Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sesongen 2020

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 6 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 28 okt 19, 20:29
Endret: 28 okt 19, 20:29
Endret av: Rey

Da er det den tiden av året igjen. Nesten mer spennende enn selve sesongen. Hvem er det som blir, hvem forsvinner og hvem kommer inn.

Allerede nå er det klart at Tim Nilsen forsvinner. Veldig rart at toppscoreren ikke får tilbud om ny kontrakt. Må jo si at han har levert denne sesongen selv om han har brent noen 100% sjanser også. Han gir jo også inntrykk av at han er glad i klubben og byen, så jeg er litt trist for at han nå forsvinner.

Men så ser det jo ut som Alba blir værende og det er ikke plass til Nilsen, Alba og Kjelsrud. En måtte derfor ut og jeg tror kanskje vi sitter igjen med de to beste? Synes likevel det er litt synd. Og det på tross av at jeg ikke ville hente Nilsen da vi hentet han i fjor.

Ellers er man vel rimelig sikre på at Veteli og Nielsen forsvinner.

Litt ambivalent forhold til Veteli. Synes ikke han har hatt noen god sesong i år, men jeg vet jo han kan så mye bedre. Alt for ustabil og alt for lite flink til å ta tak og heve laget. Jeg forventet mer av han i år fordi jeg vet han er bedre.

Nielsen er vel den beste stopperen vår, men mentaliteten er jeg usikker på. Til tider litt for nonchalant. Usikker på om T. Borgersen er klar for å være førstevalg til året, men han har ikke gjort seg bort i år heller. Og en gang må han jo få spille... 

Mattila regner jeg med er ferdig grunnet skadehistorikken.

Mæland er jeg mer usikker på. Synes det er rart at han ble inkludert i kamptroppen i de to siste kampene hvis han ikke er tiltenkt en rolle neste år.

Oscar Borgersen. Veldig usikker her. Fikk ødelagt sesongen av skader og har ikke fått vist hva han kan. Veldig usikker på nivået her.

Åsheim regner jeg med får tilbud om å bli med videre. Det samme med Karstensen

Også er det Høgmo da...

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 28 okt 19, 20:50

Jeg tenker at vi må se på økonomi, budsjettet skal ned og pengene må brukes smart. Hvor mye koster det å ha kontrakt med Nilsen? Jeg vet ikke men vil anta at de mener han ikke er viktig nok sammenlignet med kostnaden. Vedr Alba vil jeg anta at regnesykket blir motsatt.

Nielsen har etter min mening virket uinteresset i flere kamper, er enig i at han flere ganger har virket nonchalant og er sikkert dyr også. Jeg mener vi heller bør satse på Lopez Borgersen som er "up and comming" og lokal. Garantert en billigere løsning og han er en lagspiller uten svakhetene jeg ga Nilsen. Dessuten har vi Aukland som også kan spille stopper samt en svært god junior.

Veteli er jo god, men vår taktikk med å "slå alt på Kjeldsud Johansen" passer han ikke dessuten har han slitt med skader. Jeg ville gjerne beholdt han men har stor forståelse for at han ikke ønskler dette selv

Mattila har vel totalt spilt 10 minutter eller hva det har blitt. Kom skadet er skadet og reiser vel skadet også?

Mærland er jeg også skikkelig usikker på. Mulig han bør få ny kontrakt hvis legene mener at det er fornuftig med tanke på skader. Han har jo stabilisert midtbanen godt før han ble skadet.

Aasheim bør vi ha med videre siden han jobber og står på og kan brukes på flere plasser på laget.

Jeg vil ikke snakke om Johansen og Høgmo nå siden jeg vil anta vi får en egen diskusjon vedr trenere.

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 29 okt 19, 08:32

Håper Veteli blir, men er redd det ikke blir slik. Han har vist, også i år selv om han har brukt tid på å komme seg etter skade, at han kan ta et høyere nivå.Hvis Nielsen ikke blir med videre mener jeg vi trenger en ny midtstopper. Tror vi gjør unggutta en bjørnetjeneste ved å legge for store veksler på dem. Vi trenger erfarne spillere som kan stå frem i motgang, i sentrallinja.

 

Håper virkelig Åsheim, Mæland og Karstensen også blir med videre.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 29 okt 19, 09:35

Men vi har jo 4 gode stoppere uten Nielsen og de må jo få tillit, dessuten må budsjettet ned. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 29 okt 19, 10:27

Opprinnelig postet av Erikk

Men vi har jo 4 gode stoppere uten Nielsen og de må jo få tillit, dessuten må budsjettet ned. 

Hermansen er 17 og Borgersen 19. Er vel ikke noe som tilsier at de må få tillit?

Vet ikke om "salget" av Rekdal var budsjettert, men cup kampen var vel i alle fall ikke det. Dermed må vel ikke budsjettet ned sammenlignet med budsjettet for 2019?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 29 okt 19, 10:36

Det skal bli vanskelig å få inn like mye som de klarte i 2019 med tanke på sesongkort og sponsorer, dette er en annen debatt men jeg står ved at budsjettet skal ned. Unge spillere får tillit i lag LANGT over vårt nivå, dessuten er de 4 som skal bekle 2 plasser i laget. Hvis dette går helt galt åpner nytt overgangsvind på sommeren. 


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 29 okt 19, 11:13

Synes ikke det er direkte overraskende at man ikke forlenger med Tim Nilsen. Synes det har vært tegn til at han ikke har vært noen favoritt hos Bummen/Høgmo, men at han i perioder har vært umulig å unngå fordi han tross alt har levert mål. Men mål leverer også HKJ, og det gjør sannsynligvis også Alba med tillit over tid. Hvis det er spissparet man skal satse på til året, så er det greit for meg, og da er det ikke rom for å betale en habil lønn til Tim Nilsen for å være misfornøyd på benken. 

Joona Veteli regner jeg med finner seg en klubb én divisjon opp, enten i Norge eller Sverige. Synd, men sånn er det når klubben mislykkes. Dette var en spiller man i utgangspnktet så for seg skulle bli solgt med profitt, ikke forsvinne gratis ut av en kontrakt mens klubben er på nivå tre. Så gjenstår det likevel å se hvor attraktiv han faktisk er. Jeg tenkte også at Westgaard lett skulle kunne finne seg ny klubb på nivå to, men han havnet til slutt på nivå tre likevel.

Når det gjelder Åsheim så har jeg en følelse av at han er blitt inspirert av Westgaards suksess med klubbbytte, og at han nå endelig er sulten på å prøve noe nytt etter enda en mislykket sesong i FFK. Men her er jeg også litt mer usikker på hvor attraktiv han er. Ikke en spiller som nødvendigvis forsterker noe lag på nivå to, men en sliter som fort blir én i mengden og gjør en grei jobb. Han er en spillertype og med en kvalitet som gjør at andre lag kanskje heller lar egen juniorspiller få den rollen snarere enn å hente Åsheim. Kvik Halden kan dog være et alternativ for han også vil jeg tro.

Oscar Lopez Borgersen er sikkert billig i drift og får muligens en ny 1 årskontrakt hvis han vil, men heller ingen krise for FFK om han heller søker seg til annen klubb med håp om mer spilletid. Kan aldri seg for meg at han får lovnad/hint om at han skal satses på som fast spiller i FFK neste år. Ved evt. opprykk for FFK2 bør han bli en viktig spiller der i 3. divisjon som kan være backup/sitte på benk for a-laget med sporadiske innhopp (som i år). Spørsmålet her er nok hva han selv vil, og valget har uansett ingen stor betydning for FFK.

Mads Nielsen har hatt en litt nedadgående kurve siste året. Han er nok blant de best betale og utad ansett som en av de bedre spillerne som beviselig kan gjøre en god jobb på nivået over. Jeg tror han forsvinner, og tror/håper at FFK "tar sjansen" på å satse på Thomas Lopez Borgersen som erstatter. Bare her vil da en del penger spares på budsjettet.

Karstensen regner jeg med som sikkert får tilbud om ny kontrakt som reservekeeper.

Mattila og Mæland tror jeg begger er ferdig pga kombinasjon av skadehistorikk og alder. Vil dog ikke helt utelukke ny 1-årskontrakt på Mæland hvis han er motivert for det, og det kan medisinsk dokumenteres at han er friskmeldt uten særlig risiko for tilbakefall. Det samme kan egentlig sies om Mattila, men jeg er mer skeptisk da han har vært voldsomt lenge ute av fotballen nå.

Høgmo tror jeg ganske sikkert vil gjøre noe annet.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 29 okt 19, 12:35

Det var nok litt forventet at Tim kom til å forsvinne ja. Og enig i at det er mye som tyder på at han langtfra var noen favoritt hos trenerteamet. Han var en nødløsning da han kom i fjor etter først å ha blitt avskrevet og soleklart andrevalg bak Sellin hele veien, selv når han putta mål. Alba og Kjell på topp burde vi ha nok kvalitet uansett. 

Jeg tror ikke Veteli er så veldig attraktiv. Tror han drar tilbake til Finland. Han har rett og slett ikke vist nok i FFK til at han burde være så attraktiv her i landet. Mulig på grunn av spillestil men han blir for anonym i en del kamper, selv om han har et godt toppnivå.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 29 okt 19, 17:15

Hvis vi setter opp et lag med det vi har tilgjengelig nå .  Håvar Jensen  -  Aukland. T Borgersen. Molde. Begby - Solberg/Reutersværd/ Farah. Hagen, Hagen. Drage  -  Nieves. Kjell. 

Så har vi noen juniorer i bakhand men vi trenger nok mere bredde i stallen.  Håper vi forlenger med Alba og Barkarson. Resten kan godt være nye fjes.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 29 okt 19, 23:33

Skal det spares penger, så forlenger man ikke med spillere som er kronisk skadet. Så langt er det enkelt. Ut med Mattila. Og ingen flee spillere med tvilsom skadehistorikk. Den feilen må man klare å lære av.  

Det trengs noen modne, erfarne spillere som bidrar med stabilitet i såvel medgang som motgang. Behold Mæland hvis han er skadefri nok.

Men det er samtidig viktig at man våger å slippe til unge og lokale spillere. Jeg kan ikke se noen grunn til å ikke gjøre det. Skulle man liksom ha noe å tape? De fleste spillere vil utvikle seg hvis de får tillitt og mye spilletid. 

Overordnet har jeg tro på mest mulig kontinuitet. Bytter man ut halve laget vil det gå tid, langt ut i neste sesong, før spillerne finner hverandre godt. Evnen til å forutse hverandres bevegelser styrkes ikke over natten. 

Det bør være konkurranse om plassene, blant spillere som tar det som en utfordring om de benkes. Det er en holdning verdt å gå etter.  

Det viktigste punktet å evaluere grundig etter min mening er årsaken til de mange skader som hjemsøker FFK. Jeg har ikke noen konkret statisitkk, men et inntrykk av at FFK er relativt mye plaget av skader på spillere. Det må det være en grunn til, og den grunnen må finnes. Jeg har tidligere forsøkt å foreslå en strategi med noe mer rotering i laget, blant annet for å redusere belastningsskadene, og opplevde at det ble møtt med ca null forståelse her inne. Javel, men et eller annet sted er det nødvendig å prøve å tenke litt nytt omkring skadeproblematikken. Det er ikke godt nok å håpe at man vil være mer heldig neste år. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 02 nov 19, 11:40

Jeg har nå oppdaget FFK FAN TV på youtube (sikkert sent som er typisk meg)

Er det noen andre stedere på nettet som kan anbefales vedr FFK? (jeg tenker ikke på pidcasten til f-b.no som jeg vil anta at de fleste som liker FFK vet om)


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 534

Lagt til: 05 nov 19, 12:36

Urelatert til dagens F-B-artikkel om spillerlønninger så sies det (via litt anonyme kilder) at Kjella har en månedslønn på ca 80. Jeg sliter litt med å si at jeg synes at han skal satses på dersom det stemmer.

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 07 nov 19, 09:56

Opprinnelig postet av madcow

Urelatert til dagens F-B-artikkel om spillerlønninger så sies det (via litt anonyme kilder) at Kjella har en månedslønn på ca 80. Jeg sliter litt med å si at jeg synes at han skal satses på dersom det stemmer.

I Kjell-overgangen var det slik jeg forsto vesentlige eksterne bidrag involvert. Dersom summen du oppgir stemmer, vil jeg tro at den betales hovedsakelig av eksterne bidragsytere, slik at klubben i realiteten betaler normal lønn. Dersom en av de rike gutta har lyst til å sponse Kjell med kr 50.000 i måneden ser jeg ikke noe problem med det. 


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 648

Lagt til: 07 nov 19, 22:10

Nå har jo Kjell uansett to år til av kontrakten sin med FFK så den må jo bare gå sin gang. Så tar jeg sånne rykter om lønn som oftest med en stor klype salt.

Veteli,Barkarson og Mæland er bekreftet ferdige i klubben. Barkarson ville jeg hjerne hatt med videre. Han tror jeg blir god.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 08 nov 19, 10:11

Jeg vet heller hva som skjedde med Veteli. Var det han som ville vekk eller vi som ikke ville gi han ny kontrakt? 

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 08 nov 19, 21:43

Er veldig overrasket hvis vi ikke ville gi han ny kontrakt. Må jo være at han ville prøve å få karrieren i gang igjen i en annen klubb. Veldig forstålig akkurat det i tilfelle.

Barkarsson er jeg litt mer overrasket over at ikke fikk tilbud om ny kontrakt. Nå vet jeg ikke hva som kommer opp på vensterback fra juniorlaget, men vi må ha mer backup på den plassen enn Begby.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 15 nov 19, 23:25
Endret: 15 nov 19, 23:27
Endret av: Erikk

Tja det her er vel det motsatte av en overgang men det blir bekreftet at Bjørn Johansen fortsetter som trener. At han ble gitt en 2 års kontrakt var etter hva jeg kan se en forferdelig avgjørelse. På den ene siden vil ikke muligens klubben ha råd til å sparke han, og dessuten vil en sparket trener bekrefte vårt rykte som kaosklubb. Til den annen side skal det bli litt av en jobb å selge inn et nytt år med fotballen vi har sett på hjemmebane denne sesongen til sponsorer og sesongkort-publikum. Opprykk er vel kanskje et ord vi bør unngå å bruke i 2020-sesongen?

Jeg husker for noen år siden det var populært med "bullshit-generator". Her har den i full bruk: https://www.f-b.no/ffk/sport/fotball/na-har-ffk-konkludert-sjekk-disse-punktene-klubben-mener-man-ma-forbedre/s/5-59-1681226


Vedahl

Juniorspiller

Ble medlem: 19 sep 08
Innlegg: 98

Lagt til: 17 nov 19, 15:03
Endret: 17 nov 19, 19:58
Endret av: Vedahl

På ingen måte heldig å fortsette med en trener som har misslykkes to år på rad og som etter sigende har lite tillitt i spillegruppa. Kan aldri tenke meg at han hadde fått fortsette hvis kontrakten hadde utløpt nå, så dette er nok dessverre bare fordi man ikke har noe valg ift økonomi. Frykter at dette vil dempe noe av entusiasmen inn mot en ny sessong med tilhørende inntektsnedgang og redusert muighet for satsning. Tror dessverre det er stor risiko for at vi neste år ikke engang er et topplag i Post Nord. I tillegg til trenersituasjonen og behov for budsjettkutt er flere av de beste spillerene ute eller på vei ut, samt at flere av de som er på kontrakt underpresterte i 2019. 

Håper den sedvanlige vinteroptimismen i Fredrikstad kommer i år også, men akkurat nå ser det ikke lyst ut. 

Min mening er at de burde tatt konsekvensen av evalueringen og byttet trener nå. Feks latt den lokale trenerlegenden Lasse Trulsen få en sjanse. Så fikk man heller gamblet med en litt tynnere tropp for å få økonomien til å gå rundt. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 17 nov 19, 15:29

Jeg er veldig enig her siden det skal bli "litt av en jobb" å selge inn laget til publikum og sponsorer. Budsjettet må dermed reduseres kraftig noe vi har startet med ved å kvitte oss med Nilsen, Mattila, Mærland og Veteli. Vi må også kvitte oss med Nielsen. Det er kanskje også en mulighet for at noen av spillerne som er under kontrakt blir gitt bort? Vi vil stå igjen med et mye svakere lag på papiret trent av en hovedtrener som noen gjorde det horrible valget å gi en 2 årskontrakt.

Litt morsomt at det er flere enn meg som mener noe om "bullshit-generatoren"

https://www.f-b.no/sport/ffk/per-mathias-hogmo/massive-reaksjoner-pa-ffk-evaluering-skjonner-ikke-hva-de-mener-et-maleri-av-svada-og-takeprat/s/5-59-1682725


Vedahl

Juniorspiller

Ble medlem: 19 sep 08
Innlegg: 98

Lagt til: 17 nov 19, 16:33

Faktisk noe av det verste jeg har sett!

Sorry ordbruken, men tupp dsse ubrukelige nordlendingene tilbake til Finnmarksvidda fortere enn svint!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 6 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f