Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK-Senja, søndag 23. august

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 20 aug 20, 22:57

Nytt bekjentskap, så vidt jeg kan huske har vi aldri møtt Senja i seriespill før, og forhåpentligvis skilles våre veier igjen når sesongen er over. Senja er en øy med flott natur, men fotballaget er bare sånn passe.

De står med seks poeng etter seks kamper - etter å ha slått Tromsdalen og Hødd. Samtidig har de tapt mot Moss, så de varierer tydeligvis en del i prestasjonsnivå.

Håper på en profesjonell gjennomføring av FFK - får vi det så bør dette være en grei seier - men vi bør kanskje frykte en baksmell etter den nydelige seieren over Kvik?

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 21 aug 20, 09:47

En litt ekkel kamp dette, som på papiret kan fremstå som en "enkel hjemmekamp" rett etter en storseier mot Kvik Halden. Håper virkelig at laget har rett inngang og innstilling for da skal det naturligvis bli tre poeng. Men Senja kommer antagelig til å spille kynisk og FFK må være fokuserte og ha høyt tempo hele veien for å dra i land en ny nødvendig seier.

Av spillere så er Aukland (vår eneste naturlige høyreback) og Lindström ute. For å erstatte Aukland så tenker jeg at Bummen har to alternativer: 1) Skyve Åsheim ned på høyreback som han har erfaring med og vil løse på en god måte, eller 2) Flytte Stian Stray Molde ut på høyreback, noe som frigjør plass til Baccay på venstreback. Jeg håper Bummen velger alternativ 2), både fordi en hjemmekamp mot Senja bør være godt forenlig med en offensiv sterk Baccay fra start, mens jeg tenker det er en fordel å beholde Åsheim på midten for å opprettholde mest mulig av de offensive relasjonene i laget. Stray Molde kan helt fint bekle en høyrebackrolle. Når det gjelder Lindström så tar jeg det som en selvfølge at han igjen erstattes av Zoulakis.

På topp er Kjelsrud Johansen udikustabel som midtspiss, og jeg mener Nicolay Solberg også bør være det på den ene kanten. Da gjender én plass i de fremre rekker, og her står vel kampen mellom Riki Alba, Maikel Nieves og Anas Farah. Sistnevnte har lite kamptrening etter en skadeopphold, så regner egentlig ikke med at han ikke starter kampen (men kommer inn, forhåpentligvis, for å bygge opp kampformen igjen). Bummen har til nå gitt Alba tillit fremfor Nieves. Dette er nesten 50/50, men jeg ville nå gått for Maikel Nieves, fordi han fortjener å starte på bakgrunn av prestasjonene når han har kommet inn, og fordi han har mer "smartness" i spillet enn Alba mot et Senja-lag som trolig vil ligge kompakt og ikke avgi mye bakrom (som Alba ville trives bedre i). Forventer i grunn litt av det samme kampbildet som i hjemmekampen mot Hødd, hvor Alba leverte en anonym forestilling. Men som sagt, dette er bortimot 50/50, og muligens kan valget også gjøres på bakgrunn av form/prestasjon i løpet av treningsuka. 


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 22 aug 20, 11:32

Takk Tøfflus. Jeg er enig med vurderingene til Constaza bortsett fra spiss plassen. Kjelsrud blir for stasjonær og forutsigbar. Kjør med Solberg eller Alba i midten. Puh, sånn nå kan du herje Kjelsrud. 

Blir spennende og se Zoulakis. Debut fra start hjemme. Kan han være i nærheten av prestasjonen sist? 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 23 aug 20, 15:06

Jøss, Anas Farah starter i stedet for Alba. Det hadde jeg ikke trodd, men gledelig det.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 23 aug 20, 15:57
Endret: 23 aug 20, 16:14
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Sandaker

Kjelsrud blir for stasjonær og forutsigbar

Keep it up :-)

1-0 nå etter at Senja egentlig kunne ha hatt to

 

...og Hødd leder 1-0 over Kvik

EDIT: Som nå er blitt 1-1

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 23 aug 20, 17:22

Veldig bra FFK! 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 23 aug 20, 17:28

Jeg var ikke veldig overbevist etter første omgang og vi virket igjen litt rufsete bakover og vi har vel litt flaks som ikke slipper inn baklengs. Det løsnet heller ikke veldig offensivt, men vi scorer på dødballer og det er en god egenskap. Vi har ikke vært så gode på dødballer på mange år.

Så får vi et par spillemål på slutten og kunne kanskje hatt et par til. Må si oss godt fornøyd med dette.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 23 aug 20, 18:05

Jeg kom hjem litt ut i kampen og fikk litt angst av den fete sjansen Senja hadde like etter at jeg slo på. Men så scoret vi på corner bare et par minutter etterpå og derfra og inn var det vel bortimot full kontroll.

Ikke helt bra at laget måtte få et par store sjanser imot for å våkne, på en annen dag sitter de i mål og da har vi en bratt motbakke å bestige. Det er bedre lag i denne avdelingen enn Senja ... og mange av dem kan straffe oss for slikt.

Men etter at vi tok ledelsen så var den resterende timen fullt godkjent og forskjellen på lagene ble tydelig. Også i målprotokollen, noe som kan bli viktig til slutt. Håper målscorerne våre er skikkelig på jobb mot Fløya!

Ellers er det jo gøy at Reuterswärd scorer såpass tidlig etter at han kom tilbake fra skade. Å få ham tilbkae i form kan vise seg veldig nyttig utover høsten.

Sier meg fornøyd jeg også Cool

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 23 aug 20, 18:28

Fikk ikke sett kampen, kun resultatet. 

Hvis FFK har vært heldige i dag, så tror jeg det er snakk om den typen flaks man gjør seg fortjent til. 10-1 på de siste to kampene smaker av alt annet enn tilfeldigheter. 

Det kan virke som om motvinden de siste sesongene har snudd, og at FFK begynner å høste fruktene av at de har gjort mye riktig over tid, uten å ha forlangt umiddelbar suksess, eller mistet troen på eget prosjekt av mangel på sådan. 

7 strake til tross, det er forsatt helt åpent. Både Kvik og Alta er med i kampen, og vil sansynligvis være det helt til slutt. 

Ikke mindre, dette begynner å ligne på et lag som kan bite fra seg i 1.divisjon neste år. Hvis man nå skal våge å være litt optimist. Og gitt at klubben fortsetter det gode arbeidet. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 24 aug 20, 08:49

Jeg vil ikke si vi var heldige sett kampen som helhet, men hvis du ser på høydepunktene har Senja to enorme muligheter til å score før vi gjør det. Hvis de hadde scoret på de kunne ting vært anderledes, selv om jeg fortsatt tror vi hadde vunnet.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f