Husk meg
Brukernavn
Passord

Ranheim - Fredrikstad, fredag 2. juli

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 02 jul 21, 13:47
Endret: 02 jul 21, 13:48
Endret av: ey1984

Man gjør som Tøfflus sier. Har for øvrig laget én kamptråd tidligere i år, og det var kampen mot Sogndal. Håper å fortsette den gode statistikken. 

Vi har ikke ekstremt sexy statistikk mot Ranheim tidligere, noe som vel imidlertid må sies å ha begrenset relevans, i og med at vi må helt tilbake til 2017 for å finne forrige oppgjør mellom lagene. Det står imidlertid ikke i veien for det faktum at Ranheim, uansett formkurve eller trener er et godt hjemmelag. Når vi står uten våre to viktigste spillere, samt uten en av to soleklare førstevalg på stopperplass, kan dette fort bli ubehagelig. Uten å røpe for mye, jeg kommer tilbake med flere tanker nærmere kampstart. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 02 jul 21, 15:07

Hvorfor kan ikke Aukland eller Stray-Molde spille midstopper? Vi har jo Ludde og Betten-Hansen som kan spille back? Eller er unge Jansen bedre enn disse som stopper?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 02 jul 21, 15:46

Opprinnelig postet av Erikk

Hvorfor kan ikke Aukland eller Stray-Molde spille midstopper? Vi har jo Ludde og Betten-Hansen som kan spille back? Eller er unge Jansen bedre enn disse som stopper?

Uten at jeg kjenner lagoppstillingen, så kan man spille med Stary Molde på v. back, og Begby på venstre kan, så vil man kompensere for eventuelle svakheter på duellstyrke og fart hos unge Jansson. Nå vet jeg ikke så mye om hvor rask eller duellsterk han er, men ungdom følges gjerne av litt mindre muskler.

Men kjenner at det gjør meg mer usikker. Men en gang må jo ungdommen få sjansen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 02 jul 21, 18:38

Der går Strømmen opp i ledelsen, og jeg må si at jeg ikke er komfortabel med at de og Blink tar så mye poeng som de gjør.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 02 jul 21, 19:18

Skjønner at du fortsatt ser et stykke ned på tabellen. Får håpe de neste kampene gjør at du kan slutte med det Smile

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 02 jul 21, 19:35

Syns det er morro at Jansson får sjansen fra start jeg. Stusset litt over at ikke Aukland ble flyttet inn og Betten fortsatt fra start, men skjønner et Molde blir foretrukket foran Begby. Begby er ikke i nærheten for øyeblikket. Godt at 3. div starter igjen slik at han kan få kamptrening.

På tide å snu en dårlig trend i dag i hvert fall. Seier mot Ranheim slik de har spillt burde være innenfor rekkevidde. Håper bare ikke Tønne tar over rollen til Robert Stene.

Heier fra Molde og krysser fingrene for at hotellnettet holder seg stabilt.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 02 jul 21, 19:37

Sant det Rey, Ludde har vært en skygge av seg selv så langt. Det er klart at mer enn en hel sesong på sidelinja går ut over kampformen.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 02 jul 21, 19:42

Laget er ute, og det er stort sett som varslet. Jansson går inn på stopperplass, slik at det er Molde og Aukland som spiller på backene. To backer som for øvrig har vokst veldig på meg så langt denne sesongen, de gjør få feil samtidig som særlig Molde ofte bidrar mye offensivt. Synes det er kult at klubben gir Jansson sjansen, det er dessuten et godt signal å sende til de unge spillerne i klubben. Ellers er det kanskje verdt å fremheve at Love nok en gang starter på benken etter en uke med mye snakk om at han bør starte, til fordel for Ismaheel og Alba. Her er jeg selv ikke helt sikker på om jeg ville valgt samme selv, men tipper samtidig terskelen for å sette ham på vil være nokså lav, noe som det jo har vist seg tidligere at kan lønne seg. Må til slutt nevnes at Øby vrakes fra start til fordel for innlånte Isaksen. Forsto at Isaksen gjorde tingene sine godt forrige kamp, og jeg synes Øby har hatt en litt dalende kurve. Slik sett har jeg ikke store innvendinger mot den avgjørelsen. 

Litt kort statistikk. Ingen av lagene kan sies å være i god form, basert på resultat i de siste kampene. Vi står med 1-2-2, mens Ranheim står med 1-1-3 de siste 5 kampene. Vi har scoret en del flere mål enn Ranheim, som likevel står med 9-15 i målforskjell, som tross alt ikke er noen katastrofe, til tross for at tabellen viser en foreløpig meget skuffende 14. plass. Selv står vi med 17-12. 

Må si at med Aleesami, Lindstrøm og Kjell ute, har jeg ikke store forventninger før kampen. Samtidig er det et faktum at vi har en bred stall, slik at forhåpningene om 3 poeng står stødig som fjell. Håper at vi kan se et lag som greier å presse samlet, og som ser like samspilte ut som de har gjort på sitt beste denne sesongen. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 02 jul 21, 19:47

Isaksen synes jeg var knallgod sist, så skulle bare mangle at han fikk fortsette. Det meldes om bortimot 30 grader i Trøndelag, så dette kommer til å bli hardt

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 02 jul 21, 20:00

De øvrige kampene i OBOS er ferdig. Med tap i dag holder vi oss på 5. plass, hvor vi ligger akkurat nå. Det samme med uavgjort. Med seier seiler vi nok en gang inn på 2. plass (2-4 avhengig av målforskjell) med 17 poeng, samme som Bryne og Jerv. Ranheim på sin side kan seile helt opp på 9. plass med seier. Med tap ligger de på nedrykk. 


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 02 jul 21, 20:10

Discovery+ trøbler veldig nå. Flere som opplever dette?


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 02 jul 21, 20:16

Der er vi oppe og går igjen. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 02 jul 21, 20:16

Jepp. Det er problemer for dem

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 02 jul 21, 20:59

Uavgjort til pause må en si seg veldig fornøyd med . Vi hadde noen sjanser men Ranheim hadde spillet. Spesiellt første 15 min var det bare ett lag på banen. 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 02 jul 21, 21:01

Vi var veldig på etterskudd i starten. Etterhvert har vi kommet opp på rett nivå og synes vel vi har vært (marginalt) best siste halvdel av 1. omgang. Men vi har ikke klart å unngå et par fete sjanser imot, jeg synes virkelig ikke vi fremstår solide bakover.

Ranheim framstår uansett bedre enn tabellposisjonen tilsier.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 02 jul 21, 21:18

Fy faen for et møkkamål

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 02 jul 21, 21:20

Der sitter den for ranheim. Selvmål fra Nilsen etter 9 min av 2 omg. Vi startet akkurat like dårlig i 2. som i første,og nå ble vi straffet for det.


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 02 jul 21, 21:23

1-1etter 13 min. Solberg så klart


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 02 jul 21, 21:24

Men så får vi en gave selv. Et pasningsforsøk til hvem vet, skifter retning i en Ranheim-spiller og plutselig står Solberg med ballen umarkert på ti meter og 1-1. Har kampen fått heteslag?

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 02 jul 21, 21:24

Også et møkkamål egentlig. Men Ranheim må drite i flagget og spille til fløyta går. De har bare seg selv å skylde på der

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 02 jul 21, 21:46

10 min igjen og FFK har nok med å forsvare seg. 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 02 jul 21, 22:09

Synes rett og slett vi virker et hakk tregere enn i oppkjøringen og de første kampene. Vi er ikke like aggressive i presset og når vi prøver er vi ofte litt for sent ute, slik at vi blir spilt av og må spurte i forsvar. 

Kampen i dag var preget av to lag som ville mer enn de evnet, dermed mye ballmist og slik jeg ser det ikke helt overraskende, ut fra kampbildet, at begge målene kom på rot.

En oppjaget kamp, ingen av lagene fikk (eller tok seg) tid til å hvile med ballen i laget. Ranheim hadde den mest, fordi de var flinkere til å vinne andreball. Og de hadde også flere angrep i kategorien småfarlig enn det vi hadde.

Nå er det tre dager til neste kamp og vi trenger å vinne nå for å få igjen selvtilliten.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 02 jul 21, 22:50

Flere som så intervjuet med Klæbo i F-B sin studiosending? Han fortalte at Ranheim overrasket med laguttaket, ved å velge ut spillere som hadde som oppgave å slå innlegg fra kantene, og at FFK som konsekvens av dette måtte bruke tid på å omstrukturere presspillet de første 10 minuttene. Dette kan kanskje være noe vi vil se oftere denne sesongen, som et mottrekk mot FFKs høye press? 


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 03 jul 21, 10:41

Men ... uansett er det vel ikke mer enn rett & rimelig i dette eksklusive forum å dele ut litt ros til unge Jansson? En tvers igjennom lokal spiller som tar nivået. Det kan bli mye moro med ham (bare han ikke blir altfor god altfor fort og forsvinner ut).

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 03 jul 21, 11:59

Jeg synes dette var et meget bra resultat og mye bedre enn hva jeg hadde trodd på forhånd. Ranheim var tippet høyt før sesongen og vi hadde viktige spillere ute med skade. Jansen skal ha skryt og er ikke alene.



Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f