Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sesongen 2020

Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5388

Lagt til: 28 okt 19, 20:29
Endret: 28 okt 19, 20:29
Endret av: Rey

Da er det den tiden av året igjen. Nesten mer spennende enn selve sesongen. Hvem er det som blir, hvem forsvinner og hvem kommer inn.

Allerede nå er det klart at Tim Nilsen forsvinner. Veldig rart at toppscoreren ikke får tilbud om ny kontrakt. Må jo si at han har levert denne sesongen selv om han har brent noen 100% sjanser også. Han gir jo også inntrykk av at han er glad i klubben og byen, så jeg er litt trist for at han nå forsvinner.

Men så ser det jo ut som Alba blir værende og det er ikke plass til Nilsen, Alba og Kjelsrud. En måtte derfor ut og jeg tror kanskje vi sitter igjen med de to beste? Synes likevel det er litt synd. Og det på tross av at jeg ikke ville hente Nilsen da vi hentet han i fjor.

Ellers er man vel rimelig sikre på at Veteli og Nielsen forsvinner.

Litt ambivalent forhold til Veteli. Synes ikke han har hatt noen god sesong i år, men jeg vet jo han kan så mye bedre. Alt for ustabil og alt for lite flink til å ta tak og heve laget. Jeg forventet mer av han i år fordi jeg vet han er bedre.

Nielsen er vel den beste stopperen vår, men mentaliteten er jeg usikker på. Til tider litt for nonchalant. Usikker på om T. Borgersen er klar for å være førstevalg til året, men han har ikke gjort seg bort i år heller. Og en gang må han jo få spille... 

Mattila regner jeg med er ferdig grunnet skadehistorikken.

Mæland er jeg mer usikker på. Synes det er rart at han ble inkludert i kamptroppen i de to siste kampene hvis han ikke er tiltenkt en rolle neste år.

Oscar Borgersen. Veldig usikker her. Fikk ødelagt sesongen av skader og har ikke fått vist hva han kan. Veldig usikker på nivået her.

Åsheim regner jeg med får tilbud om å bli med videre. Det samme med Karstensen

Også er det Høgmo da...

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 28 okt 19, 20:50

Jeg tenker at vi må se på økonomi, budsjettet skal ned og pengene må brukes smart. Hvor mye koster det å ha kontrakt med Nilsen? Jeg vet ikke men vil anta at de mener han ikke er viktig nok sammenlignet med kostnaden. Vedr Alba vil jeg anta at regnesykket blir motsatt.

Nielsen har etter min mening virket uinteresset i flere kamper, er enig i at han flere ganger har virket nonchalant og er sikkert dyr også. Jeg mener vi heller bør satse på Lopez Borgersen som er "up and comming" og lokal. Garantert en billigere løsning og han er en lagspiller uten svakhetene jeg ga Nilsen. Dessuten har vi Aukland som også kan spille stopper samt en svært god junior.

Veteli er jo god, men vår taktikk med å "slå alt på Kjeldsud Johansen" passer han ikke dessuten har han slitt med skader. Jeg ville gjerne beholdt han men har stor forståelse for at han ikke ønskler dette selv

Mattila har vel totalt spilt 10 minutter eller hva det har blitt. Kom skadet er skadet og reiser vel skadet også?

Mærland er jeg også skikkelig usikker på. Mulig han bør få ny kontrakt hvis legene mener at det er fornuftig med tanke på skader. Han har jo stabilisert midtbanen godt før han ble skadet.

Aasheim bør vi ha med videre siden han jobber og står på og kan brukes på flere plasser på laget.

Jeg vil ikke snakke om Johansen og Høgmo nå siden jeg vil anta vi får en egen diskusjon vedr trenere.

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 29 okt 19, 08:32

Håper Veteli blir, men er redd det ikke blir slik. Han har vist, også i år selv om han har brukt tid på å komme seg etter skade, at han kan ta et høyere nivå.Hvis Nielsen ikke blir med videre mener jeg vi trenger en ny midtstopper. Tror vi gjør unggutta en bjørnetjeneste ved å legge for store veksler på dem. Vi trenger erfarne spillere som kan stå frem i motgang, i sentrallinja.

 

Håper virkelig Åsheim, Mæland og Karstensen også blir med videre.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 29 okt 19, 09:35

Men vi har jo 4 gode stoppere uten Nielsen og de må jo få tillit, dessuten må budsjettet ned. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 29 okt 19, 10:27

Opprinnelig postet av Erikk

Men vi har jo 4 gode stoppere uten Nielsen og de må jo få tillit, dessuten må budsjettet ned. 

Hermansen er 17 og Borgersen 19. Er vel ikke noe som tilsier at de må få tillit?

Vet ikke om "salget" av Rekdal var budsjettert, men cup kampen var vel i alle fall ikke det. Dermed må vel ikke budsjettet ned sammenlignet med budsjettet for 2019?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 29 okt 19, 10:36

Det skal bli vanskelig å få inn like mye som de klarte i 2019 med tanke på sesongkort og sponsorer, dette er en annen debatt men jeg står ved at budsjettet skal ned. Unge spillere får tillit i lag LANGT over vårt nivå, dessuten er de 4 som skal bekle 2 plasser i laget. Hvis dette går helt galt åpner nytt overgangsvind på sommeren. 


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 29 okt 19, 11:13

Synes ikke det er direkte overraskende at man ikke forlenger med Tim Nilsen. Synes det har vært tegn til at han ikke har vært noen favoritt hos Bummen/Høgmo, men at han i perioder har vært umulig å unngå fordi han tross alt har levert mål. Men mål leverer også HKJ, og det gjør sannsynligvis også Alba med tillit over tid. Hvis det er spissparet man skal satse på til året, så er det greit for meg, og da er det ikke rom for å betale en habil lønn til Tim Nilsen for å være misfornøyd på benken. 

Joona Veteli regner jeg med finner seg en klubb én divisjon opp, enten i Norge eller Sverige. Synd, men sånn er det når klubben mislykkes. Dette var en spiller man i utgangspnktet så for seg skulle bli solgt med profitt, ikke forsvinne gratis ut av en kontrakt mens klubben er på nivå tre. Så gjenstår det likevel å se hvor attraktiv han faktisk er. Jeg tenkte også at Westgaard lett skulle kunne finne seg ny klubb på nivå to, men han havnet til slutt på nivå tre likevel.

Når det gjelder Åsheim så har jeg en følelse av at han er blitt inspirert av Westgaards suksess med klubbbytte, og at han nå endelig er sulten på å prøve noe nytt etter enda en mislykket sesong i FFK. Men her er jeg også litt mer usikker på hvor attraktiv han er. Ikke en spiller som nødvendigvis forsterker noe lag på nivå to, men en sliter som fort blir én i mengden og gjør en grei jobb. Han er en spillertype og med en kvalitet som gjør at andre lag kanskje heller lar egen juniorspiller få den rollen snarere enn å hente Åsheim. Kvik Halden kan dog være et alternativ for han også vil jeg tro.

Oscar Lopez Borgersen er sikkert billig i drift og får muligens en ny 1 årskontrakt hvis han vil, men heller ingen krise for FFK om han heller søker seg til annen klubb med håp om mer spilletid. Kan aldri seg for meg at han får lovnad/hint om at han skal satses på som fast spiller i FFK neste år. Ved evt. opprykk for FFK2 bør han bli en viktig spiller der i 3. divisjon som kan være backup/sitte på benk for a-laget med sporadiske innhopp (som i år). Spørsmålet her er nok hva han selv vil, og valget har uansett ingen stor betydning for FFK.

Mads Nielsen har hatt en litt nedadgående kurve siste året. Han er nok blant de best betale og utad ansett som en av de bedre spillerne som beviselig kan gjøre en god jobb på nivået over. Jeg tror han forsvinner, og tror/håper at FFK "tar sjansen" på å satse på Thomas Lopez Borgersen som erstatter. Bare her vil da en del penger spares på budsjettet.

Karstensen regner jeg med som sikkert får tilbud om ny kontrakt som reservekeeper.

Mattila og Mæland tror jeg begger er ferdig pga kombinasjon av skadehistorikk og alder. Vil dog ikke helt utelukke ny 1-årskontrakt på Mæland hvis han er motivert for det, og det kan medisinsk dokumenteres at han er friskmeldt uten særlig risiko for tilbakefall. Det samme kan egentlig sies om Mattila, men jeg er mer skeptisk da han har vært voldsomt lenge ute av fotballen nå.

Høgmo tror jeg ganske sikkert vil gjøre noe annet.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5388

Lagt til: 29 okt 19, 12:35

Det var nok litt forventet at Tim kom til å forsvinne ja. Og enig i at det er mye som tyder på at han langtfra var noen favoritt hos trenerteamet. Han var en nødløsning da han kom i fjor etter først å ha blitt avskrevet og soleklart andrevalg bak Sellin hele veien, selv når han putta mål. Alba og Kjell på topp burde vi ha nok kvalitet uansett. 

Jeg tror ikke Veteli er så veldig attraktiv. Tror han drar tilbake til Finland. Han har rett og slett ikke vist nok i FFK til at han burde være så attraktiv her i landet. Mulig på grunn av spillestil men han blir for anonym i en del kamper, selv om han har et godt toppnivå.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 29 okt 19, 17:15

Hvis vi setter opp et lag med det vi har tilgjengelig nå .  Håvar Jensen  -  Aukland. T Borgersen. Molde. Begby - Solberg/Reutersværd/ Farah. Hagen, Hagen. Drage  -  Nieves. Kjell. 

Så har vi noen juniorer i bakhand men vi trenger nok mere bredde i stallen.  Håper vi forlenger med Alba og Barkarson. Resten kan godt være nye fjes.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 29 okt 19, 23:33

Skal det spares penger, så forlenger man ikke med spillere som er kronisk skadet. Så langt er det enkelt. Ut med Mattila. Og ingen flee spillere med tvilsom skadehistorikk. Den feilen må man klare å lære av.  

Det trengs noen modne, erfarne spillere som bidrar med stabilitet i såvel medgang som motgang. Behold Mæland hvis han er skadefri nok.

Men det er samtidig viktig at man våger å slippe til unge og lokale spillere. Jeg kan ikke se noen grunn til å ikke gjøre det. Skulle man liksom ha noe å tape? De fleste spillere vil utvikle seg hvis de får tillitt og mye spilletid. 

Overordnet har jeg tro på mest mulig kontinuitet. Bytter man ut halve laget vil det gå tid, langt ut i neste sesong, før spillerne finner hverandre godt. Evnen til å forutse hverandres bevegelser styrkes ikke over natten. 

Det bør være konkurranse om plassene, blant spillere som tar det som en utfordring om de benkes. Det er en holdning verdt å gå etter.  

Det viktigste punktet å evaluere grundig etter min mening er årsaken til de mange skader som hjemsøker FFK. Jeg har ikke noen konkret statisitkk, men et inntrykk av at FFK er relativt mye plaget av skader på spillere. Det må det være en grunn til, og den grunnen må finnes. Jeg har tidligere forsøkt å foreslå en strategi med noe mer rotering i laget, blant annet for å redusere belastningsskadene, og opplevde at det ble møtt med ca null forståelse her inne. Javel, men et eller annet sted er det nødvendig å prøve å tenke litt nytt omkring skadeproblematikken. Det er ikke godt nok å håpe at man vil være mer heldig neste år. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 02 nov 19, 11:40

Jeg har nå oppdaget FFK FAN TV på youtube (sikkert sent som er typisk meg)

Er det noen andre stedere på nettet som kan anbefales vedr FFK? (jeg tenker ikke på pidcasten til f-b.no som jeg vil anta at de fleste som liker FFK vet om)


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 534

Lagt til: 05 nov 19, 12:36

Urelatert til dagens F-B-artikkel om spillerlønninger så sies det (via litt anonyme kilder) at Kjella har en månedslønn på ca 80. Jeg sliter litt med å si at jeg synes at han skal satses på dersom det stemmer.

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 07 nov 19, 09:56

Opprinnelig postet av madcow

Urelatert til dagens F-B-artikkel om spillerlønninger så sies det (via litt anonyme kilder) at Kjella har en månedslønn på ca 80. Jeg sliter litt med å si at jeg synes at han skal satses på dersom det stemmer.

I Kjell-overgangen var det slik jeg forsto vesentlige eksterne bidrag involvert. Dersom summen du oppgir stemmer, vil jeg tro at den betales hovedsakelig av eksterne bidragsytere, slik at klubben i realiteten betaler normal lønn. Dersom en av de rike gutta har lyst til å sponse Kjell med kr 50.000 i måneden ser jeg ikke noe problem med det. 


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 07 nov 19, 22:10

Nå har jo Kjell uansett to år til av kontrakten sin med FFK så den må jo bare gå sin gang. Så tar jeg sånne rykter om lønn som oftest med en stor klype salt.

Veteli,Barkarson og Mæland er bekreftet ferdige i klubben. Barkarson ville jeg hjerne hatt med videre. Han tror jeg blir god.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 08 nov 19, 10:11

Jeg vet heller hva som skjedde med Veteli. Var det han som ville vekk eller vi som ikke ville gi han ny kontrakt? 

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5388

Lagt til: 08 nov 19, 21:43

Er veldig overrasket hvis vi ikke ville gi han ny kontrakt. Må jo være at han ville prøve å få karrieren i gang igjen i en annen klubb. Veldig forstålig akkurat det i tilfelle.

Barkarsson er jeg litt mer overrasket over at ikke fikk tilbud om ny kontrakt. Nå vet jeg ikke hva som kommer opp på vensterback fra juniorlaget, men vi må ha mer backup på den plassen enn Begby.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 15 nov 19, 23:25
Endret: 15 nov 19, 23:27
Endret av: Erikk

Tja det her er vel det motsatte av en overgang men det blir bekreftet at Bjørn Johansen fortsetter som trener. At han ble gitt en 2 års kontrakt var etter hva jeg kan se en forferdelig avgjørelse. På den ene siden vil ikke muligens klubben ha råd til å sparke han, og dessuten vil en sparket trener bekrefte vårt rykte som kaosklubb. Til den annen side skal det bli litt av en jobb å selge inn et nytt år med fotballen vi har sett på hjemmebane denne sesongen til sponsorer og sesongkort-publikum. Opprykk er vel kanskje et ord vi bør unngå å bruke i 2020-sesongen?

Jeg husker for noen år siden det var populært med "bullshit-generator". Her har den i full bruk: https://www.f-b.no/ffk/sport/fotball/na-har-ffk-konkludert-sjekk-disse-punktene-klubben-mener-man-ma-forbedre/s/5-59-1681226


Vedahl

Juniorspiller

Ble medlem: 19 sep 08
Innlegg: 98

Lagt til: 17 nov 19, 15:03
Endret: 17 nov 19, 19:58
Endret av: Vedahl

På ingen måte heldig å fortsette med en trener som har misslykkes to år på rad og som etter sigende har lite tillitt i spillegruppa. Kan aldri tenke meg at han hadde fått fortsette hvis kontrakten hadde utløpt nå, så dette er nok dessverre bare fordi man ikke har noe valg ift økonomi. Frykter at dette vil dempe noe av entusiasmen inn mot en ny sessong med tilhørende inntektsnedgang og redusert muighet for satsning. Tror dessverre det er stor risiko for at vi neste år ikke engang er et topplag i Post Nord. I tillegg til trenersituasjonen og behov for budsjettkutt er flere av de beste spillerene ute eller på vei ut, samt at flere av de som er på kontrakt underpresterte i 2019. 

Håper den sedvanlige vinteroptimismen i Fredrikstad kommer i år også, men akkurat nå ser det ikke lyst ut. 

Min mening er at de burde tatt konsekvensen av evalueringen og byttet trener nå. Feks latt den lokale trenerlegenden Lasse Trulsen få en sjanse. Så fikk man heller gamblet med en litt tynnere tropp for å få økonomien til å gå rundt. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 17 nov 19, 15:29

Jeg er veldig enig her siden det skal bli "litt av en jobb" å selge inn laget til publikum og sponsorer. Budsjettet må dermed reduseres kraftig noe vi har startet med ved å kvitte oss med Nilsen, Mattila, Mærland og Veteli. Vi må også kvitte oss med Nielsen. Det er kanskje også en mulighet for at noen av spillerne som er under kontrakt blir gitt bort? Vi vil stå igjen med et mye svakere lag på papiret trent av en hovedtrener som noen gjorde det horrible valget å gi en 2 årskontrakt.

Litt morsomt at det er flere enn meg som mener noe om "bullshit-generatoren"

https://www.f-b.no/sport/ffk/per-mathias-hogmo/massive-reaksjoner-pa-ffk-evaluering-skjonner-ikke-hva-de-mener-et-maleri-av-svada-og-takeprat/s/5-59-1682725


Vedahl

Juniorspiller

Ble medlem: 19 sep 08
Innlegg: 98

Lagt til: 17 nov 19, 16:33

Faktisk noe av det verste jeg har sett!

Sorry ordbruken, men tupp dsse ubrukelige nordlendingene tilbake til Finnmarksvidda fortere enn svint!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 17 nov 19, 17:50

Jeg har vel egentlig trodd på julenissen og håpet på at de skulle skrive noe slikt som "Vi har kommet til enighet med Bjørn Johansen om at han går av som trener" eller at han går inn i en annen rolle eller noe slikt.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 18 nov 19, 13:45

Hvis man er av den mening at denne sesongen var en katastrofe, så forstår jeg reaksjonen. Tror ikke alle er der faktisk.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 18 nov 19, 14:13

Jeg tror heller ikke alle er det, men jeg mener at denne sesongen har vært en katastrofe.

Årsaker:

Vi har på egen hjemmebane spilt forferdelig dårlig. At vi har rotet bort latterlig mange poeng hjemme mot drittlag er bare en del av dette. Vi har jo spilt elendig og likvel vunnet flere ganger også. 

Vi har etter sommeren byttet taktikk til "spill sakte og kjør alt på Kjeldsrud Johansen". Denne taktikken er latterlig forutsigbar og gjør en rekke av spillerne våre, dårlige. Hvis vi trekker fra nevnte Kjeldsrud Johansen og Håvar Jenssen utfordrer jeg dere til å si hvem andre som har spilt godt i høstsesongen.

Spillere har ikke utviklet seg denne sesongen. Jeg skal være enig i at Lopez Borgersen har utviklet seg, men etter hva jeg kan se er han den eneste på vårt A-lag som har gjort det. Jeg utfordrer dere til å dra fram flere spillere som har gjort det.

Det sto i avisa at noen hadde kåret Håvar Jenssen til årets spiller. At keeper er årets spiller i en sesong hvor vi hadde en klar målsetting om å rykke opp sier sitt. Eller burde noen andre vunnet denne prisen?

Jeg sliter også med å se "sluttspurt" el lign i flere av kampene vi haar spilt og trengt flere mål. 

Som eksempel helt på slutten av sesongen spilte vi hjemme mot Kvik og hadde en teoretsk mulighet til å klare kvalikk. For å klare dette måtte vi vinne med flere mål. På 2-0 vikret det som begge lag var fornøyd, vi vant og Kvik fikk kvalikk. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 19 nov 19, 09:19

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg tror heller ikke alle er det, men jeg mener at denne sesongen har vært en katastrofe.

Årsaker:

Vi har på egen hjemmebane spilt forferdelig dårlig. At vi har rotet bort latterlig mange poeng hjemme mot drittlag er bare en del av dette. Vi har jo spilt elendig og likvel vunnet flere ganger også. 

Vi har etter sommeren byttet taktikk til "spill sakte og kjør alt på Kjeldsrud Johansen". Denne taktikken er latterlig forutsigbar og gjør en rekke av spillerne våre, dårlige. Hvis vi trekker fra nevnte Kjeldsrud Johansen og Håvar Jenssen utfordrer jeg dere til å si hvem andre som har spilt godt i høstsesongen.

Spillere har ikke utviklet seg denne sesongen. Jeg skal være enig i at Lopez Borgersen har utviklet seg, men etter hva jeg kan se er han den eneste på vårt A-lag som har gjort det. Jeg utfordrer dere til å dra fram flere spillere som har gjort det.

Det sto i avisa at noen hadde kåret Håvar Jenssen til årets spiller. At keeper er årets spiller i en sesong hvor vi hadde en klar målsetting om å rykke opp sier sitt. Eller burde noen andre vunnet denne prisen?

Jeg sliter også med å se "sluttspurt" el lign i flere av kampene vi haar spilt og trengt flere mål. 

Som eksempel helt på slutten av sesongen spilte vi hjemme mot Kvik og hadde en teoretsk mulighet til å klare kvalikk. For å klare dette måtte vi vinne med flere mål. På 2-0 vikret det som begge lag var fornøyd, vi vant og Kvik fikk kvalikk. 

Smått imponerende å ta 53 poeng når alt og alle er så dårlige

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 05 des 19, 15:13

Hallo folkens! Vi er i silly season. Beste tiden for oss FFK fans. Det er nå forventningene skal bygges om en strålende kommende sesong. Noe som selfølgelig faller samme som et korthus utover i sesongen. 

Klæboe er hentet inn som reservetrener. Har vært med på oppturene både i Kristiansund og S08. Får massivt skryt på hjemmesidene til Kristiansund. Da vet vi hvem som er vår neste hovedtrener når Bummen får sparken i mai. Og ikke minst er vår gamle helt Brian West tilbake. Han skal vikariere på høyrekant i Love sitt skadefravær. Har han beholdt 10% av farten blir det bra. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5388

Lagt til: 05 des 19, 19:34

Det er liksom ikke noe sjvung over silly season for tiden. Det kom jo et rykte om en toppspiller fra Sverige som var veldig nære men så ble det stille. Klubben har også sagt at det ikke blir så mange signeringer i år. Var vel tre plasser åpne nå? Blir ikke mye forventninger av det...

Klæboe er jeg veldig positiv til, i motsetning til da vi hentet Wehrman. Fint med en som skal ha et ben innafor hos Wang også. Det må vel sies å være en fordel.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 05 des 19, 19:57

Klæboe tror jeg er en knallsignering. Et arbeidsjern som har sin styrke på feltet. Det jeg er mest spent på er hvem som skal bekle den viktige 6rollen på midten. En rutinert spiller som balanserer og eier midten. Matti Lund Nielsen, Henning Hauger? Har folket noen realistiske ønsker. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 05 des 19, 22:28

Bra med litt innlegg på forum igjen. Jeg er selv missfornøyd med det som har kommet til avisene i forhold til evalueringen av sesongen. Slik jeg leser det kommer det dårlige unnskyldinger fra Johansen hvor var "bare var noen få poeng fra" eller "det var 2 lag som hadde veldig flyt". Slik jeg forsto han var det bare å fortsette på samme måte så kommer resultatene av seg selv. Dessuten er det veldig viktig med kontinuitet. Vedr Klæbo vet jeg veldig lite om han men vil si at Kristiandsund er et veldig godt drevet lag som har gjort framskritt år etter år og gjort det bra mye lengre enn de tre årene Klæbo har vært der. 


Vedahl

Juniorspiller

Ble medlem: 19 sep 08
Innlegg: 98

Lagt til: 07 des 19, 09:11

Artig at tåkefyrsten Per Høgmo uttaler følgende: "Jeg føler meg veldig komfortabel med den jobben vi har gjort på spillerlogistikk-biten så langt i høsten" 

Fakta forholder seg imidlertid slik:
 
Ut: Atli Barkarson , Eirik Mæland, Joona Veteli, Sakari Mattila, Tim Nilsen og trolig Mads Nielsen. 
 
Inn: Null og niks
 
Store budsjettkutt, mange gode ut og hittil ingen inn. Men i hvert fall bra at Per føler seg komfortabel :D

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 08 des 19, 08:47

Store budsjett kutt? 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 09 des 19, 15:52

Ut har også material forvalteren Jokka Giggs gått. Etter som jeg forstår er han en populær fyr som vil bli savnet. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 11 des 19, 14:54

Da forlenget de overaskende med Nielsen. Hvis jeg skal tippe så har han vært langt fra så attraktiv overfor andre klubber som han selv har trodd siden i sommer. Dermed må han ta til takke med en forlengelse med oss. Hva mener dere om dette?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5388

Lagt til: 11 des 19, 15:30

Er litt delt når det gjelder Nielsen

God på sitt beste, men virker litt nonchalent til tider. I hvert fall fra tribuneplass. Det gjør også at Lopez får en sesong til på benken, noe som jo er litt dumt. 

Men hvis vi skulle ha satset på Lopez og Molde sammen, måtte vi hatt inn en backup og en fornufitg backup på nivået under Lopez tror jeg er vanskelig å få til.

Så jeg tror vel egentlig jeg er fornøyd med  Nielsen i to nye år og Lopez som backup

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Marthe

Knøttespiller
Ble medlem: 27 sep 14
Innlegg: 60

Lagt til: 11 des 19, 17:14

Opprinnelig postet av Erikk

Da forlenget de overaskende med Nielsen. Hvis jeg skal tippe så har han vært langt fra så attraktiv overfor andre klubber som han selv har trodd siden i sommer. Dermed må han ta til takke med en forlengelse med oss. Hva mener dere om dette?

Nielsen er glad i at mye skjer, og liker nok godt rammen rundt FFK, med byen og supportere. Så vil gjette på at det måtte ha blitt en av de større klubbene i Obos for at han skulle ville bytte. Er godt mulig et nivå opp for et bittelite tettsted på vestlandet ikke ville vært nok. Jeg tror også at han trives her, både i klubb og by, så da er det nok sannsynlig at mulighetene ikke oppveiet det han ville miste. Men, selvsagt, mye gjetting og spekulasjoner her. ;-)

-M


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 11 des 19, 17:16

Hvis vi ser på spillet han har vist i sesongen vi nettopp avsluttet kan vi vel vanskelig kalle dette noen god markedsføring for hans del. 


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 11 des 19, 19:50

Hvis han er litt mere fokusert neste sesong,er jeg fornøyd. Men han bør absolutt ta ett steg opp fra det han har vist i år.


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 11 des 19, 21:58

Nå som LSK rykket ned er det lov og håpe på Simen kommer tilbake? 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 12 des 19, 21:10

Tviler vel egentlig. Han er etterhvert rutinert og samtidig ikke en dyr mann for LSK å ha i stallen. Tipper det er spillere nettopp på hans "hylle" som blir værende i LSK. Noen av de beste vil nok gå, både fordi de er for gode for OBOS-ligaen og fordi LSK må bruke mindre penger. Tror laget deres neste år består av et par av de beste, noen rimeligere erstattere for de som drar, samt rimelige "squad players" som f. eks. Rafn. Samt de beste fra egen junioravdeling.

Når det er sagt, Rafn er selvsagt velkommen tilbake i FFK om LSK ikke vil ha ham med videre.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 16 des 19, 17:51

Håvard Åsheim er klar for ett år til. Gode nyheter. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5388

Lagt til: 16 des 19, 20:27

Absolutt, men synes jo det er litt trist at dem nå sier at han skal spille høyere i banen igjen. Understreker bare igjen at det var en feilvurdering å prioritere han på høyreback i fjor

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 19 des 19, 10:39

Ny sentral midtbanemann fra Sverige. Vil Lindström fikse biffen?

https://www.f-b.no/ffk/fotball/jakob-lindstr-m/dette-er-den-svensken-midtbanespilleren-ffk-har-jaktet-pa/s/5-59-1715627

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 19 des 19, 12:26

[quote=Tøfflus]

Ny sentral midtbanemann fra Sverige. Vil Lindström fikse biffen?

La oss håpe det - selv om han kanskje ikke er like god på bjørnekjøtt som Amundsens kokk.

 

Uansett var det vel denne plassen det var mest om å gjøre å fylle? Så det er bare å slippe optimismen til ... enda en gang.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 21 des 19, 10:11

For å være ærlig viste jeg ikke hvem Lindstrøm var før han kom. Jeg har lest hva f-b.no skriver og tenker på en rekke andre spillere vi har fått de siste årene og hvordan det har gått. Jeg tenker jeg vil se noen kamper før jeg henter champagnen

 


Vedahl

Juniorspiller

Ble medlem: 19 sep 08
Innlegg: 98

Lagt til: 02 jan 20, 07:41
Endret: 03 jan 20, 14:13
Endret av: Vedahl

Hva skjer med den godeste Høgmo da mon tro? Nå er vel kontrakten utløpt og FFK uten sportssjef... 

 

Edit: Da var det klart at PMH forlenger med et år. 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 jan 20, 13:15

Nå venter vi bare på spillere. Wink

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 13 jan 20, 15:22

Dette må være den kjedligste off season perioden noensinne.  Noen som har noe oversikt over de skadede spillerne ? Håper Reuterswærd blir klar snart.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5388

Lagt til: 13 jan 20, 17:29

Veldig lite engasjerende overgangsvindu ja. Skaper ikke akkurat entusiasme med tanke på sesongkortsalg heller. Kanskje ikke så veldig svekket siden i fjor, men Veteli er et tap selv om vi aldri klarte å få det beste ut av ham. Ellers er jeg usikker på kantene og backene. Rart vi ikke får inn noe mer på spesielt backplass. 

Reuterswärd var vel snakk om at ikke var i trening før i februar?

Begby trener ikke for fullt og det er litt bekymringsverdig ettersom vi ikke har noe backup på den plassen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 13 jan 20, 22:19

Dette med venstreback virker spesielt rart. I fjor sommer ønsket man å hente inn en ny venstreback fordi man bare satt igjen med Ludvig Begby etter at Leo Getz reiste til USA. Det var tydelig at klubben særlig ønsket Jo Nymo Matland som ble tilgjengelig på markedet og fikk vist seg frem i treningskamp før han ble snappet opp av Ham-Kam. Til slutt endte man isteden opp med den unge islendingen Barkarson fra reservelagsspill i Norwich. Nå er han også ute, men nå mener klubben tydeligvis at man ikke trenger noe mer dekning på venstreback. Tilbake står man med en alltid skadeutsatt Ludvig Begby og kun det.

Så, hvem skal bekle venstrebackplass om (eller når) Begby blir satt ut av spill med skade over tid, uten at posisjonen blir et klart svakt punkt på laget? Spørsmålet er retorisk for jeg kan virkelig ikke se at den spilleren finnes i eksisterende stall. 

Så er jeg klar over at det er utfordrende å hente en ren venstreback til klubben som er god nok til ikke å svekke laget om/når Begby er skadet, men samtidig aksepterer å sitte på benken når Begby er skadefri. For det bør ikke være noe alternativ å hente en ny venstreback som er ment å erstatte og henvise Begby til benken. Han skal selvsagt fortsatt satses på. Men bekymret for dekningen på akkurat denne plassen, ja, det er jeg.

For øvrig er jeg blant de som mener at "kjedelig overgangsvindu" er et bra tegn denne gang, selv om det jo ikke skaper entusiasme. Den må isteden skapes gjennom gode prestasjoner og resultater allerede i de første treningskampene. At stallen er komplett allerede ved oppstart i januar med omtrent identisk spillerstall som fjoråret og samme hovedtrener, vel, det er jo ganske unikt i nyere FFK-sammenheng og bør kunne slå positivt ut og forbedre det som har vært FFKs akkilleshæl over flere sesonger: mangel på struktur, samspill og relasjoner i særlig det offensive spillet. Mye av det bør se bedre ut i 2020, rett og slett fordi man har hatt tid til å spille sammen et lag og lære seg å kjenne på en helt annen måte enn man får ved å bytte ut halve spillerstallen hver vinter. Jeg tror dette kan bli bra, og stallen/laget skal være godt nok for opprykk.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 14 jan 20, 08:32

For en gangs skyld er stall og trenerapparat på plass før jul, og det er jo bra. I tillegg vil vi kunne møte sesongen med en historisk kontinuitet til oss å være vel å merke. Det er jo også veldig bra.

 

Men ja, det blir en kjedelig oppkjøring til sesongen for ossWink

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 14 jan 20, 10:31
Endret: 14 jan 20, 10:32
Endret av: Erikk

Kontinuitet er viktig hvis man har fått til noe og ønsker å bevare det. For oss virker det som vi skal ha kontiunitet for en hver pris. Vi har jo slett ikke fått til noe og spillet i løpet av 2019 ble jo merkbart dårligere på høstsesongen enn det var på vårsesongen. Taktikken vår hvor vi spiller sakte og slår alt på Kjelsrud Johansen er ikke god nok. Har vi en trener som ikke får til bedre taktikk eller har han en helt annen taktikk som spillerne ignorerer? Når det gjelder spillere har vi mistet Veteli som har spilt de fleste kampene og vært en av våre beste, vi har mistet vår toppscorer samt vår kapten. Inn har vi fått en svenske som jeg håper er god, men det aner jeg ikke om han er. Konklusjonen min er at jeg ikke kan huske sist jeg hadde så liten tro på laget.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 16 jan 20, 11:50

Gamst er ledig på markedet da. Tipper han sliter med å få tilbud fra tippeligaen, og FFK er vel like interresant å spille for som en Obos klubb. Som Blackburn supporter så hadde jeg syntes det hadde vært moro om han tok en sesong eller to i FFK. Men i forhold til økonomien så er det nok ikke så veldig lurt. Kan hende det ikke hadde vært så ille i forhold til at vi sannsynligvis hadde solgt en del sesongkort.


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 16 jan 20, 12:16

Gamst inn hadde vært gull. Hans ro med ballen og dødballfot hadde løftet laget enormt. Han kunne vaka rundt i en 10 rolle og vært fuss i alt. Der hadde vi hatt boxåpneren mot de som parkerer bussen på stadion.

Ellers tror jeg vi vinner avdelingen i år. Vi havner på 59 poeng. Kvikk Halden kommer til å slite med å holde seg. 


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 19 jan 20, 16:31

Opprinnelig postet av Erikk

Kontinuitet er viktig hvis man har fått til noe og ønsker å bevare det. For oss virker det som vi skal ha kontiunitet for en hver pris. 

Tja, kontinuitet er vel også et utgangspunkt for å bygge noe opp. De siste mange år har vel heller refrenget vært utskiftninger for enhver pris, så kanskje et lite ekspriment med kontinuitet, for en gangs skyld, kan gi noen av de fremganger som har uteblitt i så land tid...? 

Hva gjelder den nye svensken så er vel det viktigste at de som har sirklet ham inn og signert ham kjenner til ham, ikke at vi supportere gjør det.

Tenker ellers at hvis sesongen 2020 kan oppsummeres med at vintertreningsperioden var den kjedeligste tiden, så var vel alt som det skulle være. Er heller ikke så opptatt av at treningskampene blir så underholdende. Resultater i serien er vel det eneste som egentlig betyr noe. Vet ikke om kontinuitet i troppen er tilstrekkelig i så måte, men jeg tror det er helt nødvendig. 

Hva gjelder dilemmaet Begby så er vel en tenkelig løsning at man finner en spiller til som er god nok for laget og som kan spille både back og kant, akkurat som Begby kan. Vil kunne gi både fleksibilitet og sunn konkurranse. 

Gamst høres ut som en drømmesignering, og rent økonomisk vil det kanskje ikke være så dumt heller, gitt at han vil trekke publikum og bidra til gode resultater. Hvis ikke Høgmo kan lokke ham til FFK vet jeg ikke hvem eller hva som kunne. 


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 13 feb 20, 13:45

Andreas Hagen er nå ferdig i FFK. Han går til jerv for å bli assistent trener. Da er det vel rom for en ny spiller inn ? Hvem vil vi ha, og hvilken plass på banen er det viktigst med forsterkninger ? Jeg tenker forsvaret.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 13 feb 20, 14:05

Dette er nesten en litt lettende melding å få, da jeg synes vi per nå har hatt litt for mange spillere som utelukker hverandre. Med A Hagen ut blir det litt enklere å finne en startoppstilling som ikke utelukker de beste spillerne. Det er fremdeles litt uheldig at vi i fjor hentet inn spillere tilpasset en slags 442 med svært tydelige vinger (Solberg, Drage, Love), for to av dem er nødt til å bli benket, og passer vel heller ikke nødvendigvis like godt inn i en 433. Likevel synes jeg vi med A Hagen ut, står igjen med en tropp med færre overflødige spillere. 

Her er forslag til startoppstilling i henholdsvis formasjon 433 og 4231 (sistnevnte med Kjell som et slags oppspillspunkt bak Alba, kunne for så vidt stått 442). 

Jensen - Begby, Nielsen, Molde, Aukland - Åsheim, Lindstrøm, M Hagen - Solberg, Kjell, Alba

Jensen - Begby, Nielsen, Molde, Aukland - M Hagen, Lindstrøm - Solberg, Kjell, Drage - Alba

Synes vi har fin dekning på alle plasser. Karstensen bak Jensen. Hermansen, L Borgersen i forsvaret. Nieves, Farah, Love, Koko på midtbaneplass. Vestby i angrepsrekka. Jeg kjenner ikke til B Hermansen så godt, men akkurat nå ser det litt tynt ut med backup i forsvaret. Kan de ikke bare hente inn en junior eller ukjent ung spiller som ikke koster så mye, så kan resten gå til sparekassa, slik at vi på lang sikt kan investere i treningsfasiliteter?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5388

Lagt til: 13 feb 20, 14:31

Synd å miste et slikt forballhode, og også spiller og trener for damelaget Kelsey Hood samtidig, men jeg tviler vel på om vi mister så mye egentlig. Usikker på om han ville tatt fast plass på laget... men nå har jeg jo aldri sett han ordentlig skadefri så mitt inntrykk er preget av det. Og jeg føler vi har grei dekning i hans posisjon.

Er det et sted vi mangler dekning er det på backplass. 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 13 feb 20, 21:11

For midtbanens del var det et større tap at Veteli dro, og jeg er enig i at det nok er dårligere dekning andre steder på banen.

Håper det jobbes med dette.

Ellers har jo ikke treningskampene gått så verst hittil, det er jo noe å ta med seg - selv om vi vet at det er noe annet når serien starter og FFK igjen er "årets kamp"  for de fleste motstanderne.

For å si det litt enkelt, jeg tror at for at vi skal rykke opp holder det ikke å ha et knepent bedre lag enn de andre på papiret. Vi må ha et klart bedre lag enn de andre. Også i de kampene hvor vi må bruke noen som ikke er førstevalg på sin plass.

 

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 14 feb 20, 17:51
Endret: 14 feb 20, 21:44
Endret av: Erikk

Jeg synes det er flott at Hagen valgte å reise. At han hadde en dårlig sesong er han jo enig i selv også, jeg ble veldig overasket over at han var så treg.

Høgmo sier at vi skal vente med erstatter og jeg håper vi får se noen unge spillere fra egen stall markere seg i og med at vi har færre "etablerte" midtbanespillere enn vi hadde forrige sesong.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 16 feb 20, 18:08

Opprinnelig postet av Tøfflus

 det er noe annet når serien starter og FFK igjen er "årets kamp"  for de fleste motstanderne.

For å si det litt enkelt, jeg tror at for at vi skal rykke opp holder det ikke å ha et knepent bedre lag enn de andre på papiret. Vi må ha et klart bedre lag enn de andre. 

Enig. 

Tror også det er viktig at FFK innser betydningen av at alle andre lag legger inn en ekstra innsats når det er FFK de møter.

Ergo er hver eneste kamp årets kamp for FFK. Hver eneste motstander må møtes med den kompromissløse innstilling at nettopp denne motstander SKAL slås, for enhver pris. FFK er nødt til å møte, og matche, den innstilling alle motstandere kommer med. FFK må ganske enkelt kjempe hardere enn motstanderne er i stand til, i absolutt hver eneste kamp. 

Det sagt, så er det også viktig at spillerne får lov til å slippe seg løs, ha det gøy, og gjøre det de er gode til. Alt for mange talentfulle spillere har feilet i FFK, for straks å blomstre opp når de kommer til en annen klubb. Jeg håper (og tror) Høgmo er kompetent nok til å både innse at dette er et kronisk problem i FFK, og til å vite hva som skal og må gjøres med det. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5388

Lagt til: 01 jun 20, 15:16

Ikke en ny overgang, men Anas har skrevet under ny kontrakt i dag ut 2022. Det var en gledelig nyhet. Får håpe han endelig klarer å holde seg skadefri

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 10 jun 20, 13:49

At Marius Hagen slutter var en veldig trist nyhet. han var etter hva jeg kan se vår beste spiller. Jeg kan ikke se vi har noen som kan gå inn heller. Hva mener dere i forhold til hva som er vår beste ellever pr i dag?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5388

Lagt til: 10 jun 20, 18:01

Jeg har fått for meg at Zoulakis er litt samme type, men det er mye mulig jeg tar helt feil der. Korriger meg gjerne hvis jeg er ute på jordet. Hadde jo vært fint om han fikk flere sjanser og tok nivået. 

Spiller for spiller må det være Åsheim og Lindström, men usikker på hvordan Åsheim vil takle en slik rolle.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 10 jun 20, 19:28

Jeg trodde Zoulakis var mer en back/ving men jeg er usikker. Vedr Lindstrøm har jo han allerde en rolle i laget, men Aasheim er nok veldig aktuell. En tanke kan være å "omskolere" en stopper til defensiv midtbanspiller. Vi har jo flere stoppere ink flere unge som bør satses på.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 11 jun 20, 06:56

Stort tap at Marius Hagen forsvinner. En energisk, hardtarbeidende og dynamisk toveisspiller som var av lagets 2-3 beste i fjor og hadde en stadig mer viktig rolle i laget.

I tillegg til Marius Hagen, så har jo også Joona Veteli, Eirik Mæland og Andreas Hagen forlatt klubben i vinter. Der har man egentlig hele midtbanefireren vår fra i fjor. Ikke bare er dette enkeltspillere som normalt faktisk ikke ville spilt på et så lavt nivå som PostNord-ligaen, men med alle disse ut så forvitrer jo også den kontinuiteten som man har forsøkt å bygge opp rundt laget. Disse fore har naturligvis slitt med skader også, men skadefrie så ville dette vært av divisjonens absolutt beste midtbanespillere. At alle disse nå er ute, og kanskje særlig Marius Hagen, er et stort tap for FFK. Ja, Lindström har kommet inn og ser ut som en solid forsterkning (direkte erstatter for Mæland), men Andreas Hagen, Marius Hagen og Joona Veteli ser alle ut til å måtte bli erstattet internt.

Det er å udiskutabelt at ikke bare midtbanen vår, men hele stallen, er tynnere og svakere enn fjorårets som spilte seg frem til 3. plass sju poeng bak opprykkslaget. Det er mye erfaring og bevist kvalitet som nå skal erstattes av forhåpentlig pågangsmot og i større grad lokale krefter, så vi må nå sette vår lit til at det er veien å gå. For det positive nå er jo at spillere som Håvard Åsheim og Anas Farah faktisk har mulighet til å bli dyrket og reelt satset på i indreløperrollen (med Lindström som den dype). Så vil Zoulakis få mer spilletid enn antattt som backup, mens Drage og Solberg også vil måtte ta mer ansvar.

På papiret er det altså ingen tvil om at FFK går svekket ut av denne vinteren, og det er rimelig spesielt at en hel midtbanefirer - de fleste i sin beste alder og med erfaring fra høyere nivå - har forlatt et lag som satser på opprykk, og som nå må ty til mer "usikre kort" og et tynnere utvalg av spillere. Men så blir det også en spesiell sesong i år, og gitt forutsetningene så vil nok de aller fleste trolig fortsatt fremheve FFK som favoritt.

 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 11 jun 20, 10:26
Endret: 11 jun 20, 14:58
Endret av: Erikk

Rart med FFK, et er jo ingen lag som er bedre når det ikke spilles kamper. At vi etter en ræva høstseong mister en masse spillere beholder trenere og brått er favoritter er for meg umulig å forstå. La gå vi spilte noen gode treningskamper i vinter men det har vi gjort før også. 

PS 1. april har kommet sent i år, vi har FORLENGET med Johansen :-(


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5388

Lagt til: 19 jul 20, 11:27

Kanskje ikke en direkte overgang, men vi har skrevet kontrakt med 15 år gamle Ethan Amundsen-Day i dag.

Det gror bra på stopperplass hos FFK. Borgersen er godt etablert i stallen som tredjevalg med Noah Bech Hermansen bak der igjen og nå Amundsen-Day som en framtidens mann.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5388

Lagt til: 20 jul 20, 21:16

Aleesami til FFK!

Ikke Haitam, men hans lillebror Ayoub Aleesami er klar for FFK. Han har vært fast i Skeidforsvaret de siste sesongene.

Litt usikker på hva jeg synes om det egentlig. Så vidt jeg kan se er han midtstopper og der har vi vel greit med spillere fra før.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 20 jul 20, 21:26

Dette var bra. Trenger bedre backup på midtstopperplass

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5388

Lagt til: 20 jul 20, 21:49

Du synes ikke Borgersen og Molde er gode nok? Eller er det Hermansen og Jansson som ikke er gode nok? Vi er på nivå tre. Når skal disse ungguttene få sjansen hvis ikke nå? Borgersen ned til et fjerdevalg synes jeg ikke noe om

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 20 jul 20, 21:52

Hvis han kun kan spille midstopper synes jeg det er veldig rart siden vi har god dekning der og minimal dekning på begge backene, spesiellt venstre.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 20 jul 20, 22:24

Nå har vi Bacay på VB, og Molde kan spille der. Da har vi backup på stopperplassen. Selv om Hermansen sikkert har stort potensial på sikt, er han vel ikke vurdert moden for å være "første reserve"?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5388

Lagt til: 21 jul 20, 10:35

Kjøper ikke det argumentet ditt. Hvis Baccay spiller på venstreback, spiller Molde sentralt. Da er ikke Hermansen første reserve. Da er han tredje reserve. Det hadde vært mye mer logisk å hente en reserve på backplass all den tid Molde slettes ikke er spesielt god offensivt.

(Og alt jeg sier forutsetter at Aleesami ikke er noen venstreback. Har ikke sett noe som indikerer at han kan spille der.)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 21 jul 20, 13:01

Hvis Lillestrøm ber om å få Baccay tilbake her vi ingen venstreback og må dermed spille med midstopper som venstreback. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5388

Lagt til: 09 aug 20, 09:05

Da fikk vi vel svaret på hvorfor vi hentet Aleesami i dag... Thomas Lopez Borgersen drar til Bergen for å gå på skole der. Det er vel også svaret for hvorfor Jansson har blitt prioritert foran den siste tiden. Synd, men skjønner Borgersen godt når vi roter nede på det nivået vi gjør. 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 10 aug 20, 10:43

Jeg må si jeg forstår at Lopez Borgersen er skuffet. Han har spilt bra i de kampene han har vært med, men er ikke den spilleren som er mest synlig på banen.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 01 sep 20, 12:58

Når kan man kjøpe spillere i år? Slik som laget spiller om dagen så er det vel viktigere å beholde de vi har. 

Midtbane og angrep ser jeg ingen grunn til å gjøre noe med. Der har vi allerede et luksusproblem. Forsvaret derimot er en annen sak. Der har vi ikke backup. Vi har Molde og åsheim som fungerer ok, men det går ut over det offensive spillet vårt. Kunne tenkt meg en på hver side som er raske og glad i å gå fremover og doble på kant. 

Noen som har noe tips på realistiske spillere som kunne gått inn og forsterket laget vårt? 


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 02 sep 20, 11:32

Jeg har hele sesongen vært klar på at midtbanen må forsterkes. Tidlig i sesongen når laget slet, syntes jeg Åsheim var notorisk svak. Til tross for at han sjeldent gjør feil, synes jeg han veldig ofte sinker laget i etablert spill. Eksempelvis mot Kjelsås synes jeg laget sliter etter Kjelsås scorer 2-2, da klarer de ikke spille seg gjennom et dyptliggende forsvar, og her synes jeg Åsheim bidrar med veldig lite kreativt. Det at han glipper markeringen på det ene målet til Kjelsås gjør ikke irritasjonen mindre. 

Situasjonen har imidlertid endret seg litt de siste kampene. For det første har jo Åsheim sett veldig bra ut. Det er tross alt ikke evner det står på hos Åsheim, men heller selvtillit til å gutse, slik at når det løsner, kan resultatet plutselig bli veldig mye bedre. Det er tross alt få jeg heller vil se lykkes i FFK. Dessuten synes jeg Hasan Duman har fremstått bunnsolid de kampene han har kommet inn, og gir oss noe av den kreativiteten laget trenger når vi spiller mot kompakt og etablert forsvar. Det kom jo veldig tydelig til uttrykk nettopp i Kjelsås-kampen hvor han ikke bruker mange minuttene på å spille gjennom Solberg, som felles og skaffer straffespark. Jeg er derfor tilbøyelig til å være enig i at midtbanespiller kanskje ikke er det som må prioriteres akkurat nå, i fare for å sette nevnte Åsheim, Duman og Zoulakis, og for så vidt Getz ut av laget. 

Da koker det vel ned til at vi trenger dybde på backene. Synes Aukland har hatt en god sesong, og Begby er jo selvskreven på venstre når han er skadefri. Det vi ser etter er vel da kanskje unge, sultne, helst lokale alternativer som kan fungere som backup, eventuelt pushe Begby og Aukland?


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 02 sep 20, 23:24

For øvrig en noe mer generell betraktning: jeg ser at enkelte uttaler at nå når laget gjør det så bra, er det ikke behov for å forsterke. Der tenker jeg helt motsatt. Hvis det er ett tidspunkt man skal benytte anledningen til å forsterke, så er det på et tidspunkt som dette, hvor man har flyt, selvtillit og en god dynamikk på og utenfor banen. Det er mye lettere å komme inn som spiller i en garderobe med god stemning, samt i et lag som fungerer relasjonelt på banen. Man skal ikke vente til krisealarmen går på f-b med å hente forsterkninger. Jeg håper klubben derfor går nøye gjennom troppen både dette vinduet og etter sesongen, ser hvilke posisjoner de på sikt bør forsterke, og benytte anledningen til å hente inn en spiller som kan få den tiden han trenger til å tilpasse seg. Vi har sett drøssevis av eksempler på spillere som har kommet til klubben, hvor klubben har stått med kniven på strupen, eller uten dekning på den aktuelle plassen, slik at de må prestere fra dag 1. Det er få spillere som takler det presset. Jeg håper derfor at klubben nå henter spillere med stort potensial, men som sannsynligvis vil kreve noe tid, et halvt år, et år, til å tilpasse seg klubb, lag, spillestil, evt land og liga. Da tror jeg vi vil ende opp i en god flyt også på overgangsmarkedet, noe som er svært atypisk for FFK post 2009. 


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 03 sep 20, 00:16

Både enig og uenig. Jeg mener å ha lest at blant annet Kvikk Halden er ute etter et par spillere som kan forsterke laget når overgangsvinduet åpner, og det skal sikkert Alta også. Da kan ikke vi holde igjen.

Jeg mener at vi bør få inn en Venstre back som kan gå rett inn og forsterke laget. En spiller med fart og gode innlegg samt defansivt trygg. Får vi inn en slik spiller nå så er det bra for denne sesongen og neste sesong hvis vi finner den riktige spilleren. Begby er langtidsskadd, og det er ikke første gang han er skadet heller. Og etter langtidsskader vet man aldri hvor lang tid det tar å komme seg tilbake 100%. Vi kan gå for en kortsiktig løsning og låne en V.back til, men personlig ville jeg gått for et kjøp nå for å bygge et slagkraftig lag for neste sesong om vi har økonomien i orden i disse koronatider.

Jeg syntes Baccay er rotete fremover og er ikke god nok bakover. Trur heller ikke Bummen stoler på han da det virker som om han har satt Molde som V.Back i de kampene vi forventer å få motstand,og lar han spille mot svakere lag der vi forventer å presse.

Når det kommer til høyre back kan jeg være enig å få inn en ung backup. Der har vi en solid spiller som ikke er langtidsskadd. Han har vært ute et par kamper nå, men han er på vei tilbake snart. Slik det er nå så har vi ikke backup på noen av backene som gjør at vi må sette inn en stopper på disse plassene ved skader eller suspansjoner. Dette går vanligvis bra på grunn av at de er rutinerte og posisjonerer seg godt, men de sliter mot raske kanter, og de er som regel ikke med så mye fremover.


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 03 sep 20, 12:24

En ny Wallace eller Gamboa hadde vært no :-) eller gjerne begge to. Kanskje på tide med en ny spleiserunde ?


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 03 sep 20, 15:21

Spørsmålene er om det finnes økonomi til å hente inn nye (gode) spillere, og da særlig i en periode med stor grad av usikkerhet knyttet til det økonomiske fremover. Det tror jeg ikke er tilfelle, og derfor tror jeg ikke det kommer inn noen nye i sommer.

HVIS det likevel skulle hentes en spiller, så må det nesten være venstreback. Grunnen til at Baccay ble hentet var fordi man hadde kort tid på seg og måtte hente en spiller på lån som var tilgjengeilg der og da. Jeg tror ikke FFK egentlig ønsker å basere seg på å låne unge spillere fra Obos-ligaen for å utvikle dem, og det er særlig lite optimalt når LSK kan hente ham tilbake på kort varsel. Når Begby er så skadeplaget som han er, så er det en fordel å ha en mer stabil ordning på høyreback. Det er synd at det tydeligvis ikke finnes en lokal, ung spiller som er vurdert god nok til å være backup for Begby, men også få mye spilletid i de periodene Begby er ute med skade.

På høyreback tror jeg sjansene er store for at vi ser Simen Rafn i FFK-drakt fra neste sesong. Han er på utgånde kontrakt og solgt leiligheten i Lillestrøm. Aukland er straks tilbake, og vi klarer oss fint ut året med den løsningen vi har i dag. Med Aukland/Rafn der neste år, så har vi veldig god dekning. 

På midten tror jeg ikke vi ser noen nye inn. Her har vi også en spennende spiller i Koko på utlån i Levanger hvor han har spilt fast. Og på topp har vi heller for mange (jevngode) enn for få spillere, med den risiko at noen av de som får for lite spilletid kan finne på å ønske seg bort. 


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 05 sep 20, 17:23

Opprinnelig postet av Costanza

Spørsmålene er om det finnes økonomi til å hente inn nye (gode) spillere, og da særlig i en periode med stor grad av usikkerhet knyttet til det økonomiske fremover. Det tror jeg ikke er tilfelle, og derfor tror jeg ikke det kommer inn noen nye i sommer.

HVIS det likevel skulle hentes en spiller, så må det nesten være venstreback. Grunnen til at Baccay ble hentet var fordi man hadde kort tid på seg og måtte hente en spiller på lån som var tilgjengeilg der og da. Jeg tror ikke FFK egentlig ønsker å basere seg på å låne unge spillere fra Obos-ligaen for å utvikle dem, og det er særlig lite optimalt når LSK kan hente ham tilbake på kort varsel. Når Begby er så skadeplaget som han er, så er det en fordel å ha en mer stabil ordning på høyreback. Det er synd at det tydeligvis ikke finnes en lokal, ung spiller som er vurdert god nok til å være backup for Begby, men også få mye spilletid i de periodene Begby er ute med skade.

På høyreback tror jeg sjansene er store for at vi ser Simen Rafn i FFK-drakt fra neste sesong. Han er på utgånde kontrakt og solgt leiligheten i Lillestrøm. Aukland er straks tilbake, og vi klarer oss fint ut året med den løsningen vi har i dag. Med Aukland/Rafn der neste år, så har vi veldig god dekning. 

På midten tror jeg ikke vi ser noen nye inn. Her har vi også en spennende spiller i Koko på utlån i Levanger hvor han har spilt fast. Og på topp har vi heller for mange (jevngode) enn for få spillere, med den risiko at noen av de som får for lite spilletid kan finne på å ønske seg bort. 

Her oppsummerer du veldig godt. Har for øvrig fått samme signaler fra FFK, at de ikke har anledning til å forsterke noe dette vinduet, noe som i og for seg er forståelig, og heller ingen krise, mtp at troppen pdd funker veldig bra. 

Aukland/Rafn hadde vært en veldig fin duo, og ut ifra det Rafn selv sier, virker han jo veldig motivert for å komme tilbake til FFK. Det hadde vært en fantastisk deal for oss, han fremstår som en fantastisk fyr og en god spiller. Jeg tror dessuten at dersom vi rykker opp, vil det være lurt å forsterke stallen med spillere som kjenner til høyere nivå, minst OBOS, helst Eliteserien. I podcasten Chivadze (TKK og F Lia) snakker Lars Bohinen (post Aalesund-exit) om viktigheten av at man etter et opprykk har spillere i stallen som kjenner nivået, og som har bevist både overfor andre og for seg selv at de behersker det. Vi har nå en tropp som i stor grad er preget av unge, sultne spillere, og spillere som har vært gode i Postnord. Jeg tviler ikke på at veldig mange av disse spillerne kan ta store steg, men jeg tror sannsynligheten for at de vil lykkes, vil være større om man har 1-2 spillere til i troppen som kjenner til et høyere nivå, i tillegg til Jenssen, Drage, Lindström, Kjell. 

Vi bør definitivt ha en ny venstreback, men det er godt mulig vi klarer oss slik det er nå ut sesongen. I så fall håper jeg vi får tak i en ung og lovende venstreback, i og med at Begby tross alt er nokså selvskreven i den posisjonen når han er skadefri. Det du sier om sentral midtbane er selvfølgelig helt rett, går ikke an å hente flere der når også Koko står og banker på døra. Ser at han for øvrig har spilt samtlige 9 kamper for Levanger så langt i år, håper han kan vokse på den erfaringen. 


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 05 sep 20, 22:10

Innlegget mitt forsvant. Orker ikke å skrive så mye. Men du glemte Aleesami. Skeid sin beste spiller i OBOS. Solid forsterkning som jeg tror har et høyt potensiale. Rask, taklingssterk og årvåken. Virker som Nielsen har steppet opp gamet sitt også etter at Aleesami kom inn. Med en forsterkning på venstreback, er Rafn bra nok, ? er vi vel klare. At vi rykker opp er jeg sikker på. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5388

Lagt til: 24 sep 20, 16:46

Noah Beck Hermansen har byttet klubb til Sampdoria. Den overgangen så jeg ikke komme. Med null minutter spilletid i serien i år og utgående kontrakt var jeg sikker på at han var på vei til breddefotballen.

Etter at han fikk en kamp fra start i fjor, som han forøvrig klarte seg veldig bra i, var jeg sikker på at han kom til å få mye mer spilletid i år. Når han da ble prioritert bak Kjøge Jansson var jeg sikker på at utviklinga hans hadde stagnert, så jeg lurer veldig på hva Sampdoria ser som ikke vi har sett.

Synd for oss at to store lokale stoppertalenter har forsvunnet fra klubben i løpet av relativt kort tid. Dette var spillere jeg hadde tro på at ville få mange kamper for oss framover. Stusser også litt over at vi tydligvis ikke har fått en krone for han, men det tyder kanskje på at han ikke fikk noe nytt kontraktsforlag fra oss? Hadde han fått det hadde vi hatt krav på noe penger i hvert fall.

Men for all del, kjempebra for Noah. Håper han lykkes

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 25 sep 20, 09:50

Så heller på ingen måte denne overgangen komme, men det er jo fremdeles veldig gøy. Det virker kanskje litt som at BH aktivt har søkt etter klubber utenfor landegrensen, og at han nå får prøve seg i Sampdoria. Tror for øvrig det er riktig av FFK å ikke kreve noen sum fra Sampdoria, de ønsker jo å uttrykke til unge spillere at de ikke vil være vanskelige dersom det åpner seg opp muligheter for dem. Dette var vel tilsvarende ordning som da Thomas Rekdal gikk. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5388

Lagt til: 25 sep 20, 14:17

Vi fikk rundt millionen da Rekdal gikk. Dette har med at han ble tilbudt en kontrakt fra FFK som var lik eller bedre enn den han hadde fra før av. (§15 i overgangsreglementet). Det blir jo bare spekulasjoner fra min side, men hvis vi hadde gjort det samme med Bech Hermansen så ville jeg jo trodde at vi skulle hatt noen kroner, om enn bare 100 000.

Jeg sier absolutt ikke at han ikke skulle få dratt, jeg bare spekulerer i at grunnen til at vi ikke får noe penger er at vi ikke har tilbudt han ny kontrakt. Og da lurer jeg på hva Sampdoria ser som ikke vi ser...

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 25 sep 20, 15:25

Opprinnelig postet av Rey

Og da lurer jeg på hva Sampdoria ser som ikke vi ser...

Det er vel det dyktige talentspeidere kan, se talentet før det blomstrer. Klare å se hva en spiller kan komme til å utvikle under de riktige omstendigheter. 

Bare et enkelt personlig eksempel (det eneste jeg har, forøvrig) - jeg husker fortsatt godt en kamp jeg så på stadion for noen år siden, hvor en ung og ivrig Simen Rafn kjempet og jobbet intenst langs venstre kant hele kampen gjennom. Da jeg leste spillervurderingene her på supportersiden etterpå, ble jeg helt overrasket over hvor dårlig karakter han fikk. Sant nok, han lyktes ikke med veldig mye den kampen, Raffen, men det var to ting ved ham selv jeg la merke til: han viste en enorm innsatsvilje hele kampen uten at motgangen la noen demper på iveren, og det viktigste; han prøvde på de riktige ting hele tiden. 

Det kom ikke som noen overraskelse på meg at bare to sesonger etter ble han regnet som FFKs beste spiller. 

Jeg var helt sikkert ikke alene om å se hva den unge lovende Rafn viste av takter, og kanskje var det riktig å si at at han ikke egentlig spilte noen god kamp den dagen. 

Men poenget mitt er bare at talent ikke er det samme som å lykkes hele tiden. En spiller som kjemper hardt og hele tiden prøver på de riktige ting, blir "plutselig" veldig god den dagen bitene begynner å falle på plass. En dyktig talentspeider klarer å se sånne ting, også før fremgangene kommer, ikke bare krysse av på skjemaet for antall vellykkede og mislykkede involveringer. 

Sampdoria har sansynligvis dyktigere talentspeidere enn FFK. En billig gjetning er at det er de ikke alene om. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 25 sep 20, 16:55

Liker ikke å kverrulere og er absolutt enig i poenget ditt. Imildertid husker jeg historen du skrev om Simen Rafn anderledes. Han kom opp langs siden etter stor arbeidsinnsats og kunne legge inn. Problemet var at ingen var med. Dette skjedde gang etter gang og jeg har skrevet i frustrasjon over dette flere ganger på dette forum. Mange andre skrev også om dette og da var tonen at Rafn hadde gjort en bra jobb, men de andre hadde ikke fulgt opp. Senere opplevde desverre Rafn flere stygge skader og ble borte. Når han endelig kom tilbake ble han raskt bedre og bedre og vår beste spiller. I dag starter han for Lillestrøm.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 26 sep 20, 00:37

Du husker nok tingene bedre. Ingen protester herfra. 

Opprinnelig postet av Erikk

I dag starter han for Lillestrøm.

 

Ville være VELDIG deilig om Simen Rafn kommer tilbake til FFK neste år, som ryktene sier, og hjelper FFK til opprykk,

på bekostning av Lillestrøm  Cool


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 09 okt 20, 04:46

Av det jeg kan se, har klubben fem spillere på utgående kontrakt før neste sesong. Noen tanker om disse:

Hasan Duman: Duman er 21 år gammel, og kom fra Godset før sesongen, hvor han ble satt litt ut av en skade. Hadde sett veldig bra ut før det, og var forventet å få sitt gjennombrudd i klubben. Fikk også U21-landskamper. Fikk kun kontrakt ut sesongen med FFK, jeg vet ikke om det var etter ønske fra klubb eller spiller, men ut ifra tallene fra oppkjøringen før sesongen, er det kanskje ikke utenkelig at Hasan har Eliteserieambisjoner, også på kortere sikt enn vi kan tilby. Selv liker jeg Duman veldig godt, og håper klubben fornyer med ham. Han har ikke spilt så mye denne sesongen, men jeg synes han tilfører laget noe vi har manglet i mange mange år. Flink til å føre ballen gjennom ledd, og evner å skape noe fra sentralt på midtbanen, noe vi 1 har sett fryktelig sjeldent de siste årene, og som 2 passer den nåværende stallen veldig godt. Det er ikke til å stikke under stol at seige løp langs kanten fra back/ving med påfølgende terningkast 3-innlegg, ikke akkurat er noe jeg har lært å sette pris på de siste årene. Det er befriende at Duman representerer noe annet. 

Ludde: Trenger vel ikke si så mye om hvilken posisjon Ludvig Begby har i klubben. Klubbens fremste ambassadør etter min mening, og jeg unner ham virkelig å ta del i en suksesshistorie med FFK. Har vel gått mer eller mindre to år skadet, og det jeg virkelig er spent på, er motivasjonen til Ludde. Kan tenke meg at det kan ikke kan være enkelt å motivere seg for år etter år på nivå 2/3 i norsk fotball. Forhåpentligvis kan et opprykk til OBOS tilføre litt energi, slik at han bestemmer seg for å bli med videre. Dersom Begby ønsker å være med videre, kan jeg ikke tenke meg at klubben ønsker noe annet, gitt hans status i klubben, og tilsynelatende innflytelse i spillergruppa. Om han fornyer, håper jeg klubben ser seg om etter en backupløsning på venstreback gitt skadehistorikken hans. 

Åsheim: Jeg kan av og til irritere meg når jeg ser Åsheim spiller på midtbanen. Likevel har han unektelig hatt en kjempegod sesong i år. Han fremstår dessuten som en type det er ønskelig å ha i spillergruppa, og jeg håper han etter hvert kan ta rollen som en stille, men strukturert leder og kontinuitetsbærer i laget. Åsheim tar vel ingeniørstudier på siden, og vil etter det jeg kan forstå, ikke ha særlig hastverk med å gjøre seg ferdig med fotballen, dersom muligheten byr seg for å være med på en opptur med klubben. 

Koko: Her forstår jeg ikke helt hva som er status. Koko har altså vært lånt ut til Levanger så langt denne sesongen, hvor han har spilt alle 13 kampene i grunnspillet. Levanger oppnådde imidlertid ikke topp 7, og er derfor ferdige for sesongen, iom at ingen klubber rykker ned fra Postnord. F-B meldte etter deadline day at "En FFK-spiller (Koko) lånes ut", samtidig som EIK melder på sine nettsider at "Koko har signert på en kontrakt ut 2020-sesongen med tigrene". Må dette kanskje tolkes som at Koko i utgangspunktet har signert ny kontrakt med EIK, altså ikke låneavtale, men fremdeles har en underliggende avtale med FFK om å gjenoppta samtalene etter sesongen? Uansett. Koko har lenge blitt omtalt som ung og lovende, og virker som en kjempekul spiller. Høgmo uttalte i sin tid at Koko har "ekstrem spisskompetanse i form av forflytningsevne, løpskapasitet og taklingsevne". Samtidig er Koko nå 21 år gammel, og jeg vil tro at det finnes grenser for hvor lenge han kan være knyttet til klubben uten å spille, om ikke fast, så hvert fall som en reell utfordrer til en startplass. Midtbanen vår begynner imidlertid å se ganske vanskelig å komme inn i, med Åsheim/Drage/Lindström nærmest selskrevne på laget, samt Zoulakis/Duman/Getz/M Hagen(?) som utfordrere. Blir spennende å se om klubben finner plass til Koko i det selskapet. 

Vestby: Fremstår som en kreativ og sprudlende offensiv spiller. Ble tatt opp i A-stallen før sesongen etter en kjempesesong for 2-laget i fjor. Har ikke fått mye spilletid, mye på grunn av en skade han har slitt med de siste ukene. Passer slik jeg kan se veldig godt inn i 433-systemet til Bummen, og har en alder som gjør ham til en naturlig stallspiller, som på lang sikt kan spille seg inn på laget. 

Zoulakis: Må vel nærme seg legendestatus etter den Kvik-kampen? Kommer inn som debutant fra start i det som både før og etter må regnes som en sesongdefinerende match. Gult kort, mål og assist i første omgang, tas ut til pause. For en fyr. Fremstår som en naturlig backup i Lindström sin rolle, en rolle verken Åsheim eller Drage behersker tilstrekkelig godt. Er beskrevet i podcasten til f-b som en spiller som har tatt store steg når det kommer til trening og kosthold det siste året, og som, med rett innstilling og oppfølging, har veldig stort potensial. Kan heller ikke være spesielt dyr å ha i stallen, og har en stor oppside dersom han skulle slå gjennom. Virker til å bli positivt trigget av press, noe som er en mentalitet man trenger som spiller i FFK. 

Konklusjonen etter dette, er vel at jeg er glad for å ikke være i Joachim Heiers sko når høsten kommer. I tillegg til disse spillerne, skal det bli spennende å se om det vil skje endringer med kontraktsituasjonen til spillere som Nieves, Love og Hagen. Spillere som definitivt har noe i stallen å gjøre (Nieves skal hylles for det han leverer denne sesongen), men kanskje ikke er så selvskrevne i en startellever som de ideelt sett bør være, gitt deres karrierestadium. For øvrig spennende å se hva Marius Hagen tenker om fotballkarrieren sin, som han etter det jeg forsto var litt tvilende til. Og ikke minst, dersom han ønsker å satse videre, er det egentlig plass i det FFK-laget?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5388

Lagt til: 09 okt 20, 13:49

Mye gode tanker her og jeg er stort sett helt enig med deg. 

Duman: Det tok ikke lange tiden før det ble avklart med Duman. Han sier opp umiddelbart grunnet en lyskeskade i følge F-B nå nettopp. Enig i at han virket spennende de første kampene han spilte. Jeg og tenkte nok at han kunne få en sjanse videre, men det blir det nå ikke.

Begby: Her er jeg veldig usikker. Mye skadet og langt fra den utviklingen man hadde håpet på. Har stagnert en del, men det kan være relatert til skadene. Men regner med det blir litt støy hvis han ikke får ny kontrakt.

Åsheim: Usikker på om hans kontrakt faktisk går ut nå. Jeg vet at det står i kontraktstråden her at den går ut i år... og da han skrev under ny kontrakt i desember 2019 skrev F-B at det kun var for 1 år. Likevel står det i de siste artiklene fra F-B at han har kontrakt ut neste år. Jeg har ikke fått med meg at han har forlenget med klubben, så det er mulig at F-B enten fikk feil info i desember eller har fått feil info nå. Uansett skal han være med videre!

Koko: Han fikk vel kontrakt før Getz og Zoulakis i fjor men ble tydligvis regnet som svakere da alvoret skulle startet i mars og ble sendt på utlån. Med tanke på siste artikkel fra F-B hvor Heier skrev at de prøvde å finne en ny klubb til han ut sesongen er han nok fortsatt langt unna og kommer nok ikke til å få ny kontrakt. Noe annet vil overraske veldig.

Vestby: Kommer ikke til å få ny kontrakt. Med null minutter spilletid, selv da han var skadefri, kan jeg ikke skjønne noe annet. Liker spilletypen dog

Zoulakis vil nok få ny kontrakt nettopp på grunn av at han er billig i drift. Ingen førstelagsspiller enda, men det kommer

Ser du nevner M. Hagen, men kontrakten hans går ut etter denne sesongen og er nok ikke aktuell etter et år med pause. Absolutt ikke plass til han i dette laget

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 12 okt 20, 17:03

Lurer på hva som skjer med Love. Har jo kontrakt ut 21 sesongen. Får noen innhopp men spiller mest for seg selv og virker ikke påskrudd de andre spillerene. Virker veldig sugen men får lite tillit. Han er den eneste klassiske vingen vi har men vi spiller jo med innoverkanter og innlegg fra kant virker ikke prioritert. Et annet moment er om vi kan og bør spille slik i neste års Obos. Kan vi stå så høyt og presse og forsøke og dominere banespillet eller må vi oftere ligge dypere og mer kompakt. Kan hans kvaliteter komme mer til sin rett i Obos? Men tipper han ikke spiller i FFK neste år. 


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 13 okt 20, 01:17

Hadde faktisk ikke fått med meg artikkelen om Duman før jeg leste Rey sitt innlegg i kveld. Synes det er skikkelig synd, jeg synes han tilførte laget noe det mangler ellers. Synes at med Duman ute, må klubben se etter en midtbanespiller med lignende ferdigheter. Lindström er god, men ikke den spilleren som forserer ledd og skaper ting på egenhånd. Selv om Åsheim har gjort mye bra i år, er heller ikke ham noen garantist for det, og har tendensert til å bli veldig anonym når laget rundt ham sliter. Drage er kreativ i form av god spilleforståelse, og slår dessuten gode innlegg. En smart spiller. Men heller ikke han ser man ofte løser opp et forsvar ved duellkraft og kreativitet med ballen i beina. Vi trenger en kreativ sentral midtbanespiller som oppfyller de defensive pliktene, men som har som sin hovedstyrke kreativt i offensiv oppbygning. 

Dette blir litt en kjepphest hos meg, og det kommer av at vi har sett så ufattelig mange kamper hvor et solid, stabilt og trygt FFK, sliter med å bryte ned et kompakt og etablert forsvar. I denne fasen av spillet er midtbanespillerne så ufattelig viktige, særlig i systemet Bummen foretrekker, da det er de som skal sørge for at de tre på topp blir spilt rettvendt. Fryktelig vanskelig å skape noe mot etablert forsvar, dersom man ikke greier å ta ballen med gjennom leddene til motstanderen. Da ender det opp med overlapp på kantene, og et høyt, løst innlegg som i beste fall ender med corner. Jeg får grøsninger. 


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 13 okt 20, 11:34

Enig i at vi trenger en kreativ midtbanespiller. Forsere ledd og som produserer en del målpoeng. Vi har ingen riktig gode skyttere fra distanse? I tillegg må vi ha inn en venstreback. Begby er mye skadet og et usikkert kort. Rafn? I tillegg mener jeg vi bør ha inn en spiss som kan konkurrere med kjelsrud. En annen type spiss. Bakromsspiss. Hvis ikke Alba kan ha den rollen. Det bekymrer meg at vi i det siste har scoret så få spillemål. Vi brenner altfor mange sjanser. Mot Hødd var vi vel ikke i nærheten på dødball heller selv etter et tosifret antall cornere. I Obos blir det enda vanskeligere å score på dødball. 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 13 okt 20, 14:09

Den store snakkisen i denne tråden burde selvsagt vært at vi har forspilt muligheten til å hente den nye Messi til klubben. Kamer Qaka er nemlig klar for Kongsvinger ut sesongen.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 14 okt 20, 20:35

Da er det fortsatt mulig å hente han neste sesong da  ;-)  Men enig i at vi trenger en kreativ midtbanespiller. Gjerne også to nye backer. Ellers skulle vi være godt rustet til adeccon til året.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 14 okt 20, 21:00

Er litt spent på hva som skjer med backsituasjonen. Hvis nå LSK rykker opp til ES igjen samtidig som Rafn er på utgående kontrakt, vil det jo selvsagt være interessant for ham å fornye og bli med opp til øverste divisjon igjen - hvis han får. Hvis LSK vil forsterke på den plassen er det kanskje mer naturlig at de henter tilbake Baccay som backup og da får nok Rafn en telefon fra et Kråkerøy-nummer.

For å spinne litt videre på akkurat det sporet. En slik typie spiller, som kan spille back på begge sider- litt som Stian Stray Molde har gjort i år - vil være en løsning på situasjonen med Begby.

Ellers ser jeg at jeg ikke er alene over å lure på hva som skjer med Reuterswärd. Han er en underholdende spiller og har mye å bidra med, men han virker ikke tilpass i den spillestilen vi har brukt mest i år. Så er spørsmålet om opplegget med "innover-vinger" er valgt fordi Bummen har mest tro på denne stilen, eller fordi de vi har i stallen pr nå (unntatt Love) fungerer bedre i slike roller. Jeg håper vi beholder ham, for å kunne variere det offensive opplegget litt.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 15 okt 20, 09:11

Jeg mener også vi bør beholde Love. Han er en morsom og underholdende spiller å se på. Han tilfører oss noe som ingen andre i stallen har og som utvider måten vi kan spille på. Jeg tror ikke vi har sett det beste av Love og at han kan bli viktig neste år. . Skaden og at vi har vunnet nesten alt har gjort det vanskelig for han. 

Ellers er det som de sier i fb. Podden tydelig at det er viktig å utvikle Anas. At det nærmest er et prosjekt. Som det var med Rekdal. Tillit over tid til unge spillere man har tro på. Vi får håpe det snart løsner foran mål for han. Er det et målpoeng han har, det er jo alt for lite. 


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 15 okt 20, 12:42

Toppscoreren i OBOS er Henrik Udahl på Åsane - 16 mål på 20 kamper.

Han er fra Mysen - vi er vel fremdeles "hele Østfolds lag"? (Og jo da - Østfold eksisterer fremdeles.)

Bare nevner det.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 16 okt 20, 01:03

Opprinnelig postet av Sandaker

Jeg mener også vi bør beholde Love. Han er en morsom og underholdende spiller å se på. Han tilfører oss noe som ingen andre i stallen har og som utvider måten vi kan spille på. Jeg tror ikke vi har sett det beste av Love og at han kan bli viktig neste år.

Enig. Tror det er viktig å ha spillere som kan bidra med variasjon i spillestilen. Det gjør det mye vanskeligere for motstandere å legge en strategi for å bryte ned FFKs spill. Man kan aldri gardere seg mot at motstandere gjør hjemmeleksen sin. Men man kan gjøre det vanskelig for dem å vite hva de skal forberede seg på. 


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 24 okt 20, 23:09

Siden sist har altså Zoulakis signert en ny kontrakt, og er FFK-spiller ut 2022

Liker signeringen, og ser med interesse på at avtalen ikke strekker seg over for mange år. Greit nok, det er til og med 2022, som utgjør to sesonger til, men med tanke på at det er en ung spiller, er ikke dette en vesentlig kontraktlengde. 

Etter det jeg har forstått, har Zoulakis hatt utfordringer knyttet til profesjonalisering av trenings- og kostholdsrutiner. Dette er et punkt mange unge spillere finner krevende, og veldig mange spillere med stort potensial, faller av fordi de ikke greier å profesjonalisere rutinene sine. Etter det jeg har forstått, har Zoulakis alltid hatt et talent, men særlig tatt steg hva gjelder profesjonalisering det siste året. Jeg tillater meg å spekulere i om den forholdsvis korte kontraktlengden skyldes at klubben ønsker å se an om utviklingen de har sett hos Zoulakis det forrige året fortsetter. Rollen han bekler på midtbanen, krever gjerne rutine og mentalitet, vel så mye som ekstreme tekniske egenskaper. Særlig liker jeg mentaliteten hans, hvor han fremstår tilsynelatende uredd og med en, i mangel på bedre ord, aggressiv spillestil. Er dette den fremtidige ledertypen vi har savnet på midtbaneplass de siste årene? Dersom utviklingen til Zoulakis fortsetter, tror jeg han kan bli en spiller som kan skape glede for oss i mange, mange år fremover. 


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 25 okt 20, 09:03

Jeg er enig Ey1984. Det er noe med tilstedeværelsen hans. Virker uredd og gjemmer seg ikke unna. Tar bare tak i det. Den mentale biten er så utrolig viktig. Håper vi får se han på banen i dag eller i noen av kampene senere i år når alt er avgjort. Tror og håper dette blir en viktig signering for oss. Han må bare være tålmodig og utvikle den fysiske kapasiteten. Veldig synd at det ikke har vært noe seriespill for de nest beste i år forresten. 



Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f