Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Kvik-FFK, lørdag 31. oktober

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 30 okt 20, 14:32

Ny kamp, nye muligheter. For første gang på lenge spiller FFK helt uten press. Det er jo en situasjon vi vel ikke har opplevd siden 2014 eller deromkring. Det har enten vært nedrykksstrid, eller en lang rekke med "må vinne"-kamper for å ha sjanse på opprykk. Er spent på hvordan det slår ut.

For Kvik sin del er hver kamp nå et være eller ikke være for kvalik-mulighetene. Etter at de tapte mot Skeid sist, er de alvorlig på defensiven. Om vi vinner og Skeid vinner over Alta, vil Kvik være fem poeng bak og de vil attpåtil bare ha to kamper igjen, mens Skeid vil ha tre. Også Alta har mulighet til å få avstand til haldenserne, så hjemmelaget spiller definitivt ikke uten press.

Vårt forrige møte ble kampen hvor ting virkelig løsnet. Etter en rotete åpning på kampen, med et par halvsjanser til hvert lag, hadde vi femten minutter hvor alt gikk inn. Vips, 4-0 til pause og den første av en rekke storseire var i boks. Folk med hjertet i Kvik har fortsatt mareritt om denne førsteomgangen.

I følge FB sliter Kvik med skader i forsvaret. Samtidig står vi uten Farah og Alba som begge er småskadet, så da blir det kanskje endelig Nieves fra start? Eventuelt Love. Håper å få se begge.

Forhåpentligvis har ingen av våre rødhvite opprykkshelter pådratt seg covid-19 i feiringen ...

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 30 okt 20, 22:14

Føler meg vel egentlig ferdig med sesongen. Håper ikke spillerne føler det samme. Er jo morro med seier selv om det betyr null niks og spillerne bør motiveres av å vise seg fram med tanke på neste år. Da tenker jeg spesielt på Nieves og Reuterswärd. Nieves regner jeg med starter denne kampen ettersom både Alba og Farah er ute med skader. Reuterswärd bør få godt med spilletid også. Med tanke på at Kvik MÅ vinne denne kampen kan det bli mye rom for sistnevnte.

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 31 okt 20, 12:39

Det ble både Maikel og Love på topp fra start. Håper begge griper sjansen. Liker begge to godt.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 31 okt 20, 14:01

Syns vi leder fortjent 2-1 til pause. Morsomt at Kvik spillerne måtte stå æresvakt før kampen.

Men vi vinner nok ingen hjerter i Halden med oppførselen til Dirscher og Nielsen mot ballgutten, samme hvor tett det var av ballgutten.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 31 okt 20, 14:16

Opprinnelig postet av Rey

Men vi vinner nok ingen hjerter i Halden med oppførselen til Dirscher og Nielsen mot ballgutten, samme hvor tett det var av ballgutten.

Kvik reduserer til 3-2, skikkelig gøy kamp det her. I perioder leker vi oss, særlig Drage er i festhumør. Den tunnelen når han skaper sjansen på 3-1 der? Ja takk. 

Unødvendig av både Dircher og Nielsen, uten at jeg egentlig greier å føle så veldig sterkt for det, verken i den ene eller den andre retningen. 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 31 okt 20, 14:23

Det er ingen stor kamp dette, synes det er mye tilfeldigheter. Vi er best så langt og leder fortjent, 

Den ballguttepisoden var tåpelig. Men det tåpeligste synes jeg likevel er at kommentatorene snakket mer om den enn om spillet helt fram til vi gikk opp i 2-1 og selv etter pause var de ikke ferdige med å snakke om det.

Nå etter 3-2 synes jeg vi skaper mange brudd, forhåpentligvis kan vi utnytte dem til å score flere. Jeg føler meg nemlig ikke trygg på at vi holder tett bakover de siste 25 i dag.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 31 okt 20, 14:34

Også for en scoring av Solberg! Fader for en sesong han har. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 31 okt 20, 14:53

Det er slike mål vi har savnet fra Solberg. Både i Særp og Ull/Kisa bøtta han innpå med slike mål, mens det i Fredrikstad har vært heller dårlig. Men endelig ser det ut til å løsne på det punktet også. Morro det.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 31 okt 20, 14:55

Da er det over og vi fortsetter å vinne.  Kvik hev innpå mye offensivt på slutten, men de fikk ikke noe særlig igjen for det i form av sjanser. 

Nå er det bare en rekke svært usannsynlige resultater som kan gi Kvik andreplass. Ikke bare må de vinne de to siste kampene, men alle innbyrdeskamper mellom Skeid, Hødd og Alta bør ende uavgjort og de tre lagene må ellers tape.

Alta neste!

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 31 okt 20, 15:32

Synes det er imponerende at vi greier å ta seieren i dag, for det var nok en vanskelig kamp- tøff motstander, tøff bane, allerede spikret opprykk. En spesiell oppmerksomhet må rettes mot Drage i dag, denne sesongen har vi begynt å skimte hvor god han kan være på sitt beste. Jeg vil dessuten fremheve at med fire nye mål i dag, står vi med et målgjennomsnitt på 3,4 per kamp. Dette er så høyt at det nesten er vanskelig å forstå det, men til sammenligning, ligger Bodø/Glimt med 3,3 i Eliteserien. Det sier hvert fall noe om hvor vanvittig overlegne vi har vært denne sesongen. 

Når det gjelder såkalte ballgutt-gate, så synes jeg Heier gjør en god tilsynelatende ubevisst figur i pausen, når han uttaler ganske greit at det er forskjell på å være fotballspiller og å være ballgutt, og at det må gå an å besinne seg. Jeg vil også legge til at når FFK har ambisjoner om å etablere seg på øverste nivå, må man beherske å opptre som favoritter mot lokale lag på en verdig måte, uten å fremstå overlegen eller blærete. Jeg forstår at etter så mange år på lavt nivå, er det ikke lett å tenke at man skal opptre mer profesjonelt enn lag i samme divisjon, men etter som man jobber seg opp over i divisjonene, må dette bare inn. Derfor er det gledelig å se at Heier tilsynelatende representerer en profesjonell vinkling på det. Kulturendringer sprer seg gjerne fra toppen. Godt å vite at vi har kompetente folk der. 


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 31 okt 20, 16:40

Opprinnelig postet av ey1984

 Jeg forstår at etter så mange år på lavt nivå, er det ikke lett å tenke at man skal opptre mer profesjonelt enn lag i samme divisjon, men etter som man jobber seg opp over i divisjonene, må dette bare inn. Derfor er det gledelig å se at Heier tilsynelatende representerer en profesjonell vinkling på det. Kulturendringer sprer seg gjerne fra toppen. Godt å vite at vi har kompetente folk der. 

Kunne ikke vært mer enig. 


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 31 okt 20, 17:34

Kunne ikke vært mer uenigWink Ballgutter på 15+ som saboterer spillet og hindrer en klar målsjanse er rødtkort. At noen fyrer seg opp 5sek er helt innenfor. Og så ler man og kødder med det etterpå. De største idiotene var de to kommentatorene som gnålet om det i en evighet. 


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 31 okt 20, 20:50

Rey, kan du steppe opp det målpoeng opplegget ditt. Jeg kjeder meg og trenger noe å kose meg med i tillegg til alkohol. 


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 31 okt 20, 23:56

Plankekæll var det jo. Flott. 



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f