Husk meg
Brukernavn
Passord

Aalesund FK - Fredrikstad FK, lørdag 12. juni kl 2000

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 15 jun 21, 23:41

Det med flyt skal kommenteres. Det har noen elementer ved seg som ikke bare er tilfeldigheter, men gode egenskaper ved laget.

  • Oppofrende spill i egen boks. Mange farligheter fra motstanderne blir blokkert.
  • Gode prestasjoner fra keeper. Man kan si hva man vil, men keeperen er en del av laget og det er ikke flaks når han redder et godt skuddforsøk.
  • Spisser som er påskrudd når sjansen først byr seg. Både mot Sandnes Ulf og Aalesund hadde vi ganske få sjanser. Men vi hadde spillerne som dukket opp  til rett tid og dermed ble det fire poeng på de to kampene i stedet for ett.
  • I flere kamper har vi vunnet etter å ha blitt presset tilbake og mistet ledelsen. Det tyder på at vi står løpet ut. Aalesund-kampen sist og Sandnes-Ulf er igjen gode eksempler. Da SULF utlignet til 1-1 var det ingen som var overrasket, det var utvilsomt veldig fortjent. Men vi klappet ikke sammen, men hevet oss og fant veien til mål. Samme mot AaFK hvor det var flere gode muligheter for dem til å sette 3-1. Men da de ikke klarte det, tror jeg mange i oransje hadde følelsen av at "nå ryker seieren" og de fikk rett Laughing
Så jeg vil faktisk si at en god del av den flyten vi har hatt, den har spillerne jobba for.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 17 jun 21, 17:06

Jeg synes Aalesund stengte av rommene på venstresiden vår. De hadde gjort leksen sin. Drage, Stray Molde og Alba kom aldri helt i gang. Aalesund var gode og duellsterke. Vi virket veike på midten. Men Solberg og Nieves kom inn med positiv energi. Og etter å ha sett helt naken ut tryllet Ismaheel et øyeblikk. Fintet innlegg med høyre og la den over på venstre og resten er deilig historie. Men vi må steppe opp bakover. Dansken og særlig Aleesami var stresset med ball og dro på oss unødvendig press. Vi så tendenser til den gamle mælinga ut hvor ballen hurtig er tilbake igjen. Men jeg synes vi avsluttet bra og kunne faktisk ranet med oss alle 3. Aalesund var minst like slitne som oss. 



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f