Husk meg
Brukernavn
Passord

Spillertroppen 2023

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 8 8

tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 02 aug 23, 19:54

Jeg tenker egentlig ikke at vi utvikler en spiller for RBK. De vet utmerket godt hva han er god for og så lenge de ikke har bruk for ham selv ,kan det muligens by seg en mulighet for at vi kan kjøpe ham fri på et senere tidspunkt. Hvis ikke,håper jeg at han hvertfall gjør en god jobb den tiden han er her.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5392

Lagt til: 09 aug 23, 09:39

Da var det jaggu Lima som ble lånt ut. Mer fornuftig det enn Williams ettersom vi nettopp har hentet Aga. Ukjent hvilken klubb han drar til enda. Da håper jeg Williams blir med i troppen i dag.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 09 aug 23, 12:55

Neida de kastet ut han også :-(

Williams til Skeid. Vi satser tydeligvis ikke lengre på unge spillere


arildoaim

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 09 aug 23, 13:12

Opprinnelig postet av Erikk

Vi satser tydeligvis ikke lengre på unge spillere

Hadde de fortsatt råtnet på benk så hadde vel det utsagnet hatt noe for seg.

Men begge er utlånt for å utvikle seg og situasjonen kan være helt annerledes neste sesong.

Folk klager på at vi utvikler andre sine spillere (Aga), men når vi gjør samme grep selv så er liksom det feil også..

Synes dette er to meget fornuftige transfers

 

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5392

Lagt til: 09 aug 23, 14:00

Williams burde vi nesten strengt tatt solgt nå. Han har kontrakt ut neste sesong og jeg ser det som tvilsomt at han kommer til å forlenge. Skal vi få noe penger igjen for han er det dette vinduet eller neste. Lima har vi litt mer tid på å utvikle, men han forsvarte ingen plass på laget slik det var nå

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 09 aug 23, 14:07

Jeg tror vi kunne utviklet, og senere solgt, Williams. Men da måtte han fått spille. Man får ikke noe for spillere som bare sitter på benken, og fortjener det vel heller ikke.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5392

Lagt til: 09 aug 23, 16:21

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Jeg tror vi kunne utviklet, og senere solgt, Williams. Men da måtte han fått spille. Man får ikke noe for spillere som bare sitter på benken, og fortjener det vel heller ikke.

Ja, vi har misbrukt den sjansen. Får nok ikke igjen det vi betalte for ham dessverre.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 13 aug 23, 11:10

Jeg kom over denne saken med intervju av Lucas Lima. Han virker i hvert fall motivert for å komme tilbake, noe jeg håper han gjør (etter å ha levert godt i Helsingborg). Fortsatt litt surrealistisk at vi er i en posisjon der vi låner ut en spiller som pr. nå ikke er god nok for oss til en klubb som Helsingborg. Ja, jeg vet at de nå sliter i Superettan, men det er jo egentlig en svensk storklubb. Det virker som han går rett inn på laget deres og spiller antagelig fra start for dem i dag borte mot topplaget Västerås. Vil også tro at Noa Williams spiller for Skeid mot Raufoss (og dermed mot Oscar Jansson) i dag. Altså, det blir tre FFK-eide spillere i aksjon i Skeid-Raufoss i dag, inkludert to lokale stoppertalenter. Mest av alt vitner det om at FFK har tatt noen solide steg det siste året.

 

 

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5392

Lagt til: 13 aug 23, 11:48

Opprinnelig postet av Costanza

Fortsatt litt surrealistisk at vi er i en posisjon der vi låner ut en spiller som pr. nå ikke er god nok for oss til en klubb som Helsingborg. 

Det var det jeg tenkte også. For meg er Helsingborg en svensk toppklubb omtrent som Rosenborg i Norge og det er ikke så lenge siden de spilte i Europa. Jeg skjønte ikke helt hvorfor de ville låne Lima før jeg så hvor de faktisk var i fotballhierarkiet.

Nå er ikke jeg en av dem som helt har sett det store med Lima og skjønner ikke helt hvorfor han skal være spilleren med størst potensiale. Ja, han er en kraftspiss, men så mye mer enn det har jeg ikke klart å se enda. Håper uansett han kommer tilbake som en bedre spiller

(Jeg var heller ikke en av de som var kjempeglad i Everton... makan til frustrerende spiller)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 14 aug 23, 10:19

Et sidespor, men Amin Askar kunne "avsløre" fra Fotballextra studio i går at Kåffa's Robin Rasch skal ha fått "rene Saudi tilbudet" i Obos sammenheng fra oss før sesongen, men takket nei.

Er litt spent på hvordan det står til med økonomien nå. Vi økte budsjettet med borti 15 %, og det ble sagt at pengene ikke var på plass før sesongstart. Og jeg er usikker på om vi trekker flere folk på stadion enn i fjor? Stallen har også blitt større, og neppe billigere.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5392

Lagt til: 14 aug 23, 12:01

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Er litt spent på hvordan det står til med økonomien nå. Vi økte budsjettet med borti 15 %, og det ble sagt at pengene ikke var på plass før sesongstart. Og jeg er usikker på om vi trekker flere folk på stadion enn i fjor? Stallen har også blitt større, og neppe billigere.

I følge Engebretsen rett før sommerferien har vi høyere snitt i år enn i fjor, men en del av dette er masse gratisbilletter som bedrifter har kjøpt og gitt bort på kortsiden (laveste pris). Jeg tror nok vi hadde hatt lavere snitt hadde det ikke vært for disse.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 20 aug 23, 20:08
Endret: 20 aug 23, 20:08
Endret av: kanogvetalt

Og mens jeg hadde Metcalfe som BB i dag, så henter vi en ny høyre back. 4 kamper og 1 mål for Horsens som ligger ca midt på tabellen på nivå 2 i Danmark.

Husker sist vi hentet en dansk høyreback på denne tiden av året. Treneren, som tok over etterhvert, den gang så at han var helt sjanseløs, så han fikk ikke et minutt. Men ble en av de mest fremgangsrike spillerne som had vært i klubben 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5392

Lagt til: 20 aug 23, 20:24

Daniel Wass ja...En elendig debut hvor han var sjanseløs defensivt og lagde straffespark i 1-4 tapet mot Rosenborg. Fikk alt for få sjanser etter det. Husker han hadde en strålende kamp i siste serierunde mot Lyn. 

Når det gjelder Mikkel Lassen så spilte han 13 kamper i dansk toppserie for Horsens i forrige sesong. Horsens rykket ned og den nye sesongen har akkurat startet. Lassen har startet alle kampene på benken, men blitt byttet inn i fire av fem. Et mål på 106 minutter er ikke så ille :)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 21 aug 23, 09:25

Nå skal jeg egentlig omhyggelig la være å mene noe mer om disse nye spillerne som kommer på ulik basis - for jeg skylder nok Sørløkk en relativt stor unnskyldning etter praktisk talt å ha avskrevet ham i utgangspunktet.

Det virker som om det espenske regime går inn for opprykk til (bokstavelig talt) enhver pris, muligens på bekostning av å bygge lag og utvikle enkeltspillere. Og det er jo greit nok, årets OBOS er den svakeste på flere år og det gjelder vel å gripe sjansen.

Synd at publikum i byen ikke følger opp. Tross alt er vi ikke så mange aldrende blodfans i Nordre Follo at vi utgjør noen stor forskjell på tribunen.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5392

Lagt til: 25 aug 23, 12:57

Opprinnelig postet av Anders Strand

jeg skylder nok Sørløkk en relativt stor unnskyldning etter praktisk talt å ha avskrevet ham i utgangspunktet.

Det tror jeg nok ikke du er alene om. Jeg også lurte veldig på hva dette var da vi først fikk navnet. En spiller som har surret rundt nede på nivå tre de siste årene skal da ikke være god nok for oss og i hvert fall ikke med tanke på eventuelt eliteseriespill. Men så langt er dette en knallsignering og Andreas Aalbu hadde helt rett.

Opprinnelig postet av Anders Strand

Det virker som om det espenske regime går inn for opprykk til (bokstavelig talt) enhver pris, muligens på bekostning av å bygge lag og utvikle enkeltspillere. Og det er jo greit nok, årets OBOS er den svakeste på flere år og det gjelder vel å gripe sjansen.

Jeg er litt bekymret for utvikling av egne spillere og hvis man ser til Særp så er det ikke mye egenutvikling der oppe. Så har vi også et problem med utenlandskvoten til året. Allerede nå har vi en spiller for mye på kontrakt som går som "Fri spiller". Hvis vi i tillegg signerer Lassen er vi to over. Da blir det vanskelig å hente nye spillere. 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 31 aug 23, 14:24

Da har vi 6 midtstopperer som alle holder bra OBOS nivå. En er riktignok på lån, men vi har også 2 spillere på utlån i denne posisjonen. Benken har nok ikke vært i nærheten av dette lønnsnivået siden 2009.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 31 aug 23, 15:21

Jeg synes vi har mange bra midtoppere og synes det er totalt uforstålig at vi skal låne en ny nå. Eneste forklaring jeg kan se er at det kommer beskjed om at en av de andre midstopperne er solgt


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 31 aug 23, 15:23

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg synes vi har mange bra midtoppere og synes det er totalt uforstålig at vi skal låne en ny nå. Eneste forklaring jeg kan se er at det kommer beskjed om at en av de andre midstopperne er solgt

Det må nok være forklaringen.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 31 aug 23, 22:14

Bortekampen mot Åsane ser brått litt vanskeligere ut


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 02 sep 23, 12:17

Ja det kan bli en utfordring det. Litt rart at han Skålevik ikke har fått det til i sarp. 



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 8 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f