Husk meg
Brukernavn
Passord

OBOS-ligaen 2022

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 14 jan 22, 16:44

... eller skal vi kalle det Mandagsligaen? 

Mandag er opprettholdt som "fast" kampdag og utgangspunktet er da at én kamp hver runde flyttes til søndag.  Første halvdel av sesongen er ferdig berammet med TV-tider og vi vet dermed alt nå at FFK skal spille fem av de første sju hjemmekampene på mandager. Riktignok er to av disse 2. påskedag og 16. mai, så helt krise er det ikke, men altså - ærlig talt. Har NFF planlagt for at sesongen 2022 skal gå med så lite publikum at det ikke spiller noen rolle om flesteparten av kampene går mandag klokka 18?

Uansett: Med selskap av Brann blir det jo livlig i divisjonen, og andre klubbledere og trenere setter sikkert pris på den ekstra arbeidsroen de får ved at Brann tiltrekker seg mer av oppmerksomheten.

Har vi trua på mye moro i 2022?

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5394

Lagt til: 14 jan 22, 23:00

Det som er rart er jo at det er flertallet av OBOS-klubbene som vil spille på mandag. Jeg kan ikke fatte det. Det dreper jo deres eget produkt.

Ellers synes jeg det er litt synd at man ikke prøver på en 22:00 kamp slik det var planer om i fjor. Det hadde vært litt artig, selv om det nok gjør at en del heller hadde vært i seng.

Blir nok ikke en like morsom sesong som i fjor, men tenker en helt akseptabel sesong. Så langt en svakere stall enn i fjor og lite som tyder på at det er mye forsterkinger på vei inn.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 17 jan 22, 18:37

For meg personlig, som bor i Fredrikstad, og stort sett bare går på hjemmekamper, så er mandag helt ok, og mye bedre enn søndag kl. 15.00. Og så tenker jeg at mange av de gjengse tilskuerne har det litt på samme måte. 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 17 jan 22, 21:14

Håper det, slik at det kommer bra med folk. Min motvilje mot mandager er jo ikke først og fremst begrunnet med at det er dumt for meg personlig (noe det er) men at jeg har trodd det gjaldt mange.

Men skjønner ikke hvorfor man virker å ha gått helt bort fra søndag 1800. 1500 er såpass tidlig at det kræsjer nok for mange, men hva er galt med søndager 1800?

Konkurranse fra Eliteserien? Neppe mange potensielle OBOS-tilskuere som heller blir hjemme for å se Odd møte Haugesund.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 18 jan 22, 16:35

For en pensjonist er mandag kveld like bra som noe annet tidspunkt, men det er likevel noe litt stusslig over det - FFK er liksom ikke viktig nok til å stå på helgeprogrammet.

Men spist er spist og berammet er berammet. En ting er når det skal skje, noe annet og tross alt mer interessant hva som skal skje på banen. Hva mener dette lærde forum om klubbens klare linje mht ressursbruk: Her skal det bygges struktur og organisasjon, ikke investeres i ytterligere spillerkjøp (bortsett fra - antar jeg - om Taofeek blir solgt og innbringer en pen slant).

Selv er jeg litt delt. Det er klart at rent teoretisk sett er dette helt riktig tenkt, organisasjonen må være på plass. Og det er prisverdig at klubben kommuniserer det så kompromissløst - de tror på det de holder på med.

Men. Flere stillinger i støtteapparatet er jo ikke akkurat det som skaper begeistring og engasjement i byen. Går det ikke litt tregt med slaget av sesongkort (de har også blitt relativt dyre)? Alle interesserte vet at årets OBOS er en sterk liga. Troppen vår er god og jevn, men det er litt vanskelig å se for seg hvilke av de godt etablerte spillerne som nå skal ha sånn framgang at vi henger med i toppen. Sant å si er det vel et nokså ufarlig tips utfra sesongavslutningen i fjor at vi ikke havner blant de 4-5 første i 2022. (Jeg er elendig til å tippe, hadde HamKam på 7. plass i fjor, og skal med største glede ta feil denne gangen også.)

Jeg gleder meg til sesongen og kommer til å stille på Stadion (med kort) for å heie fram de samme gamle spillerne. Jeg lurer bare på om den langsiktige satsingen gjør skade på det mer umiddelbare engasjementet man kunne merke i fjor, hvis det blir en helt middels sesong, eller flere. Den store økonomen Keynes advarte mot for langsiktige tiltak i økonomien: "I det lange løp er vi alle døde."

Forhåpentligvis er dette helt feil. Organisasjonsbyggingen vil også manifestere seg i rask sportslig framgang. 

 

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 09 mar 22, 15:39

Ønsker ikke å legge opp til at dette skal bli en lang diskusjon, så tar sjansen på å inkludere denne forespørselen her. 

Etter å ha bodd langt fra Fredrikstad hele livet flyttet jeg nylig til Oslo og har selvfølgelig kjøpt sesongkort på Stadion for 2022-sesongen. Jeg vet det er mange hyggelige og oppegående folk i denne gruppa, og dersom det er andre Oslobeboere som kjører til Fredrikstad på kamper, eller ønsker å leie en bil sammen i ny og ne, send meg gjerne en melding her! 


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 20 mar 22, 19:45

Opprinnelig postet av Anders Strand

 Hva mener dette lærde forum om klubbens klare linje mht ressursbruk: Her skal det bygges struktur og organisasjon, ikke investeres i ytterligere spillerkjøp (bortsett fra - antar jeg - om Taofeek blir solgt og innbringer en pen slant).

...

Men. Flere stillinger i støtteapparatet er jo ikke akkurat det som skaper begeistring og engasjement i byen. Går det ikke litt tregt med slaget av sesongkort (de har også blitt relativt dyre)? Alle interesserte vet at årets OBOS er en sterk liga. Troppen vår er god og jevn, men det er litt vanskelig å se for seg hvilke av de godt etablerte spillerne som nå skal ha sånn framgang at vi henger med i toppen. 

...

Forhåpentligvis er dette helt feil. Organisasjonsbyggingen vil også manifestere seg i rask sportslig framgang.  

Hva mener dette lærde forum? Jo nå skal du høre, min venn...

He he. Nei jeg er helt klart ikke en av de lærde når det kommer til fotball, bare en av de mange interesserte. Men jeg forstår såpass om fotball, at det primært handler om laget, ikke enkeltspillerne. Stikkord er SAMspill, SAMhandling, SAMarbeid, og sikkert tyve ord til som starter med SAM. Det handler om å jobbe SAMmen, ikke om individuelle ferdigheter. Spillerne må kjenne hverandre godt, og det tar tid å komme dit. De skal forutse hverandres bevegelser, vite hvor de har hverandre uten å bruke tid på å løfte blikket for å se etter hele tiden. Jeg tror DET er nøkkelsen til presist og hurtig pasningsspill, som igjen er nøkkelen til å vinne kamper. 

Nye spille kan gi ny giv, men fører også ofte med seg høye forventninger, og skuffelser når disse ikke innfris umiddelbart. Det vanlige er vel ikke at nye spillere går inn og forbedrer laget med det samme. Det er en gjensidighet her, en ny spiller skal bli kjent med laget og spillestilen, og laget skal bli kjent med den nye spiller og hva denne kan bidra med. Og det tar nødvendigvis litt tid. 

Jeg tør påstå, uten å vise til konkret statistikk, at et kjennetegne ved suksessfulle klubber er at de IKKE bytter trener en til to ganger i året, eller skifter ut en tredjedel av spillestallen hver sesong. 

Jeg holder med om at nye stillinger i støtteapparatet ikke alene skaper feststemning i byen, men det gjør heller ikke nye spillere som ikke innfrir. Det er kun resultater som skaper engasjement, ikke spillestil, eleganse på banen eller stjernenavn. Vi behøver ikke se ut over landegrensene for å se dette. For tiden er Bodø glimt Norges klart beste klubb. De har ingen stjernespillere. Så snart noen begynner å ligne på en, blir spilleren solgt, uten at laget ser ut til å svekkes av den grunn. 

Selvsagt er det kjedelig at Taofeek forsvant, han var kanskje ligaens beste spiller i fjor. Men det viktige er at laget løfter i flokk, og det tror jeg FFK kan klare enda bedre i år, også uten ham.

Et solid støtteapparat gjør det lettere for spillerne å fokusere på det de skal. Så jeg tror din aller siste linje har mye for seg. Den tar jeg til meg. Takk for at du deler av din visdom. Smile


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 21 mar 22, 15:35

Tidligere har vi, etter ønske fra vårt publikum, gått for de kortsiktige løsningene. Fasiten på suksess the fredrikstad way er at vi må ha en spiss som scorer mål. Vi må alltid ha en bedre spiss enn det vi har, og det er egentlig bare det som betyr noe. At man prioriterer støtteapparat fremfor denne spissen vil nok få hylekoret til å dra på alt de kan, bare resultatene uteblir.

Det å bygge organisasjon vil ikke gi resultater på kort sikt. Og ser man på "budsjett tabellen" ligger vi i beste fall på kvalikplass. Men skal vi bli noe mer enn et blaff så må en organisasjon på plass.

Første del av sesongen i fjor kom vi som et friskt pust, og de andre var nok ikke forberedt på hva de skulle møte. Vi hadde rett og slett flyt. I år blir det annerledes, i alle fall fra starten av, og det er ikke mye skader som skal til før vi kan bli tynne i noen lagdeler. Personlig tror jeg dette blir en sesong, litt som jeg hadde forventet i fjor, sånn ca på midten.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 21 mar 22, 18:16

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Tidligere har vi, etter ønske fra vårt publikum, gått for de kortsiktige løsningene. Fasiten på suksess the fredrikstad way er at vi må ha en spiss som scorer mål. Vi må alltid ha en bedre spiss enn det vi har, og det er egentlig bare det som betyr noe. At man prioriterer støtteapparat fremfor denne spissen vil nok få hylekoret til å dra på alt de kan, bare resultatene uteblir.

Det å bygge organisasjon vil ikke gi resultater på kort sikt. Og ser man på "budsjett tabellen" ligger vi i beste fall på kvalikplass. Men skal vi bli noe mer enn et blaff så må en organisasjon på plass.

Jepp. Og det er klubbledelsens oppgave å vite hva de gjør, og ikke la seg styre av hylekoret. Det er sikkert lett å si, men jeg tør minne om at det er ikke alltid sånn at de som roper høyest, nødvendigvis representerer flertallet. Og at de i alle fall ikke hyler på vegne av alle, selv om de overdøver alle andre. En av grunnene til at jeg selv skriver på dette forumet, er at jeg er en av dem som ikke orker å rope så høyt. 

Jeg tror også det er fornuftig å satse på å bygge organisajon. FFK hører hjemme i Eliteserien, og skal klubben ikke bare klare å rykke opp, men gjenetablere seg på øverste nivå, trengs det en klubborganisasjon som er voksen for oppgaven. Det må man i det minste legge fundamentet for på forhånd, ellers blir opprykket som du sier bare et blaff. 

Jeg tror forøvrig at dette med samarbeid, unnskyld, SAMarbeid, må gjennomsyre hele klubben, sånn at alle i klubben jobber sammen, alle vet hva de andre gjør og vil gjøre i neste vending. Når samarbeid er en del av klubbkulturen, vil holdningen lett bre seg til spillerne også. Men det begynner ikke hos spillerne, det begynner i organisasjonen. På den måten kan man få en spillegruppe som først og fremst er preget av samarbeid, med en viss naturlig konkurranse - ikke en spillergruppe primært preget av konkurranse, som man desperat prøver å få til å samarbeide. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 21 mar 22, 18:35

Jeg er enig med klubben i måten det drives nå (rart å si dette når jeg har sagt det motsatte i årevis). Mange sier at vi hører hjemme i Eliteserien og jeg tenker at jeg er veldig usikker på om dette er rett eller ikke. Jeg begynte å se FFK i 1984 hvor vi rykket ned og har fulgt godt med i alle årene etter dette. I denne perioden har vi vært i Eliteserien, men de fleste årene har vi vært 1-2 nivåer under og veldig mange har sagt at vi hører til lengre oppe. Jeg mener at vi ikke er rike nok til å "kjøpe opprykk til Eliteserien". Imildertid mener jeg kan være gode nok til å få et opprykk ut av et lag som er svært godt samspilt og som har jobbet sammen over tid. Vi er jo på den veien men tåler ikke mange skader og må ha litt marginer med oss hvis vi skal være med å kjempe om opprykk denne sesongen. Jeg vil være fornøyd hvis vi ser spillere ta nye steg og hvis spillet vårt utvikler seg.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 21 mar 22, 22:06

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg er enig med klubben i måten det drives nå (rart å si dette når jeg har sagt det motsatte i årevis). Mange sier at vi hører hjemme i Eliteserien og jeg tenker at jeg er veldig usikker på om dette er rett eller ikke. 

La oss håpe det skyldes at klubben har endret seg, og ikke du. Jeg har det forøvrig på samme måte. 

Selv er jeg nok en av de som sier at FFK hører hjemme i Eliteserien så ofte, at jeg utgjør et lite hylekor helt alene. Men jeg står absolutt inne for det. Fredrikstad er en ganske stor by (til norske forhold), og klubbens historie bidrar til at det er et uvanlig høyt engasjement omkring klubben. Ingen annen klubb i Norge kunne trekke 10.000 mennesker til en kamp i annendivisjon om de så betalte folk 50 kr hver for å komme. Det er masser av lokale klubber i området hvor talenter kan starte en karriere, og FFK har en fremragende stadion. Det er ingen grunn til at FFK skal stå med lua i hånda og si a det godt nok å være middelmådig i OBOS. Mens Særp anno 2008 er Østfolds flaggskip. Det er plass til to store klubber i Østfold, og Særp må gjerne være den ene for meg, bare FFK er den andre (og ikke Moss eller Halden). 

Det sagt, jeg har heller ingen tro på å "kjøpe" en plass i Eliteserien. Nils Arne Eggen kjøpte ikke suksess med Rosenborg. Eggen jr. kjøpte ikke suksess med FFK. B/G har ikke kjøpt den suksess de har hatt de siste årene. Eller sir Alex i Manu. Man bygger ikke samarbeid med penger. Man kan helelr ikke kjøpe seg fri fra skader, for eksempel. Her kan man kun lære sånne ting som at slitasjeskader oppstår når spillere ikke får hvile litt innimellom, og at trette spillere oftere får akutte skader enn uthvilte spillere. Og så ta konsekvensen av av det. I blant på tross av spillernes egne ønsker om å spille mest mulig. 

...

Men hvis jeg en dag i våres leser følgende: "Erling Braut Haaland til FFK! Spilleren bekrefter at han tar to år i plankebyen for å la hysteriet omkring ham legge seg, og vite at han velger det sportslig rette når han tar det neste steg i europeisk toppfotball" - så skal jeg trekke tilbake ALT hva jeg noen sinne har sagt. Laughing

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 23 mar 22, 09:20

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

 

Det sagt, jeg har heller ingen tro på å "kjøpe" en plass i Eliteserien. Nils Arne Eggen kjøpte ikke suksess med Rosenborg. Eggen jr. kjøpte ikke suksess med FFK. 

Dette kan diskuteres. På 90 tallet kjøpte RBK det som var av kvalitetspiller fra andre norske klubber, og det bidro til å gi de kontinuitet på å vinne titler her hjemme, som igjen ga de mulighet til å prøve seg i Europa år etter år. Til slutt ga det da også resultater.

FFK sin reise på 2000 tallet var dyrkjøpt for penger man ikke hadde.

Men alle eksemplene du nevner viser at kontinuitet vinner hver gang. 

Men det er ingen garanti for sukksess, alene. Får vi skader på flere sentrale spillere i starten på sesongen, og resultatene da uteblir, vil dette med god hjelp av omgivelsene, skape usikkerhet. Og så er man inne i en negativ og selvforsterkende spiral.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 01 apr 22, 22:32

Delvis enig. RBK hadde selvsagt en stor fordel over de andre klubbene i sin CL-epoke da de stort sett kunne få de spillerne de ønsket seg - ingen norsk klubb kunne strengt tatt si nei hvis en av deres spillere var ønsket i RBK.

Men: RBK etter 2004 har også vært i stand til å overby andre og de har ikke vært i nærheten av å levere stabilt på samme nivå som de gjorde på slutten av 90-tallet. De har måttet se andre klubber med mindre budsjett lykkes der de har feilet. Penger er viktig, men for å ha suksess over tid kreves det noe annet. De riktige folkene på riktig plass.

Det smerter meg å trekke fram Manchester United som eksempel - men Sir Alex Ferguson og David Gill (styreformann) opprettholdt suksess fram til 2013 selv om Glazers inntog ga trangere kår, økonomisk, opp mot Chelsea. At United i årene etter dette ikke har vært i nærheten av å kjempe om seriemesterskapet skyldes ikke bare at Chelsea og Man City bruker mer penger, men at man ikke har funnet de rette folka til å lede klubben. United har store sponsorinntekter og bruker relativt mye på spillerlønninger, men leverer over tid svakere. Det uavhengig av om manageren har hett Moyes, Van Gaal, Mourinho eller Solskjær. 

Det som er felles for United og Eggens RBK er jo at en mann (Eggen/Ferguson) har tatt på seg en god del ansvar ut over det trenerrollen innebærer, og vært en motor i alt klubben gjør. Når disse slutter etterlates et stort tomrom og det kreves mye av styre/eiere å finne de som kan erstatte dette. Folk som både har visjoner, taktiske fotballkunnskaper og evnen til god personalledelse vokser ikke på trær. 

Jeg tipper at om RBK hadde byttet trener en gang mellom 95 og 2000 så hadde de aldri vunnet hvert år fram til 2004, selv med uforandret budsjett.

Men nok ramblings fra en småbrisen Tøfflus - som er mer glad i Fredrikstadpils enn kruspersille. La oss glede oss til mandag!

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 02 apr 22, 11:40

Jeg husker et eldre intervju med Frode Johnsen hvor han ble spurt hvorfor han gikk fra Odd til Rosenborg. Han fortalte at han fikk 10-dobbel lønn. Disse årene "rasket de med seg alt som var" og vant stort år etter år. Et annet eksempel er Ola By Rise som var keeper i årevis og senere hovedtrener. Han vant både ligen og cuppen som hovedtrener og fikk likevel sparken.


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 06 apr 22, 09:40
Endret: 06 apr 22, 09:56
Endret av: Anders Strand

Jeg blir litt bekymret når Geir Bakken (som for øvrig skal ha ros for en solid dose selvironi) i FBs podcast sier noenlunde det samme som jeg skrev i innlegget mitt her ovenfor. (Bekymringen skyldes at jeg antar GB har atskillig mer greie på fotball enn jeg).

Nemlig: Hvem av de etablerte spillerne, som stort sett nærmer seg/bikker 30, skal ha den framgangen som er nødvendig for å henge med i toppen av serien? Vi er alle rørende enige om at kontinuitet er utmerket, men kontinuitet uten framgang ... er i praksis lik tilbakegang.

Jo, vi har unge og lovende spillere også: Tage, Oskar, Philip (nokså ung da), Wenneberg, Okeke. Så kanskje må vi bare lene oss tilbake denne sesongen og håpe at det hangler og går sånn noenlunde - for så å vente på en blomstring neste år. 

For øvrig håper jeg flest mulig stiller søndag på banen med det vidunderlige navnet Arctic Match. Ingen grunn til å håpe på varmere forhold der tydeligvis.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 06 apr 22, 09:41
Endret: 06 apr 22, 09:55
Endret av: Anders Strand

Jeg blir litt bekymret når Geir Bakken (som for øvrig skal ha ros for en solid dose selvironi) i FBs podcast sier noenlunde det samme som jeg skrev i innlegget mitt her ovenfor. (Bekymringen skyldes at jeg antar GB har atskillig mer greie på fotball enn jeg).

Nemlig: Hvem av de etablerte spillerne, som stort sett nærmer seg/bikker 30, skal ha den framgangen som er nødvendig for å henge med i toppen av serien? Vi er alle rørende enige om at kontinuitet er utmerket, men kontinuitet uten framgang ... er i praksis lik tilbakegang.

Jo, vi har unge og lovende spillere også: Noah, Tage, Oskar, Philip (nokså ung da), Wenneberg, Okeke. Så kanskje må vi bare lene oss tilbake denne sesongen og håpe at det hangler og går sånn noenlunde - for så å vente på en blomstring neste år. 

For øvrig håper jeg flest mulig stiller søndag på banen med det vidunderlige navnet Arctic Match. Ingen grunn til å håpe på varmere forhold der tydeligvis.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 06 apr 22, 09:59

Beklager dobbeltinnlegget (det er det siste som gjelder). Datatekniske ting er ikke alltid så enkle for en som er født i første halvdel av forrige århundre.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 06 apr 22, 10:06

Jeg hørte Bakken sa det på podcastem også, men vil se det anderledes. De rutinerte spillernes oppgave er å gjøre laget bedre, de skal også gjøre de yngre spillernde bedre. Jeg mener det er veldig bra for at lag å ha spillere i forskjellige aldersgrupper som har ulike oppgaver. Se gjerne på virkelig gode lag, de har jo også mange spillere "som ikke blir bedre" men som spiller på et høyt nivå og som bidrar masse for laget sitt. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 06 apr 22, 11:24

Vi har en Keeper på 25, og som dermed har sine beste år igjen.

Ser vi på den bakre fireren, så er de 23, 28, 26 og 25 (Aukland, Nielsen, Aleesami og Stray Molde). Det er da virkelig ikke høy alder, og har er det fortsatt rom for utvikling.

I Midtbanen tenker jeg det er ok at Åsheim (27), Drage (30) og  Lindstrøm (28), balanserer relativt unge Hadzic på 23.

Fremme trekker også Williams ned snitt alderen, sammen med Kingsley og Okeke.

Vi har ingen spillere i stallen som er eldre enn 30 år? Det er da ganske oppsiktsvekkende? Snittalderen i hver lagdel med utespillere er 24 år. Er mer bekymret for manglende rutine enn at stallen er tilårskommen.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 06 apr 22, 12:06

Slik det har sett ut i treningskampene har også Tage Johansen blitt prioritert forann Aleesami og det skal ikke utelukkes at han og Jansen vil få spille mye i år



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f