Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sesongen 2020

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 17 nov 19, 17:50

Jeg har vel egentlig trodd på julenissen og håpet på at de skulle skrive noe slikt som "Vi har kommet til enighet med Bjørn Johansen om at han går av som trener" eller at han går inn i en annen rolle eller noe slikt.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 18 nov 19, 13:45

Hvis man er av den mening at denne sesongen var en katastrofe, så forstår jeg reaksjonen. Tror ikke alle er der faktisk.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 18 nov 19, 14:13

Jeg tror heller ikke alle er det, men jeg mener at denne sesongen har vært en katastrofe.

Årsaker:

Vi har på egen hjemmebane spilt forferdelig dårlig. At vi har rotet bort latterlig mange poeng hjemme mot drittlag er bare en del av dette. Vi har jo spilt elendig og likvel vunnet flere ganger også. 

Vi har etter sommeren byttet taktikk til "spill sakte og kjør alt på Kjeldsrud Johansen". Denne taktikken er latterlig forutsigbar og gjør en rekke av spillerne våre, dårlige. Hvis vi trekker fra nevnte Kjeldsrud Johansen og Håvar Jenssen utfordrer jeg dere til å si hvem andre som har spilt godt i høstsesongen.

Spillere har ikke utviklet seg denne sesongen. Jeg skal være enig i at Lopez Borgersen har utviklet seg, men etter hva jeg kan se er han den eneste på vårt A-lag som har gjort det. Jeg utfordrer dere til å dra fram flere spillere som har gjort det.

Det sto i avisa at noen hadde kåret Håvar Jenssen til årets spiller. At keeper er årets spiller i en sesong hvor vi hadde en klar målsetting om å rykke opp sier sitt. Eller burde noen andre vunnet denne prisen?

Jeg sliter også med å se "sluttspurt" el lign i flere av kampene vi haar spilt og trengt flere mål. 

Som eksempel helt på slutten av sesongen spilte vi hjemme mot Kvik og hadde en teoretsk mulighet til å klare kvalikk. For å klare dette måtte vi vinne med flere mål. På 2-0 vikret det som begge lag var fornøyd, vi vant og Kvik fikk kvalikk. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 19 nov 19, 09:19

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg tror heller ikke alle er det, men jeg mener at denne sesongen har vært en katastrofe.

Årsaker:

Vi har på egen hjemmebane spilt forferdelig dårlig. At vi har rotet bort latterlig mange poeng hjemme mot drittlag er bare en del av dette. Vi har jo spilt elendig og likvel vunnet flere ganger også. 

Vi har etter sommeren byttet taktikk til "spill sakte og kjør alt på Kjeldsrud Johansen". Denne taktikken er latterlig forutsigbar og gjør en rekke av spillerne våre, dårlige. Hvis vi trekker fra nevnte Kjeldsrud Johansen og Håvar Jenssen utfordrer jeg dere til å si hvem andre som har spilt godt i høstsesongen.

Spillere har ikke utviklet seg denne sesongen. Jeg skal være enig i at Lopez Borgersen har utviklet seg, men etter hva jeg kan se er han den eneste på vårt A-lag som har gjort det. Jeg utfordrer dere til å dra fram flere spillere som har gjort det.

Det sto i avisa at noen hadde kåret Håvar Jenssen til årets spiller. At keeper er årets spiller i en sesong hvor vi hadde en klar målsetting om å rykke opp sier sitt. Eller burde noen andre vunnet denne prisen?

Jeg sliter også med å se "sluttspurt" el lign i flere av kampene vi haar spilt og trengt flere mål. 

Som eksempel helt på slutten av sesongen spilte vi hjemme mot Kvik og hadde en teoretsk mulighet til å klare kvalikk. For å klare dette måtte vi vinne med flere mål. På 2-0 vikret det som begge lag var fornøyd, vi vant og Kvik fikk kvalikk. 

Smått imponerende å ta 53 poeng når alt og alle er så dårlige

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 05 des 19, 15:13

Hallo folkens! Vi er i silly season. Beste tiden for oss FFK fans. Det er nå forventningene skal bygges om en strålende kommende sesong. Noe som selfølgelig faller samme som et korthus utover i sesongen. 

Klæboe er hentet inn som reservetrener. Har vært med på oppturene både i Kristiansund og S08. Får massivt skryt på hjemmesidene til Kristiansund. Da vet vi hvem som er vår neste hovedtrener når Bummen får sparken i mai. Og ikke minst er vår gamle helt Brian West tilbake. Han skal vikariere på høyrekant i Love sitt skadefravær. Har han beholdt 10% av farten blir det bra. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 05 des 19, 19:34

Det er liksom ikke noe sjvung over silly season for tiden. Det kom jo et rykte om en toppspiller fra Sverige som var veldig nære men så ble det stille. Klubben har også sagt at det ikke blir så mange signeringer i år. Var vel tre plasser åpne nå? Blir ikke mye forventninger av det...

Klæboe er jeg veldig positiv til, i motsetning til da vi hentet Wehrman. Fint med en som skal ha et ben innafor hos Wang også. Det må vel sies å være en fordel.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 05 des 19, 19:57

Klæboe tror jeg er en knallsignering. Et arbeidsjern som har sin styrke på feltet. Det jeg er mest spent på er hvem som skal bekle den viktige 6rollen på midten. En rutinert spiller som balanserer og eier midten. Matti Lund Nielsen, Henning Hauger? Har folket noen realistiske ønsker. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 05 des 19, 22:28

Bra med litt innlegg på forum igjen. Jeg er selv missfornøyd med det som har kommet til avisene i forhold til evalueringen av sesongen. Slik jeg leser det kommer det dårlige unnskyldinger fra Johansen hvor var "bare var noen få poeng fra" eller "det var 2 lag som hadde veldig flyt". Slik jeg forsto han var det bare å fortsette på samme måte så kommer resultatene av seg selv. Dessuten er det veldig viktig med kontinuitet. Vedr Klæbo vet jeg veldig lite om han men vil si at Kristiandsund er et veldig godt drevet lag som har gjort framskritt år etter år og gjort det bra mye lengre enn de tre årene Klæbo har vært der. 


Vedahl

Juniorspiller

Ble medlem: 19 sep 08
Innlegg: 98

Lagt til: 07 des 19, 09:11

Artig at tåkefyrsten Per Høgmo uttaler følgende: "Jeg føler meg veldig komfortabel med den jobben vi har gjort på spillerlogistikk-biten så langt i høsten" 

Fakta forholder seg imidlertid slik:
 
Ut: Atli Barkarson , Eirik Mæland, Joona Veteli, Sakari Mattila, Tim Nilsen og trolig Mads Nielsen. 
 
Inn: Null og niks
 
Store budsjettkutt, mange gode ut og hittil ingen inn. Men i hvert fall bra at Per føler seg komfortabel :D

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 08 des 19, 08:47

Store budsjett kutt? 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 09 des 19, 15:52

Ut har også material forvalteren Jokka Giggs gått. Etter som jeg forstår er han en populær fyr som vil bli savnet. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 11 des 19, 14:54

Da forlenget de overaskende med Nielsen. Hvis jeg skal tippe så har han vært langt fra så attraktiv overfor andre klubber som han selv har trodd siden i sommer. Dermed må han ta til takke med en forlengelse med oss. Hva mener dere om dette?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 11 des 19, 15:30

Er litt delt når det gjelder Nielsen

God på sitt beste, men virker litt nonchalent til tider. I hvert fall fra tribuneplass. Det gjør også at Lopez får en sesong til på benken, noe som jo er litt dumt. 

Men hvis vi skulle ha satset på Lopez og Molde sammen, måtte vi hatt inn en backup og en fornufitg backup på nivået under Lopez tror jeg er vanskelig å få til.

Så jeg tror vel egentlig jeg er fornøyd med  Nielsen i to nye år og Lopez som backup

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Marthe

Knøttespiller
Ble medlem: 27 sep 14
Innlegg: 60

Lagt til: 11 des 19, 17:14

Opprinnelig postet av Erikk

Da forlenget de overaskende med Nielsen. Hvis jeg skal tippe så har han vært langt fra så attraktiv overfor andre klubber som han selv har trodd siden i sommer. Dermed må han ta til takke med en forlengelse med oss. Hva mener dere om dette?

Nielsen er glad i at mye skjer, og liker nok godt rammen rundt FFK, med byen og supportere. Så vil gjette på at det måtte ha blitt en av de større klubbene i Obos for at han skulle ville bytte. Er godt mulig et nivå opp for et bittelite tettsted på vestlandet ikke ville vært nok. Jeg tror også at han trives her, både i klubb og by, så da er det nok sannsynlig at mulighetene ikke oppveiet det han ville miste. Men, selvsagt, mye gjetting og spekulasjoner her. ;-)

-M


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 11 des 19, 17:16

Hvis vi ser på spillet han har vist i sesongen vi nettopp avsluttet kan vi vel vanskelig kalle dette noen god markedsføring for hans del. 


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 11 des 19, 19:50

Hvis han er litt mere fokusert neste sesong,er jeg fornøyd. Men han bør absolutt ta ett steg opp fra det han har vist i år.


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 11 des 19, 21:58

Nå som LSK rykket ned er det lov og håpe på Simen kommer tilbake? 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 12 des 19, 21:10

Tviler vel egentlig. Han er etterhvert rutinert og samtidig ikke en dyr mann for LSK å ha i stallen. Tipper det er spillere nettopp på hans "hylle" som blir værende i LSK. Noen av de beste vil nok gå, både fordi de er for gode for OBOS-ligaen og fordi LSK må bruke mindre penger. Tror laget deres neste år består av et par av de beste, noen rimeligere erstattere for de som drar, samt rimelige "squad players" som f. eks. Rafn. Samt de beste fra egen junioravdeling.

Når det er sagt, Rafn er selvsagt velkommen tilbake i FFK om LSK ikke vil ha ham med videre.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 16 des 19, 17:51

Håvard Åsheim er klar for ett år til. Gode nyheter. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 16 des 19, 20:27

Absolutt, men synes jo det er litt trist at dem nå sier at han skal spille høyere i banen igjen. Understreker bare igjen at det var en feilvurdering å prioritere han på høyreback i fjor

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f