Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Grorud - Fredrikstad - Søndag 10.04 kl 1500

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5394

Lagt til: 10 apr 22, 15:52

Det ble samme lag som mot Blink og til pause kan jeg ikke si at det er spesielt mye bedre enn forrige kamp. Det går for sakte utpå der. Med litt flyt hadde vi hatt et mål når Kjelsrud setter den i stolpen, men ellers lite å juble for. 

Målet i mot er vel Nielsen som bommer på markeringen sin når Grorudspilleren får gå opp uhindret. Betten har vel også en elendig klarering i situasjonen før. Burde vært klarer oppover i stedet for på tvers av banen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5394

Lagt til: 10 apr 22, 16:12

...men fy for et mål av Solberg. Flott forarbeid av Williams også

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5394

Lagt til: 10 apr 22, 16:25
Endret: 10 apr 22, 16:26
Endret av: Rey

og der står det jaggu 1-2. Flott forarbeid av Williams igjen og hadde ikke Kjelsrud scoret burde det blitt straffe for holdingen på Williams. Flott mål. Vi ser bedre ut nå med Williams på høyre og Solberg på venstre

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 10 apr 22, 17:42

Sjarmerende at vi benytter unggutter i forsvare, i år som i fjor, men det koster poeng


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 10 apr 22, 18:36

Ikke lett å bedømme kampen grundig etter å ha stått bak mål på den lave tribunen til Grorud, attpåtil bak et idiotisk nett, men  det er ingen tvil om at vi hadde to defensive problemer, særlig i første omgang.

1. Grorud kom alt for lett rundt på kantene og i gode innleggsposisjoner, og

2. Klareringene våre havnet altfor ofte hos en gul gubbe.

Synes rett og slett forsvarsspillet vårt er rotete og usikkert. Avstanden fra førsteforsvarer (ofte back) og andreforsvarer er ofte for stor og da blir det ofte én mot én på kanten. Da vil det nødvendigvis bli en del situasjoner hvor angriper kommer fri.

Offensivt var det ikke så verst i dag, vi skapte en del sjanser og det var egentlig ikke noe å si på at vi scoret to mål. Men vi har altså sluppet inn to også, i begge kampene, og det er ikke mot forventede topplag. Det haster å finne løsninger her, ellers kan sesongen bli ubehagelig.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 10 apr 22, 23:05

Ikke helt happy nå, men man får ta med seg det som er. To kamper spilt, og FFK er fortsatt ubeseiret. 

 


Sørsia

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 22
Innlegg: 272

Lagt til: 11 apr 22, 10:47

Bra offensivt, tynt defensivt. Det oppsummerer egentlig de to første kampene. Positivt at laget ikke begynner å stresse etter å ha fått første målet i ræva, for så å snu det til ledelse. Det er rett og slett sure poeng å tape når man har sluppet inn utligningsmålet pga ufokusert forsvarsspill.

Bør Stray Molde få sjansen fra start nå sammen med Nielsen? Synes Tage har vist store fremskritt etter at han kom i A-stallen, men kanskje alt ansvaret nå i starten av sesongen har preget han litt? Nielsen virker ikke helt å ha kontrollen sammen med han bak der.

---------------------------

Tribunekultur


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 11 apr 22, 11:07

Hvis vi ser på forsvaret vi startet med har beggge backene sin styrke i det offensive spillet, Nielsen er rufsete men kan være veldig god hvis de rundt han er gode. Johansen er svært ung og urutinert. Dette forvaret er langt unna det vi hadde på tilsvarende tidspunkt forrige sesong. Hvis alle hadde vært skadefrie ser jeg for meg at Aukland og Stray Molde hadde startet kampen. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 11 apr 22, 15:30

Opprinnelig postet av Erikk

Hvis vi ser på forsvaret vi startet med har beggge backene sin styrke i det offensive spillet, Nielsen er rufsete men kan være veldig god hvis de rundt han er gode. Johansen er svært ung og urutinert. Dette forvaret er langt unna det vi hadde på tilsvarende tidspunkt forrige sesong. Hvis alle hadde vært skadefrie ser jeg for meg at Aukland og Stray Molde hadde startet kampen. 

Dette har du nok rett i. Men hva med Johansen vs Aleesami? Jeg tror nok både førstnevnte, og Jansson for den del, kan bli gode stoppere på det her nivået om noen år, men deg koster noen poeng å dra så store veksler på de allerede.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 11 apr 22, 17:46
Endret: 11 apr 22, 17:58
Endret av: ey1984

Hvor får folk egentlig det fra at Nielsen er rufsete, nonchalant eller rotete? Jeg sitter med en oppfatning av at dette er noe som var sant en periode, men mener han har vært ekstremt god fra litt ute i forrige sesong. Få feil, stabiliteten selv. Skulle likt å se statistikk på antall avklaringer og dueller vunnet, er rimelig trygg på at Nielsen er topp 5 i ligaen, noe som har vært en ekstremt viktig faktor for de gode resultatene. Nielsen var rufsete og rotete, særlig de første årene i PostNord, og noe i starten av forrige sesong, men ser veldig lite av dette nå. Hvilke konkrete situasjoner tenker dere på som konstant omtaler Nielsen som rotete? 

Når det gjelder forsvaret så synes jeg de første to kampene har vært preget av særlig to ting.

1. Backene har vært under pari, særlig defensivt. I går så vi veldig mye bedre ut når Molde kom inn på høyrebacken, og jeg forventer at både Molde og Aukland tar backplassene rimelig kjapt når de er i stand til det.

2. Tage har prestert varierende. I begge kampene har han misset markering, se feks andre målet mot Grorud i går. Dette er imidlertid ikke det samme som at han er dårlig, ikke vil bli veldig god, eller at han ikke bør starte. Som Fagermo sa i forbindelse med valget av Klaesson på keeperplass, så betaler man for utvikling i form av poeng. Det samme må man regne med at også gjelder for midtstoppere, og det å satse på Tage er tøft, og så får vi heller bare akseptere at han av og til presterer litt varierende. Det kan dessuten være fordelaktig å gi ham tid til å bli tryggere, og mer kjent i rollen. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 11 apr 22, 18:33
Endret: 11 apr 22, 18:36
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av ey1984

 

2. Tage har prestert varierende. I begge kampene har han misset markering, se feks andre målet mot Grorud i går. Dette er imidlertid ikke det samme som at han er dårlig, ikke vil bli veldig god, eller at han ikke bør starte. Som Fagermo sa i forbindelse med valget av Klaesson på keeperplass, så betaler man for utvikling i form av poeng. Det samme må man regne med at også gjelder for midtstoppere, og det å satse på Tage er tøft, og så får vi heller bare akseptere at han av og til presterer litt varierende. Det kan dessuten være fordelaktig å gi ham tid til å bli tryggere, og mer kjent i rollen. 

God sagt. Men da kan vi jo kalle en spade for en spade. Johansen var god i mange treningskamper, og har nok potensial, men har vel vært involvert i 3 av 4 baklengs. Dermed setter vi det på utviklingskontoen, og legger til side alle mulige andre merkelige teorier?


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 11 apr 22, 19:19

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Dermed setter vi det på utviklingskontoen, og legger til side alle mulige andre merkelige teorier?

Jeg synes det er dekkende, samtidig som det må nyanseres ved å poengtere at dersom angrepet og midtbaneleddet hadde gjort pressjobben sin skikkelig så hadde Tage blitt satt i situasjoner hvor laget er så avhengig av at han presterer feilfritt. Det er tross alt ikke tabber vi snakker om her, det er svake prestasjoner, og dersom laget hadde fungert bedre ville man ikke vært avhengig av at stopperne opptrer feilfritt. For øvrig et poeng som gjør at stopperne i FFK av og til blir dømt i overkant hardt, med så høy risiko får mindre feil hos stopperne ekstremt avgjørende. Derfor er det også veldig imponende av Nielsen å holde et så jevnt og stabilt høyt nivå. 



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f