Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Fredrikstad - Start Mandag 18.04.2022 kl 15:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5394

Lagt til: 18 apr 22, 13:17

Det er nå solgt over 4000 billetter til dagens kamp mot Start. Sammen med et strålende vær, nesten skadefritt mannskap og en høylytt Sørsia bør dette bli en bra opplevelse.

Vi kan nok ikke vente oss en kopi av resultatet fra i fjor, men la oss i det minste håpe på seier. Start har åpnet sesongen bra med storseier mot Åsane og en uavgjort fra fjorårets eliteserielag, Mjøndalen. Vi har åpnet mer ruskete, men med Aukland forhåpentlig tilbake på høyreback og Åsheim og Lindström muligens tilbake på midten bør vi kunne heve spillet betraktelig i forhold til de to første kampene.

Bør uansett bli en bra opplevelse i dag.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 18 apr 22, 13:37

Er nervøs for denne. Start har som du sier åpnet bra, og har i tillegg noe å revansjere. La oss håpe FFK-komplekset deres er sterkere Laughing

 

Jeg er i hvert fall klar for å skrike litt etter å ha gått glipp av første hjemmekamp!

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5394

Lagt til: 18 apr 22, 14:35

Er vel egentlig fornøyd med en uavgjort i dag hvis vi ser bedring i spillet.

To endringer på laget. Åsheim inn for Øby og Molde inn for Betten. Litt overrasket over at det ble Molde som tok den plassen

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 18 apr 22, 14:54

Fordi Aukland ikke er klar for 90 minutter? Tydelig at man vil ha igang Johansen, koste hva det koste vil. Modig!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 18 apr 22, 15:49

0-0 til pause. Spissene brant en kjempesjanse hver, og det var vel det som var av sjanser. Williams blir tatt ofte, og det tok litt tid dør dommeren også så det.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 18 apr 22, 16:58

Tre kamper spilt, og FFK er fortsatt ubeseiret. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5394

Lagt til: 18 apr 22, 17:37

Kjempefornøyd med resultatet i dag, men det kunne lett ha blitt tap også. Vet ikke hvor mange redninger på strek stopperne våre hadde i dag, men det må ha vært tre - fire stk? Mads Nielsen var enorm i dag og for meg banens beste. Noa Williams blir en flott attraksjon i år. Kjempemorsom å se på. Så føltes det veldig mye mer trygt med Molde enn Betten bakover.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 18 apr 22, 18:20

Skikkelig digg med seier i dag. Fortjent eller ikke :-)  Det som dro ned opplevelsen på stadion litt idag var en hel gjeng med unger på sukkerkick som skrek i 2*45 om alt mulig :-) Det er for all del hyggelig med barn på stadion men når det blir så mange burde de kanskje samles på en tribunedel for seg selv ?  Det var hvertfall ganske slitsomt å ha de på raden bak meg. Men for all del så lenge sola skinner og ffk vinner,så tåler en litt ekstra :-)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 18 apr 22, 18:53

Pga sykdom var jeg ikke på stadion, men så kampen på TV. Start hadde ikke mange sjanser, og vi fremsto som veldig trygge bakover. Så ikke la " tribunenervene" ta overhånd. Det var ikke sp spennende de siste 15 som det sikkert kunne se ut som på stadion.

Dette Start laget er bra og vil nok havne topp fire. Da skal vi være fornøyd med seier og gjennomføring.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 18 apr 22, 20:56

Tja, det var vel noen episoder hvor det var rett nära ögat mot slutten, men vi kunne jo fort scoret ett til vi også.

Synes uansett dette var et steg opp fra de to første kampene. Om vi ble presset tilbake var vi i det minste påskrudd foran eget mål og avverget situasjonene - om dog innimellom med nød og neppe.

Forresten uvant med et bortefelt som lagde litt lyd, og for første gang på lenge var det også politi på plass ved utgangen fra bortefeltet etter kamp Laughing

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Sørsia

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 22
Innlegg: 272

Lagt til: 20 apr 22, 20:45

Utrolig morsom kamp på Stadion på mandag. Knallvær, mye folk, et Sørsia som var i toppform og et FFK som kjempet inn en seier. Laget fremsto bedre og med høyere selvtillit enn de to første kampene mot Stjørdal og Grorud. Her hadde laget bestemt seg for å krige og det lykkes. 

Jevnspilt kamp, men synes FFK hadde overtaket fram til de siste femten minuttene. Da var det totalt overkjøring fra Start sin side og jeg sto egentlig bare og ventet på at 1-1 skulle komme. Heldigvis skjedde ikke det. Håper FFK klarer å punktere noen kamper tidligere denne sesongen. 

Mads Nielsen og Håvar Jenssen banens beste. Var trygheten selv bak der og reddet FFK flere ganger. 

Nå gleder jeg meg allerede til 16 mai. Jeg tipper minst 5000 på tribunen da, men håper selvfølgelig på flere. De to neste kampene borte mot Mjøndalen og Sandnes Ulf kan jo selvfølgelig bli avgjørende for noen, men har fått et inntrykk av at folk synes det er gøy å se FFK live igjen. Smile


Stemningsvideo fra kampen

---------------------------

Tribunekultur


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 22 apr 22, 11:38

Vanvittig gøy kamp, har sett høydepunktene sikkert hundre ganger, bare av ren glede. Ekstremt god kok på Sørsia også, for en gjeng.

Rent sportslig synes jeg det var en veldig interessant, om ikke ekstremt underholdende kamp. Mye trekk mottrekk og store taktiske variasjoner i løpet av kampen. Man kan si hva man vil om at det ble spennende på slutten og at Start presset, men vi holdt nullen, og trenerteamet oppnådde dermed det de ønsket ved å legge om til fembackslinje siste del av kampen. Ellers var Nielsen et monster, fy salte for en spiller vi har der. 

Ellers ble det snakket mye om Love rundt omkring på Stadion, har også hørt enkelte i podkast har tatt til orde for at han bør starte foran Solberg. Jeg stusser litt på denne enorme elsken mange supportere har lagt på Love. Det kommer sikkert av at han alltid ser frisk ut og skaper liv og røre. Men om vi sammenligner med Solberg så skaper jo ikke Love målpoeng. Jeg liker Love, men at en som *nesten* skaper målpoeng i hver kamp skal danke ut en som produserer målpoeng i nærmest hver kamp, er for meg uforståelig. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 22 apr 22, 19:33

Å sette inn Love med hans fart på slutten av kampen hvor motstanderne er slitene er en veldig god ide slik jeg ser det. Hvis vi leder og motstanderen må fram på banen kan det skape masse rom for overganger og Love kommer til sin rett. Imidlertid er jeg enig med de som mener Solberg bør starte kampen 


Sørsia

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 22
Innlegg: 272

Lagt til: 22 apr 22, 22:20

Love er rett og slett jokeren og super-innbytteren vår. Egentlig litt synd hvis det skal blir spesialiteten hans, men det funker jo Wink

---------------------------

Tribunekultur



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f