Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd FFK - Sogndal 27.08.22

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 27 aug 22, 14:29

Noen som har troa i dag? Jeg har dessverre ikke det men hadde vært morro om dem overrasket

Nielsen er ikke med i dag heller. Noen som har hørt om skaden hans? Ei heller noe nytt om Aukland som skulle være tilbake til august. 

Dagens lag

Jenssen

Molde - Skaret - Jansson - Begby

Åshein - Lindström - Drage

Williams - Lima - Alba

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 27 aug 22, 15:55

Ser greit ut til pause. Kan gå hele veien dette, bare vi ikke får flere skader underveis


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 27 aug 22, 17:41

Deilig seier og flere fine mål også

Vi slipper oss litt ned på 2-0 og slipper Sogndal inn i kampen, men etter pause har vi stort sett kontroll. Målene vi slipper inn virker billige, men det problemet har vi jo hatt en stund.

Flere av målene vi scorer i dag derimot er perler. Veldig godt gjort av Noa å holde ballen inne i forkant av assisten til Alba. Nydelig trekant mellom Lima og Åsheim på 2-0 og endelig satt innlegget for Begby på 3-1

Var nok litt å plukke på i denne kampen også, men alt i alt en fortjent seier og det så ut som spillerne var veldig lettet rett etter kamp. Håper det løsner litt nå

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 28 aug 22, 13:02

Veldig bra at vi fikk en slik opptur nå, all honør til spillerne og endelig noe positivt,


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 28 aug 22, 14:53

Synes vel ikke Sogndal sine mål var billigere enn våre?


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 28 aug 22, 15:54

Hmja. Euforien var stor etter kampen i går, vi gamlinger fra Ski gikk fullstendig av skaftet og feiret på hjemveien med en is på Solgård. Men etter at festrusen har lagt seg, kommer det noen nøkterne ettertanker:

For all del, det var en flott og fortjent seier, og laget framsto sånn ca to lysår lenger framme enn det som virret rundt på Ekeberg for noen dager siden. Det ble en behagelig luke nedover, særlig siden S/B-keeperen var så velvillig at han lot seg vise ut etter et kvarter. (Nå mindre risiko for mitt ultimate mareritt: at vi skal møte Moss i nedrykkskvalik.) Men vi møtte altså et Sogndal som riktignok lå (og ligger) langt foran oss, men som også er inne i en periode med mange tap og defensive sammenbrudd av typen 0-4 og 0-6, så det er litt tidlig å annonsere den store oppturen.

Jeg har stor respekt for Bummen og prosjektet hans. Jeg steiler likevel litt når han sier at han har stolt 100% på det han driver med, aldri vært i tvil osv. Når et lag har tatt ett enslig poeng på seks kamper, er det vel fornuftig om man stanser opp og lurer litt på om man er på riktig kurs? Overbevisningen virker i overkant idealistisk ("naiv" er et annet ord som kanskje kan brukes) i en verden der man stadig møter store doser realisme.

Nå har han vel kanskje i all stillhet justert seg litt. Det kan sies en del om å få inn en ny, ung midtstopper mtp hva slags signal det sender til våre egne. Men at det vil betale seg poengmessig, er jeg ikke veldig i tvil om. (Og Brage ligner da et kupp -?)

Så er det Solberg. Han passer åpenbart ikke inn i Bummens visjon: Han er ikke ung, han spiller ikke veldig underholdende fotball (sant å si er han usynlig i lange tider om gangen), han er ikke av de sterkeste i presspillet. Men det er da likevel litt spesielt å sette lagets klare toppscorer på benken i kamp etter kamp? Heldigvis seiret realismen i går og han kom inn.

Jeg håper Bummens idealplaner moderert med et par spiseskjeer realisme fungerer bedre heretter. For det er klart: Dette unge laget kan nesten ikke unngå å bli atskillig bedre neste år. Men det skal helst skje i OBOS.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Sørsia

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 22
Innlegg: 272

Lagt til: 28 aug 22, 16:28

En fortjent seier i går og gutta viste det Bummen ønsket mot Kåffa, nemlig å trykke til og kjøre full pupp med sin fotball.

Så får vi krysse fingrene for at dette ikke var et engangstilfelle, men at fremgangen i dette spillet dem viste kan fortsette, gjerne allerede mot Raufoss borte neste mandag.

---------------------------

Tribunekultur


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 28 aug 22, 17:25

Raufoss borte, ikke akkurat noe som gir godfølelse på forhånd. Forhåpentligvis med Nilsen tilbake. Og dermed ny forsvarsfirer i fjerde kamp på rad?


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 29 aug 22, 03:21

Opprinnelig postet av Anders Strand

Jeg håper Bummens idealplaner moderert med et par spiseskjeer realisme fungerer bedre heretter. For det er klart: Dette unge laget kan nesten ikke unngå å bli atskillig bedre neste år. Men det skal helst skje i OBOS.

Godt innlegg, deler nesten alle synspunkter. Bortsett fra det siste. Det skal helst skje i Eliteserien.

Jeg sier ikke at det ser sansynlig ut, men det er kun 7 poeng opp til kvalik, når 8 kamper gjenstår. Det er ikke umulig.

Vanskelig, absolutt. Lite sansynlig, joda. Men ikke mer usansynlig enn nedrykk. Det er mange lag som kjemper om den siste kvalikplassen i øyeblikket, og FFK ser ut til å være ett av dem. Bortsett fra Brann er det fortsatt ingen lag som har vært stabilt gode i år, så alt er fortsatt i prinsippet mulig.

Aldri noen grunn til å gi opp for tidlig. 



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f