Husk meg
Brukernavn
Passord

Duskedamer ?!?

Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

ACE

Juniorspiller
Ble medlem: 01 mar 04
Innlegg: 81

Lagt til: 20 apr 04, 14:20
Endret: 20 apr 04, 17:51
Meninger om FFK `s duskedamer ??


Se hva noen mener her :

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_telemark/3707639.html

:eek::confused::cool::ffk:

kingleh

Juniorspiller

Ble medlem: 11 okt 03
Innlegg: 153

Lagt til: 20 apr 04, 14:26
Meget søte piker.
Vil tro vi FFK`ere vet og verdsette damekroppen på en annen måte enn disse skien dyra :)

Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 20 apr 04, 14:35
Opprinnelig postet av kingleh
Meget søte piker.
Vil tro vi FFK`ere vet og verdsette damekroppen på en annen måte enn disse skien dyra :)


Hmm. Jeg mener Oddrane har et poeng her. Hvorfor skal vi importere latterlig amerikansk fotball kultur, når vi har vår egen? Duskedamer er bare showoff, og hører ikke hjemme på en fotball-stadio.

Få heller jentene til å starte eget fotballag.

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 20 apr 04, 14:41
Enig med Funk1. Pene jenter da.

---------------------------






Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 20 apr 04, 14:50
Endret: 20 apr 04, 14:51
Jeg har hatt litt lyst til å ta opp dette selv, da jeg mener at duskedamer på norske fotballbaner føles noe ute av sin kontekst.

Jeg har ikke noe i mot duskedamene i seg selv, og vil ikke bruke mye anstrengelser på å jobbe i mot dette heller, men etter min mening er dette noe som passer fint i basketballkamper, der er det kultur for slikt og det "hører mer hjemme".

Jeg synes rett og slett det ikke passer helt inn på Fredrikstad Stadion eller andre fotballarenaer på dette nivået.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Rebekka

Knøttespiller

Ble medlem: 17 apr 03
Innlegg: 42

Lagt til: 20 apr 04, 15:00
Nå er jeg en av de duskedamene som var på stadion.. Har tenkt litt på det selv, at det er norsk fotball og sånn. Men skulle ikke tro at det er umulig med duskedamer av den grunn? Har hørt både positivt og negativt.. Men vi skal prøve å få litt mer stemning osv.

:ffk:

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 20 apr 04, 15:09
Jeg er imot duskedamer på fotballkamper, det passer bare ikke...

No offense Rebekka ;)

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 apr 04, 15:09
Her mottas det meste med åpne armer... så lenge det ikke er samba ;)

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 20 apr 04, 15:15
Ser at Klanen har diskutert duskedamer også, etter å ha sett fra FFK-kampen på TV...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Rebekka

Knøttespiller

Ble medlem: 17 apr 03
Innlegg: 42

Lagt til: 20 apr 04, 15:18
Ser det er mange der som ikke likte oss ja. Kan vel ikke akkurat si vi var så samkjørte denne gangen. Men.. Det er ikke bare fotballspillere som trenger trening.. Men det virker jo ikke som om så veldig mange er positive til det..

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 20 apr 04, 15:21
At folk kan være så sære at de ikke ønsker duskedamer på arenaen???
I don`t belive it :(:(
Bra Costanza at du fremhever at det ikke er noen big deal i hvertfall...

Hva er det som gjør at de ikke "passer" da? Vil enhver "ny" ting hentet utenfra ikke kunne brukes ifm fotballkamper?? Blir det feil med WigWam også da? Det var jo ikke slik før! Synes at dette er en fin måte for jentene å støtte laget og plankehaugen på. Kan jo ikke få nok av røde og hvite farger på tribunene :ffk::ffk:
Stå på våre kjære duskedamer! Ta gjerne med dobbelt sett med dusker neste gang ;)

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 20 apr 04, 15:21
..jeg er i mot all supportervirksomhet fra indre bane.
Forsangere og andre gjøglere skal ikke lede supporterene fra indre bane, men fra tribunen.

Forlag til duskejentene, som var veldig flinke og søte:
Sjekk supporterantrekkene til brasilianske supporterjenter.
Kom opp på "det glade felt" å vær gaaal!

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 20 apr 04, 15:22
Verdens største fotball nasjon, spiller samba på tribunene, kom ikke her og si at samba ikke hører hjem på et stadion. Det er en del av underholdninga, akurat som heiarop og
duske damen.
Jeg var i brasil i høst, der så jeg på tv fra Flamengo mot cruzerio på maracana stadion, 100000 mennsker.Sambaen ruvet over banen, sp:confused:illerne danset. Det er fotballgalskap, men fyfaen så mye liv.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 20 apr 04, 15:25
Opprinnelig postet av BøgeJon
Hva er det som gjør at de ikke "passer" da? Vil enhver "ny" ting hentet utenfra ikke kunne brukes ifm fotballkamper?? Blir det feil med WigWam også da? Det var jo ikke slik før!

Wig Wham underholdte før kampen, derfor synes jeg det var helt greit. Å forklare hvorfor jeg ikke synes det passer med duskedamer underveis i kampen blir ikke veldig lett, ettersom det er snakk om en "følelse av at dette ikke helt passer inn". Jeg har generelt ikke veldig mye til overs for amerikansk supporterkultur, og mener ikke vi bør etterstrebe det i Fredrikstad.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Rebekka

Knøttespiller

Ble medlem: 17 apr 03
Innlegg: 42

Lagt til: 20 apr 04, 15:28
Nå vil jeg bare si at det er ikke vår mening å amrikanisere Stadion da. Vi vil ikke annet enn å heie guttane fram :D

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 20 apr 04, 15:32
Jeg greier liksom ikke å engasjere meg 100% her kjenner jeg...

Wig Wam derimot war ganske tøft... Bedre enn forventet ihvertfall!

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 20 apr 04, 15:38
Opprinnelig postet av Rebekka
Nå vil jeg bare si at det er ikke vår mening å amrikanisere Stadion da. Vi vil ikke annet enn å heie guttane fram :D


Go for it Rebekka! At folk kan være så vanskelige...! Alt som sprer glede, farge og entusiasme rundt laget hilser i hvert fall jeg hjertelig velkommen :ffk:

Synes det er prisverdig at dere faktisk bruker tid og penger på å støtte opp om laget. Jeg er lei av folk som tråkker på engasjement og tiltakslyst!

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 20 apr 04, 15:44
Vi skal i hvertfall drite i hva Klanen synes. Vi gjør vår greie. Nå ble jeg positiv til duskedamene etter å ha lest innlegga til Klanen.

---------------------------






Rebekka

Knøttespiller

Ble medlem: 17 apr 03
Innlegg: 42

Lagt til: 20 apr 04, 15:52
Vi vet det ikke så så veldig bra ut på søndag. Vi øver faktisk et par ganger i uka, så vi har tenkt til å bruke litt tid på det. Til dere som tror at vi er der for å amrikanisere eller vise oss frem, så er det faktisk ikke poenget. Jeg synes det er ganske skuffende at nye forslag (samba og duskedamer) skal bli "nedstemt" med en gang. Må vel være bra med litt mer liv på kampene?

Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 20 apr 04, 15:53
Leve duskedamene!

Flott tilltak av flotte jenter!

---------------------------

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 20 apr 04, 15:55
Ja, dette er nå snakk om den Engelske og den Brasilianske supporterstilen.
De fleste supporterklubbene i Norge og Norden sverger nok til den Engelske.
Personlig har jeg sverget til den Engelske stilen, men er egentlig åpen for alt, bare det er 100% gjennomført og vi kan stå for det vi gjør.

Det hadde jo vært knalltøft å gått mot strømmen av all supporterkultur i norge. Laget et helsikes søramerikansk fotballtrøkk. Og ingen kunne fortelle oss at vi er "copy".
Alle norges supportere ønsker å opptre som "klanen". De er jo knallgoe på sin greie. Andre når liksom ikke helt opp.
Vi kan faktisk bli konger på den søramerikanske supporterretning.

Men, dette er bare tanker. Er med å synger uansett jeg. Fint om vi kan enes om en stil. Sånn at vi kan gjennomføre det 100%.

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


fugl

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 apr 04
Innlegg: 18

Lagt til: 20 apr 04, 16:30
det så jo bare dumt ut med masse småjenter foran fansen som vifta itakt med at dere sang....

spør du meg hører dette hjemme i USA på en eller annen baseball eller amerikansk fotball stadion hvor det faktisk ser bra ut.

---------------------------

Åråsen er mitt hjem!


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 20 apr 04, 16:36
Ser dumt ut med mange steintøffe tryner som liksom skal være engelske hooligans også.

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


_Anette_

Knøttespiller
Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 39

Lagt til: 20 apr 04, 17:09
Enig med Rebekka her! Dere skaper jo bare liv og er med på heie guttene frem. Bare ikke kom med egne heiarop osv. Hold derer til det supporterne synger og vift med de røde og hvite duskene deres:ffk:

shadwell

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 apr 04
Innlegg: 1

Lagt til: 20 apr 04, 18:37
for en gjeng. duskedamer har ingenting på en fotballarena å gjøre. det er bare for teit. å si at resten av fotballnorge ser til england og vil herme klanen beviser jo bare hvor enormt lite peiling enkelte av dere har, jævlig synd det, for jeg har fått med meg at enkelte blant dere er oppegående og skjønner hva det dreier seg om, da er det synd at dere skal ødelegge alt med utallige tinnsoldatblussinger og duskedamer.

---------------------------

www.ultrasnidaros.tk


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 20 apr 04, 18:38
Endret: 20 apr 04, 18:41
Synes enkelte tar helt av når det gjelder å trekke paralleller til USA. Har vært på et par amerikanske "såkalte" fotballkamper. Og det som minnet mest om amerikansk fotballkamp var nok Wig-Wam og Garden.

Man burde heller se på relevansen av å ha Wig-Wam på Stadion. Hva f... hjelper det guttæne å ha dem som underholdning før kampen? Og hva har garden med fotball å gjøre? Eller fallskjermhopping? Hva er den visuelle forskjellen på et skjerfhav og duskedamer når det gjelder støtte til guttæne? Selvfølgelig er det flere med skjerf enn med dusker, men bortsett fra det? Jentene bidro til å farge Stadion rød og hvit på en meget bra måte og sto sammen med oss i Plankehaugen, ikke som en separat showgruppe som kun var der for sin egen del. Vet at mange av jentene også er medlemmer i Plankehaugen.

Hvis man første skal angripe noen etter kampen på søndag, bør man begynne med dem som ikke sang på Plankehaugenfeltet. Man kan fortsette med å ta for seg dem som ikke hadde på seg supporterutstyr på Plankehaugenfeltet. Men i stedet så velger man å angripe duskedamene som jeg mener absolutt var en fargeklatt og en bedre støtte for guttæne enn veldig mange andre på Stadion.

Uansett, så ødelegger såvidt jeg kan skjønne, ikke jentene for noen. Sambaen tok derimot livet av en del av tribunesangen og gav meg hodepine. Ja, til duskedamer, nei til samba.

Venter forøvrig spent på når Gøran Karlsen skal slenge seg med i debatten...

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 20 apr 04, 18:48
Det er ingen som angriper duskedamene som du skriver, Lars Thoresen. Duskedamer i seg selv er flott, men det flere har reagert på er vel at man ikke føler det er passende i denne sammenheng. Det er langt i fra noe angrep mot jentene, men snarere helt redelig kritikk mot fenomenet. Må være legitimt å kunne si noe om det, uten å bli anklaget for å angripe jentene eller kalt negativ.

Og jeg skjønner ikke parallellen til underholdningen før kampen og i pausen, søndag ved Wig Wham og Garden. Dette er underholdning for publikum mens spillerne sitter i garderoben. Det har ingenting med supporterkultur å gjøre, og derfor totalt irrelevant å dra opp i denne diskusjonen.

Jeg synes Møklegård var inne på noe veldig vesentlig litt ovenfor her. Det er viktig at man finner en identitet og gjennomfører noe 100% fremfor å plukke elementer fra en rekke supportermiljøer som ikke fungerer veldig godt sammen (hvert fall føler flere det slik) Det blir litt mye på en gang, og dermed kanskje litt halvveis.

Jentene ødelegger selvsagt ikke for noen, og de møter opp i de rette fargene med den rette holdningen om å støtte FFK. Likevel forbeholder meg retten til å mene at dette føles malplassert i denne konteksten. Et syn jeg vet veldig mange deler.

Men når alt dette er sagt, så er som tidligere nevnt ikke dette noen stor sak for meg. Likevel vil jeg ha fram min mening.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Johan

Juniorspiller

Ble medlem: 07 des 03
Innlegg: 167

Lagt til: 20 apr 04, 18:49
Godt skrevet Lars. Duskedamene er et flott innslag. Mye viktigere at folk er interresert i å være med og lage liv, enn og klage på dem som gjør det. Jeg tør påstå, at de som klager på engasjement, er de samme som holder kjeft en hel kamp selv !!!!! Stå på jenter dere er flotte !!!!!!!!!!!!!!

---------------------------

Drillo elsker Fredrikstad hurra....hurra !!!!!!


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 20 apr 04, 18:51
Poenget med duskedamer var vel at de skulle være med å skape liv, da bør de stå et annet sted enn sammen med Plankehaugen etter min mening.
Stå mer midt på tribunen og få gira opp de som står der til å være med å heie.

La oss håpe det er lenge til den dagen Plankehaugen trenger duskedamer for å skape liv på sin egen tribune.

---------------------------

Macka fra start!


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 20 apr 04, 19:11
Endret: 20 apr 04, 19:11
Opprinnelig postet av djpete
La oss håpe det er lenge til den dagen Plankehaugen trenger duskedamer for å skape liv på sin egen tribune.

Tror ikke poenget er om vi trenger dem eller ei... Men det er forferdelig negativt at noen skal drepe fine, positive initiativ som dette jo er, med ubegrunnet kritikk ala "det passer ikke inn på en fotballkamp".
Vi bør heller støtte de menneskene som er villig til å gjøre en jobb for laget!! De bruker tross alt tid og krefter på dette og jeg setter myye større pris på disse jentene enn de treige/sure/kjedelige menneskene som kommer med lettvinte kritikk.

:ffk: Sett pris på engasjementet :ffk:

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 20 apr 04, 19:31
Opprinnelig postet av Johan
Jeg tør påstå, at de som klager på engasjement, er de samme som holder kjeft en hel kamp selv !!!!!


Utrolig bra!

Så fort man ikke er 110% med på alt som skjer rundt FFK blir man dømt for å være en treig, sur, kjedelig person som holder kjeft i en hel kamp.

Hvis de duskedamene skal være på stadion bør de i allefall ikke stå rett foran plankehaugen, er ikke vi som trenger å oppildnes, håper jeg...

theodora

A-lagspiller

Ble medlem: 19 apr 04
Innlegg: 244

Lagt til: 20 apr 04, 19:37
Endret: 20 apr 04, 19:41
Synes det er helt greit med Duskedamer jeg. Hvorfor skal vi nordmenn alltid følge det "normale"?
Men personlig for helsen min så får jeg mer vondt i øya av å se ett lass av overvektige, middelaldrene, øldrikkende østkantfyrer (f.eks Klanen) som stå der i bar overkropp...

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 20 apr 04, 19:43
Det som er saken er at duskedamer ikke hører til på en fotballstadio! Fotballkulturen er en kultur som vi ikke vil "rote" så mye med..

Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 20 apr 04, 19:53
bønna får herved oppdraget med å definere begrepet "fotballkultur".

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 apr 04, 19:54
Here we go again...

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


theodora

A-lagspiller

Ble medlem: 19 apr 04
Innlegg: 244

Lagt til: 20 apr 04, 19:55
Endret: 20 apr 04, 20:05
Sier hvem?? Fordi ingen andre har det med?

Opprinnelig postet av Lars Thoresen
bønna får herved oppdraget med å definere begrepet "fotballkultur".

Ja!
Og forklare oss andre hva som kan rotes med og ikke i denne fotballkulturen. Fint å vite hva som er hellig.

JA

Juniorspiller
Ble medlem: 29 mar 03
Innlegg: 165

Lagt til: 20 apr 04, 20:12
Trenger vi å høre hva klanen mener da?
Gjerne duskedamer for min del, men kanskje ikke hele kampen, det orker de ikke.....

---------------------------

Høsten -74: Kai Roger Olsen sikret opprykk med bananskudd fra venstre ving med over 11.000 på stadion!


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 20 apr 04, 20:16
Endret: 20 apr 04, 20:17
Here we go again ja... Synes hele debatten burde legges død før det tar helt av og man gjør noe til en kjempesak som kanskje ikke er så ille fali`. Duskedamene bør få prøve seg noen kamper til, så får vi heller ta en vurdering da.

Poenget mitt er bare at det er faktisk ikke så lett å si hva denne fotballkulturen som alle påberoper seg å representere egentlig er. DET kan vi diskutere i en evighet. Selv i lille Norge er det en del forskjeller mellom supporterklubbene. Og hvem skal si hva som er mest riktig når ikke en gang folk her i forumet kommer til å klare å bli enige om èn "sannhet"?

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


kingleh

Juniorspiller

Ble medlem: 11 okt 03
Innlegg: 153

Lagt til: 20 apr 04, 21:08
Vi er nye i tippeliagen, ikke vært der på 20år. Hvordan tror dere kultur blir til?!?
La oss gjøre vår greie! Og drite i hva klanen/odd jablah jablah sier, vi er her for og underholde, nyte det vi ser! (noe vi spessielt gjør med både ffk og duskedamer) :)

YOU GO GIRLS :)
Fotball & Samba & :ffk:

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 20 apr 04, 22:00
Noe har fått meg til å snu i synet på hva som er stilig på Fredrikstad stadion:

1) Denne gjengen med jenter var representative. Og uttaler at de har planer om å bli enda bedre.(Trener to ganger i uka!)

2) Og det er jo utrolig tøft å gå så til de grader egne veier.

3) Og vi kan ikke bøye av nå. Det ville være pinglete.

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 20 apr 04, 22:05
Omg...Når det står knallfine duskedamer på stadion så klager dere?hva faen problemet deres a....Niiiiiice å se på...pluss at de skaper stemmning på stadion osv...dette trengs:ffk:
Og de blir jo sikkert bedre etterhvert med litt mer øving,slutt å grin om det greine her...konsentrer dere om kampen..

---------------------------

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo


Rebekka

Knøttespiller

Ble medlem: 17 apr 03
Innlegg: 42

Lagt til: 20 apr 04, 22:06
Kjempefint at noen har troen på at det kan bli bra :) For det kan det jo selvfølgelig. Vi tar gjerne i mot forslag, så det er bare å rope ut. Som noen sa her i sta så har vi tenkt til å holde oss til plankehaugen sine rop og sanger. De er sjefene :ffk:

daff

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 okt 03
Innlegg: 14

Lagt til: 20 apr 04, 23:16
Skriver dette som en av initiativtakerene til artikkelen denne diskusjonen tar utgangspunkt i.

Først vil jeg si at det er veldig bra at dere vil skape deres egen supporterkultur. Og jeg skal ikke legge meg opp i hva dere velger å gjøre, men jeg føler for å argumentere for hvorfor vi er stekt i mot at duskedamer skal være endel av gjennomføringen av kampene i Skien.

For oss tar den kulturen vi håper vi klarer å skape i Skien utgangspunkt i følelsen for klubben vår. Og at disse følelsene skal springe ut i støtte fra tribunen. Vi vil gi støtten i form av mest mulig trøkk og mest mulig visuell støtte, dvs koreografier og tribunearrangement. Duskedamer er et symbol som symboliserer motsetningen til dette og dermed et hinder, etter vår mening.

Duskedamer tar utgangspunkt i en amerikansk supporterkultur der folk må ledes til å klappe og rope gjennom innsatsen til pene jenter på indre bane. Istedenfor at folk selv skaper stemning fra selve tribunen.

Jeg er helt sikker på at jentene deres har en hederlig innstilling for å støtte ffk mest mulig. Men jeg tror ikke dette vil føre til en mer sydamerikansk stemning, som noen etterlyste.

Alle må skape sin egen kultur tilpasset egne forhold, og folk må hente inspirasjon fra et sted. Vi velger vår måte, og dere velger deres. Vi er uenige, men det er ikke kriminelt.


Andreas
- som går på kamp for å støtte laget og ikke for å se på pene jenter på indre bane (jmf "Niiiiiice å se på...")

---------------------------

odd>alt


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 20 apr 04, 23:28
Lars Thoresen:
Du spør hva supporterkultur er... Da anbefaler jeg deg å lese Gøran Karlsens artikkel i årets første utgave av "Evig Aristokrat"!!!

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


poppey

Juniorspiller

Ble medlem: 10 jan 04
Innlegg: 141

Lagt til: 21 apr 04, 00:20
stå på duskedamer;)
dere har min støtte iallefall.

---------------------------

PISSBOY #1

Bajs är kul :)

epostadresse er jon.kilen@tiscali.no


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 21 apr 04, 00:23
Endret: 21 apr 04, 00:27
Jeg mener å huske at jeg ba Gøran om å skrive et stykke om supporterkultur, ja... Visste jeg burde lest det før jeg tok det med i bladet;-)

Og jeg ville heller ikke hatt duskedamer hvis de skulle vært forsangere og alt det amerikaniserte styret der, men så lenge de følger Plankehaugen og ikke omvendt, synes jeg det er et positivt innslag. Tror heller ikke det er så mange som står og glor på jentene konstant i 90 minutter uten å få med seg noe fotball, hvertfall ikke den fjerde kampen jentene er med;-)

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 21 apr 04, 00:45
Alt som kan være med på å få opp stemningen må vel være positivt! I hvertfall så lenge det er seriøst ment og ikke ødelegger opplegget til andre (les: plankehæven), selv sambaorkester er ok på andre siden av stadion.

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 21 apr 04, 09:28
Tjo ho,her kommer jeg;).
Alle vet, så jeg trekker meg rett ut av diskusjonen igjen.

---------------------------

Gøran Karlsen


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 21 apr 04, 12:05
Endret: 21 apr 04, 12:07
Duskedamer eller buskemenn!

Jeg synes ikke det er et problem at folk engasjerer seg rundt FFK og skaper stemning. Bortsett fra samba, da. for de at det ødelegger syngingen fra tribunen.

Sangen er og blir det viktigste på tribunen, tifo og alt annet stylingutstyr kommer i andre rekke!!

Amerikanisert eller ikke, det viktigste er at "vi" engelske overdøver alt det amerikanske med høytlytt sang igjennom hele kampen.
Mitt motto er: mere buskemenn på kampene!

antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04
Innlegg: 326

Lagt til: 21 apr 04, 12:18
Dersom "Duskedamer" skal til for at West føler seg hjemme :p så O.K det.
ellers .....litt for mye "yankee doodle dandie" for meg.
Men har "Duskedamene" det gøy så greit nok med "fremmede fugler"
:rolleyes:

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"


theodora

A-lagspiller

Ble medlem: 19 apr 04
Innlegg: 244

Lagt til: 21 apr 04, 12:34
Opprinnelig postet av Rebekka
Ser det er mange der som ikke likte oss ja. Kan vel ikke akkurat si vi var så samkjørte denne gangen. Men.. Det er ikke bare fotballspillere som trenger trening.. Men det virker jo ikke som om så veldig mange er positive til det..

Tror ikke du skal ta det så "personlig".
Det går jo egentlig ikke på dere.
Duskedamer er jo noe man forbinder med basket og ikke fotball. Det er det som er hele poenget. Ikke om dere gjorde en bra jobb eller ikke!

>..og at ikke så mange er positive...
da får dere overbevise om at de tok feil!

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 21 apr 04, 18:49
haha...dette minner meg mer og mer om alle de tåplige diskusjonene og inleggene på baksiden av fb...forbanna grinere hele gjengen...Så fort det kommer folk å i det hele tatt gidder å underholde publikum under kampene,så er det alltid en eller annen nerd som skal sitte bak tastaturet og trykke intenst på det mens svetten renner ned og komme med et eller annet negativt...Hvis dere ikke syntes dette ikke er bra nok,så kom på no selv da,noe som ikke er "amrikanisert", hva i verden er egentlig ikke det i år 2004...skjerp dere....:ffk:

---------------------------

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo


daff

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 okt 03
Innlegg: 14

Lagt til: 21 apr 04, 23:27
a9,

tror man ser helt forskjellig på ting. jeg er ikke på kamp for å bli underholdt, men for å støtte laget mitt fram til seier. det er supporterkultur for meg. å ha elementer for å underholde publikum vil aldri kunne skape et ekte engasjement og følelser for klubben.

---------------------------

odd>alt


Mager

Bedriftsspiller
Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 20

Lagt til: 22 apr 04, 08:13
Duskedamene var greie nok. Verre var det med kostymet til vokalisten i Wig Wam. Jeg ble skikkelig kvalm. Hadde de øvrige i bandet fulgt opp med med bekledning i engelske og israelske flagg, hadde jeg gått hjem på flekken. Slik politisk reklame/støtte som denne vulgære vokalisten viste, hører ikke hjemme på en fotballarena - og i hvert fall ikke på Fredrikstad Stadion. Der bør alle artister, kanskje med unntak for Garden og andre musikkorps/drilltropper, kles i røde bukser og hvite trøyer.

JonAG

A-lagspiller

Ble medlem: 18 aug 03
Innlegg: 295

Lagt til: 22 apr 04, 09:03
Liker både dusker og damer jeg.
Men ballonger derimot, litt engstelig.
Samme med skjerf og flagg.. tror heller jeg blir hjemme. Huff, tenk om jeg skulle gjøre noe som ikke passer inn i "fotballsupportermalen".

---------------------------

Marching on together!


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 22 apr 04, 09:44
Du må da se humoren i det ? Ser ikke på Wig Wam som noe politisk overhodet. Er ikke Wig Wam, en parodi av glam rock da ?

---------------------------

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 23 apr 04, 08:47
Synes også at et stort, dansende amerikansk flagg på matta var fæle greier. Ser ikke helt humoren i det nei. Spesiellt ikke i disse tider, hvor det flagget symboliserer død og herjing for tusener av mennesker.
Håper jeg slipper flere slike opptredener.

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 23 apr 04, 08:51
Skulle ønske Wig Wam kunne kjøre et par låter foran hver kamp jeg.

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 23 apr 04, 08:54
Opprinnelig postet av Frode
Du må da se humoren i det ? Ser ikke på Wig Wam som noe politisk overhodet. Er ikke Wig Wam, en parodi av glam rock da ?


Wig Wam er dønn seriøse de :)

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 23 apr 04, 10:14
Jeg også klarer meg godt uten Wig Wam! Vi vil ha "Fredrikstad gutter våre veier...."!!!!!

Kanskje vi kan gjøre som på super-bowl at en stor norges-stjerne kommer og synger "Fredrikstad gutter våre veier...." før hver hjemmekamp. Noen som har nummeret til Sissel Kirkebø eller Rune Larsen?

---------------------------

Stadion på FMV!


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 23 apr 04, 10:44
Sissel synge fredrikstad gutter våre veier ja, hadde nok blitt nydelig :D

da går jeg heller for blussing, ballonger og duskedamer
:rolleyes:

Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03
Innlegg: 161

Lagt til: 24 apr 04, 19:33
Enig med "Oddrane", duskedamer er FLAUT, og har ingenting på stadio`n å gjøre.

Frøken kråke

Bedriftsspiller
Ble medlem: 22 jan 04
Innlegg: 22

Lagt til: 26 apr 04, 14:08
Opprinnelig postet av Funk1

Duskedamer er bare showoff, og hører ikke hjemme på en fotball-stadio.

Få heller jentene til å starte eget fotballag.


Artig! Starte eget fotball lag ja! De jentene har funnet ut at deres mål i livet er å ha på korte skjørt, og bli lagt merke til av en gjeng kåte mannfolk. Men fotball har de nok ikke peil på!
En gjeng damsende Cheerleadere kan umulig måle seg med en gjeng supportere som synger kællane sine i med og motgang!

---------------------------

Og Moss rykker opp i 2005, sammen med LO ved sin side!

MFK og Kråkevingen står på høyeste plan!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 apr 04, 14:09
Sjalu, Frøken Kråke? Kler du ikke miniskjørt? :rolleyes:

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Frøken kråke

Bedriftsspiller
Ble medlem: 22 jan 04
Innlegg: 22

Lagt til: 26 apr 04, 14:13
De er jo ikke noe å være sjalu på! Kler miniskjørt strålende jeg!:cool:

---------------------------

Og Moss rykker opp i 2005, sammen med LO ved sin side!

MFK og Kråkevingen står på høyeste plan!


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 27 apr 04, 09:05
eyy...kråke...
Ikke glem at de fleste av duskedamene er medlem i plankehaugen og er med på å synge osv sammen med plankehaugen når dem ikke dusker a...Kan ikke denne topicen legges død en gang for alle?blir for idiotisk...:(

---------------------------

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo



Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f