Husk meg
Brukernavn
Passord

Norsk forball generelt 2022

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 28 mai 22, 21:02

Titter på tabellen i Postnord, og ser at Moss ligger an til opprykk. Når var det sist 3 Østfold lag i de 2 øverste divisjonene? Forutsetter jo at de står som de stevner, og at vi holder oss.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 28 mai 22, 21:52

Da må man nok tilbake til siste halvdel av 1970 tallet et sted tenker jeg. Moss ser sterke ut så langt. Phillipe Koko, så som han har fått hodet på plass, og Noah Alexandersson er alt for gode for dette nivået. Det burde og Anas være

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Sørsia

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 22
Innlegg: 272

Lagt til: 29 mai 22, 22:17

Det Moss driver med nå er som en skikkelig FM-save. Slitt på bunnen av tabellen i 2.div lenge for så plutselig å dominere nå. Blir spennende å se hvor lenge dette går.

---------------------------

Tribunekultur


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 02 jul 22, 20:20

Tja, vi skal ikke lenger tilbake enn 2010, da både vi, smurfene og moss spilte i1. divisjon ... så rykka jo vi og smurfene opp og kråkene ned.

Sånn sett er det jo bra for oss om Moss rykker opp. Vi har 100% oppryksprosent i sesonger hvor vi har spilt i 1. divisjon samme året som Moss etter årtusenskiftet. Riktignok bare to sesonger det gjelder, men hvem bryr seg om slike bagateller?

Ellers lurer jeg på hva dommerne på øverste nivå driver med for tiden? I cupkampen mellom VIF og GLimt fikk bortelaget straffe etter skuespill av Vetlesen (riktignok bomma de på den). I dag var det Glimts tur til å få en mot seg da en Odd-spiller datt som han var skutt, og den førte til at Odd vant 3-2 i siste minutt av overtiden.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 03 jul 22, 11:41
Endret: 03 jul 22, 13:35
Endret av: Erikk

Jeg håper Moss rykker opp fordi det skapere en masse interesse rundt lokaloppgjør men også generell rivalisering som begge lagene tjener på. Når det gjelder straffespark har jeg stor fortåelse for de som blir forbannede over filming, "straffesparkkonstrulsjon" diverse handssituasjoner og mye mer. Jeg synes generellt det er alt for mange straffespak og at de dermed blir for avgjørende i fotball. 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 03 jul 22, 14:06

Opprinnelig postet av Erikk

Når det gjelder straffespark har jeg stor fortåelse for de som blir forbannede over filming, "straffesparkkonstrulsjon" diverse handssituasjoner og mye mer. Jeg synes generellt det er alt for mange straffespak og at de dermed blir for avgjørende i fotball. 

Enig. Jeg synes man burde praktisere at hvis det er tvil så la spillet gå. Særlig ved hands (finnes det to dommere som tolker disse reglene likt uansett?) og situasjoner hvor det så vidt er kontakt mellom spillerne. Man hører stadig at "forsvarsspilleren er borti ham og gir dommeren mulighet til å blåse" etter situasjoner hvor det åpenbart er angriperens eget valg å gå i bakken etter marginal kontakt.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 03 jul 22, 20:38

Opprinnelig postet av Tøfflus

Tja, vi skal ikke lenger tilbake enn 2010, da både vi, smurfene og moss spilte i1. divisjon ... så rykka jo vi og smurfene opp og kråkene ned.

Jeg var helt sikker på at Moss hadde rykket ned til 2. divisjon allerede, så jeg sjekket jo ikke den så langt fram i tid... men det var jo i den bortekampen at Vidalon kvestet Rafn. Den burde jeg husket.

Over til straffespark så er det vel et tvilsomt til Særp i dag også.

Og kontakt er ikke det samme som straffespark. Fotball er en kontaktsport for pokker. Filmingen kommer vi dessverre aldri til å bli kvitt da det tydligvis er blitt en del av fotballen og supportere over hele verden hyller egne spillere som slipper unna med det. Det har nesten havnet i samme kategori som å lage frispark. Skammelig holdning

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3