dra igang heia-rop, men blir overdøvet av mas om en parkert bil, eller at alle må ta med seg søppel ut fra tribunen etc. Slike praktiske beskjeder kan man gi i pausa.

Det er bare drit iriterende. ALLER MEST iriterende er det når speaker begynner å annonsere neste hjemmekamp FØR kampen er slutt og avgjort! Det er nettopp i slike situasjoner det er ekstra viktig å heie fram laget. Jeg har opplevd noen ganger på stadion når FFK har presset på for en utligning på slutten, publikum heier med, og så kommer speaker med det iriterende maset sitt om neste hjemmekamp, bare for å drepe entusiasmen på tribunen, og for å minne spillerne på at det nesten ikke er spilletid igjen (slik at de blir enda mer stresset!!))

Idiot speaker! Skjerp deg!!!


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340