Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Skeid - FFK, Lørdag 14. november 13:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 14 nov 20, 12:19

Årets siste kamp for FFK og Postnordligaen - avd 1s nest siste kamp. Bare Skeid og FFK som spiller denne runden etter at de to andre kampene er avlyst grunnet smittevern.

Ikke så lett å bygge opp engasjement mot denne kampen, men et par poenger er det jo likevel. Dette blir første kamp på Nordre Åsen for Skeid etter å ha levd et nomadeliv nesten hele sesongen grunnet en elendig jobb av entreprenør da kunstgresset ble lagt i våres. Endelig er dem hjemme igjen. Ellers vil vel de ta med seg seiersfølelsen inn mot kvalik, så regner med at de legger litt i denne kampen.

Ut i fra lagoppstillingen ser det ut som vi gjør det også. Bortsett fra Kjelsrud på benk stiller vi med toppet lag. Benken vår i dag inneholder tre mulige debutanter. Keeper Isak Strandin, forsvarsspiller Magnus Kjellberg Johansen og angrepsspiller Marcus Solhaug Wenneberg. Alle tre fikk spilletid i oppkjøringen til sesongen. 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 14 nov 20, 15:01

Da var sesongen over og vi avsluttet med en kamp under pari og første kamp denne sesongen hvor vi ikke scorte mål. Vi skaper heller ikke så veldig mye og selv om Skeid ikke var like gode som i forrige kamp mot dem var de nok nærmest seieren.

Åsheim klarer også å dra på seg to gule kort og blir utvist. Da må vel han stå over første kamp neste år? Veldig unødvendig

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 14 nov 20, 21:12

At dette var en kamp helt uten betydning merket jeg både på mitt eget engasjement, og på spillet da jeg etter hvert fikk satt på kampen. Likevel ble 2x45 minutter brukt til FFK, også denne lørdagen. 

Kampen fremsto jo nokså amputert, og kanskje tidvis litt halvmotivert fra begge lag. Det gikk særlig ut over intensiteten i spillet vårt, og man merket tydelig særlig i presspillet og i det oppbyggende spillet at fokuset ikke var helt på topp. I første omgang tenkte jeg imidlertid over hvor få feil laget gjør med ballen i beina om dagen, og de klassiske feilpasningene, upresise crosserne og hodemist med ball som vi kjenner veeldig godt fra de siste 10 årene, er mer eller mindre forsvunnet. Utrolig hva selvtillit kan gjøre med et lag, er det ikke? Synes Aukland stakk seg ut i første omgang med mange gode involveringer. Åsheim og Drage, som har vært kanskje våre to beste spillere hele sesongen, så i dag svake ut. Det var for øvrig god fyring blant hjemmefansen, og et par av våre spillere fikk kjørt seg litt. For meg virket det som om særlig Drage lot seg påvirke litt av dette, og lot seg hisse opp ved et par anledninger, noe som nådde et høydepunkt da han pådro seg det gule kortet i 2.omgang. 

Andre omgang var imidlertid ganske annerledes, og her synes jeg kampen var preget av mange feilpasninger og unøyaktigheter fra vår side. Angrepsspillet vårt slet lenge med dynamikken frem til Kjeldsrud kom inn. Mønstrene som lenge så nokså enkelt ut for Skeid å forsvare seg mot, ble rokket mye ved da Kjell kom innpå. Jeg er i utgangspunktet fan av å ha mulighet til å variere ved å spille med Solberg på topp, men vi så i dag at det potensielt kan gjøre spillet noe mer forutsigbart. Synes for øvrig Love gjorde en god figur da han kom inn, som alltid. Men så er vel kanskje problemet der snarere at han ikke evner å omsette. 

Midtforsvaret vårt så for øvrig veldig bra ut i dag, særlig Nielsen hadde et par deilige involveringer mot Buduson i løpet av kampen. Når kampen nærmet seg ferdig, begynte det imidlertid å se ut som om ingen av lagene hadde den helt store iveren til å vinne kampen, og uavgjort er vel et helt greit resultat. Rødt kort i en sånn kamp er fryktelig unødvendig, men synes likevel ikke Håvard kan lastes særlig for det, da den avgjørelsen for meg så helt uforståelig ut. Likevel fryktelig unødvendig dersom han må stå over første kamp neste sesong, både for ham og for klubben. 


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 15 nov 20, 22:19

Ett tap,en uavgjort og resten seiere. Det er en sesong det vil bli vanskelig å kopiere eller enda bedre,slå. 



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f