Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Eidsvold Turn - FFK, lørdag 29. august

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 28 aug 20, 16:56

JA, da er det på tide med bortekamp igjen, og etter at Heier la ut på facebook at det fantes 50 ledige billetter til denne kampen håper jeg folk har vært snare og skaffet seg disse, slik at vi faktisk kan oppleve noe så uvant for 2020 som bortestøtte på fotballkamp.

Grunnlovsstedets fotballag har startet sesongen litt over forventning og ligger på fjerdeplass, men de gikk på en stygg smell mot Florø sist helg (6-1) og vil med et par poengtap kunne rase ganske mange plasser. Det er bare fire poeng ned til Tromsdalen på niende plass.

Eidsvold Turn var ett av lagene som fikk smake Biffen og Ringberg i 2002 og FFK vant begge kampene. Siden har vi vel ikke møttes - om jeg ikke har glemt en tidlig cuprunde en eller annen sesong, da?

Mitt tips er at vi drar i land en ny seier, men at vi må jobbe for den. Noen overkjøring tviler jeg på at vi får. Disse er bedre enn Senja og kommer nok til kampen med en annen innstilling enn Kvik, som så ut som de for første gang følte de hadde noe å tape mot oss. De skumleste motstanderne er de som er nokså gode samtidig som de ser på kampen mot oss som sesongens høydepunkt.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 28 aug 20, 19:25

Smellen Eidsvold gikk på mot Florø var vel ikke akkurat forventet slik sesongen har vært så langt, men heller slik det var forventet før sesongen. Da skulle dem jo bli kasteballer. Satser på at Eidsvold har fått løpt fra seg nå, men noen overkjøring blir det nok ikke.

Aukland og Lindström er fortsatt ute og F-B spekulerer i at Åsheim tar den sentrale dype rollen på midten med Duman som indreløper. Duman har sett spennende ut de kampene han har kommet inn så det kan jo bli bra.

Så står kampen mellom Alba og Solberg om den siste spissplassen med Kjelsrud og Farah som bankers.

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 29 aug 20, 12:18

Eidsvold Turn kan muligens sammenlignes litt med Kvik Halden fra i fjor. De kom opp til 2. divisjon med en sterk vinnerkultur, vant overlegen 3. divisjon i fjor med 22 seire på 26 seriekamper. De så også ut til å få en god seriestart mot nettopp Kvik Halden, men tapte på overtid etter å ha fått to spillere utvist.

Men om Eidsvold Turn er et lag som er vant til å vinne fotballkamper, så er det ingen tvil om at FFK også har blitt vant til det i 2020. Og selvsagt må vi tåle å være favoritter i denne kampen også.

Jeg tror det blir noen få endringer på laget, og kan ut fra FB virke som Åsheim kanskje tar den sentrale rollen. Jeg er litt skeptisk til det fordi jeg mener Åsheim er som skapt nettopp for indreløperrollen, og synes vel i grunn Zoulakis bør få fornyet tillit i den sentrale rollen om han fortsatt er i form.

På topp har vi jo luksusproblem med gode 2. divisjonsspillere som må slite benken, men sånn er det. Kanskje er det på tide å rullere litt mer på laget fra start for å blidgjøre spillerne, særlig fordi de som har kommet inn underveis i kampene (som særlig Maikel Nieves) har tatt godt vare på sjansene. Jeg tenker også det kan være et alternativ å flytte Anas Farah ned som indreløper hvis Åsheim skal inn sentralt. Anas har enorm løpsstyrke og vil kunne løse en indreløperrolle meget bra. Da kan man også starte med i hvert fall to av Solberg/Alba/Nieves. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 29 aug 20, 13:43
Endret: 29 aug 20, 13:49
Endret av: kanogvetalt

Det er vel mot Turn, Brattvåg, Tuil og Alta det er størst sjanse for å avgi poeng. De to første møter vi borte.

Noen som vet noe om dette sluttspillet? Regner med at man tar med seg poeng, dvs at kampen mot Brattvåg er viktig selv om seieren eventuelt er sikret?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 29 aug 20, 14:13

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det er vel mot Turn, Brattvåg, Tuil og Alta det er størst sjanse for å avgi poeng. De to første møter vi borte.

Noen som vet noe om dette sluttspillet? Regner med at man tar med seg poeng, dvs at kampen mot Brattvåg er viktig selv om seieren eventuelt er sikret?

Ja, man tar med seg poengene inn i sluttspillet.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 29 aug 20, 14:56

Det ble som F-B spekulerte på midten

Jenssen

Molde - Nielsen - Aleesami - Baccay

Duman - Åsheim - Drage

Farah - Kjelsrud - Alba

Syns det er spennende med Duman, selv om jeg er enig i at Åsheim er bedre som indreløper enn som den balanserende spilleren på midten.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 29 aug 20, 16:09

Mål er mål. Ikke pent, men teller like mye. Deilig med bra start

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 29 aug 20, 16:49

Vi leder til pause, men synes ikke det er veldig komfortabelt. Føler det er rimelig jevnt egentlig.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 29 aug 20, 16:49

Vi spiller jo bra MEN sløsingen/ineffektiviten er grusom


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 29 aug 20, 18:15

Absolutt ikke overbevist etter første omgang. Vi sløser med sjanser og slipper Eidsvold litt for lett til halvsjanser, men andre omgang er overlegen og selv da sløser vi. Alba virker jo egentlig helt ute av slag. Hva som har skjedd med han foran mål skjønner jeg ikke. Er jo ingen god avslutning den han scorer på heller.. sleivtreff... og sjansen han får rett før han byttes ut, der skjønner jeg ikke hvorfor han ikke går rett på mål og bare avslutter. Manglende selvtillit?

Men skal ikke klage... Vi scorer seks mål og Nieves står med tre assist til slutt. Flott poengspiller. Solberg scorer to, noe som sikkert hjelper på selvtilliten foran mål og Kjelsrud bare fortsetter (selvom Sandaker ikke jinxer).

Kan vel også kalle det litt flaks at Nielsen får sitt fjerde kort i dag og må vel da stå over mot Fløya. Absolutt den beste kampen å måtte stå over for lagets del.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 29 aug 20, 18:18

Storseier igjen. Nå fikk jeg ikke sett kampen men 6-1 seier på bortebane er jo veldig bra. FFK skårer mye mål om dagen :-)

Nesten sånn at en begynner å bli litt forsiktig optimist nå. Er det kun ett lag fra hver avdeling som rykker opp,og ikke noe kvalikk for en eventuell 2.plass ?


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 29 aug 20, 18:20

Kjelsrud trenger ikke meg lenger. Men for en kamp. Vi maler dem i senk. Kunne vunnet med det dobbelte. Den andre omgangen er enorm. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 29 aug 20, 18:33

Dette var helt supert. Å vinne denne kampen borte på en slik måte er vel den nest beste kampen vi har spillt på mange år


Marthe

Knøttespiller
Ble medlem: 27 sep 14
Innlegg: 60

Lagt til: 30 aug 20, 01:13

Opprinnelig postet av tynter

Storseier igjen. Nå fikk jeg ikke sett kampen men 6-1 seier på bortebane er jo veldig bra. FFK skårer mye mål om dagen :-)

Nesten sånn at en begynner å bli litt forsiktig optimist nå. Er det kun ett lag fra hver avdeling som rykker opp,og ikke noe kvalikk for en eventuell 2.plass ?

 

Joda 2. plass spiller kvalik på vanlig måte.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f