Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd Brann - FFK (7.april kl 19.15)

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 07 apr 24, 21:58

Man takker pent for forklaring, Kanoghuskeralt. 


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 535

Lagt til: 07 apr 24, 22:12
Endret: 07 apr 24, 22:53
Endret av: madcow

Opprinnelig postet av kanogvetalt

De spilte så defensivt og kjedelig at media mente det var en trussel mot fotballens underholdningsverdi. Og dette var lenge før fotballen fikk den medieoppmerksomheten, og TV dekningen, som er i dag. 

Men klubben tok grep, og til tross for "suksess", fikk ikke treneren fortsette etter sesongen.

For å sitere KFL.no: LSK var som vanlig ikke populære hos ekspertene i Akersgata. "Målfattig og destruktiv fotball" ,"En seier kun for menigheten" var omdømmet Kanarifuglene fikk etter at gullet ble sikret takket være hele ni 1-0 seire i løpet av sesongen. Høsten 1989 klarte ikke David Hay og LSK å bli enige om de økonomiske vilkårene i en ny kontrakt og Hay gikk da av som LSKs hovedtrener 1. oktober 1989

Med "klubben tok grep" mener du; Ønsket ikke å gi David Høy høyere lønn ? og dermed havne på KVALIK til nedrykk året etter? Virkelig suksesshistorie det grepet LSK gjorde der.

 

EDIT: Vet du hva, jeg orker ikke. Beklager at jeg engasjerte meg i det du sier om Lillestrøm SportsKlubb i "gamle dager", kanogvetalt, jeg vet at du egentlig bare er ute etter å gi Thomassen sparken og at vi skal fortsette med noen du mener er en passende trener for klubben vår med dine egne kriterier. Jeg respekterer meningen din men jeg er fundamentalt uenig i så mye av poengene dine. Du er aldri fornøyd. Selv med en FANTASTISK Fischer som stopper alt som kommer oss i mot er jeg dessverre overbevist om at du likevel ikke mener at han er god nok til å stå foran Håvard Jenssen i FFK-buret.

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 07 apr 24, 22:17

Vi har såpass mange stygge tap i Bergen at når vi tar en stygg seier så lever jeg greit med det Laughing

Når det er sagt så hverken håper eller tror jeg at tidsbruken i denne kampen er hvordan vi vil framstå jevnlig denne sesongen. Når man får seg en smell så har man som regel et valg mellom å bite det i seg og reise seg, eller bli liggende og håpe at spillet stoppes. Hvis det setter seg et inntrykk av at våre spillere ligger nede for ingenting, så vil dommerne oftere la spillet gå (med mindre det er hodesmeller). At man tar seg tid til å tørke ballen for å ta lange innkast er vel egentlig bare opp til dommer å tillate, eller la være. For min del kan man like gjerne bare forby det, men så lenge det er lov og vi har en spiller som kan kaste langt og presist så får vi benytte oss av det.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 650

Lagt til: 07 apr 24, 22:32

Tøfflus skriver det veldig bra,og akkurat det jeg også mener. Tommel opp.  Så er det selfølgelig ekstremt digg å ligge forran smurfene på tabellen Laughing


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5397

Lagt til: 07 apr 24, 22:37

Første omgang synes jeg var helt innafor med drøying, mens det ble litt vel mye i andre. Men jeg er jo kjempefornøyd med at  vi er kyniske og drar i land seieren, så jeg er vel også helt enig med Tøfflus. Deilig deilig seier, men håper ikke resten av sesongen blir sånn.

Etter første omgang var ballinnehavet 75-25 til Brann, mens etter endt kamp var det 79-21. Det vil vel gi noe som 85-15 rundt regnet til Brann i andre omgang. Det er syke tall

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5397

Lagt til: 07 apr 24, 22:56

og til alle som kritiserer Aga (inkludert meg selv). Det var han som vant ballen rett før 1-0 målet i dag. Så går han på et fint løp inn i feltet etterpå og trekker på forsvaret. Han er ikke guds gave til angrepsspillet, men han gjør en god jobb i dag.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5518

Lagt til: 08 apr 24, 08:03
Endret: 08 apr 24, 08:03
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av madcow

EDIT: Vet du hva, jeg orker ikke. Beklager at jeg engasjerte meg i det du sier om Lillestrøm SportsKlubb i "gamle dager", kanogvetalt, jeg vet at du egentlig bare er ute etter å gi Thomassen sparken og at vi skal fortsette med noen du mener er en passende trener for klubben vår med dine egne kriterier. Jeg respekterer meningen din men jeg er fundamentalt uenig i så mye av poengene dine. Du er aldri fornøyd. Selv med en FANTASTISK Fischer som stopper alt som kommer oss i mot er jeg dessverre overbevist om at du likevel ikke mener at han er god nok til å stå foran Håvard Jenssen i FFK-buret.

Du har rett. Jeg  ønsker treneren vår dit peppern gror, fordi jeg misliker fotrballen han står for.

Ja, jeg har vært kritisk til kjøpet av Fischer. Muligens er han noe bedre enn Jensen, men aldri i verden om han er 6 mill bedre.Fischer glimrende og tok alt som kom. Brann hadde 1,4 i expected goals, så det var ikke så mye som kom, og den enen kvalifiserte redningen hadde han vel litt flaks med?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5518

Lagt til: 08 apr 24, 08:06
Endret: 08 apr 24, 08:28
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Tøfflus

Mye fornuftig

Enig, for en kamp isolert sett. Men er redd dette kan bli slik det blir. Selv om det ikke var like ekstremt, så var det slik vi åpnet borte mot KBK i fjor også.

Dette var ekstremversjonen av det Nils Arne Eggen kalte "rævvafotball".


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5397

Lagt til: 08 apr 24, 09:19

Ja, vi var defensive i starten av fjorårssesongen også, men med den 2022 sesongen vi hadde så skulle det bare mangle. Var ingen som likte det vi leverte på banen da, men det bedret seg veldig etter noen kamper. Ingen grunn til at det ikke skal gjøre det i år heller.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 08 apr 24, 10:35

Jeg er også kritisk til kjøpet av Fisher fordi beløpet var så høyt og fordi vi er veldig tynne frammover på banen og man derfor burde prioritert anderledes. Men jeg er enig i at Fisher er en god keeper. Når det gjelder kampen kjenner jeg den igjen med motsatte roller på Fredrikstad Stadion. Husker dere f.eks spilleren til Vidar som la seg ned utenfor banen for å drøye tid? Når han fant ut at han var utenfor reiste han seg opp og gikk inn på banen og la seg igjen.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5518

Lagt til: 08 apr 24, 13:41
Endret: 08 apr 24, 14:28
Endret av: kanogvetalt

Synes ellers, som Rey, at Aga og Traore jobbet bra på topp. Aga vinner mye på hodet i oppspillsfasen, er en god førsteforsvarer, og at han ikke scorer...(?), vi har også 0,93 på expected goals, og scorer 2. 

Sørløk løper mye, om enn litt rart, og treffer medspillere når han får ballen på hodet. Bjørlo er lite involvert, igjen, og håper Brandur snart kan fylle den rollen. 

Men hva i all verden skulle Bjartalid bidratt med i går, om han hadde vært frisk? Og hva skal han bidra med, om det er slik vi skal spille fremover? Han er ikke spesielt god i presspillet, og heller ikke til å takle/duellere. Defensivt er han ganske veik. Og det ser ut til at vi får dårlig med dødballer, sammenlignet med i fjor, ikke så overaskende.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 08 apr 24, 18:41

Vel, en bortekamp mot Brann er vel neppe det som vil stå som den mest typiske kampen med hensyn til kampbilde heller. Blir overrasket om det blir så mange flere kamper enn bortekampene mot Molde og Glimt hvor vi har så lite ball og så lite eget spill. Bjartalid kommer nok mer til nytte i jevnere kamper hvor spissen ikke først og fremst blir oppspillspunkt og/eller førsteforsvarer. Men jeg deler synet på Agas og Traores prestasjon i går og tror nok ikke Bjartalid hadde hatt så mye å bidra med i den kampen.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 09 apr 24, 12:14
Endret: 09 apr 24, 12:28
Endret av: ey1984

1. Det å være kompromissløs ga Bummen sparken. Fortjent. Mulig noen her synes det er veldig gøy å se på underholdende fotball, viva Barcelona, men for oss som tok bussen over var det rimelig mye morsommere å reise hjem kl 22 på søndag kveld etter 0-2 seier, enn det hadde vært etter et nobelt 6-0 tap. Vi er så heldige som har Mikkjal. Så jævlig heldige. 

2. Når Kanogvetalt uttaler at Bjartalid er veik og "ikke spesiell god i presspillet", antar jeg at hele innlegget kun er utslag av en vellykket hackeoperasjon, muligens fra noen nordøstfra? Godt forsøk, men du lurer ikke meg! Aga og Traore spilte for øvrig en kjempekamp, men påstanden om at det ikke er plass til Bjartalid i et Mikkjal-lag er humor. 

3. Elsker FFK. 

Edit: For øvrig folk må slutte å overdrive betydningen av søndagens kamp, makan til dramatisering. 

FFK spilte destruktiv og kynisk fotball borte mot Brann andre serierunde =/ FFK spiller destruktiv og kynisk fotball


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 11 apr 24, 21:09

Opprinnelig postet av ey1984

FFK spilte destruktiv og kynisk fotball borte mot Brann andre serierunde =/ FFK spiller destruktiv og kynisk fotball

Enig, det er godt at FFK kan spille kynisk, når det er det som trengs. Og ja, det er lovlig tidlig å oppsummere sesongen på noen som helst måte etter to serierunder. 

Det vel noe som heter at man kan underholde på eget gress. Når man er underdog i en bortekamp handler det om å få med seg det man kan. 

Jeg har dessuten litt vanskelig for å se hvorfor det blir så mye lettere å score mål når man selv drøyer tiden, og så mye vanskeligere når motstander gjør det. Men Brann trengte jo en unnskyldning for å ha vært lite effektive. 

Angående LSK i '89, så er det en viss logikk i at når de sparket en trener som ledet dem til seriegull, så ble det også siste gang de vant serien. 

Kort sagt, jeg håper FFK forsetter å spille irriterende kjedelig rævvafotball hver eneste gang det er nødvendig for å få med poeng hjem fra vanskelige bortekamper.

Så får hjemmelaget gjerne tape til 20 i stil, akkurat som Brann gjorde nå. Det må de feire, som forstår verdien av det. 



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340