Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sesongen 2020

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 6 5

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 03 sep 20, 15:21

Spørsmålene er om det finnes økonomi til å hente inn nye (gode) spillere, og da særlig i en periode med stor grad av usikkerhet knyttet til det økonomiske fremover. Det tror jeg ikke er tilfelle, og derfor tror jeg ikke det kommer inn noen nye i sommer.

HVIS det likevel skulle hentes en spiller, så må det nesten være venstreback. Grunnen til at Baccay ble hentet var fordi man hadde kort tid på seg og måtte hente en spiller på lån som var tilgjengeilg der og da. Jeg tror ikke FFK egentlig ønsker å basere seg på å låne unge spillere fra Obos-ligaen for å utvikle dem, og det er særlig lite optimalt når LSK kan hente ham tilbake på kort varsel. Når Begby er så skadeplaget som han er, så er det en fordel å ha en mer stabil ordning på høyreback. Det er synd at det tydeligvis ikke finnes en lokal, ung spiller som er vurdert god nok til å være backup for Begby, men også få mye spilletid i de periodene Begby er ute med skade.

På høyreback tror jeg sjansene er store for at vi ser Simen Rafn i FFK-drakt fra neste sesong. Han er på utgånde kontrakt og solgt leiligheten i Lillestrøm. Aukland er straks tilbake, og vi klarer oss fint ut året med den løsningen vi har i dag. Med Aukland/Rafn der neste år, så har vi veldig god dekning. 

På midten tror jeg ikke vi ser noen nye inn. Her har vi også en spennende spiller i Koko på utlån i Levanger hvor han har spilt fast. Og på topp har vi heller for mange (jevngode) enn for få spillere, med den risiko at noen av de som får for lite spilletid kan finne på å ønske seg bort. 


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 05 sep 20, 17:23

Opprinnelig postet av Costanza

Spørsmålene er om det finnes økonomi til å hente inn nye (gode) spillere, og da særlig i en periode med stor grad av usikkerhet knyttet til det økonomiske fremover. Det tror jeg ikke er tilfelle, og derfor tror jeg ikke det kommer inn noen nye i sommer.

HVIS det likevel skulle hentes en spiller, så må det nesten være venstreback. Grunnen til at Baccay ble hentet var fordi man hadde kort tid på seg og måtte hente en spiller på lån som var tilgjengeilg der og da. Jeg tror ikke FFK egentlig ønsker å basere seg på å låne unge spillere fra Obos-ligaen for å utvikle dem, og det er særlig lite optimalt når LSK kan hente ham tilbake på kort varsel. Når Begby er så skadeplaget som han er, så er det en fordel å ha en mer stabil ordning på høyreback. Det er synd at det tydeligvis ikke finnes en lokal, ung spiller som er vurdert god nok til å være backup for Begby, men også få mye spilletid i de periodene Begby er ute med skade.

På høyreback tror jeg sjansene er store for at vi ser Simen Rafn i FFK-drakt fra neste sesong. Han er på utgånde kontrakt og solgt leiligheten i Lillestrøm. Aukland er straks tilbake, og vi klarer oss fint ut året med den løsningen vi har i dag. Med Aukland/Rafn der neste år, så har vi veldig god dekning. 

På midten tror jeg ikke vi ser noen nye inn. Her har vi også en spennende spiller i Koko på utlån i Levanger hvor han har spilt fast. Og på topp har vi heller for mange (jevngode) enn for få spillere, med den risiko at noen av de som får for lite spilletid kan finne på å ønske seg bort. 

Her oppsummerer du veldig godt. Har for øvrig fått samme signaler fra FFK, at de ikke har anledning til å forsterke noe dette vinduet, noe som i og for seg er forståelig, og heller ingen krise, mtp at troppen pdd funker veldig bra. 

Aukland/Rafn hadde vært en veldig fin duo, og ut ifra det Rafn selv sier, virker han jo veldig motivert for å komme tilbake til FFK. Det hadde vært en fantastisk deal for oss, han fremstår som en fantastisk fyr og en god spiller. Jeg tror dessuten at dersom vi rykker opp, vil det være lurt å forsterke stallen med spillere som kjenner til høyere nivå, minst OBOS, helst Eliteserien. I podcasten Chivadze (TKK og F Lia) snakker Lars Bohinen (post Aalesund-exit) om viktigheten av at man etter et opprykk har spillere i stallen som kjenner nivået, og som har bevist både overfor andre og for seg selv at de behersker det. Vi har nå en tropp som i stor grad er preget av unge, sultne spillere, og spillere som har vært gode i Postnord. Jeg tviler ikke på at veldig mange av disse spillerne kan ta store steg, men jeg tror sannsynligheten for at de vil lykkes, vil være større om man har 1-2 spillere til i troppen som kjenner til et høyere nivå, i tillegg til Jenssen, Drage, Lindström, Kjell. 

Vi bør definitivt ha en ny venstreback, men det er godt mulig vi klarer oss slik det er nå ut sesongen. I så fall håper jeg vi får tak i en ung og lovende venstreback, i og med at Begby tross alt er nokså selvskreven i den posisjonen når han er skadefri. Det du sier om sentral midtbane er selvfølgelig helt rett, går ikke an å hente flere der når også Koko står og banker på døra. Ser at han for øvrig har spilt samtlige 9 kamper for Levanger så langt i år, håper han kan vokse på den erfaringen. 


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 05 sep 20, 22:10

Innlegget mitt forsvant. Orker ikke å skrive så mye. Men du glemte Aleesami. Skeid sin beste spiller i OBOS. Solid forsterkning som jeg tror har et høyt potensiale. Rask, taklingssterk og årvåken. Virker som Nielsen har steppet opp gamet sitt også etter at Aleesami kom inn. Med en forsterkning på venstreback, er Rafn bra nok, ? er vi vel klare. At vi rykker opp er jeg sikker på. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 24 sep 20, 16:46

Noah Beck Hermansen har byttet klubb til Sampdoria. Den overgangen så jeg ikke komme. Med null minutter spilletid i serien i år og utgående kontrakt var jeg sikker på at han var på vei til breddefotballen.

Etter at han fikk en kamp fra start i fjor, som han forøvrig klarte seg veldig bra i, var jeg sikker på at han kom til å få mye mer spilletid i år. Når han da ble prioritert bak Kjøge Jansson var jeg sikker på at utviklinga hans hadde stagnert, så jeg lurer veldig på hva Sampdoria ser som ikke vi har sett.

Synd for oss at to store lokale stoppertalenter har forsvunnet fra klubben i løpet av relativt kort tid. Dette var spillere jeg hadde tro på at ville få mange kamper for oss framover. Stusser også litt over at vi tydligvis ikke har fått en krone for han, men det tyder kanskje på at han ikke fikk noe nytt kontraktsforlag fra oss? Hadde han fått det hadde vi hatt krav på noe penger i hvert fall.

Men for all del, kjempebra for Noah. Håper han lykkes

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 25 sep 20, 09:50

Så heller på ingen måte denne overgangen komme, men det er jo fremdeles veldig gøy. Det virker kanskje litt som at BH aktivt har søkt etter klubber utenfor landegrensen, og at han nå får prøve seg i Sampdoria. Tror for øvrig det er riktig av FFK å ikke kreve noen sum fra Sampdoria, de ønsker jo å uttrykke til unge spillere at de ikke vil være vanskelige dersom det åpner seg opp muligheter for dem. Dette var vel tilsvarende ordning som da Thomas Rekdal gikk. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 25 sep 20, 14:17

Vi fikk rundt millionen da Rekdal gikk. Dette har med at han ble tilbudt en kontrakt fra FFK som var lik eller bedre enn den han hadde fra før av. (§15 i overgangsreglementet). Det blir jo bare spekulasjoner fra min side, men hvis vi hadde gjort det samme med Bech Hermansen så ville jeg jo trodde at vi skulle hatt noen kroner, om enn bare 100 000.

Jeg sier absolutt ikke at han ikke skulle få dratt, jeg bare spekulerer i at grunnen til at vi ikke får noe penger er at vi ikke har tilbudt han ny kontrakt. Og da lurer jeg på hva Sampdoria ser som ikke vi ser...

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 25 sep 20, 15:25

Opprinnelig postet av Rey

Og da lurer jeg på hva Sampdoria ser som ikke vi ser...

Det er vel det dyktige talentspeidere kan, se talentet før det blomstrer. Klare å se hva en spiller kan komme til å utvikle under de riktige omstendigheter. 

Bare et enkelt personlig eksempel (det eneste jeg har, forøvrig) - jeg husker fortsatt godt en kamp jeg så på stadion for noen år siden, hvor en ung og ivrig Simen Rafn kjempet og jobbet intenst langs venstre kant hele kampen gjennom. Da jeg leste spillervurderingene her på supportersiden etterpå, ble jeg helt overrasket over hvor dårlig karakter han fikk. Sant nok, han lyktes ikke med veldig mye den kampen, Raffen, men det var to ting ved ham selv jeg la merke til: han viste en enorm innsatsvilje hele kampen uten at motgangen la noen demper på iveren, og det viktigste; han prøvde på de riktige ting hele tiden. 

Det kom ikke som noen overraskelse på meg at bare to sesonger etter ble han regnet som FFKs beste spiller. 

Jeg var helt sikkert ikke alene om å se hva den unge lovende Rafn viste av takter, og kanskje var det riktig å si at at han ikke egentlig spilte noen god kamp den dagen. 

Men poenget mitt er bare at talent ikke er det samme som å lykkes hele tiden. En spiller som kjemper hardt og hele tiden prøver på de riktige ting, blir "plutselig" veldig god den dagen bitene begynner å falle på plass. En dyktig talentspeider klarer å se sånne ting, også før fremgangene kommer, ikke bare krysse av på skjemaet for antall vellykkede og mislykkede involveringer. 

Sampdoria har sansynligvis dyktigere talentspeidere enn FFK. En billig gjetning er at det er de ikke alene om. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 25 sep 20, 16:55

Liker ikke å kverrulere og er absolutt enig i poenget ditt. Imildertid husker jeg historen du skrev om Simen Rafn anderledes. Han kom opp langs siden etter stor arbeidsinnsats og kunne legge inn. Problemet var at ingen var med. Dette skjedde gang etter gang og jeg har skrevet i frustrasjon over dette flere ganger på dette forum. Mange andre skrev også om dette og da var tonen at Rafn hadde gjort en bra jobb, men de andre hadde ikke fulgt opp. Senere opplevde desverre Rafn flere stygge skader og ble borte. Når han endelig kom tilbake ble han raskt bedre og bedre og vår beste spiller. I dag starter han for Lillestrøm.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 26 sep 20, 00:37

Du husker nok tingene bedre. Ingen protester herfra. 

Opprinnelig postet av Erikk

I dag starter han for Lillestrøm.

 

Ville være VELDIG deilig om Simen Rafn kommer tilbake til FFK neste år, som ryktene sier, og hjelper FFK til opprykk,

på bekostning av Lillestrøm  Cool


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 09 okt 20, 04:46

Av det jeg kan se, har klubben fem spillere på utgående kontrakt før neste sesong. Noen tanker om disse:

Hasan Duman: Duman er 21 år gammel, og kom fra Godset før sesongen, hvor han ble satt litt ut av en skade. Hadde sett veldig bra ut før det, og var forventet å få sitt gjennombrudd i klubben. Fikk også U21-landskamper. Fikk kun kontrakt ut sesongen med FFK, jeg vet ikke om det var etter ønske fra klubb eller spiller, men ut ifra tallene fra oppkjøringen før sesongen, er det kanskje ikke utenkelig at Hasan har Eliteserieambisjoner, også på kortere sikt enn vi kan tilby. Selv liker jeg Duman veldig godt, og håper klubben fornyer med ham. Han har ikke spilt så mye denne sesongen, men jeg synes han tilfører laget noe vi har manglet i mange mange år. Flink til å føre ballen gjennom ledd, og evner å skape noe fra sentralt på midtbanen, noe vi 1 har sett fryktelig sjeldent de siste årene, og som 2 passer den nåværende stallen veldig godt. Det er ikke til å stikke under stol at seige løp langs kanten fra back/ving med påfølgende terningkast 3-innlegg, ikke akkurat er noe jeg har lært å sette pris på de siste årene. Det er befriende at Duman representerer noe annet. 

Ludde: Trenger vel ikke si så mye om hvilken posisjon Ludvig Begby har i klubben. Klubbens fremste ambassadør etter min mening, og jeg unner ham virkelig å ta del i en suksesshistorie med FFK. Har vel gått mer eller mindre to år skadet, og det jeg virkelig er spent på, er motivasjonen til Ludde. Kan tenke meg at det kan ikke kan være enkelt å motivere seg for år etter år på nivå 2/3 i norsk fotball. Forhåpentligvis kan et opprykk til OBOS tilføre litt energi, slik at han bestemmer seg for å bli med videre. Dersom Begby ønsker å være med videre, kan jeg ikke tenke meg at klubben ønsker noe annet, gitt hans status i klubben, og tilsynelatende innflytelse i spillergruppa. Om han fornyer, håper jeg klubben ser seg om etter en backupløsning på venstreback gitt skadehistorikken hans. 

Åsheim: Jeg kan av og til irritere meg når jeg ser Åsheim spiller på midtbanen. Likevel har han unektelig hatt en kjempegod sesong i år. Han fremstår dessuten som en type det er ønskelig å ha i spillergruppa, og jeg håper han etter hvert kan ta rollen som en stille, men strukturert leder og kontinuitetsbærer i laget. Åsheim tar vel ingeniørstudier på siden, og vil etter det jeg kan forstå, ikke ha særlig hastverk med å gjøre seg ferdig med fotballen, dersom muligheten byr seg for å være med på en opptur med klubben. 

Koko: Her forstår jeg ikke helt hva som er status. Koko har altså vært lånt ut til Levanger så langt denne sesongen, hvor han har spilt alle 13 kampene i grunnspillet. Levanger oppnådde imidlertid ikke topp 7, og er derfor ferdige for sesongen, iom at ingen klubber rykker ned fra Postnord. F-B meldte etter deadline day at "En FFK-spiller (Koko) lånes ut", samtidig som EIK melder på sine nettsider at "Koko har signert på en kontrakt ut 2020-sesongen med tigrene". Må dette kanskje tolkes som at Koko i utgangspunktet har signert ny kontrakt med EIK, altså ikke låneavtale, men fremdeles har en underliggende avtale med FFK om å gjenoppta samtalene etter sesongen? Uansett. Koko har lenge blitt omtalt som ung og lovende, og virker som en kjempekul spiller. Høgmo uttalte i sin tid at Koko har "ekstrem spisskompetanse i form av forflytningsevne, løpskapasitet og taklingsevne". Samtidig er Koko nå 21 år gammel, og jeg vil tro at det finnes grenser for hvor lenge han kan være knyttet til klubben uten å spille, om ikke fast, så hvert fall som en reell utfordrer til en startplass. Midtbanen vår begynner imidlertid å se ganske vanskelig å komme inn i, med Åsheim/Drage/Lindström nærmest selskrevne på laget, samt Zoulakis/Duman/Getz/M Hagen(?) som utfordrere. Blir spennende å se om klubben finner plass til Koko i det selskapet. 

Vestby: Fremstår som en kreativ og sprudlende offensiv spiller. Ble tatt opp i A-stallen før sesongen etter en kjempesesong for 2-laget i fjor. Har ikke fått mye spilletid, mye på grunn av en skade han har slitt med de siste ukene. Passer slik jeg kan se veldig godt inn i 433-systemet til Bummen, og har en alder som gjør ham til en naturlig stallspiller, som på lang sikt kan spille seg inn på laget. 

Zoulakis: Må vel nærme seg legendestatus etter den Kvik-kampen? Kommer inn som debutant fra start i det som både før og etter må regnes som en sesongdefinerende match. Gult kort, mål og assist i første omgang, tas ut til pause. For en fyr. Fremstår som en naturlig backup i Lindström sin rolle, en rolle verken Åsheim eller Drage behersker tilstrekkelig godt. Er beskrevet i podcasten til f-b som en spiller som har tatt store steg når det kommer til trening og kosthold det siste året, og som, med rett innstilling og oppfølging, har veldig stort potensial. Kan heller ikke være spesielt dyr å ha i stallen, og har en stor oppside dersom han skulle slå gjennom. Virker til å bli positivt trigget av press, noe som er en mentalitet man trenger som spiller i FFK. 

Konklusjonen etter dette, er vel at jeg er glad for å ikke være i Joachim Heiers sko når høsten kommer. I tillegg til disse spillerne, skal det bli spennende å se om det vil skje endringer med kontraktsituasjonen til spillere som Nieves, Love og Hagen. Spillere som definitivt har noe i stallen å gjøre (Nieves skal hylles for det han leverer denne sesongen), men kanskje ikke er så selvskrevne i en startellever som de ideelt sett bør være, gitt deres karrierestadium. For øvrig spennende å se hva Marius Hagen tenker om fotballkarrieren sin, som han etter det jeg forsto var litt tvilende til. Og ikke minst, dersom han ønsker å satse videre, er det egentlig plass i det FFK-laget?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 09 okt 20, 13:49

Mye gode tanker her og jeg er stort sett helt enig med deg. 

Duman: Det tok ikke lange tiden før det ble avklart med Duman. Han sier opp umiddelbart grunnet en lyskeskade i følge F-B nå nettopp. Enig i at han virket spennende de første kampene han spilte. Jeg og tenkte nok at han kunne få en sjanse videre, men det blir det nå ikke.

Begby: Her er jeg veldig usikker. Mye skadet og langt fra den utviklingen man hadde håpet på. Har stagnert en del, men det kan være relatert til skadene. Men regner med det blir litt støy hvis han ikke får ny kontrakt.

Åsheim: Usikker på om hans kontrakt faktisk går ut nå. Jeg vet at det står i kontraktstråden her at den går ut i år... og da han skrev under ny kontrakt i desember 2019 skrev F-B at det kun var for 1 år. Likevel står det i de siste artiklene fra F-B at han har kontrakt ut neste år. Jeg har ikke fått med meg at han har forlenget med klubben, så det er mulig at F-B enten fikk feil info i desember eller har fått feil info nå. Uansett skal han være med videre!

Koko: Han fikk vel kontrakt før Getz og Zoulakis i fjor men ble tydligvis regnet som svakere da alvoret skulle startet i mars og ble sendt på utlån. Med tanke på siste artikkel fra F-B hvor Heier skrev at de prøvde å finne en ny klubb til han ut sesongen er han nok fortsatt langt unna og kommer nok ikke til å få ny kontrakt. Noe annet vil overraske veldig.

Vestby: Kommer ikke til å få ny kontrakt. Med null minutter spilletid, selv da han var skadefri, kan jeg ikke skjønne noe annet. Liker spilletypen dog

Zoulakis vil nok få ny kontrakt nettopp på grunn av at han er billig i drift. Ingen førstelagsspiller enda, men det kommer

Ser du nevner M. Hagen, men kontrakten hans går ut etter denne sesongen og er nok ikke aktuell etter et år med pause. Absolutt ikke plass til han i dette laget

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 12 okt 20, 17:03

Lurer på hva som skjer med Love. Har jo kontrakt ut 21 sesongen. Får noen innhopp men spiller mest for seg selv og virker ikke påskrudd de andre spillerene. Virker veldig sugen men får lite tillit. Han er den eneste klassiske vingen vi har men vi spiller jo med innoverkanter og innlegg fra kant virker ikke prioritert. Et annet moment er om vi kan og bør spille slik i neste års Obos. Kan vi stå så høyt og presse og forsøke og dominere banespillet eller må vi oftere ligge dypere og mer kompakt. Kan hans kvaliteter komme mer til sin rett i Obos? Men tipper han ikke spiller i FFK neste år. 


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 13 okt 20, 01:17

Hadde faktisk ikke fått med meg artikkelen om Duman før jeg leste Rey sitt innlegg i kveld. Synes det er skikkelig synd, jeg synes han tilførte laget noe det mangler ellers. Synes at med Duman ute, må klubben se etter en midtbanespiller med lignende ferdigheter. Lindström er god, men ikke den spilleren som forserer ledd og skaper ting på egenhånd. Selv om Åsheim har gjort mye bra i år, er heller ikke ham noen garantist for det, og har tendensert til å bli veldig anonym når laget rundt ham sliter. Drage er kreativ i form av god spilleforståelse, og slår dessuten gode innlegg. En smart spiller. Men heller ikke han ser man ofte løser opp et forsvar ved duellkraft og kreativitet med ballen i beina. Vi trenger en kreativ sentral midtbanespiller som oppfyller de defensive pliktene, men som har som sin hovedstyrke kreativt i offensiv oppbygning. 

Dette blir litt en kjepphest hos meg, og det kommer av at vi har sett så ufattelig mange kamper hvor et solid, stabilt og trygt FFK, sliter med å bryte ned et kompakt og etablert forsvar. I denne fasen av spillet er midtbanespillerne så ufattelig viktige, særlig i systemet Bummen foretrekker, da det er de som skal sørge for at de tre på topp blir spilt rettvendt. Fryktelig vanskelig å skape noe mot etablert forsvar, dersom man ikke greier å ta ballen med gjennom leddene til motstanderen. Da ender det opp med overlapp på kantene, og et høyt, løst innlegg som i beste fall ender med corner. Jeg får grøsninger. 


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 13 okt 20, 11:34

Enig i at vi trenger en kreativ midtbanespiller. Forsere ledd og som produserer en del målpoeng. Vi har ingen riktig gode skyttere fra distanse? I tillegg må vi ha inn en venstreback. Begby er mye skadet og et usikkert kort. Rafn? I tillegg mener jeg vi bør ha inn en spiss som kan konkurrere med kjelsrud. En annen type spiss. Bakromsspiss. Hvis ikke Alba kan ha den rollen. Det bekymrer meg at vi i det siste har scoret så få spillemål. Vi brenner altfor mange sjanser. Mot Hødd var vi vel ikke i nærheten på dødball heller selv etter et tosifret antall cornere. I Obos blir det enda vanskeligere å score på dødball. 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 13 okt 20, 14:09

Den store snakkisen i denne tråden burde selvsagt vært at vi har forspilt muligheten til å hente den nye Messi til klubben. Kamer Qaka er nemlig klar for Kongsvinger ut sesongen.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 14 okt 20, 20:35

Da er det fortsatt mulig å hente han neste sesong da  ;-)  Men enig i at vi trenger en kreativ midtbanespiller. Gjerne også to nye backer. Ellers skulle vi være godt rustet til adeccon til året.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 14 okt 20, 21:00

Er litt spent på hva som skjer med backsituasjonen. Hvis nå LSK rykker opp til ES igjen samtidig som Rafn er på utgående kontrakt, vil det jo selvsagt være interessant for ham å fornye og bli med opp til øverste divisjon igjen - hvis han får. Hvis LSK vil forsterke på den plassen er det kanskje mer naturlig at de henter tilbake Baccay som backup og da får nok Rafn en telefon fra et Kråkerøy-nummer.

For å spinne litt videre på akkurat det sporet. En slik typie spiller, som kan spille back på begge sider- litt som Stian Stray Molde har gjort i år - vil være en løsning på situasjonen med Begby.

Ellers ser jeg at jeg ikke er alene over å lure på hva som skjer med Reuterswärd. Han er en underholdende spiller og har mye å bidra med, men han virker ikke tilpass i den spillestilen vi har brukt mest i år. Så er spørsmålet om opplegget med "innover-vinger" er valgt fordi Bummen har mest tro på denne stilen, eller fordi de vi har i stallen pr nå (unntatt Love) fungerer bedre i slike roller. Jeg håper vi beholder ham, for å kunne variere det offensive opplegget litt.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 15 okt 20, 09:11

Jeg mener også vi bør beholde Love. Han er en morsom og underholdende spiller å se på. Han tilfører oss noe som ingen andre i stallen har og som utvider måten vi kan spille på. Jeg tror ikke vi har sett det beste av Love og at han kan bli viktig neste år. . Skaden og at vi har vunnet nesten alt har gjort det vanskelig for han. 

Ellers er det som de sier i fb. Podden tydelig at det er viktig å utvikle Anas. At det nærmest er et prosjekt. Som det var med Rekdal. Tillit over tid til unge spillere man har tro på. Vi får håpe det snart løsner foran mål for han. Er det et målpoeng han har, det er jo alt for lite. 


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 162

Lagt til: 15 okt 20, 12:42

Toppscoreren i OBOS er Henrik Udahl på Åsane - 16 mål på 20 kamper.

Han er fra Mysen - vi er vel fremdeles "hele Østfolds lag"? (Og jo da - Østfold eksisterer fremdeles.)

Bare nevner det.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 16 okt 20, 01:03

Opprinnelig postet av Sandaker

Jeg mener også vi bør beholde Love. Han er en morsom og underholdende spiller å se på. Han tilfører oss noe som ingen andre i stallen har og som utvider måten vi kan spille på. Jeg tror ikke vi har sett det beste av Love og at han kan bli viktig neste år.

Enig. Tror det er viktig å ha spillere som kan bidra med variasjon i spillestilen. Det gjør det mye vanskeligere for motstandere å legge en strategi for å bryte ned FFKs spill. Man kan aldri gardere seg mot at motstandere gjør hjemmeleksen sin. Men man kan gjøre det vanskelig for dem å vite hva de skal forberede seg på. 



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 6 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f