Husk meg
Brukernavn
Passord

Spillertroppen 2023

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 8 5

Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 10 feb 23, 12:33

 

Nå kan vel klubben søke kollektivt medlemskap i Foreningen Norden. (OK, det mangler kanskje en finne, men hvem vet hva som kommer.)

Som gammel nordist er jeg jo egentlig godt fornøyd. Men det ligger vel et valg her: Å satse på trauste, nordiske spillere som finner seg fort til rette - i stedet for å lete opp f eks unge afrikanere som kan ha et enormt potensial, både sportslig og økonomisk, men som også av ulike grunner kan mislykkes helt.

Uansett håper jeg sesongen vil vise at det var et godt valg.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Sørsia

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 22
Innlegg: 272

Lagt til: 14 feb 23, 21:37

Litt lenger ned i utviklinga. Tvillingene Jesper og Elias Johnsson Solberg signerte sin første proffkontrakt i dag :)

https://www.facebook.com/photo?fbid=649140633880188&set=a.137065585087698

---------------------------

Tribunekultur


Sørsia

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 22
Innlegg: 272

Lagt til: 14 mar 23, 13:07

Metcalfe fra Stabæk klar for FFK. U21-spiller fra Canada.

https://www.fredrikstadfk.no/nyheter/metcalfe-til-ffk

---------------------------

Tribunekultur


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 17 mar 23, 14:58

https://www.fredrikstadfk.no/nyheter/konte-klar-for-ffk

Boubukar Konte også klar for FFK. Blir nok bra dette,men nå har vi vel brått for mange utlendinger på laget ?


Sørsia

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 22
Innlegg: 272

Lagt til: 17 mar 23, 15:40

Bra at det ble permanent overgang i stedet for lån, men det er med en viss bismak dessverre. Beklager at jeg høres negativ ut, men at FFK kjøper stallfyllet til "rivalen" gir ikke den største entusiasmen. Det er også klart at 08 får en god slump videresalgssbonus hvis "Bouba" skulle lykkes...

Men ironisk nok må jeg sikkert bite meg i disse ordene når han storspiller og bøtter inn mål Tongue out

---------------------------

Tribunekultur


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 18 mar 23, 09:14

Hm. Makan til kjøpebonanza har vi vel knapt sett før. Så spørs det hvor lurt det er.

OK, vi har en forferdelig skadeliste. Men likevel da! Har ikke erfaringen vist at resultatene blir best av å utvikle og supplere et etablert lag, ikke pøse på med nye spillere som i og for seg sikkert er gode nok enkeltvis, men som det tar lang tid å få til å fungere sammen?

Nå er Mikkjal etter alle rapporter å dømme en sterk og karismatisk trener, så det er bare å håpe at han kan smi et lag ut av denne troppen. Men nå er jeg skeptisk gitt.

Vel - vi trofaste som bor i eksil i Ski tar turen ned i dag for å se med egne øyne. Og håper på tendenser som viser at jeg tar styggelig feil.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 18 mar 23, 11:34

Vi har jo noen år hatt "kontinuitet" og hatt litt suksess (opprykk fra Post Nord og kvalikk til Obos året etter) og mange år med masse inn og ut som jeg ikke kan huske har gitt noen suksess. Likevel er vi tilbake til masse inn og ut. En annen side av dette er at vi nå har mye høyere kostadner enn de siste årene og jeg er veldig usikker på hvordan dette er finansiert. Har vi også mye høyere inntekter? I såfall fra hvor? Kanskje vi er i ferd med å gå på en ny økonomisk smell som vil sette oss kraftig tilbake senere?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 19 mar 23, 11:36
Endret: 19 mar 23, 12:02
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Erikk

Vi har jo noen år hatt "kontinuitet" og hatt litt suksess (opprykk fra Post Nord og kvalikk til Obos året etter) og mange år med masse inn og ut som jeg ikke kan huske har gitt noen suksess. Likevel er vi tilbake til masse inn og ut. En annen side av dette er at vi nå har mye høyere kostadner enn de siste årene og jeg er veldig usikker på hvordan dette er finansiert. Har vi også mye høyere inntekter? I såfall fra hvor? Kanskje vi er i ferd med å gå på en ny økonomisk smell som vil sette oss kraftig tilbake senere?

Vi har et høyere budsjett, og mye høyere lønnskostnader, men sistnevnte går mer på administrasjon enn spillerstall. 
Såvidt jeg vet er ikke inntektene på plass enda. 
Vi går høyt på banen om sportslige ambisjoner for å få sponsorer og selge sesongkort, uten at man investerer i det sportslige.

Hvor mange poeng må vi sanke mot KBK, Moss, Mjøndalen og Sulf, for at ikke misnøyen skal begynne å spre seg? Og dermed se langt etter ekstra publikumsinntekter i mai?
 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 19 mar 23, 13:23

Det må vel ha blitt en betydelig lønnskostnadsøkning på spillestallen også siden vi har hentet inn flere rutinerte spillere? Om finansieringen er på plass eller ikke vet jeg ikke men det er veldig rart det ikke har vært mer fokus i media vedr det økonomiske.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 24 mar 23, 13:17

Okeke til Kåffa. Betyr det at en ny angrepsspiller er på vei inn, sånn helt på tampen? Isolert sett synes jeg dette er en svekkelse. Han har kanskje ikke fått mye spilletid i treningskampene (må innrømme at jeg ikke har så god oversikt), og har ønsket seg vekk?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 24 mar 23, 17:33

I og med at han har spilt tilnærmet null i treningskampene er dette veldig lite overraskende. De gangene han har kommet inn har han vel heller ikke vist seg veldig fram samt litt dårlig kroppsspråk. Ikke spiller vi på en måte som passer han heller.

Jeg synes han var spennende og var god på slutten av sesongen i fjor, men passer han ikke inn, så passer han ikke inn. At han kommer til å funke hos Kåffa regner jeg egentlig med.

Tviler på at vi kommer til å hente noen erstatning

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 12 jun 23, 10:16

Sommervinduet står snart på gløtt.

Akkurat nå lurer jeg mest på hvem som skal ut. Vi har en hel stim av midtstoppere og folk som kan spille midtstopper - det er vel noe slikt som åtte forskjellige spillere som har blitt brukt på de tre plassene. Likevel er det kanskje andre som er mer aktuelle for ny klubb? Jeg tenker på Maden som ikke får spille i det hele tatt, og dessverre også på Williams, som får altfor lite spilletid på det trinnet han er i karrieren. (Jeg er ikke enig i den voldsomme nedsablingen av Bjartalid, men ja - det er andre, først og fremst NW, som burde få spille langt mer på hans bekostning.)

Espen E virker veldig sikker på at det kommer spillere inn i sommer. Hvordan er det, i Japan spiller de vel høst-vår?

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 12 jun 23, 10:32

Slik vi spiller trenger vi i alle fall ikke flere angrepsspillere. Vet ikke om vi trenger noen i det hele tatt. Største utfordringen er vel som du skriver, at det er gode og sentrale spillere som ikke får spilletid, både pga av rare valg (les Bjartalid) og sene bytter.

Er redd vi kan miste viktige spillere, fordi de desverre ikke er viktige for treneren vår, litt som Okeke.


arildoaim

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 13 jun 23, 11:20

Hvis Alba er på utgående, så går det helt fint for meg å gjøre et forsøk på en spiss-erstatter(/forbedrer).

 

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 13 jun 23, 17:22
Endret: 13 jun 23, 21:39
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av arildoaim

Hvis Alba er på utgående, så går det helt fint for meg å gjøre et forsøk på en spiss-erstatter(/forbedrer).

 

Slik vi spiller nå, kan vi vel ikke ha en bedre spiss enn Alba. Det handler 95 % om defensivt press, og 5% om å løpe etter klareringer. Med hans løpsstyrke er det få som kan matche han på det.

Noe annet er om vi har råd til å tilby de vi ønsker å beholde nye kontrakter. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 17 jun 23, 21:06

Ser i f-b at man vurderer en ny spiss. 
Har vi ikke spisser nok? Det vi trenger er vel en trener som bruker spisser?

ikke bare en i lagoppstillingen, men som er en del av spilleplanen.

Hvis du har en bil, og en sjåfør som ikke har lappen, da løser du ikke det med å kjøpe nytt hengerfeste. 


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 18 jun 23, 21:48

Spissene våre er ikke bra nok. Kjeldsrud,Lima og Alba er ikke toppspisser engang i adeccon. Williams er spennende men desverre alt for veik.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 19 jun 23, 17:52

Opprinnelig postet av tynter

Spissene våre er ikke bra nok. Kjeldsrud,Lima og Alba er ikke toppspisser engang i adeccon. Williams er spennende men desverre alt for veik.


Kjeldsrud og Alba har vist gjennom flere sesonger at der holder bra Obos nivå.

Forfjor sanket vi flere poeng enn denne sesongen, med de samme spissene. Men da spilte vi på en helt annen måte.


Vedahl

Juniorspiller

Ble medlem: 19 sep 08
Innlegg: 98

Lagt til: 19 jun 23, 19:15

Poengsnitt 2021: 1,73 

Poengsnitt 2023: 1,83 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 19 jun 23, 22:10

Opprinnelig postet av Vedahl

Poengsnitt 2021: 1,73 

Poengsnitt 2023: 1,83 

2021- 24 poeng etter 12 kamper

2023 - 22 poeng etter 12 kamper



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 8 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3