Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Ranheim - FFK, Søndag 29. mai 15:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 29 mai 22, 14:03

Uff, Ranheim. Har fortsatt mareritt om Robert Stene og 1-7 hjemme i 2016. I tillegg ble det en del andre store tap mot dem før vi rykket ned til andredivisjon.

I fjor derimot ble det heldigvis seier hjemme og uavgjort borte.

Overraskende mange endringer i dagens oppstilling. For det første ser det ut til at vi snur treern på midten slik at vi får to dype og for det andre er både Hadzic og Lindström på benken. Det hadde jeg ikke ventet. 

Laget, slik FFK har satt det opp blir

Jenssen

Aleesami - Nielsen - Johansen - Molde

Åsheim - Øby

Begby - Solberg - Williams

Alba

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 29 mai 22, 15:11
Endret: 29 mai 22, 15:14
Endret av: Rey

Svingte bra der. Ranheim har en kjempesjanse på en kontring, men så kontrer vi inn det som blir et av Albas letteste mål i FFK drakta. Takk til Ranheimforsvareren for gjennombruddspasningen :-)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 29 mai 22, 15:24

Hvordan unngår Ranheim-backen kort der? 

Ellers syns jeg Ranheim kommer for lett til flere halvsjanser samtidig som vi med litt presisjon kunne hatt et par store til.

Og der ble det gult ja. Bra

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 29 mai 22, 15:37

Williams skaffer nok et frispark, Solberg vinner duellen foran mål og vi leder med to. Herlig!

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 29 mai 22, 15:47

Ikke fullt så herlig med selvmål fra Øby. Men det er nok fortjent med et mål til Ranheim også syns jeg.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 29 mai 22, 16:04

Opprinnelig postet av Rey

Ikke fullt så herlig med selvmål fra Øby. Men det er nok fortjent med et mål til Ranheim også syns jeg.

Enda mindre herlig at Tage lager straffespark etter tre minutter i andre omgang. Og Håvard har vel aldri reddet noe straffespark? Lukter dessverre tap dette.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 29 mai 22, 16:09

Og dette er i hvert fall ikke herlig. Klarte ikke å se av bildene om straffen var riktig, men det var uansett en farlig situasjon. Og ny stor sjanse like etter ... nå må vi våkne!

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 29 mai 22, 16:12

Det gjorde vi jo ikke. Det her er slettes ikke bra. Forferdelig av FFK

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 29 mai 22, 16:55

Fem fryktelige minutter etter pause koster oss alle poengene. Fryktelig irriterende.

Det spillet vi har vist i de siste kampene sier meg at vi ikke kommer til å kjempe om opprykk i år. Tror vi må si oss fornøyd om det blir topp seks.

Forøvrig vil jeg gi kaktus til dommer, som lar nedsparkingen av Williams gå ustraffet alt for mange ganger. Var minst to situasjoner til hvor Ranheim-spillere burde hatt kort.

Godt det er landslagspause nå for her er det mye å rette på.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 29 mai 22, 17:49

Enig med Bummen etter kampen at det er en del bra her, men det er fem minutter før og etter pause som ødelegger hele kampen. Det var ikke noe å si på at Ranheim scora før pause, selv om måten målet kom på var ganske uheldig. Forferdelig tidspunkt også.

Straffa slik jeg så den var grei, men det er vel fordi jeg bare antar at Tage tar foten til Ranheimspilleren. Håvard Jenssen trodde at han sparket i bakken, men det er umulig å se fra den ene kameravinkelen vi har.

Og ja, dommeren fortjener kaktus for at Williams ikke blir beskyttet mer. Litt som Tarik da han slo igjennom. 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Sørsia

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 22
Innlegg: 272

Lagt til: 29 mai 22, 22:28

De minuttene der Ranheim snur kampen irriterer meg fortsatt. Å gå fra stålkontroll til total hønseløping i løpet av 10 minutter er så frustrende! Og enda en gang klarer ikke FFK å styre spillet når de har en komfortabel ledelse. Faen altså!

Nå synes jeg straffen var billig, men til syvende og sist er det laget i sin helhet som ikke klarer å være skjerpa og da ble de dødelig straffet for det.

Forøvrig stusser jeg noe voldsomt over byttene på slutten. FFK trenger mål, men velger å sette inn Jansson og Betten Hansen. Hva er det offensive i det!?

Nå tror jeg Bummen og guttæne trenger den landslagsperioden. Alle må gå i seg selv og alle floker må frem i lyset og løses! Trene steinhardt og terpe på detaljer i spillet fram til Raufoss 20 juni.

---------------------------

Tribunekultur


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 31 mai 22, 17:10

Skuffende resultater i det siste, og selvsagt tungt å tape en kamp etter å ha ledet med to mål. Men. Ranheim tok en sterk seier borte mot Mjøndalen forrige runde, Mjøndalens første tap så langt i år. Det var et lag i form FFK tapte mot, på bortebane. 

FFKs bortetap mot Brann er det heller ikke så mye å si på, så egentlig er det kun hjemmekampen mot KFUM som har vært en reell skuffelse. Tre tap på rad er tungt, men når f-b proklamerer at "Marerittet fortsetter" synes jeg avisa overdiver kraftig. Det er ikke et mareritt å tape tre kamper på rad, to av dem borte. Det er tungt, men heller ikke mer. 

Det er ting som må rettes opp, for FFK spiller jo faktisk godt i store deler av disse kampene. Og potensialet de viste med 4-0 borte mot daværende serieleder Sandnes Ulf tidligere i mai forteller også om at FFK har mye inne. 

Alle lag opplever medgang og motgang. Det er ikke et mareritt at man har noe å jobbe med. Det er sånn dette spillet er. Spillere og ledere skal bare beholde troen på seg selv, brette ermene opp og fortsette og jobbe hardt Det årnær sæ, det her. Bare man lar vær med å tro på alt som står i avisa. 

Bak opprykksfavoritten Brann er alt fortsatt veldig åpent. 


Sørsia

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 22
Innlegg: 272

Lagt til: 31 mai 22, 19:17

Selv om Ranheim er i form, kan det ikke forsvares det surret der de slipper inn tre mål på 10 minutter. Her hadde FFK en mulighet til å drepe kampen, noe de ikke klarte. Ellers er jeg enig med deg. Det er en dårlig periode, ingen krisesituasjon.

---------------------------

Tribunekultur



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f