Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Raufoss - Fredrikstad 05.09.2022

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5394

Lagt til: 05 sep 22, 17:56

Fem minutter til kamp mot et Raufosslag vi har slitt med i lange tider. Jeg har ingen gode minner fra hverken laget eller stadion. Forrige gang jeg var der var det haglevær og regn og sludd i tillegg til elendig kamp. 

Jenssen

Molde - Skaret - Johansen - Begby

Åsheim - Lindström - Drage

Williams - Lima - Alba

Fint at Williams fortsetter på høyre. Han er absolutt best på den siden. 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 05 sep 22, 18:03

Ny forsvarsfirer igjen. Dårlig følelse 


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 05 sep 22, 18:58

0-0 til pause der FFK nok har vært det beste laget,men vi setter jo ikke sjansene våre. I denne kampen ville jeg heller sett Okeke på banen istedenfor for Alba pga farta hans. Men på en annen side så er det jo Alba som har hatt det som er av sjanser,men han har ikke satt de enda.....


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5394

Lagt til: 05 sep 22, 19:18

Synes vel det var motsatt. Raufoss best og med de størte sjansene fram til pause. Men Alba skulle puttet på den headingen tidlig i kampen.Ikke så veldig artig kamp så langt

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5394

Lagt til: 05 sep 22, 19:29

...og der raknet det

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 05 sep 22, 19:57

Greit det at vi er uenige der :-) Uansett blir det nok et tap. Er så utrulig irriterende at en skal gå på tap mot lag som burde vært absolutt overkomlige. Jeg er redd at FFK surrer seg skikkelig ned i sumpen nå både på tabellen og økonomisk.


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 05 sep 22, 20:01

Ser en på endel av de laga som ligger over oss på tabellen,er det rett og slett pinlig. Er grenser på hvor lenge en gidder å bli pisset på,som en vis mann en gang sa.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5394

Lagt til: 05 sep 22, 20:06

Jeg forventet ikke seier i dag, all den tid vi har elendig tak på Raufoss, men et håp hadde jeg med tanke på hvor elendig Raufoss har vært i det siste. 

Blir litt bekymret jeg.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 05 sep 22, 20:12

Ja Skeid vinner borte i Sognal og Grorud klarte å snu mot Ranheim i sluttminuttene. Vi trenger flere poeng for å unngå nedrykkskvalikk 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 05 sep 22, 20:20
Endret: 05 sep 22, 20:21
Endret av: kanogvetalt

Vi har midtstoppere på 19 og 20 år, og ny forsvarsfirer igjen. Dessuten er en av våre beste defensivt, Hadsic, dratt til Danmark. Vi spiller jevnt med mange, men det blir for lett og score på oss. Vi skal nok ta litt poeng når Nilsen og Aukland er tilbake. Et paradoks at Solberg scorer, men at vi slipper inn 2 først, etter at han har kommer inn.

 

Skjønner ikke hvorfor vi hører til høyere opp på tabellen, med tanke på Obos erfaring, spillerstall og økonomi.


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 05 sep 22, 20:41

Jeg mener at vi underprester litt ,og med tanke på økonomi burde vi ligget hvertfall topp 8 . Jeg tror heller ikke at stallen er noe svakere enn f.eks bryne,åsane,kongsvinger,raufoss og ranheim. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 05 sep 22, 20:51

Opprinnelig postet av tynter

Jeg mener at vi underprester litt ,og med tanke på økonomi burde vi ligget hvertfall topp 8 . Jeg tror heller ikke at stallen er noe svakere enn f.eks bryne,åsane,kongsvinger,raufoss og ranheim. 

Enig ang KIL og Raufoss, spesielt med sistnevnte etter sommervinduet. Men jeg vil påstå Kjeldsrud, Nilsen og Aukland er blandt våre beste spillere. Kanskje best, med tanke på at han ble solgt, var vel Hadsic ( ok, subjektivt, men min personlige mening). Dermed er vi vesentlig svekket.


Sørsia

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 22
Innlegg: 272

Lagt til: 06 sep 22, 00:31

Tung kamp og tung bortetur, igjen. Er så lei av og reise rundt og se dette laget tape...

Første omgang var helt grei. Da har FFK taket på kampen og skaper noen sjanser. Raufoss la seg helt bakpå og var ti mann i forsvar. Andre omgang startet OK, helt til første målet. Da raknet alt! Det var som om folk ga litt opp og tenkte "Nei, ikke nå igjen!" i stedet for "Faen, men vi fortsetter å kjempe!". Ble en ufokusert og oppstykket avslutning på kampen. Målet til Solberg ble en mager trøst.

En annen ting. Raufoss sin speaker var alt for glad i danseband-musikk! Hele oppvarmingen, pausa, for hvert mål og avslutter kronen på verket med "Änglarna Fanns" etter kampslutt. Huff...

---------------------------

Tribunekultur


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 06 sep 22, 05:44

Opprinnelig postet av Erikk

Ja Skeid vinner borte i Sognal og Grorud klarte å snu mot Ranheim i sluttminuttene. Vi trenger flere poeng for å unngå nedrykkskvalikk 

Jepp. Fortsetter trenden som den har vært de siste 7 kamper, når nå 7 kamper gjenstår, så ender FFK på kvalikplass. Og det betyr med stor sannsynlighet nedrykk. I kvalik vil de møte et lag som er minst jevngode, og som er på vinnersporet. 

Jeg liker å være optimist til det siste, men det er bare å innse at fra nå av er hver eneste kamp en krig for å overleve i OBOS. 

Jeg kommer ikke under noen omstendighet til å ønske trenerskifte underveis i sesongen, men hvis FFK rykker ned, og trenerteamet fortsetter å gi uttrykk for at at de er strålende tilfreds med lagets strategi, så kan jeg ikke følge med hvis klubben synes dette er godt nok. 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 06 sep 22, 10:42

Raufoss lå lavt og lot oss styre kampen i perioder, men det var ikke mange perioder hvor vi faktisk skapte trykk mot målet deres. Raufoss fikk mer ut av den korte tiden de dominerte spillet. Måten Raufoss-spilleren som hadde innlegget på 1-0 dro av to mann, er symptomatisk for hvordan vi fremstår for tiden. I ellers jevne kamper så byr vi litt for ofte på nettopp sånne muligheter fordi første- og andreforsvarer ikke er riktig posisjonert i forhold til hverandre, eller det er for store avstander generelt. 2-0 føler jeg egentlig bare er en veldig god enmannsprestasjon hvor han avslutter sterkt fra en nokså spiss vinkel.

Det er dessverre bare å innse at resten av sesongen må vi se bakover på tabellen. Bortekampen mot Skeid blir en form for "matchball" for oss - vinner vi den har vi god avstand når fem kamper gjenstår. Taper vi blir det neglebiting og nitroglyserintabletter resten av høsten.

 

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 06 sep 22, 10:47
Endret: 06 sep 22, 10:49
Endret av: Erikk

Først vil jeg si til Sørsia at det er en prestasjon å orke å reise på bortekamper for å se FFK og jeg vil tro det er svært få som gjør det slik det har blitt. Ellers er jeg enig i at kvalik vil være det samme som nedrykk og at vår sjangse ligger i å få flere poeng.  Aukland har vært borte lenge og jeg har aldri helt forstått hvor alvorlig skadet han er. Det blir sagt at Kjeldsrud Johanen kan være klar i slutten på sesongen og jeg håper å få begge tilbake. Jeg har vært tilhenger av klubbens linje i det siste med å beholde trenerne istdenfor kaoset vi er kjent for. Imidlertid vil et nytt nedrykk være helt utligjivelig også for trenerne.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f