Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK-KFUM 26.mai 2022 kl.18.00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 26 mai 22, 16:05

Ny kamp mot et Oslo-lag, denne gangen er det Kristelig Forening for Unge Menn som står for tur. 

KFUM har hatt en godkjent start på sesongen, for så vidt i likhet med oss, og ligger på nøyaktig samme poengsum som vi selv gjør, dog med 3 poeng dårligere målforskjell. Seirene deres har nok vært hakket mer opplagte enn våre, og der vi har seiret mot Start(3), Sandnes Ulf(5) og Skeid (15) er KFUM sine seire mot Bryne (14), Blink(16) og Kongsvinger(10). Likevel er det i dag to lag med nokså lik start på sesongen som møtes i kveld. 

I de siste kampene har KFUM hatt et aldri så lite keeperproblem, med en rekke usikre involveringer fra målvakt Jonas Brauti. Kanskje skal vi greie å utnytte dette i kveld. 

På vår side kommer laget fra et 3-0 tap borte mot Brann, noe som for så vidt er forventet, men kanskje litt skuffende, da vi fremsto såpass mye dårligere enn Brann. Et lite apropos: i etterkant av at Bummen uttalte etter kamp at FFK spilte på en måte som passer Brann veldig godt (høyt press, spillende), stilte Eurosportjournalist Vegard Flemmen Vågbø spørsmål i Fotballmagasinet på Fotball.TV om det egentlig er en god ting at enkelte trenere sverger så kompromissløst til utvikling og spille eget spill, selv i kamper hvor det helt opplagt passer dårlig. Burde Bummen kjørt en mer passiv inngang til kampen mot Brann med mer fokus på defensiv trygghet, noe vi vet Brann har slitt med? 

Kanskje. Samtidig er det vel ikke utenkelig at dersom man hadde mislyktes med en slik taktikk, ville Fredrikstadfolk etterspurt mer offensiv tankegang, og stilt spørsmål ved "hva har skjedd med det offensive spillet til laget". Men likevel verdt et tankekors. 

I dag blir nok i alle fall en veldig annerledes kamp, hvor vi er favoritter på hjemmebane og må forventet å dominere banespillet. Skadesituasjonen er den samme som mot Brann, ergo Kjeldsrud og Aukland ute. Antar at Aleesami går inn på høyreback, da Betten ikke har sett så veldig bra ut når han har fått sjansen tidligere i sesongen. 

Ses på Sørsia! 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 26 mai 22, 16:36
Endret: 26 mai 22, 16:38
Endret av: Rey

Regner med samme lag som mot Brann, men Alba er kanskje klar for å starte igjen? Da må det bli i stedet for Begby i tilfelle. 

Ellers har jeg egentlig ikke store forventningene om å slå KFUM. Vi har ikke veldig godt tak på dem

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 26 mai 22, 17:33

Da ble det Alba inn for Williams. Ikke veldig glad for det

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 26 mai 22, 18:10

Han leverer i hvert fall fra start Laughing

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 26 mai 22, 18:53

Både han og Begby ja. Kan ikke klage på at Williams ble satt på benken da. Men ellers er det så som så med kvalitet i dag.

Vi sliter bakover. Kåffa kommer til alt for mange skuddmuligheter, som vi riktignok er gode til å blokke, men det lukter absolutt mål av dem. Så er vi for slurvete og gir fra oss ballen for lett. 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 26 mai 22, 20:28

Kan vel ikke si noe annet enn at det var en fortjent seier til kåffa. Bra de første 20, men resten var ræva. I mine øyne var vi vel også heldige at vi ikke får en straffe imot. Hadde vært av det billige slaget, men jeg mener det er straffe. Tar mann lenge før han treffer ballen. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 26 mai 22, 20:46

Vi taper for et bedre lag, og det en ærlig sak. Vi kan sikkert slå dette laget når vi har en god dag, og de en dårlig, men slik ble det ikke i dag.

De har tross alt litt mer erfaring på dette nivået.

Og ja, vi var heldige som slapp straffe imot etter taklingen til Johansen i 2. omgang. Stort klarere blir det ikke.


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 26 mai 22, 20:51

Dette var rett og slett en elendig forestilling. Bortsett fra helt i starten var FFK små og puslete og ble minst ett nummer for små i duellspillet. Fortsetter  det slik er det samling i bunn før vi vet ordet av det.


Sørsia

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 22
Innlegg: 272

Lagt til: 27 mai 22, 00:11

Nei, dette var ikke noe å skryte av i dag. Bra start og moro med et nytt mål for Begby, men etter det tok Kåffa mer og mer over kampen, noe som ikke er bra i det hele tatt, til grenser til flaut.

Nå venter en tøff bortekamp mot Ranheim før en landslagsperiode kommer. Kanskje på et perfekt tidspunkt? Her må man snu hver sten og se hvordan man kan forbedre seg. Trene, trene, trene!

 

Litt antiklimaks ble det også på Sørsia etter festen på 16 mai. Men man får bare fortsette å jobbe på, så får vi kanskje et kokende ståfelt man kan være stolt av!

---------------------------

Tribunekultur


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 27 mai 22, 08:49

Var noe tamt på Sørsia også ja. Eller generelt på hele tribunen. Greit at det kanskje ikke er så veldig livlig på langsidene der jeg sitter, men det pleier å være littegrann initiativ. I går var det nesten helt dødt. Men man blir påvirket av det som skjer på banen også. Er det tamt der så blir det tamt på tribunen også. Men det var overraskende lite drittslenging. Det hadde jeg forventet mer av når det var så dårlig som det var.

Når det gjelder kampen så er det nok den dårligste vi har spilt på lenge, men den føyer seg egentlig bare inn i rekken på mindre gode kamper i år. Sandnes Ulf var bra. Bortsett fra det kan vi ikke si oss fornøyd med noen. Festen 16. mai mot Skeid var heller ikke bra, selv om vi vant 2-0. Vi hadde bedre kontroll defensivt da, men det offensive var like tannløst.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 27 mai 22, 20:48

Var visst ikke alle som var tamme på ståfeltet ...

Sport, Fotball | Supporterbråk på stadion: – Da jeg lå nede, satte han seg oppå meg og gjorde seg klar til å slå (f-b.no)

Altså ... seriøst? Om noen var misfornøyd med noen andres oppførsel på sist bortekamp er det jo rimelig hjernedødt å starte bråk på neste hjemmekamp av den grunn. Nå tror jeg ikke de involverte leser her, men om de mot formodning gjør det så har jeg en oppfordring:

TA DERE SAMMEN!

Når det endelig begynner å bli litt ny giv i ståfeltet så skal vi ikke ha dette pisset med grupperinger som krangler med hverandre igjen.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Sørsia

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 22
Innlegg: 272

Lagt til: 28 mai 22, 00:55

Total hodemiss av personen som angrep. Er lov å være uenig med hverandre og ikke tåle trynet på enkelte, men ta det utenfor Stadion og ikke på ståfeltet! Håper personen som angrep blir utestengt noen kamper. 

Vi har flere på Sørsia, mange av den yngre generasjonen som nå kommer frem og viser et kjempebra engasjement. La ikke dette bli ødelagt nå...

---------------------------

Tribunekultur



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f