Husk meg
Brukernavn
Passord

Raufoss-FFK, mandag 12.07.2021 klokken 18:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 12 jul 21, 17:37
Endret: 12 jul 21, 17:53
Endret av: Rey

30 minutter til kampstart før borteoppgjøret mot hjemmesterke Raufoss. Fredriksstad Blad og deres fotballeksperter har på forhånd sagt at vi egentlig ikke trenger å møte opp, så jeg regner med at klubben bruker det for alt det er verdt med tanke på motivasjon.

Raufoss står med 12 poeng på fem kamper hjemme og en målforskjell på 15-8. De scorer altså i snitt tre mål per kamp på eget gress, så vi må regne med en tøff kamp. Deres eneste tap på hjemmebane var 2-4 kampen mot Grorud.

Vi stiller med følgende lag

Jenssen

Aukland - Nielsen - Aleesami - Molde

Isaksen - Åsheim - Drage

Ismaheel - Solberg - Alba

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 12 jul 21, 18:50

Litt rar kamp så langt, synes jeg. Vi har vel et visst overtak, men jeg føler ikke vi har kontroll. Har blitt en del tilfeldigheter.

Men nå inn mot pause har vi satt et skikkelit trykk på og skapt flere sjanser. Noe ganske annet enn sist vi besøkte Nammo stadion ...

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 12 jul 21, 19:04

Love inn allerede til pause og Alba ut. Det blir spennende.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 12 jul 21, 19:13

Så bra. Skulle til å skrive at byttet svekker oss på dødball imot.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 12 jul 21, 19:13

Endelig satt den for Ismaheel!

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 12 jul 21, 19:14

Nydelig med assist fra Love og endelig mål fra Ismaheel... Håper det løsner litt for han nå

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 12 jul 21, 19:19

Love vil tydeligvis spille mer. Bra innhopp så langt

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 12 jul 21, 19:26

Jepp, han har virka veldig frisk.

Ellers virker det som Raufoss har et godt tempo inne, men presisjonen sitter ikke for dem i dag. Har på følelsen at vi møter et godt lag som rett og slett ikke har helt dagen. Men ting snur fort, så negler bites fortsatt.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 12 jul 21, 19:30

Jeg ser ikke kampen. Hvordan er Love defensivt? Sist var jo det helt krise. Ser det bedre ut nå?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 12 jul 21, 19:33

Tja, han har vel ikke blitt tvunget til å bidra så veldig defensivt ennå.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 12 jul 21, 19:42

Han har vært nede på 20 meter ett par ganger for å hjelpe til i det defensive for så å sette fart framover. Syns han har vært god der også.

Defensivt bytte nå. Ismaheel ut og JAnsson inn

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 12 jul 21, 19:52
Endret: 12 jul 21, 19:55
Endret av: Tøfflus

Vi drøyer friskt nå ...blir det blåst på 94:00 nå blir jeg sjokkert.

 

... har du sett. Han gjorde det. Jeg tror ikke mine egne øyne og ører!

Men vi takker, bukker, og innkasserer en deilig seier. Skål!

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 12 jul 21, 19:56

Vi har jo egentlig full kontroll store deler av kampen. Raufoss skaper veldig lite, bortsett fra en haug med cornere som stort sett var ufarlige. Vi hadde en god del halvsjanser som fort kunne fått et annet utfall. Deilig deilig

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 12 jul 21, 20:42

Ja, kampen sett under ett leverte jo stort sett Raufoss innlegg som vi blokkerte til corner og de cornerne var stort sett ganske dårlige. Våre var farligere. Hvis dette er det mestscorende laget i OBOS-ligaen så må det ha vært mange som ikke hadde dagen.

Med Jervs poengtap etter å ha sluppet inn på overtid, er vi faktisk på direkte opprykk igjen. Med Jerv bak på målforskjell og Aalesund ett poeng bak.

Neste runde blir interessant. Vi møter Bryne hjemme, dagen etter at resten av lagene har spilt. Aalesund møter Jerv. Og kampen som nok på forhånd var antatt å være en toppkamp, er i stedet topp mot bunn når Sandnes-Ulf tar imot Hamkam. Det ville kle divisjonen om Ulf vant denne.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 12 jul 21, 21:16
Endret: 13 jul 21, 15:31
Endret av: Erikk

Veldig sterkt å vinne denne kampen. All ære til vårt kjære FFK, selv fotballmagasinet trodde vi kom til å tape, men istden står vi igjen med seier


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 12 jul 21, 21:23

Så høydepunkter nå på f-b, på mobilen. Filmingen til Alba, det så da ut som han ble tatt? 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 13 jul 21, 15:19

Vanskelig å se på TV bildene, men jeg kan ikke skjønne at det er filming. Latterlig dommeravgjørelse etter mitt hode

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 13 jul 21, 15:27
Endret: 13 jul 21, 15:28
Endret av: kjo

Tror kanskje dette var årets beste kamp. Solid hele veien, slapp ikke Raufoss til (kun en farlig situasjon, et godt langskudd), Klok avslutning på kampen, da de la om til 5 bak ogh sikra de tre poengene.  FFK burdre ha scoret flere mål på de store tjangsene sine. Og fremdeles en del irriterende sløve feilpasinger, (upresset utover sidelinjen, upresist når vi har kontingsmulighet, klareringer rett i beina på motspiller..)

Veldig gledelig med Ismaheels flotte scoring. Håper det løsner nå!

Skjønte lite av det gule kortet Alba fikk. Om det var straffe vet jeg ikke, men det ser i alle fall ut som at han går kontant på trynet uten skuspill. For det hender vel at spillere faller i kamp om ballen, uten at det er filming? Generelt sitter de gule korta alt for løst. Sist gang på stadion også, med en dommer som blåste i hytt og pine og ga kort over en lav sko. 


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 16 jul 21, 11:04

Dette var en ekstremt kul kamp. Borteseksjonen på Nammo er i stor grad er stuet vekk og oversikten er omtrent så dårlig som den kan bli på en fotballstadion, men ut ifra det jeg kunne se, så laget knallbra ut. Selv om de ikke sto ekstremt høyt som de har pleid å gjøre når de har spilt bra kamper, spilte de ekstremt godt i forsvar, og selv når Raufoss i store perioder hadde ballen mest, greide de fremdeles ikke skape særlig mange sjanser. 

Alba kjempet veldig bra i 1. omgang. Det gule kortet så meget tvilsomt ut, men om han ikke hadde fått det da, hadde han nok fått det senere i omgangen, for temperaturen ble ganske høy utover i omgangen. Riktig å ta ham ut til pause, kunne fort luktet et gult nr2. Synes det er et kult trekk når Bummen setter inn tre stoppere de siste minuttene. Jansson, Aleesami og Nielsen er en veldig fysisk trio, og når Raufoss pumper inn innlegg, slik de gjorde de siste 15min, var det veldig viktig å ha såpass dominerende spillere i lufta. Love var frisk som alltid, men det var ganske tydelig at Solberg/Alba/Ismaheel greier å sette et bedre press enn Love/Nieves. Love er nok ikke der Bummen ønsker mtp presspill og defensive ferdigheter, og Nieves virker litt ute av form etter skaden. Syntes han så bunnsolid ut før skaden, så det var veldig synd. 

Nå er det Bryne på søndag. Hadde selv, etter KFUM-kampen, budsjettert med 3 seire og 2 tap på de siste 5 kampene av første halvdel av sesongen (Raufoss, Bryne, Strømmen, Start, Blink). Med seier mot Raufoss, ligger vi bra an mtp å nå dette. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 17 jul 21, 17:26

Opprinnelig postet av ey1984

Nieves virker litt ute av form etter skaden. Syntes han så bunnsolid ut før skaden, så det var veldig synd. 

Det ble nevnt i dagens F-B også. Der stod det også at han akkurat er blitt far, så komboen med en del småskader pluss lite søvn er nok ikke helt heldig :-)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f